Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeerakkoord

+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers

Pagina 12 van 18 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Regeerakkoord - Pagina 12 Empty Re: Regeerakkoord

Bericht  Linda wo 31 okt 2012 - 0:01

Caroline. schreef:
Antibes schreef:
Printje schreef:
Ik vind het ook veel en veel te duur allemaal, verwacht en hoop ook niet dat dit er echt door gaat komen. Misschien moeten die mensen uit de politiek eens met de gewone Nederlander gaan praten en wat deze bezuinigingen voor ons allemaal inhouden.

Dat wordt vaak genoeg gedaan, probleem is alleen dat wij allemaal vinden dat het geld bij de ander vandaan gehaald moet worden.

Precies! Ik heb liever nu even een paar jaar iets minder te besteden, maar daarna wel weer economische groei in Nederland; meer werkgelegenheid, een bloeiende huizenmarkt etc. Op de lange termijn heb je daar toch veel meer aan?

De grote vraag is alleen of deze plannen daar echt voor gaan zorgen. Ik vraag het me namelijk af...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Ellebel wo 31 okt 2012 - 0:04

Linda schreef:
Caroline. schreef:
Antibes schreef:
Printje schreef:
Ik vind het ook veel en veel te duur allemaal, verwacht en hoop ook niet dat dit er echt door gaat komen. Misschien moeten die mensen uit de politiek eens met de gewone Nederlander gaan praten en wat deze bezuinigingen voor ons allemaal inhouden.

Dat wordt vaak genoeg gedaan, probleem is alleen dat wij allemaal vinden dat het geld bij de ander vandaan gehaald moet worden.

Precies! Ik heb liever nu even een paar jaar iets minder te besteden, maar daarna wel weer economische groei in Nederland; meer werkgelegenheid, een bloeiende huizenmarkt etc. Op de lange termijn heb je daar toch veel meer aan?

De grote vraag is alleen of deze plannen daar echt voor gaan zorgen. Ik vraag het me namelijk af...

+1 Eerst zullen er heel veel gezinnen in de problemen komen (net boven modaal), lijkt me niet echt goed voor de koopkracht, huizenmarkt en werkgelegenheid
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Printje wo 31 okt 2012 - 0:05

Linda schreef:
Caroline. schreef:
Antibes schreef:
Printje schreef:

Precies, ik geloof er geen fluit van dat het wanneer het weer beter gaat in Nederland, allemaal weer teruggedraaid wordt tot normale bedragen. Ik heb nu liever niet nog minder te besteden want dan hou ik dadelijk niets meer over. Bovendien heb ik sterke twijfels over of het op langere termijn überhaupt dus wel werkt allemaal, of dat ze dan weer iets nieuws gaan bedenken,

Wij merken het gewoon dubbel en daar baal ik van. De salarissen zijn al een jaar bevroren en nu komen er steeds meer en meer kosten bovenop.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet wo 31 okt 2012 - 0:07

Ik snap best dat sommigen het bedrag wat zij moeten gaan betalen belachelijk hoog vinden maar ik vraag me wel af hoe jullie het dan voor je zien? Is het niet zoiets van; van een kale kip kun je niet plukken? Je kunt toch moeilijk aan iemand in de bijstand/een student/een alleenstaande moeder met minimum loon etc. net zo veel vragen? Ik vind het wel een logische stap die ze nu gaan zetten. Maar het kan aan mij liggen Regeerakkoord - Pagina 12 827601
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Linda wo 31 okt 2012 - 0:07

En zulke dingen zullen toch ook nooit teruggedraaid worden, ook niet als het over een x aantal jaar beter gaat. Dat heeft de regering al vaker laten zien (om bijv het kwartje van kok maar weer eens aan te halen).

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 31 okt 2012 - 0:08

Toet schreef:Ik snap best dat sommigen het bedrag wat zij moeten gaan betalen belachelijk hoog vinden maar ik vraag me wel af hoe jullie het dan voor je zien? Is het niet zoiets van; van een kale kip kun je niet plukken? Je kunt toch moeilijk aan iemand in de bijstand/een student/een alleenstaande moeder met minimum loon etc. net zo veel vragen? Ik vind het wel een logische stap die ze nu gaan zetten. Maar het kan aan mij liggen Regeerakkoord - Pagina 12 827601

Wat ik nu lees gaan mensen er met een minimum inkomen op vooruit. Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd vreemd als er zo dringend bezuinigd moet worden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 0:09

Toet schreef:Ik snap best dat sommigen het bedrag wat zij moeten gaan betalen belachelijk hoog vinden maar ik vraag me wel af hoe jullie het dan voor je zien? Is het niet zoiets van; van een kale kip kun je niet plukken? Je kunt toch moeilijk aan iemand in de bijstand/een student/een alleenstaande moeder met minimum loon etc. net zo veel vragen? Ik vind het wel een logische stap die ze nu gaan zetten. Maar het kan aan mij liggen Regeerakkoord - Pagina 12 827601

Dat vind ik ook inderdaad. Ik vind het eigenlijk een logische stap, ook al gaan wij er ook op achteruit.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 31 okt 2012 - 0:10

Naja, studenten (de gemiddeld een inkomen onder bijstandsniveau hebben) verliezen ook stufi (252 euro), OV (staat ca. 250 euro voor) en zorgtoeslag hoor.. Dus van kale studenten kun je blijkbaar wel plukken, die laat je gewoon lenen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Printje wo 31 okt 2012 - 0:10

Pippa schreef:

Dat vind ik ook inderdaad. Ik vind het eigenlijk een logische stap, ook al gaan wij er ook op achteruit.

Ja maar ja dan moeten ze verder kijken dan alleen het salaris vind ik. Iemand met minder vaste lasten moet dan misschien ook meer betalen dan iemand met een koophuis etc. Alleen het maandsalaris vind ik dan te weinig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ellebel wo 31 okt 2012 - 0:24

Pippa schreef:

Nee hoor van die doelgroep hoeven we niet net zoveel te vragen, maar de verhoudingen bij dit plan zijn gewoon erg krom. Ik denk dat ze dat plafond flink moeten opschroeven van 70.000 naar 120.000 euro of nog iets meer. Met 70.000 verdien je écht niet zoveel dan je 482 euro per maand kunt ophoesten.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  nijntje4 wo 31 okt 2012 - 0:27

Heb net even in die tabel gekeken maar als ik er vanuit ga dat in 2014 mijn inkomen weer is zoals het was dan ga ik er zeker 50 euro op achteruit. Hou nu met zorgtoeslag erbij meer over. En dan heb ik het niet over een modaal inkomen maar daaronder. Dus daar geldt het sowieso ook voor.

Wat ik wel apart vind is dat veel mensen straks meer overhouden als ze minder gaan werken. Dat is nu al maar dat wordt straks dan alleen maar erger als ik mijn ontplofte twitter timeline mag geloven :p Dus het laatste woord is er vast nog niet over gesproken.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Toet wo 31 okt 2012 - 0:29

Antibes schreef:

Naja, studenten (de gemiddeld een inkomen onder bijstandsniveau hebben) verliezen ook stufi (252 euro), OV (staat ca. 250 euro voor) en zorgtoeslag hoor.. Dus van kale studenten kun je blijkbaar wel plukken, die laat je gewoon lenen..

Ja inderdaad, daar lijkt de ernst me hoger.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 0:39

Ik schrok me kapot: ik dacht dat er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat er vervolgens een premie van ruim 400 euro pp geldt bij een verzamelinkomen van 71.000. Dat zou natuurlijk belachelijk zijn voor een gezin met twee werkenden.

Maar ik neem aan dat het gaat om een inkomen van 71.000 pp waarvoor de premie van ruim 400 euro pp gaat gelden. Daar kan wel mee leven. Ik begrijp heus wel dat we moeten inleveren en dat mensen met een hoger inkomen meer kunnen inleveren dan mensen met een lager inkomen. Dat is gewoon sociaal beleid in mijn ogen.

Ik gok dat wij er wel 100 euro pm op achteruit gaan en dat is zuur. Maar als het nodig is, dan is dat maar zo.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 31 okt 2012 - 2:56

Printje schreef:
Pippa schreef:

Ja maar ja dan moeten ze verder kijken dan alleen het salaris vind ik. Iemand met minder vaste lasten moet dan misschien ook meer betalen dan iemand met een koophuis etc. Alleen het maandsalaris vind ik dan te weinig.

En hoe denk je dat zo iets in de praktijk haalbaar is? Dan zou dus iedereen er voor gaan zorgen dat zijn vaste lasten enorm hoog zijn, zodat ze dan maar minder moeten betalen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  blondje1313 wo 31 okt 2012 - 4:28

Volgens mij is het verzamelinkomen waar sommigen het over hebben niet het inkomen van beide partners samen, maar het verzamelinkomen zoals het bij de belastingdienst geldt, dus per persoon.

Maar ik wil best meer premie betalen dan eerst hoor, maar niet meer dan 100 euro meer in de maand.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Printje wo 31 okt 2012 - 4:50

AngelNyn schreef:
Printje schreef:
Pippa schreef:

En hoe denk je dat zo iets in de praktijk haalbaar is? Dan zou dus iedereen er voor gaan zorgen dat zijn vaste lasten enorm hoog zijn, zodat ze dan maar minder moeten betalen..

Ja maar ja het is zo ook niet reeel vind ik. Misschien dat ze dan kunnen werken met posten die je er nog van af mag halen ofzo. Wij hebben veel meer kosten dan iemand die hetzelfde verdiend maar alleen is. Onze eigen keuze oke maar daarom wil dat niet zeggen dat we dezelfde premie kunnen betalen als degene die hetzelfde verdiend. Ik vind als er alleen daarnaar gekeken word het maar erg mager en worden veel mensen benadeeld.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover wo 31 okt 2012 - 5:04

Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje wo 31 okt 2012 - 5:10

Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.

Maar goed laten we hopen dat dit idiote plan niet doorgaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gympie wo 31 okt 2012 - 5:12

Hoe kan het dat jouw zorgkosten verdubbelen, SuperGrover? Ik ben ook student, ik heb geen inkomen en ik moet volgens een berekening straks 21 euro per maand betalen. Ik betaal nu 100 euro per maand, daartegenover krijg ik 70 euro zorgtoeslag, dus nu betaal ik 30 euro in de maand. Ik ga straks dus 9 euro minder betalen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Linda wo 31 okt 2012 - 5:24

SuperGrover schreef:Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt Regeerakkoord - Pagina 12 394967

Dat is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.

Die mensen die zogezegd € 1200,- overhouden zijn mensen die al gestudeerd hebben en fulltime werken. Dat kan je niet echt vergelijken met iemand die nog steeds aan het studeren is. Ik neem aan dat als jij straks klaar bent met studeren je niet nog maar € 600,- per maand aan inkomen hebt.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Carmen_ wo 31 okt 2012 - 5:28

Printje schreef:Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.

De meeste miljonairs hebben voor dat geld gewerkt. Dat vinden ze dus wel erg. Dat zijn trouwens ook gewone mensen. Ik kan me hier zo pissig over maken.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gympie wo 31 okt 2012 - 5:29

SuperGrover schreef: heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt Regeerakkoord - Pagina 12 394967

Ja, maar je wordt ook betaald naar wat je doet. Dus dat valt gewoon niet te vergelijken. Jij bent student, iemand die 1200 euro p.m. overhoudt, heeft al gestudeerd en oefent nu een functie uit in die richting waarnaar betaald hoort te worden. Dan is het net zo zuur als je ineens veel meer moet betalen, of je het nou makkelijk kan missen of niet. Die 1200 euro is ook niet uit een boom geplukt. Je kan studentinkomen niet vergelijken met een werkinkomen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 5:45

Ik ben het er wel mee eens eigenlijk. Ik vind het logische dat mensen met minder geld minder hoeven te betalen. Wat ik dan weer wel raar vind is dat een gezin dan 10000 euro per jaar meer gaat betalen. (Las ik op nu.nl)

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 31 okt 2012 - 5:45

Carmen_ schreef:
Printje schreef:Ik vind het voor alle mensen erg, behalve voor miljonairs die boeit het vast totaal niets 100 euro meer/minder maar de gewone werkende mensen die zijn weer de dupe.

De meeste miljonairs hebben voor dat geld gewerkt. Dat vinden ze dus wel erg. Dat zijn trouwens ook gewone mensen. Ik kan me hier zo pissig over maken.

Ik bedoel dat ze het veel minder merken dat een 'gewone' Nederlander. Natuurlijk hebben ze er hard voor gewerkt maar ik denk dat zij het veel en veel minder merken om 100 euro per maand te missen dan jij en ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ellebel wo 31 okt 2012 - 6:34

Linda schreef:
SuperGrover schreef:Ze halen het heus niet alleen bij de rijkeren hoor. Inderdaad, 266 euro stufi, 250 euro OV-kaart, en mijn netto zorgkosten verdubbelen bijna (dus dat minima erop vooruit gaan, is absoluut niet per se waar). Dus hoewel ik snap dat mensen enorm schrikken van dat bedrag, heb ik geen medelijden met mensen die per maand 1200 euro overhouden. Dat is gewoon het dubbele van wat er bij mij uberhaupt in een maand binnenkomt Regeerakkoord - Pagina 12 394967

Dat is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.

Die mensen die zogezegd € 1200,- overhouden zijn mensen die al gestudeerd hebben en fulltime werken. Dat kan je niet echt vergelijken met iemand die nog steeds aan het studeren is. Ik neem aan dat als jij straks klaar bent met studeren je niet nog maar € 600,- per maand aan inkomen hebt.

Nou dikke +1 Lekker kortzichtig SuperGrover!
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud