Sterilisatie man
+23
liesje
Lilou
Ilovethe90s
Printje
Paper Crown
Coco
Susan
Tania
RYW
Moon
Thunder
SoGood
ExpressoB
Pandora
Lousanne
Viva
Pinkel
Océane
Puggle
Happydobby
Bloem86
Parisienne
Pompoen
27 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Sterilisatie man
Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Eucalypta schreef:Nee, dan is het niet haar verantwoordelijkheid. Ik kan me namelijk best voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld al 10 jaar de pil slikt en al jaren kinderen wil op een gegeven moment zegt 'schat, ik slik de pil niet meer, wil jij geen kinderen, dan mag je daar zelf actie in ondernemen'. Maar dat vind ik anders.
Zij wil zélf geen kinderen meer. Is daar heel stellig in. Dus moet haar man wat doen. Dat klopt niet. Dan moet ze zélf iets doen.
Daarnaast is het gewoon zo dat je meestal meer keuzevrijheid hebt als vrouw (je kunt ervoor kiezen zwanger te worden of niet, om abortus te plegen of niet, en als man is dat beperkter) en ook meer verantwoordlijkheid, al zou dat niet zo horen. Maar in praktijk zijn er zat mannen die zeggen 'als je dit kind niet laat weghalen, dan ga ik er vandoor'. Als vrouw kun je dat niet zeggen, dan zul je toch écht zelf een abortus moeten doen (en nee, bij mannen hoort dat ook niet, en wettelijk gezien zijn ze altijd verantwoordelijk, maar tussen theorie en praktijk zit nog weleens een gat).
Als jij als vrouw zeker weet dat je géén kinderen meer wilt ga je dat toch niet laten afhangen van een ander? dát bedoel ik meer.
Ik snap je ook wel en ik ga hem nogmaals dus er echt niet toe dwingen maar ik wil het wel besproken hebben. Het is ook nog geen nee vanaf zijn kant en hij zegt aan de ene kant dat hij best een derde zou willen maar weet ook mijn mening daarover. Bovendien geloof ik er geen fluit van dat hij het echt meent, alleen al gezien de financiën.
Als ik gewoon beter tegen de pil zou kunnen was deze discussie niet eens gestart maar helaas is dat wel zo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Je trekt het nu wel uit zijn verband, bang is een groot woord maar ik heb er zoveel dingen over gehoord dat ik er sterke twijfels over heb. Ik zeg nergens dat hij niet moet zeuren, hij is een man die zeurt sowieso over ieder pijntje...
Na de bevalling van R ben ik echt niet bang voor zo'n klein friemelding als een spiraaltje, het is meer de verhalen over het verloop van zo'n ding waarbij ik dus denk mmmm.
Printje- Lady Post-a-lot
Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Dank je wel... ik sleur hem echt niet mee als hij niet wil. Wil hij dit echt niet dan ga ik naar een goede oplossing zoeken.
Printje- Lady Post-a-lot
Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Nou Zelda, wat zou dan volgens jou nog overblijven als printje geen spiraal, geen pil, geen condoom, geen andere hormonenrotzooi in HAAR lijf wil. Pressarium? (bestaat dat nog?)
Een man heeft maar 2 opties/ of zaakje dicht of een condoom (en dat wil Printje niet..) dus.
En zelfs al was je bang om een spiraaltje te laten zetten, zelfs nu je een kind hebt gehad, wat dan nog. Bij mij komt er ook niet zo'n ding in, ik durf niet.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Nou Zelda, wat zou dan volgens jou nog overblijven als printje geen spiraal, geen pil, geen condoom, geen andere hormonenrotzooi in HAAR lijf wil. Pressarium? (bestaat dat nog?)
Een man heeft maar 2 opties/ of zaakje dicht of een condoom (en dat wil Printje niet..) dus.
Geen sex dus hahaha nee flauw
Ik roep, nogmaals, niet zomaar dat ik niet tegen al die hormonen kan.. dat heeft zelfs mijn huisarts gezien.
Printje- Lady Post-a-lot
Jij legt haar nu echt woorden in haar mond die ze niet gezegd heeft. Ze denkt toch na over een koperspiraaltje?Paper Crown schreef:Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Gast- Gast
miljoenen vrouwen hebben een spiraal, en een spiraal heeft geen enkele consequenties als je het eruit wil, mocht het niets zijn voor je.. Ik ken best veel vrouwen om mij heen die een spiraal hebben en merendeel heeft er wel profijt van. Waarom probeer JIJ niet eerst even een spiraal en als t niets is, kan hij altijd nog zo'n definitieve keus maken.Printje schreef:Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Je trekt het nu wel uit zijn verband, bang is een groot woord maar ik heb er zoveel dingen over gehoord dat ik er sterke twijfels over heb. Ik zeg nergens dat hij niet moet zeuren, hij is een man die zeurt sowieso over ieder pijntje...
Na de bevalling van R ben ik echt niet bang voor zo'n klein friemelding als een spiraaltje, het is meer de verhalen over het verloop van zo'n ding waarbij ik dus denk mmmm.
Volgens mij valt een Nuvaring ook wel mee qua hormonen, ik vond 'm in ieder geval erg fijn.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:miljoenen vrouwen hebben een spiraal, en een spiraal heeft geen enkele consequenties als je het eruit wil, mocht het niets zijn voor je.. Ik ken best veel vrouwen om mij heen die een spiraal hebben en merendeel heeft er wel profijt van. Waarom probeer JIJ niet eerst even een spiraal en als t niets is, kan hij altijd nog zo'n definitieve keus maken.Printje schreef:Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Dan ligt het dus idd wederom bij mij, en daar baal ik af en toe gewoon van. Zo'n spiraaltje lijkt me, op dit moment, gewoon echt helemaal niets. Maar nogmaals na de bevalling ga ik me er goed over inlezen, misschien heeft manlief dan ook wel een besluit genomen en anders wil ik een gesprek met de huisarts over de mogelijkheden die er zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Zelda schreef:Volgens mij valt een Nuvaring ook wel mee qua hormonen, ik vond 'm in ieder geval erg fijn.
Daar las ik idd in dit topic ook al meer over, dat lijkt me dan nog een beter alternatief als een spiraaltje.
Printje- Lady Post-a-lot
Iemand anders opperde koperspiraal en toen ging printje pas nadenken. Ik vind echt dat je totaal geen research hebt gedaan naar de mogelijkheden als je niet eens aan een koperspiraal hebt gedacht, maar meteen over wil gaan tot serilisatie van de man.Zelda schreef:Jij legt haar nu echt woorden in haar mond die ze niet gezegd heeft. Ze denkt toch na over een koperspiraaltje?Paper Crown schreef:Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Het is alleen wel duur vind ik (32 euro per 3 maand kost ie hier geloof ik) maar dan heb je wel meteen voor 3 maanden.Printje schreef:Zelda schreef:Volgens mij valt een Nuvaring ook wel mee qua hormonen, ik vond 'm in ieder geval erg fijn.
Daar las ik idd in dit topic ook al meer over, dat lijkt me dan nog een beter alternatief als een spiraaltje.
Gast- Gast
Printje schreef:Paper Crown schreef:miljoenen vrouwen hebben een spiraal, en een spiraal heeft geen enkele consequenties als je het eruit wil, mocht het niets zijn voor je.. Ik ken best veel vrouwen om mij heen die een spiraal hebben en merendeel heeft er wel profijt van. Waarom probeer JIJ niet eerst even een spiraal en als t niets is, kan hij altijd nog zo'n definitieve keus maken.Printje schreef:Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Dan ligt het dus idd wederom bij mij, en daar baal ik af en toe gewoon van. Zo'n spiraaltje lijkt me, op dit moment, gewoon echt helemaal niets. Maar nogmaals na de bevalling ga ik me er goed over inlezen, misschien heeft manlief dan ook wel een besluit genomen en anders wil ik een gesprek met de huisarts over de mogelijkheden die er zijn.
Maar wat kan hij er aan doen dat jij degene bent die zwanger kan worden? Zo is de natuur. En voor mannen zoals ik al zei, is er weinig te kiezen. Het is of een condoom, of een sterilisatie. Voor een vrouw zijn veel meer opties.
Paper Crown schreef:Iemand anders opperde koperspiraal en toen ging printje pas nadenken. Ik vind echt dat je totaal geen research hebt gedaan naar de mogelijkheden als je niet eens aan een koperspiraal hebt gedacht, maar meteen over wil gaan tot serilisatie van de man.Zelda schreef:Jij legt haar nu echt woorden in haar mond die ze niet gezegd heeft. Ze denkt toch na over een koperspiraaltje?Paper Crown schreef:Zelda schreef:Nou dit is weer het andere uiterste. Printje zegt al een paar keer dat ze naar de huisarts wil gaan om daar naar andere mogelijkheden wil kijken. Het is nou niet zo dat ze heel stellig zegt dat haar man z'n zaakje dicht moet knopen en dat hij het maar moet bekijken.Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Omdat ik aan de ene kant vind dat ik nu wel klaar met al met die dingen. Nogmaals na de bevalling ga ik een gesprek aan met de huisarts wanneer manlief op dat moment nog niet zou weten wat hij wil.
Printje- Lady Post-a-lot
Paper Crown schreef:
Maar wat kan hij er aan doen dat jij degene bent die zwanger kan worden? Zo is de natuur. En voor mannen zoals ik al zei, is er weinig te kiezen. Het is of een condoom, of een sterilisatie. Voor een vrouw zijn veel meer opties.
Daar kan zij toch verder ook niks aan doen?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Paper Crown schreef:Printje schreef:Paper Crown schreef:miljoenen vrouwen hebben een spiraal, en een spiraal heeft geen enkele consequenties als je het eruit wil, mocht het niets zijn voor je.. Ik ken best veel vrouwen om mij heen die een spiraal hebben en merendeel heeft er wel profijt van. Waarom probeer JIJ niet eerst even een spiraal en als t niets is, kan hij altijd nog zo'n definitieve keus maken.Printje schreef:Paper Crown schreef:Gosh, jij bent al bang voor een spiraal en wil geen pil maar je man moet bij wijze van spreken gewoon niet zo zeiken en zijn zaakje dicht laten knopen. Echt logica ontbreekt hoor.
Zonder hem zou ik niet eens zwanger kunnen worden hahahha. Er is idd voor mannen minder te kiezen maar ik heb zelf inmiddels ook wat meer eisen als 10 jaar geleden toen we elkaar leerden kennen en er geen kinderen waren.
Soms is de natuur maar hard voor ons hahaha wij hebben alle 'ellende'
Printje- Lady Post-a-lot
Ilovethe90s schreef:Paper Crown schreef:
ahahhaa nee precies. Daar wil ik dus juist verandering in brengen hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Ilovethe90s schreef:Paper Crown schreef:
Inderdaad, en ik blijf dat ook een kulargument vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ilovethe90s schreef:Paper Crown schreef:
Ik ook, als ik hierna weer zwanger zou worden is het net zo goed zijn probleem als de mijne. Ik kies er dan toch ook niet zelf voor?
Printje- Lady Post-a-lot
Kulargument of niet, feit blijft dat er voor een man weinig overblijft dan een knoop of een condoom. Er is nog steeds geen mannenpil, en zover ik weet kan je ook geen spiraaltje bij een man laten plaatsen. De natuur heeft bepaald dat de vrouw zwanger wordt en niet de man. En daarbij, ik zou niet op mijn eigen eilandje gaan zitten en denken: zo, ik heb mijn plicht gedaan, heb de pil geslikt en 2 kinderen gebaard en nu is het jouw beurt. Zo werkt het gewoon m.i. niet. Natuurlijk, kut dat je de pil moet slikken en ofcourse is het belachelijk dat er iets onnatuurlijks in je lijf moet om niet zwanger te worden. Maar het is niet definitief. Daarom zou ik eerst die opties afstrepen voordat ik wil dat mijn man zich laat helpen. Ik bedoel Printje zegt: ik vind het eng - een spiraal, ik denk dan - jij vindt iets eng wat er altijd nog uit kan,maar hij moet goed beargumenteren waarom hij niet 'de fabriek wil sluiten'Susan schreef:Ilovethe90s schreef:Paper Crown schreef:
RYW schreef:Ik weet echt niet wat ik lees. Omdat je condooms niets vindt moet je man zich verplicht laten steriliseren, want anders geen seks?
En Moon, jij hebt de pil geslikt (omdat je geen baby wou in JOUW baarmoeder, neem ik aan) en daarom moet hij zich laten helpen en anders heeft hij pech? Nogal een verschilletje, de pil slikken en in je laten snijden.
Ik ben het wel eens met PC en Sogood, als hij niet wil, dan wil hij niet. Spiraaltjes zijn enorm veranderd sinds tien jaar, en de methoden zijn er veel beter op geworden. Ik vind dat je zijn bezwaren serieus moet nemen, want het is zijn lijf, en ik vind persoonlijk zijn bezwaren zwaarder wegen dan dat jij niks met condooms hebt. Ik zou inderdaad samen naar de huisarts gaan als de kleine er is.
Ik heb en slik de pil (nog steeds tot we een kinderwens hebben) omdat ik geen kind in MIJN baarmoeder wil en omdat mijn vriend (nog) geen kind in MIJN baarmoeder wil, waarvan ik het in het verleden net zo min wilde als hij zelf. Alleen ben ik nu diegene die daar al in zijn geval 4 jaar moeite voor doe. En ja als ik mag kiezen dan laat ik ook liever een kleine ingreep doen dan 10 jaar een pil slikken. En omdat het kind in mijn baarmoeder groeit en het ook mijn baarmoeder weer uit moet (althans ik hoop dat we dat 2 keer mogen mee maken) omdat de natuur dat zo heeft geregeld toevallig, vind ik dat het mijn goed recht is om te zeggen dat ik dan geen polonaise meer aan mijn lichaam wil. Als hij genoegen neemt met een condoom (dat doet hij niet) maar stel dan wordt het nog 60 jaar met condoom. En anders rest alleen nog sterilisatie of voor hem geen penetratie meer (als het aan mij ligt).
Wij willen samen in de toekomst kinderen, maar ik wil als ik kan kiezen ook liever geen bevalling maar ja dat hoort er nu eenmaal bij en dat moet ik ook ondergaan. En hij dan dat stukje wat mij betreft.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap je ook wel pc, en natuurlijk weet ik ook dat al die dingen voor ons niet definitief zijn maar het is meer een gevoel vanuit mezelf. Ik ben er klaar mee met die extra hormonen in mijn lijf, ik ben al zo'n jankbal en al die hormonen maken het allemaal veel erger.
Ik verplicht hem tot niets maar vind dat ik het wel gemeld mag hebben naar hem. Ik vind niet dat ik zomaar meteen weer het bij mezelf hoef te leggen, ik wil het in ieder geval besproken hebben.
De grap is dat hij er natuurlijk toch wel over nagedacht heeft en dat iedereen hetzelfde vindt als ik...zelfs mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder zei zelfs tsja dat heeft zijn vader ook zo gedaan dus waarom hij niet.
Ik verplicht hem tot niets maar vind dat ik het wel gemeld mag hebben naar hem. Ik vind niet dat ik zomaar meteen weer het bij mezelf hoef te leggen, ik wil het in ieder geval besproken hebben.
De grap is dat hij er natuurlijk toch wel over nagedacht heeft en dat iedereen hetzelfde vindt als ik...zelfs mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder zei zelfs tsja dat heeft zijn vader ook zo gedaan dus waarom hij niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: