stagiaire in huis
+11
Emmayes
SarahKey
kwak
meisjesmama
Coco
Cato
MamaDaan
Jezzie
maiadebij
Susan
Aimee
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
stagiaire in huis
Ik heb me een jaar geleden eens opgegeven bij een school hier in de buurt omdat ze op zoek waren naar adressen waar stagiaires een periode van 10 weken ervaring mogen opdoen binnen een gezin.
Nu ben ik net gebeld met de vraag of over 3 weken hier een meisje 10 weken 2 dagen per week mag stage lopen. Lijkt me hartstikke leuk, ook voor de kinderen! Ik ben de laatste tijd nogal passief (voel me beroerd en moe door de zwangerschap) en dat is voor mij ook weer een extra motivatie om iets gestructureerder de dag door te brengen . Daarnaast lijkt het me wel weer erg bepalend, ik ga vaak even bij een vriendin of mijn ouders om de koffie en dat gaat die periode dag even niet.
Zou het iets voor jullie zijn? En waarom wel of niet?
Nu ben ik net gebeld met de vraag of over 3 weken hier een meisje 10 weken 2 dagen per week mag stage lopen. Lijkt me hartstikke leuk, ook voor de kinderen! Ik ben de laatste tijd nogal passief (voel me beroerd en moe door de zwangerschap) en dat is voor mij ook weer een extra motivatie om iets gestructureerder de dag door te brengen . Daarnaast lijkt het me wel weer erg bepalend, ik ga vaak even bij een vriendin of mijn ouders om de koffie en dat gaat die periode dag even niet.
Zou het iets voor jullie zijn? En waarom wel of niet?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: stagiaire in huis
Wat voor school is dat? Leren ze al voor iets met kinderen of is het zo'n verplichte maatschappelijke stage? Je kunt er ook één treffen die ongemotiveerd is en vooral energie kost hè.
Gast- Gast
welke energie ? Die is al op... maar ik snap wat je bedoelt hoor, je hebt gelijk had ik nog niet eens aan gedacht... Maar het is de opleiding helpende, dus veel gericht op huishoudelijke taken.
maiadebij- Kletskop
Hmm mijn kraamverzorgster had een meisje bij zich (14 jaar, moest ook van school een snuffelstage doen), maar ik heb me echt geïrriteerd aan haar in mijn huis. Ze mogen helemaal niets doen, alleen maar meekijken. Dus ze stond overal met haar snufferd bovenop, zei geen woord, en deed ook NIETS. Werd er echt kriebelig van...
Maar misschien werkt dit wel anders, gaan ze gewoon lekker met jullie kids spelen ofzo!
Maar misschien werkt dit wel anders, gaan ze gewoon lekker met jullie kids spelen ofzo!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
ja inderdaad ze helpt in het huishouden, speelt met de kinderen, gaat mee boodschappen doen/ naar de speeltuin/ van school halen etc. Opzich voor mij ook niet verkeerd een extra paar handen en ogen zo af en toe.
maiadebij- Kletskop
Dat lijkt me op zich wel leuk, maar soms hebben wij hulpverleners over de vloer die dan een stagiaire bij zich hebben en dat vind ik niet altijd even fijn. Het wordt dan wel netjes gevraagd, maar ik ben zelf zo stom om niet te durven zeggen dat ik het eigenlijk liever niet heb, ik denk dan al snel: ach, ik ben zelf ook student geweest, enzovoort.
Maar zoals bij jou lijkt me wel fijn, mits het inderdaad wel iemand is die gemotiveerd is en een studie doet op dat gebied.
Maar zoals bij jou lijkt me wel fijn, mits het inderdaad wel iemand is die gemotiveerd is en een studie doet op dat gebied.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Het lijkt me ergens voor jou wel lekker, zo'n extra hulp met alles, vooral nu het je even zwaar valt allemaal. Wel zou ik met school bespreken wat te doen als het jou teveel energie kost (ivm met zwangerschap ook) & wat als die persoon totaal niet gemotiveerd is. Wat dan? daar moet je wel duidelijke afspraken over maken denk ik.
Gast- Gast
ik heb volgende week dinsdag een info avond, dat zijn inderdaad wel goede vragen.
Je kunt inderdaad zo'n ongeïnteresseerde puber treffen, ach... we zullen zien!
Je kunt inderdaad zo'n ongeïnteresseerde puber treffen, ach... we zullen zien!
maiadebij- Kletskop
Ik zou overleggen of die persoon een dag proef kan komen draaien. Dan kun je kijken of het klikt, ze een beetje gemotiveerd overkomt en je denkt dat je het leuk/fijn gaat vinden.
Gast- Gast
Het lijk me in jou geval wel prettig een paar extra handen. En voor de kinderen is het natuurlijk ook leuk.
Kan je niet met de school afspreken, dat als het echt niet werkt, omdat ze niet gemotiveerd is, dat ze weer weg gaat?
Misschien kan ook van te voren aangeven dat het je niet te veel energie moet kosten, dan kunnen ze misschien al iemand sturen waarvan ze weten dat die erg gemotiveerd is?
Kan je niet met de school afspreken, dat als het echt niet werkt, omdat ze niet gemotiveerd is, dat ze weer weg gaat?
Misschien kan ook van te voren aangeven dat het je niet te veel energie moet kosten, dan kunnen ze misschien al iemand sturen waarvan ze weten dat die erg gemotiveerd is?
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Wij hebben dat vroeger toen ik zelf klein was ook 2x gedaan, we hadden het wel getroffen met 2 superleuke meiden, waar mijn ouders nog vrij lang contact mee hebben gehouden (ze kwamen op onze verjaardag) Ik heb het als kind (was toen een jaar of 8 denk ik) als super leuk ervaren en mijn broertje die toen nog niet naar school ging heeft een echte band opgebouwd met een van die meiden.
Ik neem aan dat als het niet klikt of je hebt een ongemotiveerd iemand dat je dat dan bespreekbaar kan maken met die school?
Ik neem aan dat als het niet klikt of je hebt een ongemotiveerd iemand dat je dat dan bespreekbaar kan maken met die school?
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Toen ik klein was hadden wij regelmatig thuis stagiaires, soms had je er wel eens een tussen daar had je niks aan maar ook hele leuke meisjes. Als wat ouder kind vond ik het altijd helemaal geweldig samen koekjes bakken en spelletjes spelen . Een vroegere stagiaire van ons komt nu nog regelmatig op bezoek bij mijn ouders.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Oh dat moest ik vroeger ook. Ik kan ook wel wat extra handen gebruiken .
Uit mijn klas waren er wel wat overgeplaatst naar een ander gezin omdat de klik er niet zo was. Zal vast wel kunnen, lijkt mij, wanneer het niet bevalt.
Uit mijn klas waren er wel wat overgeplaatst naar een ander gezin omdat de klik er niet zo was. Zal vast wel kunnen, lijkt mij, wanneer het niet bevalt.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb die advertenties toen ook zien staan en getwijfeld of ik dat zou doen.
Maar mijn gezondheid liet en laat het toen niet toe. Ben al blij dat ik wat energie heb voor de meiden.
Maar mijn gezondheid liet en laat het toen niet toe. Ben al blij dat ik wat energie heb voor de meiden.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
ik heb "vroeger" ook wel eens een "stage" in een gezin gedaan!
was erg leuk, ze hadden 2 kindjes toen 1 van 2 en 1 van een half jaar, na tijd is het mijn vaste oppas gezin geworden en in de loop van de jaren zijn er nog 2 kindjes bij gekomen en we hebben nog steeds contact!
Ik lette vooral op de kinderen en mocht de fles geven ect.
was erg leuk, ze hadden 2 kindjes toen 1 van 2 en 1 van een half jaar, na tijd is het mijn vaste oppas gezin geworden en in de loop van de jaren zijn er nog 2 kindjes bij gekomen en we hebben nog steeds contact!
Ik lette vooral op de kinderen en mocht de fles geven ect.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Lijkt mij leuk! Maja met 1 baby is er niet veel te doen
Ik zou even de info avond afwachten en of jullie er beide positief over zijn.
Ik zou even de info avond afwachten en of jullie er beide positief over zijn.
Ik heb vroeger ook een tijdje meegelopen in een jong gezin. Was echt heel leuk!! Veel met de kinderen spelen, maar ook samen boodschappen doen, thuis opruimen ect.
Op de laatste dag werd ik uitgenodigd om te gourmetten en toen was de vader van de kinderen er ook bij. Ik was toen zo verlegen met die vreemde man erbij dat ik amper wat heb gezegd
Op de laatste dag werd ik uitgenodigd om te gourmetten en toen was de vader van de kinderen er ook bij. Ik was toen zo verlegen met die vreemde man erbij dat ik amper wat heb gezegd
Emmayes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12
Leuk hoor! Als je een ingemotiveerde student treft, zou ik juist extra gemotiveerd zijn om er wel een leuke stage van te maken!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Lijkt mij wel leuk. Ik heb vroeger zelf ook stage gelopen bij een gezin
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Het zou mij niet zoveel lijken omdat ik dan niet meer af en toe ongeneerd op de bank kan hangen omdat ik gewoon daar zin in heb zeg maar
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb dat ook gedaan voor mijn opleiding, ik deed dat 1 ochtend per week bij mijn oppasgezin. Ik vond het erg leuk om te doen. Ik deed wat leuks met de kinderen en de moeder ging dat even werken thuis.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Stagiaire
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Stelling: Van huis huis uit......
» Urn in huis
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Stelling: Van huis huis uit......
» Urn in huis
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: