herfst/wintervragen
+11
*Lookie*
Limburg85
Tania
Printje
PiP
Susan
Ayla
Aimee
Annie24
strawberry
Clapperdie
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: herfst/wintervragen
Rejoy. schreef:ik ben dan benieuwd hoe dat dan werkt, ziek worden doordat je je warm kleedt. Bij mijn weten wordt je ziek door een virus of bacterie, niet door warmte of kou. Volgens mij raak je alleen gewend aan de warmte en heb je het hooguit eerder koud.
Hij bedoelt daarmee meer dat de weerstand van kinderen daardoor minder wordt, ik zei dat namelijk ook, ziek word van van een virus oid. Maar hij zegt dus dat de weerstand vd kinderen minder is wanneer wij als ouders ze veel te dik inpakken. Maar goed of het wel/niet klopt geen idee maar zijn theorie klinkt best logisch.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ziek word je natuurlijk van een virus of bacterie, dus met te koud aankleden heeft dat niet perse te maken. Echter, mijns inziens is het wel zo dat een beetje weerstand opbouwen tegen het koude weer geen kwaad kan. Jezelf op temperatuur houden en niet op temperatuur gehouden worden of juist moeten afkoelen omdat je te warm bent aangekleed. Natuurlijk doe je je kind wat warms aan als het buiten koud is, teveel is echter niet nodig. Een opbouw in kleding is ook praktisch om steeds een laagje te kunnen toevoegen als de kou toeneemt. Goed naar je kind kijken en vooral niet overdrijven. Als jij het nodig vindt om je kind een muts op te zetten, prima! Ik doe het niet, of alleen als hij in de kinderwagenbak in slaap valt en ik hem buiten laat staan. Ontaarde moeder! Mijn kind slaapt namelijk heerlijk buiten in de kinderwagenbak, van de zomer al en nu nog steeds. Dikke trui aan en onder een katoenen deken en laken.
Mijn kno arts heeft ook uitgelegd dat een oorontsteking komt door ( in drie van de vier gevallen) een bacteriele infectie. Water dat in het oor blijft staan na douche, tijdens een verkoudheid o.i.d. Door het opzetten van een muts wordt het in het oor lekker warm, een ideale broedplaats voor bacterien. Volgens mijn arts kweek je met een muts een "orenkind". Een virale oorontsteking heeft hier niets mee te maken.
Mijn kno arts heeft ook uitgelegd dat een oorontsteking komt door ( in drie van de vier gevallen) een bacteriele infectie. Water dat in het oor blijft staan na douche, tijdens een verkoudheid o.i.d. Door het opzetten van een muts wordt het in het oor lekker warm, een ideale broedplaats voor bacterien. Volgens mijn arts kweek je met een muts een "orenkind". Een virale oorontsteking heeft hier niets mee te maken.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
piene1983 schreef:Ziek word je natuurlijk van een virus of bacterie, dus met te koud aankleden heeft dat niet perse te maken. Echter, mijns inziens is het wel zo dat een beetje weerstand opbouwen tegen het koude weer geen kwaad kan. Jezelf op temperatuur houden en niet op temperatuur gehouden worden of juist moeten afkoelen omdat je te warm bent aangekleed. Natuurlijk doe je je kind wat warms aan als het buiten koud is, teveel is echter niet nodig. Een opbouw in kleding is ook praktisch om steeds een laagje te kunnen toevoegen als de kou toeneemt. Goed naar je kind kijken en vooral niet overdrijven. Als jij het nodig vindt om je kind een muts op te zetten, prima! Ik doe het niet, of alleen als hij in de kinderwagenbak in slaap valt en ik hem buiten laat staan. Ontaarde moeder! Mijn kind slaapt namelijk heerlijk buiten in de kinderwagenbak, van de zomer al en nu nog steeds. Dikke trui aan en onder een katoenen deken en laken.
hahaha nou dit is.. en dit zegt hij dus idd ook.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik gebruik nog geen voetenzak in de wandelwagen. Ligt al wel klaar, voor als het tegen het vriespunt aanzit.
Winterjas, muts en wanten heeft hij op de fiets al op/aan. Is echt geen luxe als ik 's ochtends op de fiets ergens heen moet.
S heeft vorige week oorontsteking gehad maar ik doe nu juist wel zijn muts op. Heb geen zin om het uit te proberen of hij wel of geen oorontstekingen krijgt door geen muts te dragen. Nu is hij ook net aan het bijkomen van buikgriep dus pak hem gewoon lekker warm in als hij mee naar buiten gaat.
Winterjas, muts en wanten heeft hij op de fiets al op/aan. Is echt geen luxe als ik 's ochtends op de fiets ergens heen moet.
S heeft vorige week oorontsteking gehad maar ik doe nu juist wel zijn muts op. Heb geen zin om het uit te proberen of hij wel of geen oorontstekingen krijgt door geen muts te dragen. Nu is hij ook net aan het bijkomen van buikgriep dus pak hem gewoon lekker warm in als hij mee naar buiten gaat.
Maar eigenlijk is er natuurlijk ook weinig over te zeggen of een muts, handschoenen en voetenzak al nodig zijn. Bij mijn zoontje had ik nog naar buiten gekund met zijn zomerjas en tshirt bij dit weer toen hij klein was, bij mijn dochter is dat echt geen doen. Zij heeft het al koud als de deur open gaat terwijl mijn zoontje gewoon op zijn blote voeten naar buiten rent met dit weer en dan nergens last van heeft.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Rejoy. schreef:ik ben dan benieuwd hoe dat dan werkt, ziek worden doordat je je warm kleedt. Bij mijn weten wordt je ziek door een virus of bacterie, niet door warmte of kou. Volgens mij raak je alleen gewend aan de warmte en heb je het hooguit eerder koud.
Hij bedoelt daarmee meer dat de weerstand van kinderen daardoor minder wordt, ik zei dat namelijk ook, ziek word van van een virus oid. Maar hij zegt dus dat de weerstand vd kinderen minder is wanneer wij als ouders ze veel te dik inpakken. Maar goed of het wel/niet klopt geen idee maar zijn theorie klinkt best logisch.
Wat een onzin zeg... Eens met Rejoy het hebben van wel of geen weerstand heeft niets met dik inpakken te maken!
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:ik ben dan benieuwd hoe dat dan werkt, ziek worden doordat je je warm kleedt. Bij mijn weten wordt je ziek door een virus of bacterie, niet door warmte of kou. Volgens mij raak je alleen gewend aan de warmte en heb je het hooguit eerder koud.
Wat een onzin zeg... Eens met Rejoy het hebben van wel of geen weerstand heeft niets met dik inpakken te maken!
Dat heeft het dus wel volgens hem en hier zijn dus meer meiden die hetzelfde verhaal gehoord hebben. Die man werkt al zolang als oorarts dus ik geloof niet dat hij dit zomaar bedacht heeft. Hij zegt ook niet dat je kinderen niet goed moet aankleden maar hij zegt dus dat ze vaak veel te warm aangekleed worden en dat je daarmee dus de oren/de weerstand 'verpest'. De weerstand wordt dus minder goed omdat wij de kinderen teveel willen beschermen tegen kou terwijl dat dus niet nodig is.
Printje- Lady Post-a-lot
F heeft nu nog zijn tussen jas aan. In de wandelwagen hebben we wel de voetenzak al, maar gaat meestal nog niet dicht.
Deze week ga ik hem wel zijn winterjasje aan doen.
Vorig jaar zijn we met hem op wintersport geweest en was daar behoorlijk koud! Hij was toen 6 maanden en droeg warme kleding, skipakje en nog in de voetenzak. Uiteraard ook muts en wanten. Was echt een kleine eskimo!
Deze week ga ik hem wel zijn winterjasje aan doen.
Vorig jaar zijn we met hem op wintersport geweest en was daar behoorlijk koud! Hij was toen 6 maanden en droeg warme kleding, skipakje en nog in de voetenzak. Uiteraard ook muts en wanten. Was echt een kleine eskimo!
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Op dit moment hebben we de voetenzak erin, D heeft een tussenjas aan en af&toe een muts op (al trekt ie die continue af). Nog geen sjaal om.
Hebben wel altijd een regenhoes mee, just incase. En dat lampje zit sinds gisteravond ook op de kinderwagen, maar wij gaan tegenwoordig 's avonds ook nog wandelen als het droog is.
Hebben wel altijd een regenhoes mee, just incase. En dat lampje zit sinds gisteravond ook op de kinderwagen, maar wij gaan tegenwoordig 's avonds ook nog wandelen als het droog is.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Mijn zoontje heeft net voor de 3e keer oorontsteking gehad in 1,5 maand tijd, en de kinderarts adviseerde juist om hem een muts of capuchon op te zetten. Vreemd dat artsen verschillende adviezen geven.
Hier trouwens geen voetenzak, sjaal of wat dan ook op, alleen als er een harde wind staat of het echt koud is. Ik kijk dan niet naar de temperatuur, maar puur op gevoel.
Hier trouwens geen voetenzak, sjaal of wat dan ook op, alleen als er een harde wind staat of het echt koud is. Ik kijk dan niet naar de temperatuur, maar puur op gevoel.
Gast- Gast
lelie schreef:Mijn zoontje heeft net voor de 3e keer oorontsteking gehad in 1,5 maand tijd, en de kinderarts adviseerde juist om hem een muts of capuchon op te zetten. Vreemd dat artsen verschillende adviezen geven.
Dat is idd vreemd, ik heb het dus van 'onze' oorarts, maar ja zo gaat het vaak eigenlijk allerlei artsen geven verschillende tips. Ik zet R nu nooit meer snel een muts oid op omdat ik zijn theorie wel logisch vond klinken.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:lelie schreef:Mijn zoontje heeft net voor de 3e keer oorontsteking gehad in 1,5 maand tijd, en de kinderarts adviseerde juist om hem een muts of capuchon op te zetten. Vreemd dat artsen verschillende adviezen geven.
Dat is idd vreemd, ik heb het dus van 'onze' oorarts, maar ja zo gaat het vaak eigenlijk allerlei artsen geven verschillende tips. Ik zet R nu nooit meer snel een muts oid op omdat ik zijn theorie wel logisch vond klinken.
Onze huisarts gaf t zelfde advies als die van lelie, en trouwens als je gevoelig bent op je orer kan een (koude) wind best pijnlijk zijn!
Gast- Gast
Printje schreef:lelie schreef:Mijn zoontje heeft net voor de 3e keer oorontsteking gehad in 1,5 maand tijd, en de kinderarts adviseerde juist om hem een muts of capuchon op te zetten. Vreemd dat artsen verschillende adviezen geven.
Dat is zeker. Denk dat het ook een stukje moedergevoel is wat je daarbij moet gebruiken haha.
Gast- Gast
En als mijn kind klaagt over kou, of als de handjes of beentjes vlekkerig zien van de kou, krijgen ze écht wel een laagje extra aan!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Herfst fototopique
» Herfst fototopic!
» Herfst 2012 mama's
» Herfst/Winter Wishlist [FOTO'S]
» Wat voor schoenen in herfst/winter?
» Herfst fototopic!
» Herfst 2012 mama's
» Herfst/Winter Wishlist [FOTO'S]
» Wat voor schoenen in herfst/winter?