Sterilisatie man
+23
liesje
Lilou
Ilovethe90s
Printje
Paper Crown
Coco
Susan
Tania
RYW
Moon
Thunder
SoGood
ExpressoB
Pandora
Lousanne
Viva
Pinkel
Océane
Puggle
Happydobby
Bloem86
Parisienne
Pompoen
27 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Sterilisatie man
Ik hoop dat jullie eruit komen. Stiekem ben ik best blij dat ik hier nooit meer over na hoef te denken hehe.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dat er voor mannen minder opties zijn vind ik een heel ander argument dan 'jij bent nou eenmaal degene die kinderen krijgt, dus is het ook jouw verantwoordelijkheid'.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown schreef:Ik hoop dat jullie eruit komen. Stiekem ben ik best blij dat ik hier nooit meer over na hoef te denken hehe.
hahaha wie weet na je bevalling hahha nee das erg flauw. Maar je weet het nooit, wij zijn al erg lang bij elkaar, meer dan 10 jaar pilgebruik verder en hopelijk 2 gezonde kindjes, ik ben klaar met dingen aan/in/op mijn lijf.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Paper Crown schreef:Ik hoop dat jullie eruit komen. Stiekem ben ik best blij dat ik hier nooit meer over na hoef te denken hehe.
hahaha wie weet na je bevalling hahha nee das erg flauw. Maar je weet het nooit, wij zijn al erg lang bij elkaar, meer dan 10 jaar pilgebruik verder en hopelijk 2 gezonde kindjes, ik ben klaar met dingen aan/in/op mijn lijf.
Nee hoor, mijn eileiders zijn eruit dus in feite ben ik al gesteriliseerd
Susan schreef:Dat er voor mannen minder opties zijn vind ik een heel ander argument dan 'jij bent nou eenmaal degene die kinderen krijgt, dus is het ook jouw verantwoordelijkheid'.
Mee eens, als ik zwanger werd van boodschappen doen dan snap ik dat het geheel mijn verantwoordelijkheid is maar zolang zijn zaad er aan te pas moet komen is het ook net zo zwaar zijn verantwoordelijkheid als de mijne.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Paper Crown schreef:Printje schreef:Paper Crown schreef:Ik hoop dat jullie eruit komen. Stiekem ben ik best blij dat ik hier nooit meer over na hoef te denken hehe.
ow sorry dat wist ik niet. Ik bedoelde het ook alleen als grapje vooral over het hormonenstukje.
Offtopic; hoeveel weken ben jij nu? Je ticker doet het niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Nee maakt niet uit hoor, ik verwacht echt niet dat iedereen t weetPrintje schreef:Paper Crown schreef:Printje schreef:Paper Crown schreef:Ik hoop dat jullie eruit komen. Stiekem ben ik best blij dat ik hier nooit meer over na hoef te denken hehe.
ow sorry dat wist ik niet. Ik bedoelde het ook alleen als grapje vooral over het hormonenstukje.
Offtopic; hoeveel weken ben jij nu? Je ticker doet het niet.
Ik ben 32 weken zwanger..
Je eerste posts klonken vrij stellig, maar lees gelukkig nu ook dat je je man niet dwingt of aan z'n haren mee sleept naar het ziekenhuis Lijkt mij namelijk geen gezonde manier om zo'n definitieve keuze te maken. Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat je ook niet echt open staat voor tegenargumenten, van hem of anderen hier. Op alles lees ik wel een weerwoord van je en het klinkt alsof je het een en ander nogal weg bagatelliseert; hij zal wel bang zijn, hij heeft geen goede argumenten volgens jou (zijn lichaam!), 'het is een man, die zeurt over elk pijntje'. En leuk dat je schoonouders je mening delen maar ik snap niet wat dat er toe doet. iedereen zijn eigen keuzes, dat goed recht heeft jouw man toch ook? Begrijp me goed; ik snap je weerstand tegen hormonen. Hormonale anticonceptiemiddelen zijn voor mij geen optie, mag ze ook niet en dus doen wij het vanaf start relatie al 9 jaar met condooms. Leuk? Opwindend? Fijn? Nee, natuurlijk niet. Maar soms is het niet anders. Om dan een sterilisatie te 'eisen' vind ik ver gaan. Zeker met 35 jaar.
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Vinden jullie 35 echt zo jong voor een sterilisatie? Ik helemaal niet eigenlijk. Mijn man is ook 35 en ik heb er nooit over nagedacht dat mensen dat te jong zouden vinden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Lilou; ik ben ook zeer stelling in het feit dat ik gewoon echt geen derde meer wil. Ook ben ik idd zeer stelling in het feit dat ik geen extra hormonen meer in mijn lijf wil hebben omdat ik daar gewoon niet tegen kan. Nogmaals ik eis niets van hem, ik heb het hem gezegd dat het mij een goede oplossing leek en ik vind 35 echt niet meer jong eigenlijk.
Ik ken mijn man al veel langer dan vandaag en weet dus ook echt wel wat zijn 'punten' zijn om het nog eens te overwegen allemaal. Hij is ook gewoon 'bang' dat heeft ie gezegd en jij hebt hem niet meegemaakt als hij ziek is.....dan zul je het heel anders zien hahaha. Maar ik heb idd overal een weerwoord op omdat sommige opties hier gewoon absoluut geen optie zijn.
Maar nogmaals je hoeft geen medelijden te hebben met manlief, ik dwing hem tot niets maar vind wel dat ik deze optie zeker mag bespreken met hem, want MIJN lijf kan niet meer tegen nog meer hormonen haha en dat beslis ik dan nog altijd, net zoals hij idd de uiteindelijke beslissing voor zichzelf neemt.
Het lijkt nu alsof het een heel gedoe is hier thuis hierom maar dat is verre van zo. Ik heb gezegd dat het mij een optie lijkt, heb mijn argumenten gegeven waarom en hij denkt erover na.
Ik ken mijn man al veel langer dan vandaag en weet dus ook echt wel wat zijn 'punten' zijn om het nog eens te overwegen allemaal. Hij is ook gewoon 'bang' dat heeft ie gezegd en jij hebt hem niet meegemaakt als hij ziek is.....dan zul je het heel anders zien hahaha. Maar ik heb idd overal een weerwoord op omdat sommige opties hier gewoon absoluut geen optie zijn.
Maar nogmaals je hoeft geen medelijden te hebben met manlief, ik dwing hem tot niets maar vind wel dat ik deze optie zeker mag bespreken met hem, want MIJN lijf kan niet meer tegen nog meer hormonen haha en dat beslis ik dan nog altijd, net zoals hij idd de uiteindelijke beslissing voor zichzelf neemt.
Het lijkt nu alsof het een heel gedoe is hier thuis hierom maar dat is verre van zo. Ik heb gezegd dat het mij een optie lijkt, heb mijn argumenten gegeven waarom en hij denkt erover na.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kreeg net DE gouden tip; gewoon zelf doen terwijl hij slaapt Ik voer hem dronken, bind hem vast en knip knip klaar..
Printje- Lady Post-a-lot
Printje; heb je het filmpje nog bekeken? Benieuwd wat je ervan vond als je het gezien hebt.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Printje; heb je het filmpje nog bekeken? Benieuwd wat je ervan vond als je het gezien hebt.
Nee nog niet gekeken, zal het nu eens gaan doen.
Printje- Lady Post-a-lot
Heb het net gekeken maar volgens mij gaat het voornamelijk om heftig bloedverlies als ik het zo hoor en niet zozeer om een zwangerschap te voorkomen. maar ik kan het wellicht meenemen naar de huisarts tegen die tijd.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Heb het net gekeken maar volgens mij gaat het voornamelijk om heftig bloedverlies als ik het zo hoor en niet zozeer om een zwangerschap te voorkomen. maar ik kan het wellicht meenemen naar de huisarts tegen die tijd.
Ja als het DE oplossing is en geen super ingrijpende ingreep. Ik zou het persoonlijk doen (denk ik) als ik geen kinderwens meer heb(heb geen kind en ben 28).
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Printje schreef:Heb het net gekeken maar volgens mij gaat het voornamelijk om heftig bloedverlies als ik het zo hoor en niet zozeer om een zwangerschap te voorkomen. maar ik kan het wellicht meenemen naar de huisarts tegen die tijd.
Ja als het DE oplossing is en geen super ingrijpende ingreep. Ik zou het persoonlijk doen (denk ik) als ik geen kinderwens meer heb(heb geen kind en ben 28).
Precies, hij vertelde een dagopname, en de ingreep zelf duurt maar 90 sec...
Printje- Lady Post-a-lot
ik heb ook samen met manlief besloten het bij 2 kindjes te laten. ik wilde ook niet meer aan de pil o.i.d. ik heb toen ook aangegeven dat ik 2 kindjes heb mogen dragen en op de wereld heb mogen en dat dit zijn stukje zou zijn. Hij vond het ook geen prettig iets maar hij was het wel eens met mij. Ik ben met hem meegegaan bij zowel de intake als bij de ingreep. hou er wel rekening mee dat als de ingreep geweest is je nog wel condooms o.i.d moet gebruiken want het duurt minimaal 3 maanden voor de man onvruchtbaar is. bij mijn man zelfs pas na 9 maanden. als je vragen hebt pm me maar
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Wauw shocking deze discussie haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Net het hele topic gelezen en door dit soort opmerkingen (dat doe je wel meer) krijg ik mijn twijfels of je niet stiekem je man 'pusht' in de richting waar jij hem hebben wil. En dat je hem niet serieus neemt in zijn angst en zijn kleinzerigheid ('want zo is hij ook als hij ziek is')Printje schreef:Ik kreeg net DE gouden tip; gewoon zelf doen terwijl hij slaapt Ik voer hem dronken, bind hem vast en knip knip klaar..
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
nina schreef:Net het hele topic gelezen en door dit soort opmerkingen (dat doe je wel meer) krijg ik mijn twijfels of je niet stiekem je man 'pusht' in de richting waar jij hem hebben wil. En dat je hem niet serieus neemt in zijn angst en zijn kleinzerigheid ('want zo is hij ook als hij ziek is')Printje schreef:Ik kreeg net DE gouden tip; gewoon zelf doen terwijl hij slaapt Ik voer hem dronken, bind hem vast en knip knip klaar..
En dan nog, dan kan haar man toch evengoed nog duidelijker zeggen dat hij het niet wil? Hij is er zeker toch zelf bij als zij haar pusht. Maar los daarvan vind ik dat je dit wel erg overdreven oppakt. Ik vind bovenstaande duidelijk een grapje en printje komt meerderen malen terug op het feit dat ze dat echt niet doet. Ik kan in ieder geval niet uit haar tekst opmaken dat haar man helemaal onder druk gezet wordt.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Misschien idd heel overdreven van mij maar zo'n gevoel krijg ik er bij. Maar je hebt wel gelijk, dat haar man dan duidelijker kan zeggen dat hij het niet wil.Moon schreef:nina schreef:Net het hele topic gelezen en door dit soort opmerkingen (dat doe je wel meer) krijg ik mijn twijfels of je niet stiekem je man 'pusht' in de richting waar jij hem hebben wil. En dat je hem niet serieus neemt in zijn angst en zijn kleinzerigheid ('want zo is hij ook als hij ziek is')Printje schreef:Ik kreeg net DE gouden tip; gewoon zelf doen terwijl hij slaapt Ik voer hem dronken, bind hem vast en knip knip klaar..
En dan nog, dan kan haar man toch evengoed nog duidelijker zeggen dat hij het niet wil? Hij is er zeker toch zelf bij als zij haar pusht. Maar los daarvan vind ik dat je dit wel erg overdreven oppakt. Ik vind bovenstaande duidelijk een grapje en printje komt meerderen malen terug op het feit dat ze dat echt niet doet. Ik kan in ieder geval niet uit haar tekst opmaken dat haar man helemaal onder druk gezet wordt.
nina- Kletskop
Moon schreef:nina schreef:Net het hele topic gelezen en door dit soort opmerkingen (dat doe je wel meer) krijg ik mijn twijfels of je niet stiekem je man 'pusht' in de richting waar jij hem hebben wil. En dat je hem niet serieus neemt in zijn angst en zijn kleinzerigheid ('want zo is hij ook als hij ziek is')Printje schreef:Ik kreeg net DE gouden tip; gewoon zelf doen terwijl hij slaapt Ik voer hem dronken, bind hem vast en knip knip klaar..
Precies het is maar een grapje kom op haha je hoeft echt geen medelijden met hem te hebben hoor, hij staat zijn mannetje echt wel.
Ik zal hem echt niet meesleuren naar het ziekenhuis als je dat soms denkt.
Printje- Lady Post-a-lot
Gelukkig, dan is mijn gevoel verkeerd.Printje schreef:
Precies het is maar een grapje kom op haha je hoeft echt geen medelijden met hem te hebben hoor, hij staat zijn mannetje echt wel.
Ik ken alleen zoveel vrouwen die hun zin ontzettend kunnen doordrammen maar gelukkig is dit bij jullie niet zo!
nina- Kletskop
\nina schreef:Gelukkig, dan is mijn gevoel verkeerd.Printje schreef:
Ik ken alleen zoveel vrouwen die hun zin ontzettend kunnen doordrammen maar gelukkig is dit bij jullie niet zo!
hahaha nou nee hoor, ik ben er idd stellig in dat ik geen derde meer wil hierna en geen hormonen meer wil maar ik zal hem natuurlijk echt niet gaan dwingen.
Printje- Lady Post-a-lot
Wij hebben het hier ook wel eens over. Nu is ons gezinnetje nog niet af, maar er komt natuurlijk een keer een eind aan de baby's. Nu zijn wij samen niet zo vruchtbaar. Ik moet met hormonen zwanger worden. Maar zeg nooit, nooit.
Mijn man heeft al gezegd, ik wil me nog niet laten steriliseren. Niet op jonge leeftijd want 'misschien willen we ooit nog wel een toetje'. Ja en dan.... 5 jaar later nog 1.... en dan nog 1?
Maar hij vind het nu nog eng. Mag en kan nog, we zijn nog niet zo ver dat het echt moet gebeuren.
Maar ik zal hem nooit dwingen, het is zijn lijf en zijn leven.
Mijn man heeft al gezegd, ik wil me nog niet laten steriliseren. Niet op jonge leeftijd want 'misschien willen we ooit nog wel een toetje'. Ja en dan.... 5 jaar later nog 1.... en dan nog 1?
Maar hij vind het nu nog eng. Mag en kan nog, we zijn nog niet zo ver dat het echt moet gebeuren.
Maar ik zal hem nooit dwingen, het is zijn lijf en zijn leven.
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: