Kinderangsten...
+9
Teddyaapje
Flip Fluitketel
kwak
Nana
Wennes
hellowkitty
Parisienne
Twellie
Printje
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderangsten...
Is jullie kind ergens 'bang' voor?
Ik heb vast weleens verteld dat R totaal geen held is maar nu is hij iedere keer bang voor Bubbles Guppies, en dan vooral wanneer er zo'n soort draakachtig beest komt die de koekjes wilt pakken ofzo...
Hij kruipt echt serieus bijna in mij..onze held...
Ik zeg trouwens nooit ben je bang oid want ik wil hem dat niet aanleren, maar hij zegt zelf mama het isse zo spannend....
Hij vindt een aflevering van het Zandkasteel trouwens ook echt eng, dan komt er een filmpje met dansende teentjes, hij gilt serieus iedere keer hahaha nee mama isse niet leuk!
Ik heb vast weleens verteld dat R totaal geen held is maar nu is hij iedere keer bang voor Bubbles Guppies, en dan vooral wanneer er zo'n soort draakachtig beest komt die de koekjes wilt pakken ofzo...
Hij kruipt echt serieus bijna in mij..onze held...
Ik zeg trouwens nooit ben je bang oid want ik wil hem dat niet aanleren, maar hij zegt zelf mama het isse zo spannend....
Hij vindt een aflevering van het Zandkasteel trouwens ook echt eng, dan komt er een filmpje met dansende teentjes, hij gilt serieus iedere keer hahaha nee mama isse niet leuk!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kinderangsten...
Ze is momenteel bang voor een 'olifant met een slurf', ze denkt dat die onder haar dekens zit of 's avonds op de zolder komt.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Echt bang voor iets is N. niet geloof ik. Als heeft ze het de laatste tijd in het donker wel steeds over zombies Stomme Halloween!
N. vond het overigens wel eng toen ze laatst een klein stukje bij mijn opa en oma in de auto zat. Ze zat naast mij, op de achterbank en uiteraard in de gordel, maar dat vond ze toch wel heel erg eng, hahah!
Ik benoem het overigens juist altijd wel als N. bang is. Als zij zegt dat ze iets spannend of eng vindt dan wil ik haar niet afwimpelen met iets als: 'Nee joh, dat is helemaal niet eng", want zij vindt dat op dat moment gewoon wél eng. Ik zeg dan iets als: "Dat vindt je eng he? Die draak is inderdaad wel wat groot en ziet er misschien wat eng uit, maar er zijn vast ook kleinere draken en hele lieve draken..." en dan praat ik het zo een beetje 'goed'. In het voorbeeld van de auto zei ik iets als: "Ja, dit is wel een beetje spannend he?! Ik snap heel goed dat je het eng vind hoor. Normaal zit je ook altijd in een stoeltje. Maar voor een keertje mag jij net als grote mensen zitten. Kijk, net als mama." en zo leid ik haar op die manier een beetje af van haar 'enge' gedachten.
N. vond het overigens wel eng toen ze laatst een klein stukje bij mijn opa en oma in de auto zat. Ze zat naast mij, op de achterbank en uiteraard in de gordel, maar dat vond ze toch wel heel erg eng, hahah!
Ik benoem het overigens juist altijd wel als N. bang is. Als zij zegt dat ze iets spannend of eng vindt dan wil ik haar niet afwimpelen met iets als: 'Nee joh, dat is helemaal niet eng", want zij vindt dat op dat moment gewoon wél eng. Ik zeg dan iets als: "Dat vindt je eng he? Die draak is inderdaad wel wat groot en ziet er misschien wat eng uit, maar er zijn vast ook kleinere draken en hele lieve draken..." en dan praat ik het zo een beetje 'goed'. In het voorbeeld van de auto zei ik iets als: "Ja, dit is wel een beetje spannend he?! Ik snap heel goed dat je het eng vind hoor. Normaal zit je ook altijd in een stoeltje. Maar voor een keertje mag jij net als grote mensen zitten. Kijk, net als mama." en zo leid ik haar op die manier een beetje af van haar 'enge' gedachten.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne knap dat je het zo benoemd.
Gisteren waren we met ons neefje in de sporthal en het onweerde heel erg. Dus hij werd bang en is op schoot gaan zitten bij oma en voor de rest hebben we uitgelegd wat onweer was en dat die niet bang hoefde te zijn omdat hij veilig bij ons binnen was.
Gisteren waren we met ons neefje in de sporthal en het onweerde heel erg. Dus hij werd bang en is op schoot gaan zitten bij oma en voor de rest hebben we uitgelegd wat onweer was en dat die niet bang hoefde te zijn omdat hij veilig bij ons binnen was.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Hier is B al een aantal maanden bang voor monsters (komt voor on een filmpje van woezel en pip)
Gelukkig luisteren alle monsters naar mama's en gaan ze weg als ik dat zeg
Hij heeft nu ook geleerd om ze zelf weg te jagen.
Gelukkig luisteren alle monsters naar mama's en gaan ze weg als ik dat zeg
Hij heeft nu ook geleerd om ze zelf weg te jagen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Mijn zoontje is erg bang voor krokodillen, sinds er op het kdv een boekje over krokodillen is voorgelezen. Hij vliegt soms ineens de bank of de trap op omdat hij er eentje ziet. Ik doe maar alsof ik hem weg jaag, maar soms blijven ze maar komen en dan wachten we totdat ze weg zijn. Hij durft nu ook niet meer in het donker te slapen, dus heeft een nachtlampje op zijn kamer.
Gast- Gast
Mijn zoontje is opeens bang voor schaduw. Als ik hem naar bed breng moet gauw al het licht uit en verstopt hij zich onder de deken.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
D. is bang voor de bruine beer in het blauwe huis.
van de week zat ze tv te kijken en begon opeens heel hard te huilen toen dat op tv kwam en later bij een vriendinnetje die dat keek weer.
van de week zat ze tv te kijken en begon opeens heel hard te huilen toen dat op tv kwam en later bij een vriendinnetje die dat keek weer.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
[quote="kwak"]D.J. is bang voor de bruine beer in het blauwe huis.
quote]
Hier idem dito. Als bruine beer in beeld is weet ze niet hoe gauw ze naar 1 van ons toe moet sprinten.
quote]
Hier idem dito. Als bruine beer in beeld is weet ze niet hoe gauw ze naar 1 van ons toe moet sprinten.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
T. Wil altijd op zo'n ding waar je geld in moet stoppen en wat dan gaat bewegen en waar geluid uitkomt. Zo staat hier bij de supermarkt een olifant. Hij vindt t geweldig om erop te zitten, maar zodra hij aangezet wordt weet hij niet hoe snel hij er vanaf moet!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Y. is bang voor honden en spinnen. Ik denk dat ik de spinnenangst aan haar heb doorgegeven, ook al heb ik heel hard geprobeerd dat niet te doen. De hondenangst komt door de hond van mijn schoonouders die niet te vertrouwen is, hard blaft en nooit bij ze in de buurt mag komen.
K. is volgens mij nog nergens bang voor.
K. is volgens mij nog nergens bang voor.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Printje schreef:
Ik vind die tenen ook heel raar, dus dat kan ik me wel voorstellen! Vooral dat geluid erbij!
Hier is dochter volgens mij nog nergens bang voor. Het verbaasd me ook vaak dat ze gewoon donkere ruimtes in huis in loopt en er rustig gaat zitten spelen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ik geloof dat V daar van de week ook om aan het huilen was,wat mijn moeder zei.Er kwam een leeuw in voor ofzo,en toen had ie traantjes.kwak schreef:D. is bang voor de bruine beer in het blauwe huis.
Verder is V niet echt ergens bang voor,ja de wasmachine en droger vind ie niet leuk als ze aan staan,maar bang is ie er niet voor.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hahhaa, dat had N. laatst ook.Teddyaapje schreef:T. Wil altijd op zo'n ding waar je geld in moet stoppen en wat dan gaat bewegen en waar geluid uitkomt. Zo staat hier bij de supermarkt een olifant. Hij vindt t geweldig om erop te zitten, maar zodra hij aangezet wordt weet hij niet hoe snel hij er vanaf moet!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn zoontje vind soms wat spannend of is soms bang, wij benoemen t juist wel, vind t belangrijk dat hij dat ook kan vertellen, waarom wel blij en leuk benoemen maar niet bang?
Nu zegt hij dat als hij iets spannend/eng vind of bang is, vind dat fijn scheelt een hoop gevraag
Nu zegt hij dat als hij iets spannend/eng vind of bang is, vind dat fijn scheelt een hoop gevraag
Gast- Gast
Joris is ook echt een bangerik. Maar hij merkt bijv. op tv ook geluiden in de muziek op en word daar bang van voordat het 'enge' ook echt is. Eerst wilde hij meteen zappen en zei dan: 'die vind ik niet meer leuk'. Tegenwoordig vraag ik er meer naar wat hij niet leuk vind. Laatst was hij Madelief aan het kijken en toen gingen 'grote jongens' dat vriendje pakken en vastbinden aan een boom. Toen de jongens naar dat vriendje aan het kijken waren was de muziek al eng. Dus toen ben ik gewoon meer samen gaan kijken wat er zou gebeuren en dat het wel goed zou komen. Toen Madelief dat vriendje ging redden riep hij hard dat ze dat vooral niet naartoe moest gaan. Maar toen het goedgekomen was, was hij wel blij en later vertelde hij heel trots dat het helemaal niet eng was tegen papa. haha!
Bij cowboys heeft ie het ook (little house on the prairie bijv.) en een tijdje terug iemand die voor de ingang van de supermarkt stond. Oude man, lang grijs haar, zwarte leren laarzen, zwarte spijkerbroek, zwart leren jasje incl. cowboy-franjes en een zwarte hoed op. Dus niet dat ik die winkel in kon voordat die man weg was.
Bij cowboys heeft ie het ook (little house on the prairie bijv.) en een tijdje terug iemand die voor de ingang van de supermarkt stond. Oude man, lang grijs haar, zwarte leren laarzen, zwarte spijkerbroek, zwart leren jasje incl. cowboy-franjes en een zwarte hoed op. Dus niet dat ik die winkel in kon voordat die man weg was.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: