hoeveel laagjes in bed?
+11
Sterrin_
Muppetje
PapillonRose
tweeling
PiP
*Lookie*
Jezzie
Puggle
Pien
Amber-
nillis
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoeveel laagjes in bed?
Hoe ligt jullie kindje in bed? Met wat aan? En onder dekentjes?
L ligt in zijn romper in n inbakerdoek onder de deken. Maar ik twijfel of dit wel goed is. De doek is een extra laagje natuurlijk, maar anders had ik hem een pyjama aangedaan of zijn kleertjes.
Overdag ligt hij in zijn kleertjes in die doek, mits het zachte kleertjes zijn, dan leg ik hem niet onder de deken.
In de kraamweek had de hulp de deken zelfs dubbel gedaan en lag hij in zijn kleren. Wat is wijsheid?
Als ik hem uit bed haal is hij wel warm in zijn nekkie, maar niet klam van het zweet ofzo.
Als hij het echt te warm heeft, wat kunnen de gevolgen dan zijn? Best lastig dat ze dat zelf niet aan kunnen geven hoor, haha
L ligt in zijn romper in n inbakerdoek onder de deken. Maar ik twijfel of dit wel goed is. De doek is een extra laagje natuurlijk, maar anders had ik hem een pyjama aangedaan of zijn kleertjes.
Overdag ligt hij in zijn kleertjes in die doek, mits het zachte kleertjes zijn, dan leg ik hem niet onder de deken.
In de kraamweek had de hulp de deken zelfs dubbel gedaan en lag hij in zijn kleren. Wat is wijsheid?
Als ik hem uit bed haal is hij wel warm in zijn nekkie, maar niet klam van het zweet ofzo.
Als hij het echt te warm heeft, wat kunnen de gevolgen dan zijn? Best lastig dat ze dat zelf niet aan kunnen geven hoor, haha
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: hoeveel laagjes in bed?
Romper lange mouw, longsleeve, legging, winterslaapzak zonder mouw, lakentje en 3 lagen deken. Ze is echt een koukleum. Ze voelt op deze manier lekker warm aan, niet zweterig en ook niet koud.
Gast- Gast
Ze ligt in romper mouwloos en pyjama en moet nu de winterslaapzak pakken en dan een deken met laken. Toen T zo oud was lag ze ook in inbakerdoek met romper lange mouw of een pyjama met mouwloze romper, dan deken dubbel en lakentje.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Romper lange mouw, pyjama, winterslaapzak zonder mouw en dan een laken + deken.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Ik wilde inderdaad nog een pyjama erbij doen as het kouder wordt, maar zo te lezen is dat dus niet zo gek. Ik heb het dekentje gewoon enkel nu, maar wel in een overtrek, dus wat is twee laagjes lakentje zegmaar
Muppetje- Ratel
Mijn meisje is dan al wat ouder dan jou zoontje maar ze heeft aan: romper korte mauw, pyjamajas, winterslaapzak, laken en dekentje
Gast- Gast
A. heeft het snel warm.
Hij heeft een romper met lange mouw aan, pyjamajasje en een winterslaapzak zonder mouwen.
Hij heeft een romper met lange mouw aan, pyjamajasje en een winterslaapzak zonder mouwen.
Gast- Gast
E drragt een romper met lange mouw of een mouwloze romper met pyamajasje. verder de dikke hema winter slaapzak zonder mouwen en ze ligt onder een laken met dekentje. ´s avonds als we even checken ligt ze nog goed onder de deken maar ´s ochtends als we haar uit bed halen ligt ze erbovenop.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Een romper met lange mouw, een pyama en haar winterslaapzak met mouwen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
L. Draagt een romper met korte of lange mouwen met shirtje met lange mouwen. Winterslaapzak zonder mouw. Onder een lakentje en dekentje.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Nu met deze kou: pyama, winterslaapzak zonder mouw, lakentje en dekentje. Is het ietsje warmer dan laat ik het dekentje vaak zitten, H heeft het ook wel vrij snel warm. Misschien eerst eerder iets minder warm aankleden en dan af en toe even voelen of ze warm aanvoelt in het nekje? Evt dan warmer aankleden.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Als hij nu gewoon lekker warm aanvoelt zou ik het zo houden!
Hier heeft S een romper met korte of lange mouw aan, een pyama, dunne slaapzak en een dekentje met badcape(heb maar 1 wiegdeken)
Hier heeft S een romper met korte of lange mouw aan, een pyama, dunne slaapzak en een dekentje met badcape(heb maar 1 wiegdeken)
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Een van die inbakerzakjes is van een soort fleece, wat warmer, daar die ik voorlopig nog geen pyjama in. De ander is van dun katoen. Daar wil ik wel een pyjama in gan doen nu, omdat het kouder wordt, en dan onder de deken. Is wel goed denk ik
Muppetje- Ratel
Ons meisje ligt in een romper met lange mouwen in de puckababy piep (katoen) en onder een dubbele deken in een overtrekje.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Zo deed ik het ook toen ik in het begin nog inbakerde. Is prima gegaan en ik heb nooit gemerkt dat ze het veel te warm of juist te koud had.Muppetje schreef:Een van die inbakerzakjes is van een soort fleece, wat warmer, daar die ik voorlopig nog geen pyjama in. De ander is van dun katoen. Daar wil ik wel een pyjama in gan doen nu, omdat het kouder wordt, en dan onder de deken. Is wel goed denk ik
Nu ligt ze hier in een winterslaapzak met daaronder een pyama met lange mouwen en broek. Dekbedje zijn we aan het proberen, maar is geen succes tot nu toe Dus tot die tijd lekker de slaapzak.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Door wat jullie allemaal zeggen vraag ik me bijna af of ik nog een deken erop moet doen, haha. Maar in die fleece bakerdoek lijkt me echt warm genoeg met een deken, toch?
Kan de tweede deken altijd nog doen als het echt gaat vriezen s nachts. Al hebben we de thermostaat in het kamertje ook zo ingesteld dat het niet kouder wordt dan 18 graden
Dus dan zal het wel goed zijn toch? In de romper in de doek onder de deken? In de dunnere doek doe ik dan zn pyjama aan.
En dan te bedenken dat ik eigenlijk dacht dat het te warm was, haha.
Kan de tweede deken altijd nog doen als het echt gaat vriezen s nachts. Al hebben we de thermostaat in het kamertje ook zo ingesteld dat het niet kouder wordt dan 18 graden
Dus dan zal het wel goed zijn toch? In de romper in de doek onder de deken? In de dunnere doek doe ik dan zn pyjama aan.
En dan te bedenken dat ik eigenlijk dacht dat het te warm was, haha.
Muppetje- Ratel
Nu in een pyjama en dan in een diepe slaapzak. Toen ik nog dekentjes gebruikte dus zonder slaapzak, tenzij ze zich bloot schopten, bij de oudste was dat al met 2 weken. Die had dan een dunne slaapzak aan onder de dekens, zodat ze niet bloot kwam te liggen.
Met een half jaar heb ik alle dekens en lakens eruit gehaald omdat ik anders bang was dat ze eronder gingen liggen. Dus vanaf toen als het koud is een dikke slaapzak.
Met een half jaar heb ik alle dekens en lakens eruit gehaald omdat ik anders bang was dat ze eronder gingen liggen. Dus vanaf toen als het koud is een dikke slaapzak.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Hmm ik vraag me nu af of m'n kind niet te koud ligt. Hij draagt snachts een romper met lange mouwen, z'n slaapzak met mouwen en een dekentje erover. Z'n knuistjes zijn elke morgen steenkoud maar dat zijn ze ook in de zomer.. Verder voelt hij niet koud.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Mijn dochter heeft een romper met lange mouwen, pyjama en herfstslaapzak met lange mouwen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ze heeft een winterslaapzak zonder mouwen aan. Verder normale, zachte kleding en een romper eronder. Het is hier in huis altijd eenentwintig graden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
hemd onderbroek pyjama en een deken met dekbedovertrek
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
romper, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en dan ligtie half onder de deken. Zit me ook af te vragen of dit niet te warm is ...Maar alleen slaapzak lijkt me ook weer te koud.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Hoeveel voedingen, hoeveel cc?
» Hoeveel?
» Hoeveel kg....
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Hoeveel voedingen, hoeveel cc?
» Hoeveel?
» Hoeveel kg....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: