Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeerakkoord

+41
Caulfield
teletascha
Muurvlindertje
Arwyn
Siem
Toet
Rovine
widko
studiebol
TukTuk
Puggle
RYW
tienie31
nijntje4
Ellebel
Linda
Atelier Madame
girli
Elliot
Rush
Minx
Tania
Gympie
Jade
blondje1313
Winegum
luisa
Lilou
Carmen_
rapa nui
GreenGrass
M@niek
Serena
Red Velvet
xxjojootjexx
SuperGrover
Antibes
ellibre
Printje
Susan
Caroow
45 plaatsers

Pagina 7 van 18 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Regeerakkoord - Pagina 7 Empty Re: Regeerakkoord

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 4:47

Dat is wel beter dat het apart berekend wordt want ik verdien onder die 18000 euro en mijn man dus de rest, dat scheelt heel veel per maand.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush di 30 okt 2012 - 4:48

+Foutje

Laatst aangepast door Rush op di 30 okt 2012 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gympie di 30 okt 2012 - 4:48

Rush schreef:Nee, ik heb het vanochtend gelezen en daar werden met allemaal linkjes gestrooid, maar ik kan het niet meer vinden.

Daar stond trouwens ook dat het straks per persoon apart bekeken wordt. Dus stel je man verdiend €30.000 dan betaald hij straks €140 premie. Stel jij verdiend €10.000, dan betaal jij €30 premie.

Ik had geen tijd om het uitgebreid te lezen helaas vanochtend en nu kan ik het niet meer vinden. Regeerakkoord - Pagina 7 394967

Edit; op Viva is er ook een heel topic over, bij actueel. Daar staan ook veel linkjes in!

Thanks, ga ik even zoeken
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Rush di 30 okt 2012 - 4:49

Ja Tania, dan scheelt het inderdaad. Maar volgens mij is het pas vanaf 2017 (of was het 2015?) toch? Tegen die tijd zal alles alweer anders zijn, ben ik bang... Regeerakkoord - Pagina 7 394967

Laatst aangepast door Rush op di 30 okt 2012 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  girli di 30 okt 2012 - 4:50

@ Rush vandaar!

Even concreet dan. Meestal komt begin november de nieuwe berekening voor de premie voor het komende jaar. Hoe gaat dat nu dan? Wordt dat dan al via deze nieuwe maatregelen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 4:50

Oh wacht waar we even geen rekening mee houden is de verlaging van het belastingtarief netto hou je dan wel meer over natuurlijk.

Stel je verdient modaal 32000 betaal je nu 42 en straks 38 procent. Scheelt netto ook zon 100 euro in de maand gok ik.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 4:51

Rush schreef:Ja Tania, dan scheelt het inderdaad. Maar volgens mij is het pas vanaf 2017 (of was het 2015?) toch? Tegen die tijd zal alles alweer anders zijn, ben ik bang... Regeerakkoord - Pagina 7 394967

Haha dan zijn we alweer twee regeringen verder waarschijnlijk Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Rush di 30 okt 2012 - 4:52

girli schreef:@ Rush vandaar!

Even concreet dan. Meestal komt begin november de nieuwe berekening voor de premie voor het komende jaar. Hoe gaat dat nu dan? Wordt dat dan al via deze nieuwe maatregelen?
Nee, de nieuwe maatregel gaat pas over 2 jaar in als ik het goed heb.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 30 okt 2012 - 4:52

Welke plannen gaan eigenlijk straks al snel in? Of is alles pas vanaf 2014?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx di 30 okt 2012 - 4:54

Rush schreef:Welke plannen gaan eigenlijk straks al snel in? Of is alles pas vanaf 2014?

het weg laten van de langstudeerboete....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 30 okt 2012 - 4:55

Minx schreef:
Rush schreef:Welke plannen gaan eigenlijk straks al snel in? Of is alles pas vanaf 2014?

Maar dat is nu al 'in' toch? Want ik hoorde op de radio dat studenten die al betaald hebben, het deze maand of volgende maand weer terug zouden krijgen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  girli di 30 okt 2012 - 4:55

Rush schreef:
girli schreef:@ Rush vandaar!

Nee, de nieuwe maatregel gaat pas over 2 jaar in als ik het goed heb.
Ah, dat had ik even gemist! Bedankt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot di 30 okt 2012 - 4:59

Caroline. schreef:Even een hele domme vraag van mijn kant, maar alles wat in het regeerakkoord staat is toch niet meteen als voldongen feit aangenomen? Hier moeten toch nog wetsvoorstellen worden gemaakt die door de eerste kamer etc. moet?

Iemand die dit weet?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  girli di 30 okt 2012 - 4:59

Rush schreef:
Minx schreef:

Maar dat is nu al 'in' toch? Want ik hoorde op de radio dat studenten die al betaald hebben, het deze maand of volgende maand weer terug zouden krijgen?
Klopt. Ik geloof dat je officieel voor 1 dec. je geld terug moet hebben. Bij mij op school werd vanaf 1 okt. geld teruggestort of verrekend.
girli
girli
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 5:07

Caroline. schreef:
Caroline. schreef:Even een hele domme vraag van mijn kant, maar alles wat in het regeerakkoord staat is toch niet meteen als voldongen feit aangenomen? Hier moeten toch nog wetsvoorstellen worden gemaakt die door de eerste kamer etc. moet?

Iemand die dit weet?

Klopt helemaal idd! En zonder meerderheid in de eerste kamer zal het nog best lastig worden voor ze.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 5:19

Ik heb verder dit topic niet gelezen maar nog zoiets ... (m'n man zei dit gisteren) vorig jaar, of was het dit jaar? Is de wietpas ingevoerd. Hier zijn jaren overheen gegaan eer dat ie er eindelijk door was en ook veel geld ingestoken om deze door te laten gaan. En nu wil de nieuwe regering deze weer afschaffen. Dus weer een paar miljoen verspild voor niks ...

(zo zei m`n man het en ik weet niet of het waar is of niet?)

Gast
Gast

Bericht  Linda di 30 okt 2012 - 6:32

Weet iemand hoe dat nou zit met de HRA? Voor hypotheken die vanaf 2013 afgesloten worden mag je geen HRA krijgen als je niet volledig aflost. Maar hoe zit dat met bestaande hypotheken? Wij hebben een flink deel aflossingsvrij, krijgen we daar nou geen HRA meer voor?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  GreenGrass di 30 okt 2012 - 6:33

Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  ellibre di 30 okt 2012 - 7:32

GreenGrass schreef:Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.
Ja, het maximum is 482 euro per maand.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Ellebel di 30 okt 2012 - 7:57

GreenGrass schreef:Het lijkt me dat er ook wel een soort plafondzorgpremie zal komen. Anders zou iemand die een ton binnenhaalt per jaar echt idioot veel gaan betalen. Natuurlijk kan diegene het wel missen, maar het zo wel idioot veel worden. Ik verwacht dat er iets met schijven wordt gedaan ofzo. Dan zou de premie niet meer stijgen als je bijvoorbeeld meer dan 40.000 per jaar verdient.

Nou ik heb het net even uitgerekend voor mijn situatie. Mijn man en ik zouden in totaal 500 euro moeten betalen! Ons verzamelinkomen is 80.000 Je zou misschien denken dat we het kunnen missen, maar ons maandinkomen in 'slechts' 3700 euro. De rest gaat regelrecht naar de belastingen. Onze maandlasten gaan dan van 2200 naar 2500 euro. Betekent dat we maandelijks 1200 over hebben voor de boodschappen, sparen en leuke dingen. Zoveel is dat écht niet, zeker niet met een kleine onderweg die ook veel gaat kosten. Ik vind deze regeling echt te bizar voor woorden en hoop dan ook dat de oppositie hier een stokje voor gaat steken.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Printje di 30 okt 2012 - 9:18

Ellebel schreef:

Nou ik heb het net even uitgerekend voor mijn situatie. Mijn man en ik zouden in totaal 500 euro moeten betalen! Ons verzamelinkomen is 80.000 Je zou misschien denken dat we het kunnen missen, maar ons maandinkomen in 'slechts' 3700 euro. De rest gaat regelrecht naar de belastingen. Onze maandlasten gaan dan van 2200 naar 2500 euro. Betekent dat we maandelijks 1200 over hebben voor de boodschappen, sparen en leuke dingen. Zoveel is dat écht niet, zeker niet met een kleine onderweg die ook veel gaat kosten. Ik vind deze regeling echt te bizar voor woorden en hoop dan ook dat de oppositie hier een stokje voor gaat steken.

Ik vind dat als je 1200 euro over hebt voor boodschappen ed dat dat eigenlijk best nog 'veel' is. Maar neemt niet weg dat 500 euro idioot veel is. Maar ik las hier dat je het niet samen moet pakken maar apart, misschien scheelt dat iets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nijntje4 di 30 okt 2012 - 10:01

Ellebel schreef:

Niet lullig bedoeld hoor, maar 1200 is toch echt heel erg veel geld als je daar alleen nog maar boodschappen van hoeft te doen en te sparen? Ik doe voor 100 euro boodschappen, en hou niks over voor leuke dingen...

En ja ik snap dat, ongeacht het inkomen, elke achteruitgang aanpassen is... Maar ik zou willen dat ik zo'n verzamelinkomen had.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 10:02

Ellebel schreef:

Ik vind dat echt megaveel. Wij hebben maandelijks misschien hooguit zo'n 500 euro 'over', en daar moeten de boodschappen nog va gedaan worden.
Edit: En dan vind ik eigenlijk dat wij het ook nog niet eens zo slecht hebben. Het is puzzelen, maar we redden het, en doen ook nog leuke dingen.

Gast
Gast

Bericht  Ellebel di 30 okt 2012 - 10:15

Maar vinden jullie 1200 ook nog veel als je kijkt naar het inkomen? In verhouding houden we echt weinig over. En ik begrijp dat er genoeg meiden zijn die het met.minder moeten doen, maar wij hebben dit echt niet voor niks gekregen. Beide jarenlang gestudeerd plus bijbehorende studieschuld en we werken beide 40+ uur. Ik voel me echt gestraft voor het maken van carrière.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 10:18

Verhoudingsgewijs komt het allemaal ongeveer op hetzelfde neer..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 18 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: