Recordpoging parachutesprong
+10
Lady Starstruck
girli
Admin
Sarah1985
Carra
Winegum
Curious
Antibes
M@niek
Raindrop
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Recordpoging parachutesprong
toen die het signaal verloor dacht nee ik wil het zien blijven. Maar daar was die weer. Ze moeten nu allemaal stappen doen.erg spannend.En hij is hoger dan die zou 39 km woow he
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Gaaaf hij is gesprongen!!
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
jemig wat gaat dat snel
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een held!! Record van hoogste ballonvaart is gebroken, en hoogste sprong ook. Maar niet de langste vrijeval tijd, dat record heeft hij niet gehaald.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Hoe vet is dit zeg!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Nou, door al het gekraak is het wel moeilijk te verstaan hoor. Heb er ook moeite mee! Zeker toen hij nog in de ruimte was. Nu is het beter te verstaan! Maar mijn hemeltje, het zweet staat gewoon in mn handen, plaats vervangende angst ofzo! Echt gaaf om te zien!
Curious- Kletskop
Huh, hoe kan dat nou. De post van birgit waar ik op reageerde (over het slechte engels) is ineens weg...
Curious- Kletskop
Dat is wel gek. Hoe kan hij dat record nou niet breken?
Ik vond het echt spannend!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Hahaha ik zag echt nog nét de landing. Maar meer niet gezien helaas.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn vriend en ik zaten nog hardop te denken, zoiets is toch niet gezond, net als het omgekeerde met duiken? Dat je té snel naar beneden valt, zoiets als decompressie maar dan andersom?
Gast- Gast
Carra schreef:Dat is wel gek. Hoe kan hij dat record nou niet breken?
Waarschijnlijk door de zwaarte van het pak dat hij aan had. Als je met meer kilo's naar beneden valt in een vrije val dan ben je sneller beneden. Hij haalde geloof ik ook het record van de grootste snelheid zonder 'vervoersmiddel', meer dan 1100 km per uur.
Curious- Kletskop
Maple schreef:Mijn vriend en ik zaten nog hardop te denken, zoiets is toch niet gezond, net als het omgekeerde met duiken? Dat je té snel naar beneden valt, zoiets als decompressie maar dan andersom?
tuurlijk is het niet gezond, de G krachten zijn echt flink. Vandaar dat enorme pak ook!
Curious- Kletskop
Curious schreef:Carra schreef:Dat is wel gek. Hoe kan hij dat record nou niet breken?
Waarschijnlijk door de zwaarte van het pak dat hij aan had. Als je met meer kilo's naar beneden valt in een vrije val dan ben je sneller beneden. Hij haalde geloof ik ook het record van de grootste snelheid zonder 'vervoersmiddel', meer dan 1100 km per uur.
Dat klinkt logisch. Hij viel dus gewwon te snel. Echt bizar. Dat is sneller dan een gemiddeld vliegtuig.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik vond het wel gaaf om te zien! Ben ook benieuwd naar de documentaire.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Echt bizar, ben je 2.5 uur onderweg naar boven en zo ben je binnen een paar minuten weer beneden. Vind wel knap dat je dan nog zelf je parachute open kan doen als je met zo'n snelheid enz gaat. Wat zou er gebeurd zijn als hij bewusteloos was geraakt met zn parachute?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Echt bizar, ben je 2.5 uur onderweg naar boven en zo ben je binnen een paar minuten weer beneden. Vind wel knap dat je dan nog zelf je parachute open kan doen als je met zo'n snelheid enz gaat. Wat zou er gebeurd zijn als hij bewusteloos was geraakt met zn parachute?
Denk dat hij dan te pletter zou zijn gevallen, toch?
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Siamsa schreef:Yasmin schreef:Echt bizar, ben je 2.5 uur onderweg naar boven en zo ben je binnen een paar minuten weer beneden. Vind wel knap dat je dan nog zelf je parachute open kan doen als je met zo'n snelheid enz gaat. Wat zou er gebeurd zijn als hij bewusteloos was geraakt met zn parachute?
Ik vraag me het af of ze het dan niet op afstand zouden kunnen bedienen. Er was iemand die hem de hele tijd aan het praten hield, zodat ze wisten of hij bij bewustzijn was dus. Lijkt me dat de parachute ook wel geopend had kunnen worden, maar dat weet ik eigenlijk niet!
Curious- Kletskop
Curious schreef:Siamsa schreef:Yasmin schreef:Echt bizar, ben je 2.5 uur onderweg naar boven en zo ben je binnen een paar minuten weer beneden. Vind wel knap dat je dan nog zelf je parachute open kan doen als je met zo'n snelheid enz gaat. Wat zou er gebeurd zijn als hij bewusteloos was geraakt met zn parachute?
Ik vraag me het af of ze het dan niet op afstand zouden kunnen bedienen. Er was iemand die hem de hele tijd aan het praten hield, zodat ze wisten of hij bij bewustzijn was dus. Lijkt me dat de parachute ook wel geopend had kunnen worden, maar dat weet ik eigenlijk niet!
Geen idee hoe het in dit geval werkte, maar toen ik ging skydiven in Amerika, vertelden ze dat er een soort sensor of wat dan ook in die parachute zat, mocht de instructeur bewusteloos raken oid, dan zou die parachute uit zichzelf open gaan.
Heb het even opgezocht:
Materiaal
Een parachutist maakt tijdens de sprong gebruik van een parachuteuitrusting welke meestal bestaat uit vier materiaalcomponenten. Deze omvatten het harnas waarin de parachutist zit, een zogenaamde automatische opener (AAD, Automatic Activation Device), de hoofdparachute en de reserveparachute. Daarnaast wordt er een hoogtemeter meegenomen en meestal een brilletje (om de ogen te beschermen) en/of helm.
De hoogtemeter wordt gebruikt om tijdens de vrije val te bepalen op welke hoogte zich men bevindt. Mocht de parachutist niet in staat zijn de hoofdparachute of reserveparachute te openen, dan activeert de AAD op een hoogte van ongeveer 230 meter (750 voet) de reserveparachute.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parachutespringen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: