Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)
+22
mzcharlotte
Zininzon
Burn
Bazinga
Ilovethe90s
Clapperdie
patjuhhh
Rush
Arwyn
Antibes
Melis_je
Alex
Caribbeanlover
sanne-84
Coco
Discordia
Susan
Bluestar
Laced
Funk
Elliot
silly-one
26 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)
Bah wat ontzettend naar zeg. Heel erg dat hij geen hulp heeft kunnen vinden en het niet kwijt kon aan zijn ouders.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Discordia schreef:Coco schreef:Natuurlijk was zijn leven dan heel anders geweest. Zelfs de meest gelukkige personen laat het niet koud als ze structueel gepest zullen gaan worden.
Ik weet niet hoe ik was geweest als mijn leven over rozen ging. Ik vind mezelf eigenlijk een heel erg leuk mens en ik weet niet of ik al die dingen uit het verleden zou willen missen als ik zou weten dat ik nu een stuk vlakker zou zijn.
Jij had het misschien niet willen missen omdat het je heeft gevormd hoe je nu bent en je jezelf iig een heel erg leuk mens vind, hij had het wel willen missen. Anders had hij er geen einde aan gemaakt.
En het is nu eenmaal zo en het gebeurd nu eenmaal vind ik echt een domme uitspraak. Dat zijn gewoon dingen die flink aangepakt moeten worden, mensen tot wanhoop drijven met de dood tot gevolg is geen onschuldig iets wat maar moet kunnen gebeuren. Vind dat veel te makkelijk gezegd. Als we met alles zo zouden denken zou de hele wereld een nog veel grotere klerezooi zijn.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Dat iemand 'anders' is geeft je niet het recht die ander te pesten. Ik weet dat het gebeurt (ik ben zelf gepest, heel erg), maar het rechtvaardigt niets. Ik heb er ook wel eens aan gedacht uit het leven te stappen, ik durfde niet meer naar school, ging niet meer stappen of met vriendinnen om, ik sloot me af omdat ik door mijn pesters geloofde dat ik het niet waard was te bestaan (dat zeiden ze ook letterlijk). Toch heb ik me er doorheen geslagen, ergens gunde ik het ze ook niet en was ik er blijkbaar ergens wel van overtuigd dat ik de moeite waard was (en nog steeds ben). Dat anderen er wel een eind aan maken begrijp ik echter goed, pesten kan je leven kapot maken. Ik ben nog steeds getekend door pesterijen die tien jaar geleden gestopt zijn (toen ging ik van school).
Overigens ligt het er maar net aan hoe je zelf bent qua karakter. Euc komt best sterk over en ik heb het idee dat je het een soort van geaccepteerd hebt dat ze je gepest hebben. Ik ben mijn hele leven onzeker geweest en dat ben ik nog. Of ik dat ook nog zou zijn als ik niet gepest was weet ik niet, maar dat pesten je tekent voor de rest (of in ieder geval een groot deel) van je leven weet ik wel. Dat pesten nog steeds gebeurt verbaast mij trouwens ook niet. Jammer vind ik het wel, ik hoop dat het mijn kind bespaard blijft.
Overigens ligt het er maar net aan hoe je zelf bent qua karakter. Euc komt best sterk over en ik heb het idee dat je het een soort van geaccepteerd hebt dat ze je gepest hebben. Ik ben mijn hele leven onzeker geweest en dat ben ik nog. Of ik dat ook nog zou zijn als ik niet gepest was weet ik niet, maar dat pesten je tekent voor de rest (of in ieder geval een groot deel) van je leven weet ik wel. Dat pesten nog steeds gebeurt verbaast mij trouwens ook niet. Jammer vind ik het wel, ik hoop dat het mijn kind bespaard blijft.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Oh en het bericht van deze Tim vind ik schokkend en verdrietig, ik schoot er vol van. Arme jongen, dat hij dit als enige uitweg zag. Arme ouders, dat zij hun zoon nu moeten missen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Discordia schreef:Is het niet door pesterijen dan wel door misbruik, te laag zelfbeeld, psychische stoornissen, drugs- alcoholmisbruik, waaghalsgedrag.
Dit soort problemen komen wel in groepjes voor. Misbruik --> zich afsluiten --> buitengesloten worden --> gepest worden of psychische stoornissen --> buiten de groep vallen --> gepest worden ---> laag zelfbeeld etc.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Coco schreef:Discordia schreef:Coco schreef:Natuurlijk was zijn leven dan heel anders geweest. Zelfs de meest gelukkige personen laat het niet koud als ze structueel gepest zullen gaan worden.
Ik weet niet hoe ik was geweest als mijn leven over rozen ging. Ik vind mezelf eigenlijk een heel erg leuk mens en ik weet niet of ik al die dingen uit het verleden zou willen missen als ik zou weten dat ik nu een stuk vlakker zou zijn.
Jij had het misschien niet willen missen omdat het je heeft gevormd hoe je nu bent en je jezelf iig een heel erg leuk mens vind, hij had het wel willen missen. Anders had hij er geen einde aan gemaakt.
En het is nu eenmaal zo en het gebeurd nu eenmaal vind ik echt een domme uitspraak. Dat zijn gewoon dingen die flink aangepakt moeten worden, mensen tot wanhoop drijven met de dood tot gevolg is geen onschuldig iets wat maar moet kunnen gebeuren. Vind dat veel te makkelijk gezegd. Als we met alles zo zouden denken zou de hele wereld een nog veel grotere klerezooi zijn.
Je kunt dit soort dingen maar met mate aanpakken. Natuurlijk moet je dat aanpakken en natuurlijk is het onacceptabel. Maar het zit nou eenmaal in de menselijke natuur en dát krijg je er nooit uit. Mensen doen elkaar gruwelijke dingen aan, pesten is daar een klein voorbeeld van, dingen als oorlogen, rassenhaat, mishandeling, moord, zijn daar andere voorbeelden van. Niet fraai en dat wil niet zeggen dat je er niets aan hoeft te doen, maar denken dat je dat er ooit uit krijgt is echt een illusie.
Gast- Gast
Alex schreef:Dat iemand 'anders' is geeft je niet het recht die ander te pesten. Ik weet dat het gebeurt (ik ben zelf gepest, heel erg), maar het rechtvaardigt niets. Ik heb er ook wel eens aan gedacht uit het leven te stappen, ik durfde niet meer naar school, ging niet meer stappen of met vriendinnen om, ik sloot me af omdat ik door mijn pesters geloofde dat ik het niet waard was te bestaan (dat zeiden ze ook letterlijk). Toch heb ik me er doorheen geslagen, ergens gunde ik het ze ook niet en was ik er blijkbaar ergens wel van overtuigd dat ik de moeite waard was (en nog steeds ben). Dat anderen er wel een eind aan maken begrijp ik echter goed, pesten kan je leven kapot maken. Ik ben nog steeds getekend door pesterijen die tien jaar geleden gestopt zijn (toen ging ik van school).
De pesters zien het vaak niet eens als pesten, die zijn het vaak direct vergeten. Dat het zo'n impact heeft op de gepeste is een ander verhaal. Ik weet zeker dat de mensen die mij pesten zich er totaal niet bewust van waren dat ze mij pesten, niet dat het zo'n impact zou hebben. En natuurlijk kom ik sterk over, en ja, ik heb geaccepteerd dat ze me pestten, maar ik ben ook heel onzeker en het heeft wel degelijk een invloed op mijn leven (gehad). Je kunt er alleen ook voor kiezen om de dingen te zien zoals ze zijn: dat het niet aan jou ligt, en ook niet per se aan de ander, maar dat het nou eenmaal gebeurd is. Je hebt namelijk als volwassene wél een keus in hoe je ermee omgaat en hoeveel invloed je iets laat hebben op je leven, als je jezelf de rest van je leven gaat zien als slachtoffer, dan kom je er inderdaad niet vanaf. En ik ben ook heus onzeker, in functioneer nog steeds voor geen meter in groepen, dat komt daardoor. Maar ik functioneer verder prima ik zie nu dat er niet iets mis met mij was, maar dat ik wel een 'makkelijk' doelwit was, want ik was anders, had mijn eigen mening, was te goed van vertrouwen, paste me te weinig aan. Dat zijn nu mijn sterke kanten juist geworden Maar in de puberteit en op de basisschool is dat werkelijk killing.
Ik zie nu al dat mijn kinderen nooit gepest zullen worden waarschijnlijk, die zitten zó anders in hun vel dan ik toen, zijn zoveel weerbaarder en hebben zoveel meer vertrouwen in zichzelf dan ik toen had. Gek genoeg pik je de pestslachtoffers er zó uit.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:
De pesters zien het vaak niet eens als pesten, die zijn het vaak direct vergeten. Dat het zo'n impact heeft op de gepeste is een ander verhaal. Ik weet zeker dat de mensen die mij pesten zich er totaal niet bewust van waren dat ze mij pesten, niet dat het zo'n impact zou hebben. En natuurlijk kom ik sterk over, en ja, ik heb geaccepteerd dat ze me pestten, maar ik ben ook heel onzeker en het heeft wel degelijk een invloed op mijn leven (gehad). Je kunt er alleen ook voor kiezen om de dingen te zien zoals ze zijn: dat het niet aan jou ligt, en ook niet per se aan de ander, maar dat het nou eenmaal gebeurd is. Je hebt namelijk als volwassene wél een keus in hoe je ermee omgaat en hoeveel invloed je iets laat hebben op je leven, als je jezelf de rest van je leven gaat zien als slachtoffer, dan kom je er inderdaad niet vanaf. En ik ben ook heus onzeker, in functioneer nog steeds voor geen meter in groepen, dat komt daardoor. Maar ik functioneer verder prima ik zie nu dat er niet iets mis met mij was, maar dat ik wel een 'makkelijk' doelwit was, want ik was anders, had mijn eigen mening, was te goed van vertrouwen, paste me te weinig aan. Dat zijn nu mijn sterke kanten juist geworden Maar in de puberteit en op de basisschool is dat werkelijk killing.
Ik zie nu al dat mijn kinderen nooit gepest zullen worden waarschijnlijk, die zitten zó anders in hun vel dan ik toen, zijn zoveel weerbaarder en hebben zoveel meer vertrouwen in zichzelf dan ik toen had. Gek genoeg pik je de pestslachtoffers er zó uit.
Maar dat is juist wel het stukje waar middels voorlichting/bewustzijn creëren verandering te behalen is denk ik. Want pesters zijn ook niet achterlijk en die snappen echt wel dat bepaalde acties een ander kind/persoon ongelukkig maken. Kleine plagerijtjes, ja, dat gaat soms ongemerkt. Maar chronisch, serieus pesten dat doen pesters niet compleet onopgemerkt hoor. Zie je ook wel bij programma's als de reunie, dan zeggen mensen ook altijd dat ze wel wisten dat er niet echt aardig werd gedaan tegen pietje of jantje.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Er was ook zo'n programma over 'Gepest'.
Ik heb daar eens een aflevering van gezien en de gepeste zat er dus nog steeds erg mee. Pester waren erbij gehaald en de grootste pester (volgens de gepeste) hield ook daar nog steeds vol dat het allemaal wel mee viel. Ze weigerde ook om sorry te zeggen tegen de gepeste..
Sommige mensen zien helaas echt niet in wanneer iets pesten wordt, onder het motto 'Als iemand dat bij mij zou doen, zou ik gewoon mee lachen. Als zij dat niet kan, is het haar probleem'.
Ik heb daar eens een aflevering van gezien en de gepeste zat er dus nog steeds erg mee. Pester waren erbij gehaald en de grootste pester (volgens de gepeste) hield ook daar nog steeds vol dat het allemaal wel mee viel. Ze weigerde ook om sorry te zeggen tegen de gepeste..
Sommige mensen zien helaas echt niet in wanneer iets pesten wordt, onder het motto 'Als iemand dat bij mij zou doen, zou ik gewoon mee lachen. Als zij dat niet kan, is het haar probleem'.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Zelfmoord door pesten
Het is vandaag trendig topic op Twitter, wordt breed uitgemeten in het nieuws en is onderwerp van gesprek:
een 20-jarige jongen heeft zelfmoord gepleegd, vandaag stond de rouwadvertentie in de krant en daarin plaatsten de ouders een stukje uit zijn afscheidsbrief, waaruit blijkt dat hij erg is gepest.
Wat doet het met jou? En is dit 'goede' aandacht om pesten tegen te gaan?
een 20-jarige jongen heeft zelfmoord gepleegd, vandaag stond de rouwadvertentie in de krant en daarin plaatsten de ouders een stukje uit zijn afscheidsbrief, waaruit blijkt dat hij erg is gepest.
Wat doet het met jou? En is dit 'goede' aandacht om pesten tegen te gaan?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het heel erg zielig en hartverscheurend om te lezen. Dat iemand zó gepest wordt/is geweest en daardoor geen andere uitweg zag. Ook vind ik het enorm zielig voor de ouders, die zijn hun kind kwijt.
Gast- Gast
Mijn neefje heeft op zn 16de een einde aan zn leven gemaakt om dezelfde reden, helaas.
Kippenvel toen ik het las.
Kippenvel toen ik het las.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Verschrikkelijk bericht.
Ik denk dat je pesten niet kunt tegen gaan. Dit gebeurt toch.
Maar hoop toch wel dat de pesters na gaan denken voordat ze weer gaan pesten.
Ik denk dat je pesten niet kunt tegen gaan. Dit gebeurt toch.
Maar hoop toch wel dat de pesters na gaan denken voordat ze weer gaan pesten.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Ik werd wel even stil toen ik het las... Wat zal die jongen zich ellendig hebben gevoeld. Ik vind het een goede stap van die ouders om dit zo in de openbaarheid te brengen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ontzettend verdrietig om te lezen!
Hoorde vandaag op het nieuws dat ze er op school niks van gemerkt hebben. Morgen volgt nog een persconferentie van de ouders.
Hoorde vandaag op het nieuws dat ze er op school niks van gemerkt hebben. Morgen volgt nog een persconferentie van de ouders.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Brok in m'n strot, eerlijk waar.. Moet er ook echt niet te lang over nadenken, want dan kan ik er echt om zitten huilen, ik vind 't zó treurig..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
+1Bazinga schreef:Brok in m'n strot, eerlijk waar.. Moet er ook echt niet te lang over nadenken, want dan kan ik er echt om zitten huilen, ik vind 't zó treurig..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Hier hadden we eerder vandaag toch al een topic over?
Nogmaals, erg tragisch wat deze jongen en nu zijn ouders/bekenden is overkomen.
Nogmaals, erg tragisch wat deze jongen en nu zijn ouders/bekenden is overkomen.
Gast- Gast
Megara schreef:Hier hadden we eerder vandaag toch al een topic over?
Oh sorry, heb ik niet gezien. Had ook nog wel de zoekfunctie gebruikt...
Edit: dit is het andere topic: https://yescafe.actieforum.com/t35543-hier-word-ik-gewoon-misselijk-van
(op 'misselijk' had ik dus niet gezocht)
Zininzon- Ratel
Ik hoorde ergens dat mensen het provocerend vonden. En dan denk ik: "Weet je wel wat provocerend is?". Het is ontzettend schokkend, dat wel. Maar ik vind het een goede statement, iedereen wordt maar eens wakker geschud dat pesten niet ok is.
Het is verschrikkelijk voor de ouders, maar ik heb diep veel respect voor hun beslissing [om dit zo te plaatsen].
Het is verschrikkelijk voor de ouders, maar ik heb diep veel respect voor hun beslissing [om dit zo te plaatsen].
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Zijn ouders komen morgen met een verklaring over het hoe en waarom van deze advertentie. Een dappere stap wat mij betreft.
Gast- Gast
Megara schreef:Zijn ouders komen morgen met een verklaring over het hoe en waarom van deze advertentie. Een dappere stap wat mij betreft.
Niet zijn ouders, maar de uitvaartonderneming volgens mij.
Ik zit het flink te volgen. Ik was donderdag naar een congres en de collega met wie ik mee reed, kreeg tijdens het congres hier een telefoontje over. Hij was haar buurjongen..
Zininzon- Ratel
Zininzon schreef:Megara schreef:Zijn ouders komen morgen met een verklaring over het hoe en waarom van deze advertentie. Een dappere stap wat mij betreft.
Ik zit het flink te volgen. Ik was donderdag naar een congres en de collega met wie ik mee reed, kreeg tijdens het congres hier een telefoontje over. Hij was haar buurjongen..
Het gaat om een statement door de ouders, die door de rouwbegeleider wordt voorgelezen. Ze zijn er zelf verder niet bij. Toch petje af, ze nemen wel de tijd om te reageren.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Zininzon schreef:Megara schreef:Zijn ouders komen morgen met een verklaring over het hoe en waarom van deze advertentie. Een dappere stap wat mij betreft.
Oh dat weet ik dan niet. Vanmiddag stond er in de regionale media dat het zijn ouders zouden zijn, maar dat moet dan wellicht namens zijn. Zo komt het wel heel dichtbij he? Vreselijk.
Gast- Gast
Ik vind het een mooie en gedurfde advertentie. Ik hoop dat karma een bitch is voor die pesters.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Whaaaa, het werkt gewoon nog hier!
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
» Ik word hier zo zenuwachtig van...
» Hier word je toch verdrietig van..
» Pff ik word hier zo moe van!
» Ik word hier knettergek!
» Ik word hier zo zenuwachtig van...
» Hier word je toch verdrietig van..