N.a.v. dingen je partner belangrijk vindt
+9
RYW
Teddyaapje
Kat1980
Paper Crown
Rebecca
Parel
Marin
Aimee
Parisienne
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
N.a.v. dingen je partner belangrijk vindt
Naar aanleiding van het topic van Marin waarin het gaat om de dingen die jij je kind wil meegeven vanuit je eigen jeugd, vraag ik me af hoe jullie daarin staan bij de dingen die je vriend belangrijk vindt. Hoe gaan jullie ermee om als je er zelf anders over denkt?
Een voorbeeld: vriend is vanochtend bij zijn oma geweest met N. Hij heeft van haar iets meegekregen wat bij haar in huis hing, zo'n vogel die je ophangt aan het plafond en die zijn vleugels beweegt als je aan het touwtje eronder trekt. Hij heeft dit zojuist in N. haar kamer opgehangen. Bah.. wat vind ik dat ding lelijk! Het is heel oud, niet echt mooi wit meer, hangt ontzettend in de weg en ik vind het gewoon totaal niks voor op haar kamertje. Er hing een schattige Lillifee lampion, passend bij de rest van haar kamertje. Nu hangt er een heel grote, lelijk vogel. Mijn vriend zag mijn gezicht en mijn gebrek aan enthousiasme en vroeg of ik hem niet mooi vond. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het inderdaad niet mooi vind. Heel normaal, niet verwijtend of gemeen. Verder hebben we er niks over gezegd. Maar nu zit ik er wel mee..
Zijn moeder heeft een paar weken geleden een schilderij gemaakt (op een eenmalige cursus) met daarop een soort engel. Dit was een cadeau voor N.'s verjaardag, met als gedachte erachter een 'beschermengel'. Hij hangt nu gewoon in N.'s kamer omdat ik weet dat mijn vriend het geweldig vindt. Zelf kan de gedachte erachter ook waarderen, ondanks dat ik het gewoon echt niet mooi vind. Ik vind het prima zo, hij hangt goed en zeg daar verder ook niks over. Maar nu weer die vogel..
Ik vraag me nu gewoon af hoe jullie je zouden voelen in een dergelijke situatie? Zou je er iets mee doen? Kan je het makkelijk 'accepteren', ook al vind je iets echt niet leuk of echt niet mooi?
Een voorbeeld: vriend is vanochtend bij zijn oma geweest met N. Hij heeft van haar iets meegekregen wat bij haar in huis hing, zo'n vogel die je ophangt aan het plafond en die zijn vleugels beweegt als je aan het touwtje eronder trekt. Hij heeft dit zojuist in N. haar kamer opgehangen. Bah.. wat vind ik dat ding lelijk! Het is heel oud, niet echt mooi wit meer, hangt ontzettend in de weg en ik vind het gewoon totaal niks voor op haar kamertje. Er hing een schattige Lillifee lampion, passend bij de rest van haar kamertje. Nu hangt er een heel grote, lelijk vogel. Mijn vriend zag mijn gezicht en mijn gebrek aan enthousiasme en vroeg of ik hem niet mooi vond. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het inderdaad niet mooi vind. Heel normaal, niet verwijtend of gemeen. Verder hebben we er niks over gezegd. Maar nu zit ik er wel mee..
Zijn moeder heeft een paar weken geleden een schilderij gemaakt (op een eenmalige cursus) met daarop een soort engel. Dit was een cadeau voor N.'s verjaardag, met als gedachte erachter een 'beschermengel'. Hij hangt nu gewoon in N.'s kamer omdat ik weet dat mijn vriend het geweldig vindt. Zelf kan de gedachte erachter ook waarderen, ondanks dat ik het gewoon echt niet mooi vind. Ik vind het prima zo, hij hangt goed en zeg daar verder ook niks over. Maar nu weer die vogel..
Ik vraag me nu gewoon af hoe jullie je zouden voelen in een dergelijke situatie? Zou je er iets mee doen? Kan je het makkelijk 'accepteren', ook al vind je iets echt niet leuk of echt niet mooi?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: N.a.v. dingen je partner belangrijk vindt
Met eten en drinken ben ik moeilijker, dan met bijvoorbeeld iets decoratiefs voor op zijn kamer.
Mijn schoonvader geeft het liefst zijn kleinkinderen van 6 maanden al chocomel, ijs, slagroom, etc. Ik wil dit niet hebben, mijn vriend vind mij te streng daarin ('mijn vader vind het zo leuk en het kan toch geen kwaad?'). Toch gebeurd het niet omdat ik het niet wil. Mijn schoonmoeder is nogal creatief en maakt dus vaak dingen voor op zijn kamertje. Ik vind dit wel eens lastig omdat ik het leuk vind als zijn kamertje er gewoon leuk uit ziet, maar aan de andere kant ook heel lief dat ze dit voor hem maakt en zijn kamer hoeft ook geen showroom te zijn. Dus zou ik zoiets wel laten hangen.
Mijn schoonvader geeft het liefst zijn kleinkinderen van 6 maanden al chocomel, ijs, slagroom, etc. Ik wil dit niet hebben, mijn vriend vind mij te streng daarin ('mijn vader vind het zo leuk en het kan toch geen kwaad?'). Toch gebeurd het niet omdat ik het niet wil. Mijn schoonmoeder is nogal creatief en maakt dus vaak dingen voor op zijn kamertje. Ik vind dit wel eens lastig omdat ik het leuk vind als zijn kamertje er gewoon leuk uit ziet, maar aan de andere kant ook heel lief dat ze dit voor hem maakt en zijn kamer hoeft ook geen showroom te zijn. Dus zou ik zoiets wel laten hangen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Als het iets uit zijn jeugd is zou ik het wel accepteren ja. Andersom zou je het denk ik ook erg waarderen als zoiets in haar kamertje hangt en hij het laat hangen. Maar kan me wel voorstellen dat als je het een lelijk ding vindt, je er niet zo blij mee bent.
Totaal niet kind gerelateerd maar soortgelijke situatie: we hebben onlangs het huis van de overleden opa en oma van m'n vriend leeggeruimd. Ik heb hen nooit gekend. Als kind was hij weg van de grote zaagtandvis-tand (jaja zo'n soort mega zaag) die daar in het trappenhuis hing. Je raadt het al... Die staat nu dus bij ons.
Ehm ja, wat moet je er mee?
Maar m'n vriend vond dat zo cool dus heb m er maar in gelaten en mocht ie dat ding wel meenemen. Ach later in een groter huis staat het vast ook cool in het trappenhuis, denk ik dan maar.
Totaal niet kind gerelateerd maar soortgelijke situatie: we hebben onlangs het huis van de overleden opa en oma van m'n vriend leeggeruimd. Ik heb hen nooit gekend. Als kind was hij weg van de grote zaagtandvis-tand (jaja zo'n soort mega zaag) die daar in het trappenhuis hing. Je raadt het al... Die staat nu dus bij ons.
Ehm ja, wat moet je er mee?
Maar m'n vriend vond dat zo cool dus heb m er maar in gelaten en mocht ie dat ding wel meenemen. Ach later in een groter huis staat het vast ook cool in het trappenhuis, denk ik dan maar.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ach jeetje! Moeilijk!
Hij mag het van mij voor haar bewaren, maar het gaat echt niet in haar kamer.
Ten eerste vind ik het niks voor een kind, en ten tweede lijkt het me best 'eng' evt schimmen op het plafond ofzo. Maar mijn vriend denkt er denkt ik net zo over.. Zou er iig niet blij van worden..
Hij mag het van mij voor haar bewaren, maar het gaat echt niet in haar kamer.
Ten eerste vind ik het niks voor een kind, en ten tweede lijkt het me best 'eng' evt schimmen op het plafond ofzo. Maar mijn vriend denkt er denkt ik net zo over.. Zou er iig niet blij van worden..
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik zou dat echt heel lastig vinden denk ik. Mijn vriend kan tegen zijn familie ook heel moeilijk nee zeggen, waardoor ik dan (net als Marin) opgescheept zit met dingen waarvan ik denk, 'wat moeten we daar nu weer mee?', zoals het gewei van een hert...Als ik het echt vreselijk vind dan kan ik daar wel heel stellig in zijn, dat gewei wil ik echt niet beneden hebben hangen!
Kan de vogel niet een beetje opgepimpt worden zodat het nog iets is, of gaat je vriend dat geen goed plan vinden?
Kan de vogel niet een beetje opgepimpt worden zodat het nog iets is, of gaat je vriend dat geen goed plan vinden?
Ah ja, laat je het een paar maanden hangen en dan zeg je er in de tussentijd gewoon niets over en na een tijdje zeg je gewoon: 'Hmm, zullen we dat ding weg halen van N's kamertje? Het hangt een beetje in de weg en ik vind het niet zo mooi.'
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja, kan je de vogel niet wit verven ofzo?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Als het iets is dat voor mijn vriend emotionele waarde heeft en mijn kind vind het ook leuk, dan zou ik het wel accepteren.
Hier hebben beide jongens ook wel dingen op hun kamer die ik persoonlijk niet echt geweldig vind, maar als zij het leuk vinden dan is het prima toch.
Hier hebben beide jongens ook wel dingen op hun kamer die ik persoonlijk niet echt geweldig vind, maar als zij het leuk vinden dan is het prima toch.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Misschien kun je hem zilver spuiten ofzo? Heb geen idee hoe hetbding eruit ziet, maar misschien kun je een oude vogelkooi opknappen (bijv. Ook zilver spuiten) met een witte of roze boarnad eronder en dan op de kast zetten?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Kat1980 schreef:Als het iets is dat voor mijn vriend emotionele waarde heeft en mijn kind vind het ook leuk, dan zou ik het wel accepteren.
Hier ben ik het mee eens. Voor hem is het belangrijk, iets symbolisch, en dat vind ik eerlijk gezegd zwaarwegender dan dat het minder mooi en passend is dan de lilifee-lampion. ik zou het juist wel lief vinden dat dat ding iets uit zijn jeugd losmaakt en dat hij dat gevoel met zijn dochter wil delen. Ik zou dat ding denk ik ontroerend lelijk gaan vinden
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe kun je daar nou over vallen? Het boeit toch helemaal niet hoe zo'n kamertje eruit ziet? Of ben ik dan vreselijk ontaard dat in de slaapkamer van mijn kinderen niets bij elkaar past en alles door elkaar staat? Inclusief twee gruwelijk lelijke tonnen met lego die nog van papa zijn geweest en akelige assecoires die door opa's en oma's gegeven werden. Leuk toch? Leuker dan zo'n strakgestylde kamer vind ik zelf.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Hoe kun je daar nou over vallen? Het boeit toch helemaal niet hoe zo'n kamertje eruit ziet? Of ben ik dan vreselijk ontaard dat in de slaapkamer van mijn kinderen niets bij elkaar past en alles door elkaar staat? Inclusief twee gruwelijk lelijke tonnen met lego die nog van papa zijn geweest en akelige assecoires die door opa's en oma's gegeven werden. Leuk toch? Leuker dan zo'n strakgestylde kamer vind ik zelf.
Zo zien de kinderkamers er bij mij ook uit inclusief de legotonnen en een soort van zelfgefiguurzaagde olifant die mijn opa ooit voor mijn moeder had gemaakt
RYW- Ratel
Mijn vriend heeft alle nitendo's bewaard, de nes, snes, 64, gamecube, met spellen, vooral mario enzo. En lego, hele bakken vol, en donald ducks, tassen vol. Hij kan niet wachten om dat allemaal te spelen.
Lego is prijzig dus mooi dat het er nog staat.
Minder blij ben ik met mijn schoonfamilie, die chocomelk of schocolade prima vinden vanaf 6 maanden, ongezonde tussendoortjes willen aanbieden, waar ik steeds een stokje voor steek, wat is er mis met een appel? Vorige week zei mijn schoonmoeder tegen mijn schoonzusje dat cola prima is voor een dreumes van 20 maanden
Ik laat mijn vriend dus altijd alles meenemen voor M, brood, gezonde tussendoortjes en drinken.
Lego is prijzig dus mooi dat het er nog staat.
Minder blij ben ik met mijn schoonfamilie, die chocomelk of schocolade prima vinden vanaf 6 maanden, ongezonde tussendoortjes willen aanbieden, waar ik steeds een stokje voor steek, wat is er mis met een appel? Vorige week zei mijn schoonmoeder tegen mijn schoonzusje dat cola prima is voor een dreumes van 20 maanden
Ik laat mijn vriend dus altijd alles meenemen voor M, brood, gezonde tussendoortjes en drinken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat ik er hetzelfde over zou denken Parisienne. Ik kan er niks aan doen, maar net als in de rest van het huis heb ik ook graag dat de kinderkamer er een beetje goed matchend uitziet Natuurlijk gaat dat vast nog veranderen, A. zal op een gegeven moment zelf ook wel dingen neer willen zetten waar ik niet kapot van ben. Daar zal ik me dan bij neerleggen, want het is haar kamer. In dit geval zou ik dan ook kijken wat N. er zelf van vindt. Als ze de vogel geweldig vindt, zou ik hem met frisse tegenzin laten hangen. Doet het haar niet zoveel, dan zou ik kijken of hij niet op te pimpen is of er een ander plaatsje voor zoeken, wel in overleg met je vriend. Want ik begrijp hem ook wel, dat zoiets voor hem grote waarde heeft, al lijkt het voor een ander misschien een stom ding.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Maar jullie gestylede huis is toch óók het huis van je man en je kind? Dus waarom moet alles er dan uitzien zoals jij dat bedacht hebt?
Gast- Gast
Gut, het is maar een vogel. Wat maakt het nou uit of iets leuk staat of niet? Zeker in een kinderkamer vind ik dat echt niet belangrijk. Juist leuk dat er van alles en nog wat met een herinnering in staat. Ik zou dat niet lastig vinden, geloof ik.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Ah ja, laat je het een paar maanden hangen en dan zeg je er in de tussentijd gewoon niets over en na een tijdje zeg je gewoon: 'Hmm, zullen we dat ding weg halen van N's kamertje? Het hangt een beetje in de weg en ik vind het niet zo mooi.'
Zou zo mijn tactiek zijn
Al vind mijn vriend dingen heel snel lelijk dus zou het mij niet kunnen voorstellen dat hij het neerhangt.. Ook niet met iets wat emotionele waarde heeft. Dan bewaard hij het eerder in een doos... (en zelfs dat vind hij onzinnig..) Heb laatst een spaarpotje weggegooid die hij van zijn overleden oma had gekregen (toen ze nog leefde) toen hij nog jong was.. Hij zei gewoon eerlijk.. ik weet niet wat ik ermee moet.. ik hoef het ook niet zo nodig te bewaren.. dus gooi maar weg.. Ik heb dat spaarpotje niet nodig om te weten dat zij mijn oma was..
Dus wat dat betreft is hij redelijk 'makkelijk'.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Maar jullie gestylede huis is toch óók het huis van je man en je kind? Dus waarom moet alles er dan uitzien zoals jij dat bedacht hebt?
Mee eens. Zeker als zoiets dan nog emotionele waarde heeft ook. Andersom zou ik het ook echt niet leuk vinden als hij zoiets van mij af zou kraken. Ik zou het alleen maar leuk vinden, dat hij daar waarde aan hecht, ook al voel ik die waarde zelf niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Hier heb ik de 'mazzel' dat er geen man is, dus ik bepaal hoe alles eruit ziet. En daarbij hou ik ook wel rekening met A. hoor, de halve woonkamer is ingericht met speelhoekjes, speelgoed, etc.Eucalypta schreef:Maar jullie gestylede huis is toch óók het huis van je man en je kind? Dus waarom moet alles er dan uitzien zoals jij dat bedacht hebt?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Als het inderdaad emotionele waarde heeft voor mijn vriend zou ik het wel accepteren. Is dit niet zo, dan zeg ik wel dat ik het lelijk vindt. Mijn zoon heeft een borduurwerk gekregen van een tante van mij. Heel knap gedaan maar echt supermooi vind ik het niet (gelukkig heeft het wel de goede kleuren..). Toch heb ik het wel neergezet, want ze heeft er vast heel veel werk van gehad, en dan vind ik het sneu om niet neer te zetten.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik begrijp heus wel dat mensen de voorkeur geven aan mooie dingen boven lelijke dingen, maar als zo'n lelijk ding nou juist een emotionele waarde vertegenwoordigt, dan is dat toch veel belangrijker dan of de kleuren passen of zo?
RYW- Ratel
Kom anders gewoon eens bij mij langs dan valt het daarna alles mee. In mijn huis past werkelijk níets bij elkaar. Nog geen seconde over nagedacht namelijk
Gast- Gast
Ik ben dus zo iemand die wél graag alles bij elkaar passend wil hebben Huis netjes opgeruimd (voor zover dat kan met een kind), veel dingen symmetrisch, accessoires op elkaar afgestemd.. smaken verschillen laten we maar zeggen.
De baby/-kinderkamer probeer ik gewoon zo leuk mogelijk te houden. Het is een heel klein kamertje, maar oh wat was ik blij toen ik er een echte babykamer van mocht maken! Niet zo strak als in de folders, maar gewoon in een eigen stijl. En natuurlijk wonen we er met elkaar, maar mijn vriend heeft het allemaal nooit wat geïnteresseerd. Ik mocht alles doen en kopen wat ik leuk vond. De keuken, dat is zijn 'domein', omdat daar zijn passie ligt. Verder boeit het hem niks, ook de babykamer destijds niet. Voor mij zijn dit soort dingen gewoon heel belangrijk, laten we zeggen dat het mijn 'passie' is. Daarom kan ik het ook zo moeilijk van me af zetten dat die vogel daar hangt
Voor nu laat ik het ook heel even zo en zal ik mijn vriend zeker niet 'pijn' gaan doen met mijn exacte mening over dat ding. Juist omdat ik ook wel weet dat het voor hem enigszins van waarde is.
De baby/-kinderkamer probeer ik gewoon zo leuk mogelijk te houden. Het is een heel klein kamertje, maar oh wat was ik blij toen ik er een echte babykamer van mocht maken! Niet zo strak als in de folders, maar gewoon in een eigen stijl. En natuurlijk wonen we er met elkaar, maar mijn vriend heeft het allemaal nooit wat geïnteresseerd. Ik mocht alles doen en kopen wat ik leuk vond. De keuken, dat is zijn 'domein', omdat daar zijn passie ligt. Verder boeit het hem niks, ook de babykamer destijds niet. Voor mij zijn dit soort dingen gewoon heel belangrijk, laten we zeggen dat het mijn 'passie' is. Daarom kan ik het ook zo moeilijk van me af zetten dat die vogel daar hangt
Voor nu laat ik het ook heel even zo en zal ik mijn vriend zeker niet 'pijn' gaan doen met mijn exacte mening over dat ding. Juist omdat ik ook wel weet dat het voor hem enigszins van waarde is.
Parisienne- Ratel
Deze ga ik zeker onthouden! Ik wil binnenkort op die plek N.'s klamboe terughangen, dus dan hoop ik dat vriend in ziet dat 'ie wel weg 'moet'.Paper Crown schreef:Ah ja, laat je het een paar maanden hangen en dan zeg je er in de tussentijd gewoon niets over en na een tijdje zeg je gewoon: 'Hmm, zullen we dat ding weg halen van N's kamertje? Het hangt een beetje in de weg en ik vind het niet zo mooi.'
Overigens brengt dat ding nu al gevaren met zich mee. Hij hangt boven een tafeltje, die in een hoek van N.'s kamer staat. N. was aan het spelen en wilde graag aan de vogel trekken. Ze legde een pak Pampers voor het tafeltje, klom via dat pak op het tafeltje en was staand op het tafeltje precies hoog genoeg om aan het touwtje te trekken
Parisienne- Ratel
Maar Parisienne, dan is het toch juist leuk dat hij zich er nu wel voor interesseert? Ik zou het eerder stom vinden als het hem niet interesseert hoe zijn huis er uit ziet. Het is toch niet jouw huis alleen? Maar laat het voor nu zeker maar even hangen, en wie weet kan je het over een tijdje weghalen.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie vindt voor mij...
» Wat vindt nederland?
» Wat vindt jij Jojo-en
» Facebook vindt mij stom
» Wat vindt jouw kindje eng?
» Wat vindt nederland?