Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sterilisatie man

+23
liesje
Lilou
Ilovethe90s
Printje
Paper Crown
Coco
Susan
Tania
RYW
Moon
Thunder
SoGood
ExpressoB
Pandora
Lousanne
Viva
Pinkel
Océane
Puggle
Happydobby
Bloem86
Parisienne
Pompoen
27 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Sterilisatie  man - Pagina 3 Empty Re: Sterilisatie man

Bericht  Thunder za 3 nov 2012 - 4:43

Ik heb nu 3 jaar een spiraal en word al 2 jaar niet ongesteld meer. En het eerste jaar was het ook maar sporadisch.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Moon za 3 nov 2012 - 4:46

Hell no niet, dat ik er rekening mee ga houden dat mijn vriend eventueel alsie 45 is bij me weg wilt gaan en dan een gezin zou willen stichten met een ander.
Dan moet hij nu maar gelijk gaan.

Maar.. mijn mening is dat ik het meer dan normaal vind dat het nu de beurt aan de man is. Waarschijnlijk hebben de meeste vrouwen tot aan de kinderen voor de anticonceptie gezorgd, je hebt dan 1 of meerdere bevallingen gehad dan ben ik er klaar mee. Als hij zich niet wil laten steriliseren dan heeftie pech.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RYW za 3 nov 2012 - 6:49

Ik weet echt niet wat ik lees. Omdat je condooms niets vindt moet je man zich verplicht laten steriliseren, want anders geen seks?

En Moon, jij hebt de pil geslikt (omdat je geen baby wou in JOUW baarmoeder, neem ik aan) en daarom moet hij zich laten helpen en anders heeft hij pech? Nogal een verschilletje, de pil slikken en in je laten snijden.

Ik ben het wel eens met PC en Sogood, als hij niet wil, dan wil hij niet. Spiraaltjes zijn enorm veranderd sinds tien jaar, en de methoden zijn er veel beter op geworden. Ik vind dat je zijn bezwaren serieus moet nemen, want het is zijn lijf, en ik vind persoonlijk zijn bezwaren zwaarder wegen dan dat jij niks met condooms hebt. Ik zou inderdaad samen naar de huisarts gaan als de kleine er is.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 6:51

Printje schreef:
Parisienne schreef:Ik vind dat er over sterilisatie wel heel makkelijk gedaan en gepraat wordt, zeker als het de man betreft. Maar wat als er, in het ergste geval, jou en je kinderen iets overkomt? Man heeft dan nooit meer de kans om ooit nog vader te worden. Dat zijn dingen waar ik over na zou denken. Het is misschien makkelijk voor nu, maar er kunnen zich situaties voordoen waarbij men in de toekomst spijt krijgt.

Dat nooit meer is niet weer, het kan ongedaan gemaakt worden. Een collega had idd een man die al jaren gesteriliseerd was en heeft nu een gezonde baby. Het was idd niet makkelijk maar ongedaan gemaakt worden kan dus wel.

Ik vind het ook niet zomaar iets maar ik wil gewoon EN geen derde meer EN geen rommel meer in mijn lijf.
Dan laat jij je toch steriliseren?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 6:53

Ik vat het ook niet. In goed overleg vind ik die sterilisatie prima bij een man, maar als hij niet wil, dan wil hij niet. Wie weet vindt hij het te definitief. 35 is nog piepjong, hij kan over 10 jaar nog wel een kind willen krijgen. Het is je goed recht om te zeggen dat je geen pil meer wilt hoor, en ook je goed recht om niet meer zwanger te willen worden, maar het lijf van je man, daar heb je gewoon geen zeggenschap over. Dus als JIJ geen kind meer wilt dan zul JIJ toch gewoon iets moeten ondernemen als hij geen sterilisatie wil.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 6:55

En het is nou eenmaal de vrouw die het gedonder heeft als er een kind komt (die moet dan óf bevallen óf een abortus plegen), een man kan er altijd nog bij weg lopen. Dus die verantwoordelijkheid kun je niet bij een man leggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 6:56

Moon schreef:Als hij zich niet wil laten steriliseren dan heeftie pech.
Want dan? Dan ga je bij hem weg? Of dan wil je nooit meer seks?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 3 nov 2012 - 6:58

Eucalypta schreef:En het is nou eenmaal de vrouw die het gedonder heeft als er een kind komt (die moet dan óf bevallen óf een abortus plegen), een man kan er altijd nog bij weg lopen. Dus die verantwoordelijkheid kun je niet bij een man leggen.

Dat vind ik wel een vreemde redenatie. Het is gewoon ook de verantwoordelijkheid van de man, dat hij fysiek in staat is om die verantwoordelijkheid te ontlopen wil niet zeggen dat het dus zijn verantwoordelijkheid ook niet meer ís.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 7:03

Susan schreef:
Eucalypta schreef:En het is nou eenmaal de vrouw die het gedonder heeft als er een kind komt (die moet dan óf bevallen óf een abortus plegen), een man kan er altijd nog bij weg lopen. Dus die verantwoordelijkheid kun je niet bij een man leggen.

Dat vind ik wel een vreemde redenatie. Het is gewoon ook de verantwoordelijkheid van de man, dat hij fysiek in staat is om die verantwoordelijkheid te ontlopen wil niet zeggen dat het dus zijn verantwoordelijkheid ook niet meer ís.

Nee, dat klopt. Maar toch, het is jóuw lijf wat zwanger wordt en feitelijk is het toch zo dat vrouwen meestal meer 'vast' zitten aan hun kinderen dan mannen (hoe fout ik dat ook vind, maar er zijn nou eenmaal meer mannen die vertrekken dan vrouwen). Ik vind het óók zijn verantwoordlijkheid, maar in praktijk zit je als vrouw met het gedonder, want je hebt gewoon de eindbeslissing dan. Omdat het jouw lijf is.

Een man die een vrouw zwanger maakt doet iets met háár lijf, niet met zijn eigen lijf. Een vrouw die niet zwanger wil worden zal daar toch ook echt zelf iets aan moeten doen. Net als dat een man die geen kind wil toch echt zelf ook aan condooms zal moeten denken. Je kunt dat niet van de ander laten afhangen, zelfs niet in een relatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 7:08

Het is nogal wat. Ik vind het onmenselijk om van je man te verwachten dat hij zich laat helpen omdat de vrouw geen pil wil slikken. Een sterelisatie gaat wel een flinke stap verder dan een pil slikken oid.

Als jij er zo zeker van bent geen kinderen meer te willen, geen pil te slikken etc. Vind ik dat je zelf een sterelisatie moet ondergaan als je man het niet wil. Net als jij de pil en condooms wil weigeren, heeft ook hij het recht om te weigeren.

Gast
Gast

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 7:58

Ja als hij niet wil kun je hem niet dwingen maar ik kan me best voorstellen dat het voor jou wel jammer is. Ik ben ook wel klaar met alle hormonen in anticonceptie maar mijn man wil zich gelukkig wel binnenkort laten steriliseren. Hij weet echt heel zeker dat hij geen kinderen meer wil dus hij vindt het geen probleem om te doen. Hij stelde het zelf voor.

Wie weet is hij er tegen de tijd dat de baby er is wel aan toe. De huisarts zei trouwens dat ze bij voorkeur wachten tot minimaal een jaar na de geboorte van het jongste kind.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 8:29

Nogmaals ik dwing hem nergens toe en hij heeft niet gezegd dat hij het niet wil maar er zeker nog erg over wil nadenken en hij is gewoon bang, heel begrijpelijk. Ik weet ook dat het dan iets is wat voorgoed is maar aan de ene kant ligt het zo wel altijd bij de vrouw allemaal. Maar goed ik heb hem ook gezegd als hij het niet wil prima maar dan ga ik het tzt hoogstwaarschijnlijk doen. Ik wil absoluut geen hormonale dingen maar in mijn lijf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 8:30

Maar het is toch logisch dat het bij de vrouw ligt? Die is toch degene met de baarmoeder?

Dat heeft z'n voor en nadelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 8:32

Tania schreef:Wie weet is hij er tegen de tijd dat de baby er is wel aan toe. De huisarts zei trouwens dat ze bij voorkeur wachten tot minimaal een jaar na de geboorte van het jongste kind.

Toen onze jongste 3 maanden was is mijn man gesteriliseerd. Wij staan beide nog steeds achter deze keuze, maar mijn man was dan ook al 47, dus dat heeft misschien ook meegespeeld...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 8:36

Ik zou zoiets niet van mijn vriend kunnen verlangen. Net zoals jij het recht hebt om geen hormonen in je lijf te willen, heeft hij net zo goed het recht om over zijn zaakje te beslissen. Ik snap dat je het jammer vindt, maar zijn condooms of een spiraaltje dan voor jou echt geen optie? (heb niet alle reacties doorgelezen)
En inderdaad, het is logisch dat het allemaal bij jou ligt - jij bent degene met een baarmoeder, zoals Eucalypta ook zei.

Van sommige reacties in dit topic gingen mijn wenkbrauwen wel even omhoog. Als je vriend zich niet wil laten helpen, heeft ie pech? Dus geen sex? scratch

Gast
Gast

Bericht  Tania za 3 nov 2012 - 8:36

Pritt schreef:
Tania schreef:Wie weet is hij er tegen de tijd dat de baby er is wel aan toe. De huisarts zei trouwens dat ze bij voorkeur wachten tot minimaal een jaar na de geboorte van het jongste kind.

Toen onze jongste 3 maanden was is mijn man gesteriliseerd. Wij staan beide nog steeds achter deze keuze, maar mijn man was dan ook al 47, dus dat heeft misschien ook meegespeeld...

Ze zei ook niet dat ze het echt niet deden hoor maar in principe raadde ze wel aan om tot een jaar na de geboorte te wachten omdat veel mannen (of hun vrouw natuurlijk) zich blijkbaar nog bedenken. In ons geval gaat dat echt niet gebeuren maar wij wilden toch nog even wachten tot mijn man z'n aanvullende verzekering had afgesloten Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 8:37

Eucalypta schreef:Maar het is toch logisch dat het bij de vrouw ligt? Die is toch degene met de baarmoeder?

Dat heeft z'n voor en nadelen.

Ja klopt maar daar mag ik soms toch wel ff van balen, nogmaals ik zal hem echt niet dwingen en ik weet dat hij het dus ook gewoon eng vind maar goed...het loopt..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 8:39

Zelda schreef:Ik zou zoiets niet van mijn vriend kunnen verlangen. Net zoals jij het recht hebt om geen hormonen in je lijf te willen, heeft hij net zo goed het recht om over zijn zaakje te beslissen. Ik snap dat je het jammer vindt, maar zijn condooms of een spiraaltje dan voor jou echt geen optie? (heb niet alle reacties doorgelezen)
En inderdaad, het is logisch dat het allemaal bij jou ligt - jij bent degene met een baarmoeder, zoals Eucalypta ook zei.

Van sommige reacties in dit topic gingen mijn wenkbrauwen wel even omhoog. Als je vriend zich niet wil laten helpen, heeft ie pech? Dus geen sex? scratch

Van geen sex is uiteraard een grapje, maar ik vind naast condooms vreselijke stinkdingen het ook gewoon erg vies. Mijn zin is dan meteen verdwenen, en een spiraaltje vind ik gewoon eng, daar heb ik veel negatieve dingen over gehoord en ik wil dus liever iets zonder hormonen. nu las ik hier over een koperspiraal dus misschien is dat een optie maar daar moet ik me dan beter over inlezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 8:45

Maar waarom laat jij je dan niets steriliseren? Jij weet zeker dat je nooit meer kinderen wilt. Dat lijkt me logisch en prima. Hij vindt het allemaal nog eng. Dus dan kun jij toch gewoon ipv een spiraaltje van die veertjes laten plaatsen ofzo? Lang niet zo ingrijpend als de ouderwetse manier, en je bent van het probleem af, zonder hormonen.

Mijn man wil zich ook wel laten steriliseren. Ik heb het zelf ook wel geroepen, maar opeens wil ik toch misschien nog wel een kind, ooit. Dus ik laat het iig niet doen. Mijn man wil wel, maar is ook bang dat hij zich bedenkt en wil dat eigenlijk ook niet doen zolang ik nog een kinderwens heb, omdat het dan zo definitief is. Dus voorlopig doen wij het beiden niet.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 8:47

Eucalypta; dat wil ik dan ook doen, wanneer hij het echt niet zou willen. Ik ga er ook echt geen strijd van maken, hem dronken voeren en naar het ziekenhuis brengen....mmm alhoewel angel

Nee zonder gein, ik wil echt niets met hormonen meer, ik reageer er te veel op en ik zit gewoon niet te wachten op een derde kindje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 3 nov 2012 - 8:52

Ik zie niet zo goed in wat die baarmoeder er nou mee te maken heeft. Als je nou zegt dat het ligt bij degene die er het meest zeker van is geen kinderen meer te willen dan kan ik me dat nog voorstellen, maar dat kan natuurlijk net zo goed de man zijn. Stel dat de man van Printje had gezegd dat hij ze absoluut niet meer wil, terwijl zij daar niet zo stellig in is, is het dan nog haar verantwoordelijkheid? Hij kan haar dan toch evenmin dwingen om zich te laten steriliseren (of de pil te slikken, of een spiraaltje te nemen)?

Ik snap wel dat ze haar man niet kan dwingen, maar niet omdat zij de vrouw is. Dat vind ik een heel raar argument.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 8:59

Printje schreef:
Zelda schreef:Ik zou zoiets niet van mijn vriend kunnen verlangen. Net zoals jij het recht hebt om geen hormonen in je lijf te willen, heeft hij net zo goed het recht om over zijn zaakje te beslissen. Ik snap dat je het jammer vindt, maar zijn condooms of een spiraaltje dan voor jou echt geen optie? (heb niet alle reacties doorgelezen)

Van geen sex is uiteraard een grapje, maar ik vind naast condooms vreselijke stinkdingen het ook gewoon erg vies. Mijn zin is dan meteen verdwenen, en een spiraaltje vind ik gewoon eng, daar heb ik veel negatieve dingen over gehoord en ik wil dus liever iets zonder hormonen. nu las ik hier over een koperspiraal dus misschien is dat een optie maar daar moet ik me dan beter over inlezen.

Ik bedoelde niet jouw opmerking, maar die van Moon. Jammer dat je condooms vies vindt, en daarmee je opwinding verdwijnt. Ik zou inderdaad meer informatie verzamelen over andere anticonceptie met weinig tot geen hormonen, zoals een koperspiraaltje inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 9:01

Nee, dan is het niet haar verantwoordelijkheid. Ik kan me namelijk best voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld al 10 jaar de pil slikt en al jaren kinderen wil op een gegeven moment zegt 'schat, ik slik de pil niet meer, wil jij geen kinderen, dan mag je daar zelf actie in ondernemen'. Maar dat vind ik anders.

Zij wil zélf geen kinderen meer. Is daar heel stellig in. Dus moet haar man wat doen. Dat klopt niet. Dan moet ze zélf iets doen.

Daarnaast is het gewoon zo dat je meestal meer keuzevrijheid hebt als vrouw (je kunt ervoor kiezen zwanger te worden of niet, om abortus te plegen of niet, en als man is dat beperkter) en ook meer verantwoordlijkheid, al zou dat niet zo horen. Maar in praktijk zijn er zat mannen die zeggen 'als je dit kind niet laat weghalen, dan ga ik er vandoor'. Als vrouw kun je dat niet zeggen, dan zul je toch écht zelf een abortus moeten doen (en nee, bij mannen hoort dat ook niet, en wettelijk gezien zijn ze altijd verantwoordelijk, maar tussen theorie en praktijk zit nog weleens een gat).

Als jij als vrouw zeker weet dat je géén kinderen meer wilt ga je dat toch niet laten afhangen van een ander? dát bedoel ik meer.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 9:02

Zelda schreef:
Printje schreef:

Ik bedoelde niet jouw opmerking, maar die van Moon. Jammer dat je condooms vies vindt, en daarmee je opwinding verdwijnt. Ik zou inderdaad meer informatie verzamelen over andere anticonceptie met weinig tot geen hormonen, zoals een koperspiraaltje inderdaad.

haha ok. Ik zou nooit zover gaan om het zo te gaan spelen uiteraard. Ik ga idd na de bevalling daar eens goed op verder kijken naar de mogelijkheden met eventueel een gesprek met de huisarts. Vind dat een raar gesprek om te voeren tijdens een zwangerschap haha zit ik daar met mijn dikke buik over het voorkomen van zwangerschappen te praten...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco za 3 nov 2012 - 9:02

Ik zou zo'n definitieve keuze niet durven maken, tenzij we echt te oud zijn geworden voor kinderen. Mijn oom en tante dachten ook klaar te zijn, maar nadat mijn neefje op 10jarige leeftijd verongelukte, wilden ze wel weer graag een kindje (ondanks de andere 2 al begin 20 waren, ze kregen daarna nog 3 kinderen erbij. Ik zou dus echt niet zo snel al zo'n keuze voor het leven durven maken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud