Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ondertemperatuur

+2
Printje
Fiwen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ondertemperatuur Empty Ondertemperatuur

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 11:04

Even de ongeruste moeder uithangen hoor
J is al een week niet helemaal lekker maar sinds vandaag echt ziek. Ze hoest als een zeehondje en heeft de hele dag koorts gehad (38,3-39,0). Toen ze naar bed ging rond 19.39 had ze 38,0 en heb ik haar paracetamol gegeven omdat ze zich duidelijk niet lekker voelde.
Ik hoor haar gekuch al de hele avond boven de tv uit en een uurtje geleden had ze flink wat slijm opgehoest. Net ging ik kijken en had ze gepoept dus heb ik in haar slaap een schone luier aan gedaan. Ze was over haar hele lijfje kletsnat van het zweten en lag te gloeien dus heb haar temperatuur opgemeten maar ipv heel hoog was hij 35,7.

Ze ligt lekker te slapen maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ze voelt zo warm aan en de combinatie met die temperatuur zit me dwars. Wat zouden jullie doen? Afwachten, kruikje erbij (gezien de temp), huisartsenpost bellen?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ondertemperatuur Empty Re: Ondertemperatuur

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 11:06

Euh.. mezelf kennende zou ik gewoon even bellen met de HAP en voorleggen wat ze heeft. Het lijkt me bij koorts horen maar ik zou het wel ff checken. Ik ben ook zo bezorgd altijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Viva di 30 okt 2012 - 11:15

Ik zou ook de HAP bellen ivm ondertemp icm zweten!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 11:36

Toch de hap gebeld omdat haar temp net 35,2 was terwijl ze tot haar kin onder een dekbed ligt.
Temp mocht in de nacht wel zakken, zeker wanneer ze ziek is maar dit was wel laag dus lekker warm instoppen en als ze vannacht wakker zou worden weer temperaturen en bij twijfel bellen voor overleg.

Heb echt de neiging om haar -lekker warm- bij me in bed te leggen want ik vind het geen prettig idee zo, zeker met dat kuchen en kokhalzen erbij. (Maar ben bang dat ze wakker wordt als ik haar nu ga verplaatsen)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jasmine di 30 okt 2012 - 18:44

Hoe is het vannacht gegaan?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 20:01

Jasmine schreef:Hoe is het vannacht gegaan?

Lief dat je het vraagt.
We hebben haar toch maar bij ons in bed gelegd omdat we het niet vertrouwde en dat was maar goed ook. Nog 2x zo veel moeite met hoesten gehad dat ze er van ging overgeven en elke keer na een hoest ging/gaat ze heel hard huilen (zo'n zielig piephuiltje). En de temperatuur is weer opgelopen tot 39,5 en dat is nu zo vanaf 4 uur.

Ik ga zo ook maar even onze eigen huisarts bellen om te vragen of ze iets hebben tegen de keelpijn want het drankje dat ik nu heb doet niet zo veel.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 20:04

Kun je niet het beste een paracetamol geven tegen de keelpijn? Ik denk dat dit het beste helpt. Beterschap!!

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 20:09

Rejoy. schreef:Kun je niet het beste een paracetamol geven tegen de keelpijn? Ik denk dat dit het beste helpt. Beterschap!!

Heeft ze al gehad en lijkt ook niet te helpen. Ze huilt nog steeds even hard en temperatuur zakt ook niet.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  nillis di 30 okt 2012 - 20:17

Veel beterschap en het heerst ontzettend overal
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 20:27

Hou het wel goed in de gaten met de temperatuur schommelingen op koortsstuipen. Want het verschil is wel erg groot. Wat ik bij Amé moet doen als ze zo schommelt is haar preventief paracetamol geven om de 3 uur dat haar temp gelijk blijft.
Beterschap.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 20:42

Heb net de huisarts gebeld en we kunnen niet meer doen dan wat we al doen dus indien nodig paracetamol geven en hoestdrankje. Als er vrijdag nog geen verbetering in zit dan terugbellen voor een afspraak.
Mocht nu ook wel langs komen als ik het niet zou vertrouwen maar aangezien ze toch niks doen/geven ga ik er nu ook niet doorheen met J nu ze zich zo voelt.
Temperatuur is nu wel wat gezakt (38,3), ze is gestopt met huilen en er zit iets meer leven in. En haar fles warme thee is haar beste vriend.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 20:59

Welke hoestdrank gebruik je?
Als je nog geen Bisolvon gebruikt zou ik daar op over gaan, dat werkt heel goed. En verder idd goed in de gaten houden, meer kan je denk ik niet doen.
Je zou ook wat thee met honing kunnen geven dat verzacht ook.

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 30 okt 2012 - 21:05

Maar waarom gaat de huisarts bij voorbaat niets doen? Mijn dochter heeft ook al eens heel erg gehoest tot overgeven aan toe met wisselingen tussen ondertemperatuur en 40 graden koorts (en dan echt binnen een uur van 35 naar 40) en toen bleek het een longontsteking te zijn.

Ik wil je helemaal niet bang maken en dat hoeft het natuurlijk niet te zijn bij jou (waarschijnlijk niet zelfs), maar er even naar laten kijken, kan geen kwaad?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Fiwen di 30 okt 2012 - 21:20

@Twellie, de assistente zei dat et niet nodig was een afspraak te maken omdat ik nu al alles doe wat gedaan kan worden.

Bisolvon zal ik op het boodschappenlijstje zetten en honing stond er al op. We hebben nu een thijmsiroop van de apotheek maar buiten een beetje verzachten doet het niks tegen het slijm.
Ze heeft net een bakje vla op, ze wilde geen boterham maar een toetje. Prima, als er maar iets in gaat. En ze heeft een halve beker thee op. Ze vind het zelf wel erg gek en grappig dat ze een 'raar' stemmetje heeft nu I love you
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 21:31

Wat hier enorm helpt tegen het hoesten is een kuurtje van VSM Nisykind Forte. Je moet dit zeker 7 dagen 2x per dag geven maar het gaf hier R meteen veel verlichting.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud