Weeg jij je kind?
+17
Supertalentje
Tania
maiadebij
Twellie
Floor
_Jet
Annemie
SarahKey
Aimee
Muppetje
Thunder
PapillonRose
Niene
Fearie
Linda
Liadan
Printje
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Weeg jij je kind?
Ik heb de 17e een afspraak met beide op het CB dus ben benieuwd wat ze wegen. Ze zijn al erg lang niet gewogen! Ik denk dat de maar een paar kg schelen van elkaar.
Ik heb ook al stoel nr 2 voor N dus hopelijk weegt hij op z'n minst 15 kg
Ik heb ook al stoel nr 2 voor N dus hopelijk weegt hij op z'n minst 15 kg
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik dacht echt dat veel mensen hun kind wel wogen omdat er weleens gezegd wordt x weegt ... kilo.. Maar gelukkig wegen jullie dus verder ook niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik weeg J. wel is maar alleen omdat hij dan de weegschaal ziet en het leuk vindt om erop te staan.
Hij zit trouwens sinds deze week in de volgende stoel en zit er prima in.
Hij zit trouwens sinds deze week in de volgende stoel en zit er prima in.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde fv op verzoek geven maar dat 'mocht niet' van cb. Als compromis ben ik hem iedere week gaan wegen. Het zit er nu zo ingebakken dat ik hem nog steeds iedere week weeg.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ik wilde fv op verzoek geven maar dat 'mocht niet' van cb. .
Waarom mocht dat niet? Zolang je toch niet over het max heen gaat is het toch goed, schijnbaar niet dus maar dat is wat ik dacht.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Supertalentje schreef:Ik wilde fv op verzoek geven maar dat 'mocht niet' van cb. .
Waarom mocht dat niet? Zolang je toch niet over het max heen gaat is het toch goed, schijnbaar niet dus maar dat is wat ik dacht.
Omdat je ze niet wakker maakt voor een voeding en ze er dus langer tussen kunnen laten zitten of juist korter. En dan krijgen ze teveel of te weinig. En ze vond het stom, met bv 'kies' je ervoor je aan te passen aan je kind (bv is bijna altijd op verzoek zei ze) en juist met fv bepaal je zelf het ritme (iedere 3 uur bijv) dus ze snapte niet zo goed waarom ik me aan hem aanpaste terwijl ik hem makkelijk aan mijn ritme kon aanpassen. Ik moest de niet gelukte bv loslaten, dat 'projecteerde' ik op de fv En ja, hij liet er vaak 3.15 of 3.30 tussen, ook wel eens 4 uur en ook weleens 2 uur, maar hij groeide altijd precies in het midden van zijn eigen lijntje. Ik zie haar nog weleens en dan vraagt ze heel overdreven hoe het met hem is, haha!
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:Printje schreef:Supertalentje schreef:Ik wilde fv op verzoek geven maar dat 'mocht niet' van cb. .
Omdat je ze niet wakker maakt voor een voeding en ze er dus langer tussen kunnen laten zitten of juist korter. En dan krijgen ze teveel of te weinig. En ze vond het stom, met bv 'kies' je ervoor je aan te passen aan je kind (bv is bijna altijd op verzoek zei ze) en juist met fv bepaal je zelf het ritme (iedere 3 uur bijv) dus ze snapte niet zo goed waarom ik me aan hem aanpaste terwijl ik hem makkelijk aan mijn ritme kon aanpassen. Ik moest de niet gelukte bv loslaten, dat 'projecteerde' ik op de fv En ja, hij liet er vaak 3.15 of 3.30 tussen, ook wel eens 4 uur en ook weleens 2 uur, maar hij groeide altijd precies in het midden van zijn eigen lijntje. Ik zie haar nog weleens en dan vraagt ze heel overdreven hoe het met hem is, haha!
Mmm ow oke. Ik gaf de fv idd altijd volgens een schema maar soms was dat wel een half uurtje eerder/later. War raar van het cb weer..
Printje- Lady Post-a-lot
In het begin woog ik N. elke week bij het CB ivm het afvalpercentage in week 1... Daarna ben ik langzaam naar om de week gegaan en nu doen we het praktisch alleen als we een afspraak hebben op het CB of bij de KA.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik voedde zodra hij huilde en daar heb ik me alleen in vergist toen hij krampjes kreeg. Toen huilde hij 2 tot 2,5 uur na de vorige voeding en gaf ik weer een fles (hij huilde, toch?). Tot hij niet stopte met huilen en ik bij de HAP zat, zij zei dat juist 2 uur na de voeding krampjes kunnen opkomen en dat weer eten geven meer kramp veroorzaakte. Toen ben ik overgestapt op Omneo en gaan rekken tot na de 3 uur (en het verschil tussen krampen en honger gaan ontdekken
Maar er zat ook weleens 4 en 4,5 uur tussen en dat kon niet volgens cb. Volgens de kinderarts wel, zoon is niet afgevallen omdat hij een infectie bleek te hebben vlak na de geboorte en gelijk de fles kreeg op de kinderafdeling. Wat dat betreft had hij een 'voorsprong', als hij op verzoek was afgevallen dan had hij dat kunnen hebben en zou ik dat snel zien door de weegschaal
Maar er zat ook weleens 4 en 4,5 uur tussen en dat kon niet volgens cb. Volgens de kinderarts wel, zoon is niet afgevallen omdat hij een infectie bleek te hebben vlak na de geboorte en gelijk de fles kreeg op de kinderafdeling. Wat dat betreft had hij een 'voorsprong', als hij op verzoek was afgevallen dan had hij dat kunnen hebben en zou ik dat snel zien door de weegschaal
Supertalentje- Kletskop
Omneo maakte hier dag en nacht verschil! Het werd een heel ander ventje, rustiger en tevreden.
Printje- Lady Post-a-lot
Hier staan ze bijna wekelijks op de weegschaal. bij de oudste is het vanwege medische reden. en de jongste doet gezellig mee. We hebben er 1 met kleurtjes dus maken er een spel van zodat ze nog niet met gewicht bezig zijn.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
L. Word alleen gewogen bij controle op het cb.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Annemie schreef:Ik zet hem hier zo af en toe weleens op de weegschaal, gewoon omdat ik benieuwd ben wat hij weegt.
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Nee, ik laat ze alleen wegen op het cb, en soms staan de oudste 2 wel eens op de weegschaal, maar dat is dan omdat ze die toevallig weer zien staan. En laatst moest ik het weten voor een bepaald medicijn, maar verder dus niet.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» "Ik wil een kind met jou"
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» voortrekken van kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» voortrekken van kind
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: