Rode billetjes
+8
Wennes
Stokstaartje
Sam
Jezzie
vlinder-19
Highway
Clapperdie
PiP
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rode billetjes
Ons arme ventje heeft de billen zo rood... Hij krijst het gewoon uit als hij poept of als ik zijn billetjes wil schoonmaken.
Eerst had hij alleen 2 rode plekjes, heb het steeds iets ingesmeerd met Sudocreme en vaak de luier verschonen. Meestal werd het wel wat minder, maar vaak als hij bij het kdv vandaan kwam was het weer iets erger. 2 weken lang zaten er gewoon (inmiddels) 3 plekjes met rode blaasjes. Uiteindelijk toch maar de ha gebeld of hij wou kijken en wat voor anders ervoor kon geven. Het was luieruitslag en een schimmeltje. Heb een creme tegen de schimmel en een zinkzalf tegen de roodheid gekregen.
Dit was dinsdag, gisteren haalde ik hem op van het kdv en toen een leidster hem overdag een luier had willen verschonen waren zijn billetjes ineens vuurrood, hij had ook ietsje verhoging (37,5) en was wat zielig.
Maar nu dus die rode billen, hij heeft zo`n pijn, dat ik er zelf wel om kan janken . Het lijkt nu ook wat te glimmen en plakkerig te worden.
Ik dacht dus de ha te bellen, maar die zijn wegens uitzonderlijke omstandigheden niet te bereiken....... (2 weken terug ook al op vrijdag).
Fijn als je het weekend ingaat!
Wat moet ik nu??
Stoppen met de zalfjes, misschien is het een reactie daarop? Iets anders?
In de blote kont laten liggen durf ik niet echt, hij is al een poosje aan de diaree..
Of kan hij iets onder de leden hebben?
Eerst had hij alleen 2 rode plekjes, heb het steeds iets ingesmeerd met Sudocreme en vaak de luier verschonen. Meestal werd het wel wat minder, maar vaak als hij bij het kdv vandaan kwam was het weer iets erger. 2 weken lang zaten er gewoon (inmiddels) 3 plekjes met rode blaasjes. Uiteindelijk toch maar de ha gebeld of hij wou kijken en wat voor anders ervoor kon geven. Het was luieruitslag en een schimmeltje. Heb een creme tegen de schimmel en een zinkzalf tegen de roodheid gekregen.
Dit was dinsdag, gisteren haalde ik hem op van het kdv en toen een leidster hem overdag een luier had willen verschonen waren zijn billetjes ineens vuurrood, hij had ook ietsje verhoging (37,5) en was wat zielig.
Maar nu dus die rode billen, hij heeft zo`n pijn, dat ik er zelf wel om kan janken . Het lijkt nu ook wat te glimmen en plakkerig te worden.
Ik dacht dus de ha te bellen, maar die zijn wegens uitzonderlijke omstandigheden niet te bereiken....... (2 weken terug ook al op vrijdag).
Fijn als je het weekend ingaat!
Wat moet ik nu??
Stoppen met de zalfjes, misschien is het een reactie daarop? Iets anders?
In de blote kont laten liggen durf ik niet echt, hij is al een poosje aan de diaree..
Of kan hij iets onder de leden hebben?
Laatst aangepast door PiP op vr 2 nov 2012 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Rode billetjes
Oja meteen iets anders, smeren ze op het kdv bij jullie de billetjes ook zo dik in met Sudocreme?
Snap niet dat ze niet weten dat het juist heel dun moet...
Snap niet dat ze niet weten dat het juist heel dun moet...
PiP- Ratel
Misschien toch laten drogen? Even de verwaring hoog en lekker in zn blote kontje laten liggen (op een zeiltje)
Door de zalf houd je het natuurlijk nattig en dan heelt het misschien niet. Talkpoeder?
Door de zalf houd je het natuurlijk nattig en dan heelt het misschien niet. Talkpoeder?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb geen kindje nog maar ik zou dit doen: In de blote billen zolang het kan en na het poepen even in een badje goed spoelen, droopdeppen, creme erop en voor de nacht weer een luier aan. Evt extra vannacht verschonen en weer even voorzichtig spoelen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Billenzalf van weleda werkte hier goed. En Idd in de blote bips leggen (heb je geen onderleggers meer uit je kraampakket?). En tijdelijk met een washandje en water schoonmaken, doekjes zijn te agressief.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Misschien even geen doekjes gebruiken bij het verschonen maar een washandje.
Misschien kan hij niet tegen een bepaald merk billendoekjes. Heb hier op het kdv ook wel eens een kindje gehad wat altijd zijn eigen doekjes mee had, want door die van ons(huismerk van de supermarkt) kreeg hij hele rode billetjes.
Misschien kan hij niet tegen een bepaald merk billendoekjes. Heb hier op het kdv ook wel eens een kindje gehad wat altijd zijn eigen doekjes mee had, want door die van ons(huismerk van de supermarkt) kreeg hij hele rode billetjes.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou hem gewoon in zn blote billen op een handdoek leggen. Werkt denk ik het beste.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Klinkt idd echt als een schimmel. Die zalf werkt met een paar dagen, dus het kan best dat het nu eerst nog erger wordt. Drogen aan de lucht helpt goed en zorgen dat het droog blijft en niet gaat broeien. Smeer je wel ruim om de plekjes heen? En nog even een paar dagen door smeren als de billen weer heel zijn.
Gast- Gast
in mijn NHG wijzer (triageboek voor doktersassistente aan de telefoon) staat:
- Vaak verschonen, tenminste 7 keer per dag controleren op een natte luier.
- Als het mogelijk is een tijdje met blote billen laten liggen.
- Billetjes schoonmaken met lauw water, geen zeep of geparfumeerde billendoekjes.
- Natte uitslag insmeren met zinkolie.
- Droge uitslag insmeren met zinkzalf. Zowel zinkolie als zinkzalf mag niet op open wondjes!
Als je het niet vertrouwd en het steeds erger wordt zou ik gewoon contact opnemen met de HAP
En misschien een rare vraag, maar is er geen andere huisarts die waarneemt als je eigen huisarts niet te bereiken is?
- Vaak verschonen, tenminste 7 keer per dag controleren op een natte luier.
- Als het mogelijk is een tijdje met blote billen laten liggen.
- Billetjes schoonmaken met lauw water, geen zeep of geparfumeerde billendoekjes.
- Natte uitslag insmeren met zinkolie.
- Droge uitslag insmeren met zinkzalf. Zowel zinkolie als zinkzalf mag niet op open wondjes!
Als je het niet vertrouwd en het steeds erger wordt zou ik gewoon contact opnemen met de HAP
En misschien een rare vraag, maar is er geen andere huisarts die waarneemt als je eigen huisarts niet te bereiken is?
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Als de huid heel rood is zou ik zeker geen sudocreme gebruiken, daar zit veel parfum in. Daro zinkzalf is zonder parfum.
Als de huid kapot is hecht de zalf niet en zou ik maizena gebruiken. (ja ik bedoel dat poeder wat je gebruikt om sausjes mee te maken) dit werkt echt super.
En idd vaak verschonen en een poepluier verschonen met een lauw washandje en niet met doekjes.
Ik zou op kdv aangeven geen sudocreme te gebruiken en evt je eigen billendoekjes meegeven.
Als de huid kapot is hecht de zalf niet en zou ik maizena gebruiken. (ja ik bedoel dat poeder wat je gebruikt om sausjes mee te maken) dit werkt echt super.
En idd vaak verschonen en een poepluier verschonen met een lauw washandje en niet met doekjes.
Ik zou op kdv aangeven geen sudocreme te gebruiken en evt je eigen billendoekjes meegeven.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Goed drooghouden, schimmel is dol op vocht. Verder als de huid weer droog en dichtzit is dun sudocreme prima.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Tip: Koop maizena en strooi dat over de billetjes. Dat onttrekt het vocht een beetje. Helpt echt als een tierelier, ik raad het alle ouders aan. En verder verschonen met washandjes ipv luierdoekjes, die krengen bijten verschrikkelijk.
Gast- Gast
ohh wat zielig kan je niet een hyberviel luier wat losjes om doen (voor het geval dat)dan zit der even niks om de billetjes heen
Mischien dom vraaje maar waarom moet Sudocreme eigelijk dun uitgesmeerdt worden
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
M heeft ooit 1x zulke rode billetjes gehad.Wat hier hielp was maïzena erop strooien.
Dat doen wij op ons kdv ook bij extreem rode billen. Wij smeren bij de kindjes sudo heel dun. Dat horen ze vind ik wel te weten. Anders ze er op aan spreken? Gebeurde dat bij F ook niet dat ze vaak met rode billen thuis kwam?
Ik zou toch proberen in blote billen te laten liggen.
Of anders zn billen insmeren met opgeklopt eiwit. Dat hielp hier ook!
Dat doen wij op ons kdv ook bij extreem rode billen. Wij smeren bij de kindjes sudo heel dun. Dat horen ze vind ik wel te weten. Anders ze er op aan spreken? Gebeurde dat bij F ook niet dat ze vaak met rode billen thuis kwam?
Ik zou toch proberen in blote billen te laten liggen.
Of anders zn billen insmeren met opgeklopt eiwit. Dat hielp hier ook!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk omdat de huid wel gewoon moet kunnen blijven ademen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mezelf ook weleens schuldig maag aan dik smeren. Wij moeten vanwege hygiëne-redenen altijd sudo met een tissue smeren, maar sudo verdelen met een tissue ver de billen werkt niet altijd even makkelijk (scheurende tisues, etc), plus dat ik altijd het idee heb dat zo'n tissue gigantisch schuurt en pijn doet aan de toch al rode en pijnlijke billen.iloverose schreef:ohh wat zielig kan je niet een hyberviel luier wat losjes om doen (voor het geval dat)dan zit der even niks om de billetjes heen
Gast- Gast
Dit hebben wij ook een keer gehad. Gelukkig werkte de crème tegen de schimmel echt met een paar dagen steeds beter. Maar ook zonder schimmeltje erbij hebben we hier regelmatig periodes met kapotte billen.
Dingen die hier wel willen helpen / verzachten zijn billen afvegen met een hydrofielwashandje met lauw water, smeren met bepanthen (ik zweer bij dat spul) of spuiten met billenspray (best handig als de billen erg zeer doen, dan hoef je er niet aan te komen).
Omdat A. best snel rode billen heeft, smeer ik tegenwoordig ook al meteen bij het eerste vlaagje roodheid, en dat hou ik dan een paar dagen vol. Vaak zet het dan niet door. Maar daar heb je nu helaas niks aan
Hier smeren ze op het KDV trouwens ook erg fanatiek met de sudo
Dingen die hier wel willen helpen / verzachten zijn billen afvegen met een hydrofielwashandje met lauw water, smeren met bepanthen (ik zweer bij dat spul) of spuiten met billenspray (best handig als de billen erg zeer doen, dan hoef je er niet aan te komen).
Omdat A. best snel rode billen heeft, smeer ik tegenwoordig ook al meteen bij het eerste vlaagje roodheid, en dat hou ik dan een paar dagen vol. Vaak zet het dan niet door. Maar daar heb je nu helaas niks aan
Hier smeren ze op het KDV trouwens ook erg fanatiek met de sudo
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Sudocrem moet inderdaad dun gesmeerd worden zodat de huid kan ademen.
Het staat ook op de site van Sudocrem:
Gebruik slechts een klein beetje zalf en wrijf dit met kleine cirkelvormige bewegingen uit tot een lichte doorzichtige waas. Als de huid wit blijft na het aanbrengen van de zalf heeft u teveel Sudocrem aangebracht.
Bij ons doen ze het inderdaad ook met een billendoekje op de billen.
Ik deed nu al alleen de poep met een billendoekje eraf halen en dan verder met een washandje.
Van de ha heb ik ZOK-zalf en miconazal gekregen.
Die ZOK-zalf is als ik het me goed herinner uitdrogend, verkoelend en trekkend?
Hmm even opgezocht en bovenstaand klopt, maar zie ook dit: Breng het smeersel of de zalf ruim aan op de plekken en wrijf zachtjes in.
Vind de tip van de onderleggers een goede, heb nog een royaal gevuld kraampakket staan. Wou hem afgelopen week wegbrengen naar zo`n inzamel punt, maar goed dat ik het vergeten ben
Ga hem morgenochtend in de box leggen.
Maizena heb ik wel in huis, ik gebruikte nu talkpoeder van Zwitsal tussen de cremes van de ha door. Verschoon op het moment minstens 10x op een dag en 5 momenten daarvan moet de zalf van de ha. Zo eens kijken of ik nog een leeg busje heb waar ik de maizena in kan doen om op de billen te poederen.
Ga vannacht de wekker zetten om hem tussendoor nog een keer te verschonen. Duimen jullie mee dat hij daarna gewoon weer gaat slapen? Ach anders krijgt hij gewoon een extra flesje.
Over de HA, ik vind het ook vreemd, zat er ook aan te denken om maandag een belletje te doen.
Het was dus 2 weken terug ook op vrijdag en je krijgt dan een antwoordapparaat dat je alleen een 1 kan toetsen voor spoedgevallen. Het is een praktijk met zeker wel 6 artsen.. 2 weken terug dacht ik aan een sterfgeval ofzo, kon me niet voorstellen dat ze de gehele praktijk zouden sluiten en ook nog eens op vrijdag, maar nu denk ik aan een cursus ofzo???
Vind het erg vreemd. Het is al lastig als een ha 2 dagen dicht is, maar nu dus 3 dagen. Zo krijg je denk ik ook dat meer mensen naar de hap gaan.
Ik baal naast de billen van S ook nog eens dat ik eigenlijk een verwijsbrief moet hebben.
Ik maakte vandaag een afspraak bij de gyn en kon een week eerder terrecht (nu maandag), de ha heeft in zijn agenda de brief voor volgende week staan. Hopelijk kan hij me die maandag faxen/mailen, anders moet ik eerst weer daarheen rijden. De gyn zit bijna naast mijn werk!
Zo heel verhaal, volgens mij heb ik overal op gereageerd..
Het staat ook op de site van Sudocrem:
Gebruik slechts een klein beetje zalf en wrijf dit met kleine cirkelvormige bewegingen uit tot een lichte doorzichtige waas. Als de huid wit blijft na het aanbrengen van de zalf heeft u teveel Sudocrem aangebracht.
Bij ons doen ze het inderdaad ook met een billendoekje op de billen.
Ik deed nu al alleen de poep met een billendoekje eraf halen en dan verder met een washandje.
Van de ha heb ik ZOK-zalf en miconazal gekregen.
Die ZOK-zalf is als ik het me goed herinner uitdrogend, verkoelend en trekkend?
Hmm even opgezocht en bovenstaand klopt, maar zie ook dit: Breng het smeersel of de zalf ruim aan op de plekken en wrijf zachtjes in.
Vind de tip van de onderleggers een goede, heb nog een royaal gevuld kraampakket staan. Wou hem afgelopen week wegbrengen naar zo`n inzamel punt, maar goed dat ik het vergeten ben
Ga hem morgenochtend in de box leggen.
Maizena heb ik wel in huis, ik gebruikte nu talkpoeder van Zwitsal tussen de cremes van de ha door. Verschoon op het moment minstens 10x op een dag en 5 momenten daarvan moet de zalf van de ha. Zo eens kijken of ik nog een leeg busje heb waar ik de maizena in kan doen om op de billen te poederen.
Ga vannacht de wekker zetten om hem tussendoor nog een keer te verschonen. Duimen jullie mee dat hij daarna gewoon weer gaat slapen? Ach anders krijgt hij gewoon een extra flesje.
Over de HA, ik vind het ook vreemd, zat er ook aan te denken om maandag een belletje te doen.
Het was dus 2 weken terug ook op vrijdag en je krijgt dan een antwoordapparaat dat je alleen een 1 kan toetsen voor spoedgevallen. Het is een praktijk met zeker wel 6 artsen.. 2 weken terug dacht ik aan een sterfgeval ofzo, kon me niet voorstellen dat ze de gehele praktijk zouden sluiten en ook nog eens op vrijdag, maar nu denk ik aan een cursus ofzo???
Vind het erg vreemd. Het is al lastig als een ha 2 dagen dicht is, maar nu dus 3 dagen. Zo krijg je denk ik ook dat meer mensen naar de hap gaan.
Ik baal naast de billen van S ook nog eens dat ik eigenlijk een verwijsbrief moet hebben.
Ik maakte vandaag een afspraak bij de gyn en kon een week eerder terrecht (nu maandag), de ha heeft in zijn agenda de brief voor volgende week staan. Hopelijk kan hij me die maandag faxen/mailen, anders moet ik eerst weer daarheen rijden. De gyn zit bijna naast mijn werk!
Zo heel verhaal, volgens mij heb ik overal op gereageerd..
PiP- Ratel
Sudocreme/zinkzalf moet inderdaad dun en ZOK-zalf moet inderdaad dik erop gesmeerd worden. Heb toevalling net iemand in het ziekenhuis verzorgd die aan het begin van de week echt een knalrode scrotum en bilnaad had. Echt te rood en te pijnlijk gewoon. Wondbehandelingsplan: wassen met lauw water en een washandje daarna goed droog deppen en daarna een flinke dikke laag ZOK-zalf erop. Paar dagen later toen ik er weer was een wereld van verschil, stukken minder rood en al aan het genezen...
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Hij moet voor de nacht weer die zok-zalf, zal het dan meteen dik doen!
PiP- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: