Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

samsung telefoon pincode?

+7
Sneeuwvlok
Serena
Lenthe
Poubelle
Bazinga
Blair
JD
11 plaatsers

Ga naar beneden

samsung telefoon pincode? Empty samsung telefoon pincode?

Bericht  JD za 13 okt 2012 - 2:39

Ruim een halfjaar geleden heb ik een telefoon gevonbden, een gloednieuwe samsung.
Ik heb eerst gekeken of ik in de telefoon kon kijken,om zo te achterhalen van wie is is,maar vanwege een beveiligingscode kon dit niet.
Vervolgens naar de politie gegaan,gemeld dat ik m had gevonden.
Die gaven mij de telefoon mee terug,hebben mijn gegevens genoteerd,gevraagd of ik de telefoon zelf bij mij wilde houden. Mocht er iemand voor komen,zouden ze me bellen, zo niet,dan kon ik m houden.

Nu is dat dus ruim 6 maanden terug....en ik heb m nog steeds,en mijn blackberry is echt op. Dus sja....ik kan niks met die samsung doen,maar kan m ook gebruiken.

Alleen zit er dus helaas zo'n beveiliging op. Je moet eerst een pincode intoetsen,en vervolgens zo'n touchscreencode slepen....maar ja,die weet ik natuurlijk niet.
Iemand enig idee hoe je zo'n code kunt omzeilen??

Edit:ik ben best blond....bedenk me nu pas dat,als ik die pin kan omzeilen, ik haar contacten natuurlijk kan zien...en alsnog de eigenaar kan vinden. Dus....-emand die weet hoe?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

samsung telefoon pincode? Empty Re: samsung telefoon pincode?

Bericht  Blair za 13 okt 2012 - 2:48

Wat raar, heb t ook wel eens gehad en de politie hield m toen zelf, als de eigenaar ervoor kwam konden ze hem gewoon zelf terug geven.

Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blair za 13 okt 2012 - 2:49

Je kunt het in een telefoonwinkel trouwens eraf laten halen, maar hier betaal je wel voor.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Bazinga za 13 okt 2012 - 3:19

Baby, zo gaat 't wel vaker, hier in de buurt Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  JD za 13 okt 2012 - 3:40

hmmm oke....naja, hoe lullig het ook klinkt...ik ga er niet voor betalen om die code eraf te laten halen, en de telefoon dan leuk an de eigenaar overhandigen. Dan mag ze die kosten vergoeden ook.... Rolling Eyes Al heb ik natuurlijk geen flauw idee of het om een tientje of 80 euro gaat...

Ach, en anders is het gewon pech. Dan is zij haar telefoon definitief kwijt, en moet ik gewoon maar wachten tot ik een nieuwe mag uitzoeken (juli 2013..pfff!)
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Poubelle za 13 okt 2012 - 3:55

JaneDoe schreef:hmmm oke....naja, hoe lullig het ook klinkt...ik ga er niet voor betalen om die code eraf te laten halen, en de telefoon dan leuk an de eigenaar overhandigen. Dan mag ze die kosten vergoeden ook.... Rolling Eyes Al heb ik natuurlijk geen flauw idee of het om een tientje of 80 euro gaat...

Ach, en anders is het gewon pech. Dan is zij haar telefoon definitief kwijt, en moet ik gewoon maar wachten tot ik een nieuwe mag uitzoeken (juli 2013..pfff!)

Hoezo, het is jouw keuze toch om die telefoon te gebruiken en dus die code eraf te laten halen?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Bazinga za 13 okt 2012 - 4:00

Deze handelaar is erg betrouwbaar, mocht je een nieuw toestel willen kopen;

http://verkopers.marktplaats.nl/526511

Heb al paar keer telefoon van 'm gekocht, nooit problemen mee gehad!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Lenthe za 13 okt 2012 - 5:17

Pixie schreef:
JaneDoe schreef:hmmm oke....naja, hoe lullig het ook klinkt...ik ga er niet voor betalen om die code eraf te laten halen, en de telefoon dan leuk an de eigenaar overhandigen. Dan mag ze die kosten vergoeden ook.... Rolling Eyes Al heb ik natuurlijk geen flauw idee of het om een tientje of 80 euro gaat...

Hoezo, het is jouw keuze toch om die telefoon te gebruiken en dus die code eraf te laten halen?
Ze bedoelt dat wanneer ze betaalt om de code eraf te laten halen, ze dan ook bij de contacten van de eigenaar kan komen en dus de eigenaar dan wel kan opsporen. Maar dat ze niet eerst wil betalen om de code eraf te laten halen en dan de telefoon vrolijk gratis aan de eigenaar te overhandigen.

Ik vind dat je al heel eerlijk bent geweest door bij de politie aan te geven dat je de telefoon hebt gevonden en ik zou de code eraf laten halen en de telefoon zelf gaan gebruiken
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Serena za 13 okt 2012 - 7:37

Maar heb je al de simkaart gewisseld? Dan kan je niet echt bij haar gegevens maar kan je hem wel gebruiken, mits hij simlockvrij is natuurlijk, anders is dit een beetje een nutteloze reactie..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Sneeuwvlok za 13 okt 2012 - 7:50

Serena schreef:Maar heb je al de simkaart gewisseld? Dan kan je niet echt bij haar gegevens maar kan je hem wel gebruiken, mits hij simlockvrij is natuurlijk, anders is dit een beetje een nutteloze reactie..

En anders kan je hem simlock vrij laten maken!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Sissi za 13 okt 2012 - 9:47

Staat er toevallig ergens een provider vermeld? Bij mij staat het namelijk op het toestel. Als je dat weet kan je bellen naar de provider. Met behulp van het simkaart nummer kunnen zij de gegevens van de eigenaar achterhalen en contact met hem/haar opnemen.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  JD za 13 okt 2012 - 10:10

Serena schreef:Maar heb je al de simkaart gewisseld? Dan kan je niet echt bij haar gegevens maar kan je hem wel gebruiken, mits hij simlockvrij is natuurlijk, anders is dit een beetje een nutteloze reactie..

ik ben echt een leek als het op dit soort dingen aankomt, heb er totaal geen verstand van.
Maar ik heb inderdaad mijn simkaart erin gedaan. Dan moet ik eerst mijn eigen pincode invoeren, en dan alsnog haar swipe beveiliging, zoals onderstaande foto

samsung telefoon pincode? Bgr-att-samsung-galaxy-s-ii

betekent dit dan dat ie niet simlockvrij is?

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD za 13 okt 2012 - 10:10

Sissi schreef:Staat er toevallig ergens een provider vermeld? Bij mij staat het namelijk op het toestel. Als je dat weet kan je bellen naar de provider. Met behulp van het simkaart nummer kunnen zij de gegevens van de eigenaar achterhalen en contact met hem/haar opnemen.

er zit een vodafone simkaart in....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Sissi za 13 okt 2012 - 10:16

JaneDoe schreef:
Sissi schreef:Staat er toevallig ergens een provider vermeld? Bij mij staat het namelijk op het toestel. Als je dat weet kan je bellen naar de provider. Met behulp van het simkaart nummer kunnen zij de gegevens van de eigenaar achterhalen en contact met hem/haar opnemen.

Dan zou ik even bellen naar Vodafone. Als zij dan het simkaartnummer invoeren, dan kunnen ze zo de gegevens van de eigenaar achterhalen. Als hij/zij een alternatief nummer of een emailadres opgegeven heeft, dan kunnen ze op die manier contact met de eigenaar opnemen.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  JD za 13 okt 2012 - 10:21

Sissi schreef:
JaneDoe schreef:

Dan zou ik even bellen naar Vodafone. Als zij dan het simkaartnummer invoeren, dan kunnen ze zo de gegevens van de eigenaar achterhalen. Als hij/zij een alternatief nummer of een emailadres opgegeven heeft, dan kunnen ze op die manier contact met de eigenaar opnemen.

oke super, thanks! Ik ga maandag meteen even bellen smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Plien84 za 13 okt 2012 - 10:36

Die swype code is gewoon een extra toestel code. Die zal de eigenaar dus hebben ingevoerd. Heeft niets te maken met de provider.

Btw: heb je het imei nummer hier al inegvoerd?

http://www.telefooncheck.nu

Misschien komt er dan alsnog een eigenaar uit...

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Gympie za 13 okt 2012 - 22:41

Ik snap niet, als het zo makkelijk is, dat de politie dat niet gelukt is..
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Plien84 za 13 okt 2012 - 22:42

Gympie schreef:Ik snap niet, als het zo makkelijk is, dat de politie dat niet gelukt is..

Tja ook daar gaan wel eens dingen mis... ik zeg niet dat dat zo is, maar het even checken is een kleine moeite toch:)

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Gympie za 13 okt 2012 - 22:45

Plien84 schreef:
Gympie schreef:Ik snap niet, als het zo makkelijk is, dat de politie dat niet gelukt is..

Tja ook daar gaan wel eens dingen mis... ik zeg niet dat dat zo is, maar het even checken is een kleine moeite toch:)
Ja, maar ik lees ook dat ze Vodafone kan bellen met de gegevens van de simkaart..klinkt zo logisch, dus ik snap niet dat de politie daar niet opgekomen is.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  sonly zo 14 okt 2012 - 0:02

Meestal stopt de politie niet zoveel tijd in het opsporen van eigenaars van telefoons, portemonees of fietsen denk ik??
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: