Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sterilisatie man

+23
liesje
Lilou
Ilovethe90s
Printje
Paper Crown
Coco
Susan
Tania
RYW
Moon
Thunder
SoGood
ExpressoB
Pandora
Lousanne
Viva
Pinkel
Océane
Puggle
Happydobby
Bloem86
Parisienne
Pompoen
27 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Sterilisatie  man - Pagina 2 Empty Re: Sterilisatie man

Bericht  Happydobby vr 2 nov 2012 - 5:44

Anniej schreef:Zolang wij hier nog over twijfelen doen we het maar CD's. Het is toch wel een vrij definitieve ingreep. Maar ook voor mij, geen hormonen meer, dus geen pil of spiraal, dat drama wil ik niet nog eens mee maken. Ben toen door al die hormonen heel lang "ongesteld" geweest na Y. haar bevalling.

Maar wat blijft er dan nog over? Rolling Eyes

implanon, nuvaring, pessarium (alleen dan moet je het plannen Sterilisatie  man - Pagina 2 253468018)

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bloem86 vr 2 nov 2012 - 5:44

Bevalt me prima! Tussen mn oudste en jongste ook een jaar gebruikt!

Net als de pil, gebruik je hem 3 weken (inbrengen en blijft dan dus 3 weken in je zitten) En dan een stopweek! Ook kun je de stopweek evt overslaan door direct een nieuwe in te brengen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 5:45

Happydobby schreef:
Anniej schreef:Zolang wij hier nog over twijfelen doen we het maar CD's. Het is toch wel een vrij definitieve ingreep. Maar ook voor mij, geen hormonen meer, dus geen pil of spiraal, dat drama wil ik niet nog eens mee maken. Ben toen door al die hormonen heel lang "ongesteld" geweest na Y. haar bevalling.

Maar wat blijft er dan nog over? Rolling Eyes

implanon, nuvaring, pessarium (alleen dan moet je het plannen Sterilisatie  man - Pagina 2 253468018)

Implanon en nuvaring zitten toch ook hormonen in?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 5:45

Printje schreef:
Bloem86 schreef:Hier ook geen pil, teveel hormonen! En ook geen spiraal, durfde ik gewoon niet!

Dus is het hier de nuvaring geworden! Ook wel hormonen, maar een héél stuk minder! Dus er zijn nog wel oplossingen!

En hoe bevalt jou dat? Hoelang blijft zoiets zitten?

+1 ( de rest van de antwoorden ga ik me van het weekend eens in verdiepen )

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 2 nov 2012 - 5:45

Ik vind dat er over sterilisatie wel heel makkelijk gedaan en gepraat wordt, zeker als het de man betreft. Maar wat als er, in het ergste geval, jou en je kinderen iets overkomt? Man heeft dan nooit meer de kans om ooit nog vader te worden. Dat zijn dingen waar ik over na zou denken. Het is misschien makkelijk voor nu, maar er kunnen zich situaties voordoen waarbij men in de toekomst spijt krijgt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Printje vr 2 nov 2012 - 5:47

Parisienne schreef:Ik vind dat er over sterilisatie wel heel makkelijk gedaan en gepraat wordt, zeker als het de man betreft. Maar wat als er, in het ergste geval, jou en je kinderen iets overkomt? Man heeft dan nooit meer de kans om ooit nog vader te worden. Dat zijn dingen waar ik over na zou denken. Het is misschien makkelijk voor nu, maar er kunnen zich situaties voordoen waarbij men in de toekomst spijt krijgt.

Dat nooit meer is niet weer, het kan ongedaan gemaakt worden. Een collega had idd een man die al jaren gesteriliseerd was en heeft nu een gezonde baby. Het was idd niet makkelijk maar ongedaan gemaakt worden kan dus wel.

Ik vind het ook niet zomaar iets maar ik wil gewoon EN geen derde meer EN geen rommel meer in mijn lijf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Puggle vr 2 nov 2012 - 6:17

Ik ben ook aan de nuvaring en bevalt tot nu toe prima. Echt nergens laat van. Behalve Het gevoel, ik ben ineens bang dat het niet goed werkt ofzo. Maar dat komt omdat ik echt niet weer zwanger wil.worden.

Over een paar jaar laat mijn man zich ook steriliseren.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 6:22

Hier was het helemaal geen discussie.
Mijn man begon er zelf over.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 2 nov 2012 - 6:23

Printje schreef:
Parisienne schreef:Ik vind dat er over sterilisatie wel heel makkelijk gedaan en gepraat wordt, zeker als het de man betreft. Maar wat als er, in het ergste geval, jou en je kinderen iets overkomt? Man heeft dan nooit meer de kans om ooit nog vader te worden. Dat zijn dingen waar ik over na zou denken. Het is misschien makkelijk voor nu, maar er kunnen zich situaties voordoen waarbij men in de toekomst spijt krijgt.

Dat nooit meer is niet weer, het kan ongedaan gemaakt worden. Een collega had idd een man die al jaren gesteriliseerd was en heeft nu een gezonde baby. Het was idd niet makkelijk maar ongedaan gemaakt worden kan dus wel.

Ik vind het ook niet zomaar iets maar ik wil gewoon EN geen derde meer EN geen rommel meer in mijn lijf.
Misschien kan je eens met je man samen naar de huisarts om te kijken naar de mogelijkheden voor anticonceptie. Je huisarts kan jullie daar vast goed bij voorlichten smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Océane vr 2 nov 2012 - 6:26

Printje schreef:

Is niet gezegd dat het altijd ongedaan kan worden he. Ik ken ook een stel die dat heeft laten herstellen maar hij maakt geen levende zaadcellen meer aan.

Waarom zou jij je niet willen laten steriliseren? Heb je ook geen gedoe meer. (gewoon interesse)

Ik zou het mijn man niet willen opleggen, veel te definitief...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Pinkel vr 2 nov 2012 - 6:30

Als vrouw zijnde kan je tegenwoordig ook op een eenvoudige, niet al te zware ingreep gesteriliseerd worden. Heeft een vriendin van mij laten doen. Het is geen volledige sterilisatie, want je krijgt een soort klemmetjes op je eileiders, waardoor deze dus afgesloten worden, en er geen eitje meer doorheen komt. Voordeel hiervan is dat de operatie door middel van een kijk-operatie gedaan wordt met een dagopname. Ook kan deze ingreep vrij eenvoudig weer ongedaan gemaakt worden. Deze methode van steriliseren wordt veelal bij vrouwen onder de 30 jaar uitgevoerd, juist omdat deze methode dus niet helemaal definitief is.

Hier zal ik degene zijn die onder het mes gaat als ons gezinnetje compleet is. Maar dan zal bij mij alles eruitgehaald worden, dus ook mijn baarmoeder. Dit omdat ik op latere leeftijd een grote kans heb op baarmoeder/eierstok kanker, dus voor mij is de keus dan al een stuk makkelijker om te maken natuurlijk. Wink
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Paper Crown vr 2 nov 2012 - 6:41

Laat jij je toch lekker helpen, Printje.

Ik zou dit nooit, nooit van mijn man verlangen. Wie weet ruilt hij jou in voor een jonger model over 15 jaar, dan wil hij misschien met zijn nieuwe vrouw een kindje. Dat mag jij echt niet voor hem beslissen. Als jij geen kinderen meer wil, zoek jij een arts die het bij jou wil doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Viva vr 2 nov 2012 - 6:44

Hier is het geen discussiepunt, mijn man zei na de 1e al dat als we totaal 3 kindjes hebben (mogen krijgen), hij zich wil laten helpen.
Ik stond eerder met grote ogen te kijken toen hij dat zei, maar hij vond het heel normaal.

Stiekem vind ik het ook een "leuk' gevoel geven dat hij echt alleen met mij kindjes wil en daarna niet meer.
Klinkt misschien stom maar goed.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 6:50

Ik snap je punt heel goed hoor printje. En vroeger heb ik altijd hetzelfde geroepen. Ik de zwangerschappen en bevallingen hij de knoop erin...

Maar tegenwoordig weet ik het niet meer zo goed. Wij willen geen derde, maar om hem nou heel definitief ene knoop te laten leggen.

Anticonceptie wil ik ook niet meer slikken, dus het hoe en wat zal hier nog wel een keer besproken worden, maar de knoop wordt sowieso (nog) niet gelegd.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne za 3 nov 2012 - 0:01

Sterilisaties worden wel gewoon gedaan hoor ook bij de wat jongere mannen. Hier in het ziekenhuis zijn er geregeld mannen van rond de 30, heb ook weleens iemand gezien van 25, die 3 kindjes had en het gezin compleet heeft. Als je het goed kan beargumenteren, en na bedenktijd nog steeds achter de beslissing staan, wordt het wel gedaan.

Met bovenstaande wil ik geen oordeel geven over of het ook goed is of juist niet om op zo'n jonge leeftijd een sterilisatie te ondergaan. Ik denk dat je er echt goed over na moet denken. En je moet er niet vanuit gaan dat 'als hij ook nog weer kinderen wil dat er een hersteloperatie verricht kan worden', ik denk dat dat de verkeerde instelling is en je er dan niet achter staat. En zoals al gezegd werd, niet altijd zorgt deze hersteloperatie ervoor dat de man weer vruchtbaar is.

Pinkel, wat jij zegt over dat de vrouw ook een sterilisatie kan ondergaan. Ik zou hier nooit voor kiezen, maar ondanks dat de sterilisatiemethoden bij vrouwen steeds beter worden, is het nog steeds een veel grotere ingreep bij een vrouw, met een veel grotere kans op complicaties.
Bij een man stelt een sterilisatie echt weinig voor (ik deed het in mijn 1e jaar als co-assistent volledig zelfstandig). Klein sneetje in balzak, zaadleider opzoeken, doorknippen en afbinden, en dan 1 hechtingkje (of soms helemaal geen). Man verlaat 5 min later lopend de kamer weer, echt peanuts. En wat ik al zei, een heeeele kleine kans op complicaties.

Wij zouden persoonlijk als ons gezin compleet is (is helemaal nog niet aan orde, heb nog niet eens kinderen) ook kiezen voor een sterilisatie van mijn partner.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Pandora za 3 nov 2012 - 0:10

Wij zitten hier met hetzelfde "probleem". Voor mij is ons gezin compleet, ik ga écht geen kinderen meer krijgen, dat weet ik 100% zeker. Mijn man echter zou eventueel nog wel een 3e kindje willen maar staat achter mijn beslissing.
Ik laat binnenkort een spiraaltje plaatsen, want ik mijn man wil zich (nog) niet laten sterriliseren (volgens mij durft hij ook niet), maar stel dat ik kom te overlijden of dat onze relatie stukloopt dan gun ik hem wel een nieuwe vrouw/vriendin en eventueel ook nog een kindje.
Over 5 jaar zien we dan wel weer eens verder....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  ExpressoB za 3 nov 2012 - 0:14

https://www.youtube.com/watch?v=QWmTicsCRXE

dit is wel een goede oplossing lijkt mij (voor de vrouw)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:15

Lousanne; ik weet echt zoooooooo zeker dat ik echt geen derde meer wil als manlief dat wel wil in ieder geval dus echt niet meer bij mij hahaha. Maar gisteren begon manlief erover en die zei dat zoiets gewoon gevoelig ligt voor een man en dat hij er zeker wel over bezig is...
Maar idd mocht ik overlijden en hij vindt iemand anders... maar dan vind ik hem tegen die tijd nog wel een oude vader maar goed. We zijn er dus over bezig;) Het ligt in de week bij hem.

Ik vind gewoon dat het niet altijd de vrouw maar hoeft te zijn die dit oplost, oke bij hem is het idd wel definitief natuurlijk maar ik word er zelf ook niet vrolijker beter van om weer met de pil te beginnen in januari.

Ik heb al gezegd dat als hij het niet doet ik het doe, ik wil geen hormonen meer in mijn lijf omdat ik daar erg last van heb maar een derde wil ik dus ook echt niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 1:32

Printje, je zegt slechte verhalen te hebben gehoord over een spiraaltje en het daarom niet te willen. Maar ik zou het sowieso eerst echt uitproberen of dat voor jou ook zo geldt, voordat één van jullie wellicht zo'n ingrijpende beslissing maakt. Is toch het proberen waard?

Gast
Gast

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:34

Elodie; misschien ook wel maar mijn moeder heeft allerlei 'enge' dingen gehad met dr spiraaltje, oke wel al 10 jaar geleden ofzo maar ik durf dat eigenlijk niet aan.
Verder hoor ik vaak dat je enorm ongesteld wordt iedere maand, en veel buikpijn hebt iedere keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood za 3 nov 2012 - 1:45

Het lijkt mij dat als je man dit niet wil de discussie gewoon is afgelopen en het feest niet doorgaat. We hebben het hier wel over iets waardevols als vruchtbaarheid hoor, je kan niet in de toekomst kijken en dan nog heeft het volgens mij weinig zin om hierin je zin door te willen drukken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:50

Ik druk mijn zin ook niet door maar hij weet net zo goed als ik dat ik niet tegen die hormonen vd pil kan. Ik heb hem ook gezegd als hij echt niet wil prima maar dan doe ik het dus. Hij vindt het gewoon spannend en dat snap ik heel goed maar ik vind dat hij (en dat doet hij ook) mijn kant van het verhaal mag begrijpen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood za 3 nov 2012 - 1:56

Lastig printje! Koperspiraaltje?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:59

Sogood schreef:Lastig printje! Koperspiraaltje?

Is ook lastig natuurlijk maar als ik op de vorige blz lees dat het bij vrouwen schijnbaar toch nog een 'eenvoudige' operatie is.. Ik weet niet goed het verschil tussen een spiraaltje en een koperspiraaltje moet ik zeggen.

Maar goed het is natuurlijk nog geen januari en manlief denkt er nog over na dus we zien het wel. Maar 1 ding weet ik zeker, echt geen hormonen meer voor mij, das geen goede combi hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood za 3 nov 2012 - 2:00

Koperspiraaltje is zonder hormonen.
SoGood