Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ontmasker je een trol?

+13
Sam
Twellie
snowflakes
Rush
Gympie
Elliot
Lousanne
Atelier Madame
Parisienne
Bazinga
Printje
Carra
Orchidee
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ontmasker je een trol? Empty Hoe ontmasker je een trol?

Bericht  Orchidee wo 10 okt 2012 - 7:33

Op de zwangerschap pijler wordt er iemand verdacht van trollen.
Ik vraag me af wanneer iemand verdacht is.
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 155
Registratiedatum : 17-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ontmasker je een trol? Empty Re: Hoe ontmasker je een trol?

Bericht  Carra wo 10 okt 2012 - 7:36

Hoe ontmasker je een trol? Trol

Wat is een trol?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 7:40

Ik spaarde vroeger trollen. Ik heb in mijn vitrinekast nog wel plek voor een mamatrol en zes kindjestrollen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 7:40

Teveel niet ter zake doende details die om een discussie vragen. Een topic openen over 'grote gezinnen' en het dan eigenlijk helemaal niet hebben over grote gezinnen, maar over allerlei niet ter zake doende zaken als het gaat om grote gezinnen. Een bepaalde manier van schrijven, gericht op sensatie, teveel informatie ineens, opvallend verhaal in combinatie met een bepaalde manier van schrijven zeg maar.

Normaal gesproken leer je iemand een beetje beter kennen en dan komt er wel wat info los, maar vaak gebeuren er in troltopics alleen maar opvallende en spectaculaire of discussiewaardige zaken en hoor je die forummer verder vrijwel nergens over op andere topics.

Bovenal is het een soort gevoel, ik geloof dat ik er nog nooit naast heb gezeten.

Gast
Gast

Bericht  Orchidee wo 10 okt 2012 - 7:42

Eucalypta schreef:Teveel niet ter zake doende details die om een discussie vragen. Een topic openen over 'grote gezinnen' en het dan eigenlijk helemaal niet hebben over grote gezinnen, maar over allerlei niet ter zake doende zaken als het gaat om grote gezinnen. Een bepaalde manier van schrijven, gericht op sensatie, teveel informatie ineens, opvallend verhaal in combinatie met een bepaalde manier van schrijven zeg maar.

Normaal gesproken leer je iemand een beetje beter kennen en dan komt er wel wat info los, maar vaak gebeuren er in troltopics alleen maar opvallende en spectaculaire of discussiewaardige zaken en hoor je die forummer verder vrijwel nergens over op andere topics.

Bovenal is het een soort gevoel, ik geloof dat ik er nog nooit naast heb gezeten.

Dat is een duidelijk verhaal!
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 7:47

Ik heb het 1x heel erg mis gehad, dat ik veel contact met iemand had en dat bleek nep te zijn (sosophie was dat geloof ik, maar ik geloof dat die hier later onder andere namen wel terug is geweest).

Verder ontwikkel je er een bepaald gevoel voor denk ik, als je langer forumt. Je weet hoe mensen hun verhaal gemiddeld genomen doen, als dat héél erg afwijkt is dat wel een aanwijzing. Er lopen nogal wat zieke mensen rond die via internet aandacht zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Orchidee wo 10 okt 2012 - 7:50

Eucalypta schreef:Ik heb het 1x heel erg mis gehad, dat ik veel contact met iemand had en dat bleek nep te zijn (sosophie was dat geloof ik, maar ik geloof dat die hier later onder andere namen wel terug is geweest).

Verder ontwikkel je er een bepaald gevoel voor denk ik, als je langer forumt. Je weet hoe mensen hun verhaal gemiddeld genomen doen, als dat héél erg afwijkt is dat wel een aanwijzing. Er lopen nogal wat zieke mensen rond die via internet aandacht zoeken.

Oh wat erg, dan voel je je belazerd.

Als ik de beschuldiging 'trol' voorbij zag komen, vond ik dat best heftig.
Stel dat het wel echt is.
Maar nu begrijp ik het!
Orchidee
Orchidee
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 7:53

Ik ben vaak te goed van geloof naar andere mensen toe. ik zet bij sommige dingen ook wel vraagtekens maar meer omdat ik totaal niet bekend ben met zo streng geloven en wat daar dus schijnbaar bij hoort.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 7:55

Printje schreef:Ik ben vaak te goed van geloof naar andere mensen toe. ik zet bij sommige dingen ook wel vraagtekens maar meer omdat ik totaal niet bekend ben met zo streng geloven en wat daar dus schijnbaar bij hoort.

Dat hoeft ook niet, het is puur de manier van schrijven en de verhaalopbouw die niet klopt. Als jij het wilt hebben over je grote gezin ga je niet beginnen over 'kinderen zijn een zegening van god en de vrucht van de schoot is een beloning'. Dan heb je het over hoe lastig het is om een passende auto te vinden en hoeveel geld je wel niet kwijt bent aan luiers. Misschien dat je gaandeweg wat laat vallen over de achtergrond, maar dan ga je niet zo extreem in op de details.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 10 okt 2012 - 7:57

Eucalypta; daar heb je idd ook een punt. Bovendien lijkt het me niet dat, als je echt zo streng gelovig bent, je op een forum gaat kijken als yes. Hier zitten natuurlijk ook gelovige meiden maar die willen er niet alleen maar over praten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 8:06

*

Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bazinga wo 10 okt 2012 - 8:43

Nou volgens die theorie zou ik dus retefake zijn. En jij hebt me notabene ontmoet....
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 9:22

Tris schreef:Nou volgens die theorie zou ik dus retefake zijn. En jij hebt me notabene ontmoet....

*

Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 10 okt 2012 - 10:21

Ik snap ook echt niet wat zij, als ze echt zou zijn, hier op dit forum komt doen. Daarover had ik al direct argwaan. Ze zou zich toch rot moeten schrikken van pijlers, topics en reacties die ze hier voorbij ziet komen?! Daar mag ze waarschijnlijk niet eens aan denken, laat staan lezen of nog erger: zich 'aansluiten' bij een dergelijke Yes-gemeenschap Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Atelier Madame wo 10 okt 2012 - 10:29

Ik heb dr in mn eerste post al doorverwezen naar een christelijk forum. Laughing maar ik geloof dr ook geen zak van.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 18:58

Beetje jammer hoor! Dat je mij een trol vindt? :nopompom: Razz

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 20:15

Maar die theorie gaat lang niet altijd op. Sommige mensen zijn gewoon echt zo, kijk bijvoorbeeld naar CBL. Zij komt op mij enorm ongeloofwaardig over en provoceert ook de hele tijd, maar we weten inmiddels wel dat zij echt is.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:19

En toch blijf ik erbij (wat ik ook in het andere topic heb gezegd): wees er voorzichtig mee. Ik denk dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, in plaats van schuldig tot het tegendeel bewezen is (wat in het topic over het grote gezin nu zo is).

Een paar jaar geleden was hier een meisje die een kindje had gekregen, veel te vroeg geboren, waarvan het niet zeker was of het kindje het ging halen. Ze plaatste ook foto's. Op een gegeven moment beschuldigden mensen haar ook als faker (heet dat tegenwoordig trol? weer wat geleerd;)), waarop ze toen is weggegaan. Ik wist wie ze was, en het kindje is later overleden. Echt, ik kan me niet indenken hoe het voor haar voelde om beschuldigd te worden van het verzinnen van een verhaal als je alleen maar je verhaal kwijt wil omdat je kindje ligt te vechten voor zijn/haar leven.
Dus ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, dan maar een keer te goedgelovig, maar niet zomaar dingen roepen..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Elliot wo 10 okt 2012 - 22:25

Lousanne schreef:En toch blijf ik erbij (wat ik ook in het andere topic heb gezegd): wees er voorzichtig mee. Ik denk dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, in plaats van schuldig tot het tegendeel bewezen is (wat in het topic over het grote gezin nu zo is).

Een paar jaar geleden was hier een meisje die een kindje had gekregen, veel te vroeg geboren, waarvan het niet zeker was of het kindje het ging halen. Ze plaatste ook foto's. Op een gegeven moment beschuldigden mensen haar ook als faker (heet dat tegenwoordig trol? weer wat geleerd;)), waarop ze toen is weggegaan. Ik wist wie ze was, en het kindje is later overleden. Echt, ik kan me niet indenken hoe het voor haar voelde om beschuldigd te worden van het verzinnen van een verhaal als je alleen maar je verhaal kwijt wil omdat je kindje ligt te vechten voor zijn/haar leven.
Dus ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, dan maar een keer te goedgelovig, maar niet zomaar dingen roepen..

Ben erg benieuwd op wie jij nu doelt!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Lousanne wo 10 okt 2012 - 22:30

Ja ik zit even te denken over hoe ze heette.. Iets van Alyssa ofzo, iets in die trant dacht ik. Echt een paar jaar geleden. Toen gingen op een gegeven moment ook vriendinnen of zussen van haar dingen posten om haar te ondersteunen, deze hadden ook een soort engelse namen.. Maar dat topic heeft toen ook niet erg lang online gestaan, is vrij snel verwijderd toen iedereen riep dat ze een faker was.. Volgensmij was het zelfs nog op het oude forum..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 22:38

En wie zegt ons dat jij dat niet gewoon zelf bent, achteraf gezien Hoe ontmasker je een trol? 561177

Vind het wat bizar dat je daar nu mee komt en niet op het moment dat je daar achter komt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 22:40

Lousanne schreef:Ja ik zit even te denken over hoe ze heette.. Iets van Alyssa ofzo, iets in die trant dacht ik. Echt een paar jaar geleden. Toen gingen op een gegeven moment ook vriendinnen of zussen van haar dingen posten om haar te ondersteunen, deze hadden ook een soort engelse namen.. Maar dat topic heeft toen ook niet erg lang online gestaan, is vrij snel verwijderd toen iedereen riep dat ze een faker was.. Volgensmij was het zelfs nog op het oude forum..

Allesia heette ze volgens mij. Dat was inderdaad heel gestoord. En vervolgens werd Star01 ook nog voor faker uitgemaakt. Echt heel erg belachelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gympie wo 10 okt 2012 - 22:43

Eucalypta schreef:En wie zegt ons dat jij dat niet gewoon zelf bent, achteraf gezien Hoe ontmasker je een trol? 561177

Vind het wat bizar dat je daar nu mee komt en niet op het moment dat je daar achter komt.

Waarom is dat bizar? Zij draagt toch niet de verantwoordelijkheid om hier de waarheid te verkondigen. Laat staan als het halve forum al de 'ik geloof jou niet'-houding heeft aangenomen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 22:48

Rare wending krijgt het topic zo. Ik geloof wel meer mensen niet hier qua verhalen, meestal komt het toch wel uit na verloop van tijd. Tijd zal het leren, is vaak een gevoel idd en een optelsom.

Waarom nemen we eigenlijk de term van Viva over?

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 10 okt 2012 - 22:49

Reva schreef:Rare wending krijgt het topic zo. Ik geloof wel meer mensen niet hier qua verhalen, meestal komt het toch wel uit na verloop van tijd. Tijd zal het leren, is vaak een gevoel idd en een optelsom.

Waarom nemen we eigenlijk de term van Viva over?
Maar de meeste zijn hier toch gewoon bekend?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: