Sterilisatie man
+23
liesje
Lilou
Ilovethe90s
Printje
Paper Crown
Coco
Susan
Tania
RYW
Moon
Thunder
SoGood
ExpressoB
Pandora
Lousanne
Viva
Pinkel
Océane
Puggle
Happydobby
Bloem86
Parisienne
Pompoen
27 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sterilisatie man
Hier roep ik al vanaf het begin vd tweede zwangerschap dat ik hierna echt geen kind meer wil en ook niet aan de pil wil gaan. Ik wil eigenlijk ook niet meer aan de pil en mij lijkt het de beste 'oplossing' dat manlief zich nu mooi laat helpen. Manlief is het er alleen nog niet helemaal mee eens. Hij is volgens mij gewoon bang hahaha
Wie heeft deze 'discussie' ook gehad en hoe heb je het opgelost?
Condooms vind ik helemaal niets, spiraaltje hetzelfde.
Wie heeft deze 'discussie' ook gehad en hoe heb je het opgelost?
Condooms vind ik helemaal niets, spiraaltje hetzelfde.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Sterilisatie man
Ik ga deze even volgen, hier namelijk ook een discussiepunt. Ben ook benieuwd naar verhalen!
Gast- Gast
hahahaha Annie.. ik zeg soms tegen hem na de bevalling schat...dan mag jij meteen op het bed liggen knip knip knip...
Hij kan, in mijn ogen, ook echt geen goed punt noemen om eht niet te doen overigens. Nu is de beurt aan hem, ik heb genoeg gedaan hahahaha
Hij kan, in mijn ogen, ook echt geen goed punt noemen om eht niet te doen overigens. Nu is de beurt aan hem, ik heb genoeg gedaan hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Zouden jullie niet bang zijn dat je op zo'n jonge leeftijd wellicht naderhand spijt hebt? Als ik al die verhalen hoor van mensen die nog een 'nieuw' gezin krijgen met iemand anders als ze wat ouder zijn.
Eigenlijk zielig dat mannen meestal de Sjaak zijn op zulke momenten! Je kunt je als vrouw ook laten helpen hoor
Eigenlijk zielig dat mannen meestal de Sjaak zijn op zulke momenten! Je kunt je als vrouw ook laten helpen hoor
Gast- Gast
Ik vind echt dat je die wens van jezelf niet bij je man kan opleggen. Ik zou het dus hoogstens een keer opperen, maar zeker niet over doorgaan.
Ik vind het sowieso wel erg definitief, dan moet je man het ook wel echt zeker weten. Mijn man is blij dat hij het niet gedaan heeft na de geboorte van de jongste, we zijn nu heel wat jaren verder, zijn huwelijk liep stuk, hij kreeg een nieuwe relatie (met mij) en nu ben ik zwanger van de eerste. Was allemaal niet mogelijk geweest anders.
Natuurlijk wil je zo niet naar je toekomst kijken, maar ik zou als ik een man was het toch wel erg definitief vinden.
Persoonlijk vind ik het ook een vrij rigoureuze oplossing en zou ik het niet willen, voor mezelf niet en voor mijn man niet.
Ik vind het sowieso wel erg definitief, dan moet je man het ook wel echt zeker weten. Mijn man is blij dat hij het niet gedaan heeft na de geboorte van de jongste, we zijn nu heel wat jaren verder, zijn huwelijk liep stuk, hij kreeg een nieuwe relatie (met mij) en nu ben ik zwanger van de eerste. Was allemaal niet mogelijk geweest anders.
Natuurlijk wil je zo niet naar je toekomst kijken, maar ik zou als ik een man was het toch wel erg definitief vinden.
Persoonlijk vind ik het ook een vrij rigoureuze oplossing en zou ik het niet willen, voor mezelf niet en voor mijn man niet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
hahahaa mijn man is niet jong meer hahahaha hij is 'al' bijna 35.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:hahahaha Annie.. ik zeg soms tegen hem na de bevalling schat...dan mag jij meteen op het bed liggen knip knip knip...
Gut, dit vind ik dan weer echt een kulargument van jou uit. Dus hij moet goede argumenten hebben om het niet te doen, maar dan wel argumenten die in jouw ogen goed zijn? Is dat hij het niet wil niet voldoende argument om het niet te doen? Het is zijn lijf hoor! En 't is heel wat definitiever dan een spiraaltje, de pil of condooms!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik vind het persoonlijk ook nog vrij jong om al aan sterilisatie te denken. Volgens mij is het ook een heel 'gedoe' rond deze leeftijd om het überhaupt bij artsen voor elkaar te krijgen dat ze het daadwerkelijk doen.
Ik zou toch op zoek gaan naar een andere manier van anticonceptie, waarbij ik persoonlijk een spiraal een heel goed middel vind.
Ik zou toch op zoek gaan naar een andere manier van anticonceptie, waarbij ik persoonlijk een spiraal een heel goed middel vind.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn man is 24, stel dát hij het zou willen zou geen arts hem willen helpen.
Gast- Gast
Wij zijn er ook nog niet uit, en het is idd wel een grote stap om het te doen. Je weet nooit wat de toekomst nog "zal" brengen..dat is iets wat ons dus tegenhoud.
Gast- Gast
Pompoen schreef:Printje schreef:hahahaha Annie.. ik zeg soms tegen hem na de bevalling schat...dan mag jij meteen op het bed liggen knip knip knip...
Gut, dit vind ik dan weer echt een kulargument van jou uit. Dus hij moet goede argumenten hebben om het niet te doen, maar dan wel argumenten die in jouw ogen goed zijn? Is dat hij het niet wil niet voldoende argument om het niet te doen? Het is zijn lijf hoor! En 't is heel wat definitiever dan een spiraaltje, de pil of condooms!
Ja natuurlijk moet het een goed argument zijn, waarom moet een vrouw degene zijn die het steeds allemaal wel weer opknapt? Ik ben jaren aan de pil geweest, ben dr klaar mee en over een spiraaltje heb ik veel negatieve ervaringen gehoord.
En dan gaat het om mijn lijf dus dat is precies hetzelfde...dan gewoon geen sex meer hahaa komt ie er vanzelf op terug
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:hahahaa mijn man is niet jong meer hahahaha hij is 'al' bijna 35.
Dat vind ik nog steeds jong. Je ziet mannen tegenwoordig tussen de 45 - 55 jaar nog vader worden!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Mijn man is 24, stel dát hij het zou willen zou geen arts hem willen helpen.
Ja maar ja 24 of bijna 35.
Printje- Lady Post-a-lot
Leeftijd speelt daarbij inderdaad een grote rol, evenals dat ze kijken naar de gezinssituatie. Als je een jong gezin hebt met 'maar' twee kinderen zullen ze het niet snel doen. Het is allemaal niet zo simpel.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Printje schreef:Pompoen schreef:Printje schreef:hahahaha Annie.. ik zeg soms tegen hem na de bevalling schat...dan mag jij meteen op het bed liggen knip knip knip...
Ja natuurlijk moet het een goed argument zijn, waarom moet een vrouw degene zijn die het steeds allemaal wel weer opknapt? Ik ben jaren aan de pil geweest, ben dr klaar mee en over een spiraaltje heb ik veel negatieve ervaringen gehoord.
En dan gaat het om mijn lijf dus dat is precies hetzelfde...dan gewoon geen sex meer hahaa komt ie er vanzelf op terug
Gast- Gast
Ja, je hebt veel gedaan, maar al die dingen zijn niet definitief toch? Met de pil kun je stoppen, een spiraaltje kun je eruit laten halen.
Gast- Gast
Printje schreef:
Ja maar jij kijkt er naar vanuit dit standpunt. Maar het blijft je mans lijf! Stel zijn argument is dat hij er geen goed gevoel bij heeft, nou dan is dat dus gewoon een goed argument om het niet te doen. Hoe zou jij het vinden als jouw man bij jou zou aandringen op een sterilisatie (en doe dan even alsof dat net zo makkelijk is als bij een man) terwijl jij echt geen goed gevoel hebt bij ingrijpen in jouw lijf?
Laatst aangepast door Pompoen op vr 2 nov 2012 - 5:38; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik heb dat echt nog nooit gehoord. Toevallig vertelde een moeder uit mijn klas dat haar man ook gesteriliseerd werd en toen vielen meerdere moeders haar bij, dat het bij hun ook gebeurd was. Dat zijn echt allemaal mannen van in de 30..
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb ook weleens tegen mijn vriend gezegd dat hij er 'ooit' een knup in mag laten leggen! Hij zei toen ook dat ie dat echt niet zou willen. Maar volgens mij ook omdat ie dat gewoon eng vind!
Ik ga er op dit moment ook echt niet over door tegen hem, want t is nu totaal nog niet aan de orde! Maar als 't dat ooit wel wordt, is de keus nog aan hem! Wil ie echt niet geholpen worden, kan ik hem toch echt niet meesleuren naar meneer dokter! Zijn lichaam, zijn keus! Maar goed overleg vind ik in dit geval wel fijn!
Ook vind ik het zo'n definitieve keuze, dus daarom moet ie toch echt heel wat jaartjes ouder zijn dan!!
Ik ga er op dit moment ook echt niet over door tegen hem, want t is nu totaal nog niet aan de orde! Maar als 't dat ooit wel wordt, is de keus nog aan hem! Wil ie echt niet geholpen worden, kan ik hem toch echt niet meesleuren naar meneer dokter! Zijn lichaam, zijn keus! Maar goed overleg vind ik in dit geval wel fijn!
Ook vind ik het zo'n definitieve keuze, dus daarom moet ie toch echt heel wat jaartjes ouder zijn dan!!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Pompoen schreef:Printje schreef:Pompoen schreef:Printje schreef:hahahaha Annie.. ik zeg soms tegen hem na de bevalling schat...dan mag jij meteen op het bed liggen knip knip knip...
Ja maar jij kijkt er naar vanuit dit standpunt. Maar het blijft je mans lijf! Stel zijn argument is dat hij er geen goed gevoel bij heeft, nou dan is dat dus gewoon een goed argument om het niet te doen. Hoe zou jij het vinden als jouw man bij jou zou aandringen op een sterilisatie (en doe dan even alsof dat net zo makkelijk is als bij een man) terwijl jij echt geen goed gevoel hebt bij ingrijpen in jouw lijf?
Klopt, als hij het niet wil doe ik het idd misschien wel. Al begrijp ik dat het bij een vrouw veel lastiger. Ik kan gewoon niet tegen de pil, spiraaltje wil ik niet dus dan zijn de opties vrijwel op.
Printje- Lady Post-a-lot
Zolang wij hier nog over twijfelen doen we het maar CD's. Het is toch wel een vrij definitieve ingreep. Maar ook voor mij, geen hormonen meer, dus geen pil of spiraal, dat drama wil ik niet nog eens mee maken. Ben toen door al die hormonen heel lang "ongesteld" geweest na Y. haar bevalling.
Maar wat blijft er dan nog over?
Gast- Gast
Hier ook geen pil, teveel hormonen! En ook geen spiraal, durfde ik gewoon niet!
Dus is het hier de nuvaring geworden! Ook wel hormonen, maar een héél stuk minder! Dus er zijn nog wel oplossingen!
Dus is het hier de nuvaring geworden! Ook wel hormonen, maar een héél stuk minder! Dus er zijn nog wel oplossingen!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Uiteraard overleggen wij ook maar ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik echt al die rommel niet meer in mijn lijf wil hebben. En natuurlijk is het zijn lijf en is het zijn beslissing maar ik beslis ook dat ik in mijn lijf geen rommel meer wil hebben. Maar goed, ik ben pas in januari uitgerekend, daarna zien we wel weer verder.
Printje- Lady Post-a-lot
Anniej schreef:Zolang wij hier nog over twijfelen doen we het maar CD's. Het is toch wel een vrij definitieve ingreep. Maar ook voor mij, geen hormonen meer, dus geen pil of spiraal, dat drama wil ik niet nog eens mee maken. Ben toen door al die hormonen heel lang "ongesteld" geweest na Y. haar bevalling.
Koperspiraal?
Gast- Gast
Bloem86 schreef:Hier ook geen pil, teveel hormonen! En ook geen spiraal, durfde ik gewoon niet!
En hoe bevalt jou dat? Hoelang blijft zoiets zitten?
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: