herfst/wintervragen
+11
*Lookie*
Limburg85
Tania
Printje
PiP
Susan
Ayla
Aimee
Annie24
strawberry
Clapperdie
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
herfst/wintervragen
Ik haal T. vaak met de kinderwagen op van de kinderopvang. Meestal is dit rond 18:00 uur. Nu wordt het steeds kouder maar ik vraag me af wat ik wanneer moet gebruiken.
Vandaag had ik zijn sjaal om zijn nekje geslagen en daaroverheen zijn winterjas. Maar vanaf wanneer gebruik je nou een muts en handschoenen?
Ik heb natuurlijk ook een regenhoes over de kinderwagen. Is het handig om die te gebruiken als het bijvoorbeeld heel hard waait?
En omdat het nu al vroeger donker is vraag ik me af of het slim is om zo'n fietslichtje op de kinderwagen te bevestigen? Zodat we wat meer zichtbaar zijn. Of is dit een beetje overdreven?
Vandaag had ik zijn sjaal om zijn nekje geslagen en daaroverheen zijn winterjas. Maar vanaf wanneer gebruik je nou een muts en handschoenen?
Ik heb natuurlijk ook een regenhoes over de kinderwagen. Is het handig om die te gebruiken als het bijvoorbeeld heel hard waait?
En omdat het nu al vroeger donker is vraag ik me af of het slim is om zo'n fietslichtje op de kinderwagen te bevestigen? Zodat we wat meer zichtbaar zijn. Of is dit een beetje overdreven?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: herfst/wintervragen
Hier nog geen winterjas en sjaal gebruikt.
Hij heeft nog zijn tussenjas aan en de voetenzak heb ik wel al in de wagen.
Dochter heeft sinds deze week haar winterjas aan maar ook nog haar tussenjas.
De regenhoes gebruik ik eigenlijk alleen als t regent.
Zon lampje vind ik wel een heel goed idee.
Hij heeft nog zijn tussenjas aan en de voetenzak heb ik wel al in de wagen.
Dochter heeft sinds deze week haar winterjas aan maar ook nog haar tussenjas.
De regenhoes gebruik ik eigenlijk alleen als t regent.
Zon lampje vind ik wel een heel goed idee.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ligt ook heel erg aan je kindje denk ik. Ik moet Y. nu écht nog geen sjaal/muts/wantjes aantrekken, want die heeft dan meteen een lichaamstemperatuur van 41 graden Hij heeft in de winter ook nooit een trui aan, alleen een romper zonder mouwen en longsleeve.
Dat lampje vind ik niet overdreven hoor; is gewoon voor je eigen veiligheid!
Dat lampje vind ik niet overdreven hoor; is gewoon voor je eigen veiligheid!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Luuk heeft wel al een aantal keer zijn muts op gehad en zijn sjaal om. Vooral op de fiets, maar ook wel eens als ik hier om de recreatieplas wandel(erg koude wind!).
In de avond en de ochtend zou ik hem wel goed inpakken, want dan vind ik het zelf ook gewoon errrg koud
In de avond en de ochtend zou ik hem wel goed inpakken, want dan vind ik het zelf ook gewoon errrg koud
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Als ik een sjaal nodig heb heeft zij die ook nodig denk ik, en als ik koude handen krijg op de fiets krijgt zij ook wantjes aan, mutsje krijgt ze ook al op als het erg waait.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Hier nog geen sjaal etc, ik heb dan zoiets wat doe je dan in de echte winter? 3 mutsen?
Ik zag laatst ook al een kind met sjaal, wanten en muts in een voetenzak, ik denk dan wat doe je dan toch nog in hemelsnaam in de winter?
Het lampje vind ik trouwens wel slim.
Ik zag laatst ook al een kind met sjaal, wanten en muts in een voetenzak, ik denk dan wat doe je dan toch nog in hemelsnaam in de winter?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja maar als het nu donker is dan is het toch ook koud? Zo'n 8 graden ofzo als het niet minder is. Dat is toch niet te warm voor een sjaal?
Overdag heb ik T. nog geen sjaal omgedaan. Maar nu het zo vroeg donker is (lees kouder) is een sjaal geen overbodige luxe dacht ik.
Maar inderdaad ik wil hem niet nu al te warm kleden dat als het zo -5 is dat hij dan ook nog goed gekleed kan worden tegen de kou en niet dat hij dan een skipak aanmoet ofzo
Overdag heb ik T. nog geen sjaal omgedaan. Maar nu het zo vroeg donker is (lees kouder) is een sjaal geen overbodige luxe dacht ik.
Maar inderdaad ik wil hem niet nu al te warm kleden dat als het zo -5 is dat hij dan ook nog goed gekleed kan worden tegen de kou en niet dat hij dan een skipak aanmoet ofzo
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Printje schreef:Hier nog geen sjaal etc, ik heb dan zoiets wat doe je dan in de echte winter? 3 mutsen?
Nou, hier zijn de autoruiten bevroren hoor, dan vind ik het echt wel koud genoeg voor een muts en wantjes!
Gast- Gast
rejoy; dat heb ik hier nog niet gezien, bevroren autoruiten maar aan de ene kant snap ik het wel hoor maar wat doen jullie dan in de echte winter? Dan is het nog veel en veel kouder buiten?
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn kinderen dragen alleen een muts als het echt onvermijdelijk is en dan nog haten ze mutsen. Toen het vorig jaar januari/februari zo extreem koud was ben ik geloof ik vier mutsen van Y en twee mutsen van E kwijtgeraakt in een week tijd omdat ze ze gewoon onderweg afzetten en verliezen.
Buiten dat vind ik het nu ook nog niet echt nodig, ze dragen wel een winterjas, maar verder nog niks.
Buiten dat vind ik het nu ook nog niet echt nodig, ze dragen wel een winterjas, maar verder nog niks.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Printje schreef:rejoy; dat heb ik hier nog niet gezien, bevroren autoruiten maar aan de ene kant snap ik het wel hoor maar wat doen jullie dan in de echte winter? Dan is het nog veel en veel kouder buiten?
dan ga ik niet meer wandelen
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Printje schreef:rejoy; dat heb ik hier nog niet gezien, bevroren autoruiten maar aan de ene kant snap ik het wel hoor maar wat doen jullie dan in de echte winter? Dan is het nog veel en veel kouder buiten?
dan ga ik niet meer wandelen
hahaha oke dat kan natuurlijk ook. Ik heb geen auto dus ik 'moet' dan wel, vandaar dat ik hem niet meteen te dik inpak.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ga sowieso niet wandelen met de kinderwagen, maar stel dát ik zou wandelen met de kinderwagen en het is écht koud buiten (denk aan: vriezen) zou ik een skipakje aandoen denk ik.
De oudste heeft nu haar winterjas aan en al wéken haar muts op (wil ze niet meer af doen buiten sinds ze 'm in de mand heeft zien liggen), de jongste ligt in haar gewone kleren in een fleece-wrapper in de maxi-cosi met een mutsje op.
De oudste heeft nu haar winterjas aan en al wéken haar muts op (wil ze niet meer af doen buiten sinds ze 'm in de mand heeft zien liggen), de jongste ligt in haar gewone kleren in een fleece-wrapper in de maxi-cosi met een mutsje op.
Gast- Gast
S ligt in de maxicosi in de voetenzak, heeft dan verder geen extra vest oid aan.
In de bak ligt hij met een bestje onder een dekentje en windkap/dek(of hoe noem je dat?)
En in de draagdoek, zit hij in zijn kleertjes met een mutsje op en extra sokjes.
F heeft haar winterjas aan en vind een voetenzak nog niet noodzakelijk, maar wij wandelen nooit vroeg.
Denk dat ik dan wel een voeten zak zou doen en als die niet mooi aansluit bij het hoofdje een muts.
In de bak ligt hij met een bestje onder een dekentje en windkap/dek(of hoe noem je dat?)
En in de draagdoek, zit hij in zijn kleertjes met een mutsje op en extra sokjes.
F heeft haar winterjas aan en vind een voetenzak nog niet noodzakelijk, maar wij wandelen nooit vroeg.
Denk dat ik dan wel een voeten zak zou doen en als die niet mooi aansluit bij het hoofdje een muts.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij wandelen en fietsen heel veel maar ik heb nooit een voetenzak gehad. In de echte winter nam ik een dikke fleece deken en wikkelde hem daar in. R laat trouwens nooit zijn muts op, nooit gedaan ook. Maar volgens mijn huisarts kan het eigenlijk helemaal geen kwaad, je wordt niet ziek van kou het is alleen maar ongemakkelijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Hier nog geen sjaal etc, ik heb dan zoiets wat doe je dan in de echte winter? 3 mutsen?
M. heeft ook al een paar weken als het koud is haar wanten en muts aan. In de duowagen zit ze ook in de voetenzak. Ze heeft het echt koud anders. In de winter krijgt ze gewoon maillots onder haar broek, dikke trui aan, skipak aan enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat zo'n onzin hè.. Waarom geen voetenzak en muts nu al? Dan nu maar kou lijden omdat het dan in de "echte" winter nog wel eens kouder kan zijn?
Hier zit in de wandelwagen voor mijn jongste al een maand de voetenzak, ze was toen nog maar zes maanden en lag niet meer lekker in de wagenbak, anders lag ze daar toch ook in met dekentje...
Beide hebben een winterjas aan en beide hebben ook al geregeld een muts op, vooral mijn oudste die heel regelmatig een oorontsteking heeft.
Nu ligt het er misschien ook aan waar je woont hoor, wij wonen vlak aan de Noordzee en hier staat meestal een flinke (koude) wind.
Ook kijk ik niet naar hoe ik de temperatuur zelf ervaar buiten, ik beweeg, mijn kinderen zitten stil, das ook nog een groot verschil!
Hier zit in de wandelwagen voor mijn jongste al een maand de voetenzak, ze was toen nog maar zes maanden en lag niet meer lekker in de wagenbak, anders lag ze daar toch ook in met dekentje...
Beide hebben een winterjas aan en beide hebben ook al geregeld een muts op, vooral mijn oudste die heel regelmatig een oorontsteking heeft.
Nu ligt het er misschien ook aan waar je woont hoor, wij wonen vlak aan de Noordzee en hier staat meestal een flinke (koude) wind.
Ook kijk ik niet naar hoe ik de temperatuur zelf ervaar buiten, ik beweeg, mijn kinderen zitten stil, das ook nog een groot verschil!
Gast- Gast
Maar wat doe je ze dan aan als het echt vriest? Ik heb zelf jaren bij de oorarts gelopen door oorontstekingen en nu bij R ook en die man blijft zeggen dat wij kinderen ' verpesten' ( zo zegt hij het dus) door meteen naar mutsen etc te grijpen, hij zegt dat mede daardoor kinderen dus oorontstekingen kunnen krijgen. Mede daardoor doe ik het alleen als het echt heel koud is of met een harde wind.
Als denk ik ook dat het meespeelt waar je woont. Hier is het wel koud maar niet die harde wind die jij omschrijft.
Als denk ik ook dat het meespeelt waar je woont. Hier is het wel koud maar niet die harde wind die jij omschrijft.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Maar wat doe je ze dan aan als het echt vriest? Ik heb zelf jaren bij de oorarts gelopen door oorontstekingen en nu bij R ook en die man blijft zeggen dat wij kinderen ' verpesten' ( zo zegt hij het dus) door meteen naar mutsen etc te grijpen, hij zegt dat mede daardoor kinderen dus oorontstekingen kunnen krijgen. Mede daardoor doe ik het alleen als het echt heel koud is of met een harde wind.
Ik heb ook jaren met oorontstekingen bij de dokter gelopen en van die dokter moest ik juist een muts op zodat ik niet zo snel oorontsteking kreeg
Maar er is toch nog genoeg te bedenken? Maillots, leggings, skipakjes, rompers met lange mouwen, truien, vesten enz.
Tania- Ratel
R heeft al wel een sjaal om en vanochtend voor het eerst handschoenen (al blijven die echt niet lang aan, verschrikkelijk vind hij dat net zoals een muts). Meneer voelt heel snel koud, is non stop flink verkouden en ook veel hoesten en verhoging met dit weer. Dus die pakken we goed in, waarom het extra opzoeken als je het ook een beetje kan vermijden?
Ik hoef hem ook echt geen long sleeve aan te doen nu, veel te koud voor hem. Hij moet echt een romper lange mouw en vest/trui aan met dit weer.
Voetenzak hebben we (nog) niet voor in de buggy.
Ik hoef hem ook echt geen long sleeve aan te doen nu, veel te koud voor hem. Hij moet echt een romper lange mouw en vest/trui aan met dit weer.
Voetenzak hebben we (nog) niet voor in de buggy.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Haha Tania altijd fijn verschillende adviezen van artsen. Hij blijft het maar roepen dus hij gelooft er in. Ik moet zeggen dat het lijkt, klopt heel hard af, dat het hier wel klopt.
Printje- Lady Post-a-lot
H draagt nu nog zijn tussenjas. Soms ('ochtens en tegen de avond) wel met een sjaal, hangt er vanaf hoe koud het is. Voetenzak gebruik ik al wel, ook omdat H altijd zijn schoentjes en sokjes uitdoet en ik het dan wel te koud voor hem vind.
Wanneer het vriest of echt koud aanvoelt, zal ik wel handschoentjes en een mutsje gaan gebruiken. Evt nog een extra dekentje in de voetenzak als het echt ver onder 0 is.
Wanneer het vriest of echt koud aanvoelt, zal ik wel handschoentjes en een mutsje gaan gebruiken. Evt nog een extra dekentje in de voetenzak als het echt ver onder 0 is.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Printje schreef:Haha Tania altijd fijn verschillende adviezen van artsen. Hij blijft het maar roepen dus hij gelooft er in. Ik moet zeggen dat het lijkt, klopt heel hard af, dat het hier wel klopt.
Dat had ik eerder moeten weten!
Gelukkig hebben mijn kinderen er nog niet echt last van. J. heeft als baby twee keer oorontsteking gehad maar daarna nooit meer. Hopelijk blijft het zo, ik weet nog hoe veel last ik er altijd van had en het deed echt zoveel pijn.
Tania- Ratel
Tania schreef:Printje schreef:Haha Tania altijd fijn verschillende adviezen van artsen. Hij blijft het maar roepen dus hij gelooft er in. Ik moet zeggen dat het lijkt, klopt heel hard af, dat het hier wel klopt.
Dat had ik eerder moeten weten!
.
Ja hij blijft het stellig vertellen dat het zo is, dat een muts heel vaak niet nodig is en dat juist daardoor oren vaak door ons 'verpest' worden omdat wij de kinderen meteen in dikke winterkleren steken. Het is al een wat oudere arts en hij zegt ook altijd; vroeger had ik altijd gewoon een t-shirt aan, winter en zomer en ik werd nooit ziek.
Printje- Lady Post-a-lot
ik ben dan benieuwd hoe dat dan werkt, ziek worden doordat je je warm kleedt. Bij mijn weten wordt je ziek door een virus of bacterie, niet door warmte of kou. Volgens mij raak je alleen gewend aan de warmte en heb je het hooguit eerder koud.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Herfst fototopique
» Herfst fototopic!
» Herfst 2012 mama's
» Herfst/Winter Wishlist [FOTO'S]
» Wat voor schoenen in herfst/winter?
» Herfst fototopic!
» Herfst 2012 mama's
» Herfst/Winter Wishlist [FOTO'S]
» Wat voor schoenen in herfst/winter?