Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje

+9
Jade
Minx
litllejoy
Sugarfall
Travelgurly
Niekske
Phileine
Rush
Toet
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje Empty Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 22:06

Mijn inspiratie raakt op! Wat zijn nou lekkere, gezonde tussendoortjes?

Thuis had ik alles voor het grijpen, ideaal natuurlijk, maar nu ik op kamers woon is het best lastig boodschappen doen omdat ik er alleen van moet eten en dus van alles weg moet gooien. Daardoor grijp ik iedere keer maar naar een cracker met kaas of een zak chips, niet zo goed dus.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje Empty Re: Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 22:07

Wat at je voorheen wat je nu zou moeten weggooien dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje Empty Re: Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 22:09

Rush schreef:Wat at je voorheen wat je nu zou moeten weggooien dan?

Het is meer dat ik nogal van afwisseling hou. Ik vind een cracker met avocado bijvoorbeeld heerlijk of wortel, tomaatjes. Maar niet voor 5 dagen in de week.. En zo lang blijft dat spul niet goed.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine di 2 okt 2012 - 22:14

Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 22:14

Phileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Gezond is anders Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:17

Ontbijtkoek, een gekookt ei, diverse soorten fruit en groente, cup a soup, iets met muesli, rijstwafel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:17

Rush schreef:
Phileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Gezond is anders Wink

Ook daar zijn weer keuzes in natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:18

Ik eet graag tomaatjes, wortels, een wasa crackertje met kipfilet, yoghurt, een eitje of fruit.

Laatst aangepast door Powerbabe op di 2 okt 2012 - 22:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Phileine di 2 okt 2012 - 22:18

Rush schreef:
Gezond is anders Wink

Ontbijtkoek is toch niet per se ongezond? Misschien niet het allergezondste tussendoortje, maar als je van afwisseling houdt, is het ook best oké volgens mij om eens ontbijtkoek te eten.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Bericht  Phileine di 2 okt 2012 - 22:19

Oh, en yoghurt inderdaad, ook een heerlijk tussendoortje. Je hebt ook kleine verpakkingen yoghurt, dus dan heb je ook niet het probleem dat je weg moet gooien.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niekske di 2 okt 2012 - 22:20

Ontbijtkoek is niet zo slecht, voor de afwisseling kan het er wel bij Wink

Snacktomaatjes vind ik erg lekker, die verkopen ze per 250 gram in bekers en die blijven wel een week goed. Komkommer blijft ook wel een paar dagen goed in de koelkast en als je ipv geschrapte wortels bos- of winterpenen neemt, zijn ze zeker een week houdbaar, moet je ze alleen wel even schillen en wassen voor je gaat snaaien Wink

Ik snack ook graag snack-a-jacks en ovenzoutjes. Dat laatste is iets minder gezond, maar wel beter dan chips.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:21

Phileine schreef:
Rush schreef:
Gezond is anders Wink

Ontbijtkoek is toch niet per se ongezond? Misschien niet het allergezondste tussendoortje, maar als je van afwisseling houdt, is het ook best oké volgens mij om eens ontbijtkoek te eten.

Ontbijtkoek heb je echt helemaal niks aan. Staat bol van de suikers en verder niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:26

Verantwoord tussendoortje?

Al met al kan ontbijtkoek best een verantwoord tussendoortje genoemd
worden omdat het vetarm is, weinig zout en calorieën bevat. Het bevat
wel veel suiker, dus voor wie alles bij elkaar genomen een gezonde keus
wil maken blijft ook hier het motto "ja, maar met mate" gelden.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/49043-ontbijtkoek-van-oudsher-geliefd-product.html

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly di 2 okt 2012 - 22:26

Ontbijtkoek is niet echt heel gezond nee, wat ik gehoord heb. In het ziekennuis krijg je het ook vaak om weer aan je suiker/energie te komen.

Ik eet als tussendoortje:

- ongezouten nootjes/cashewnoten etc (een handje)

- rijstenwafel met smeerkaas 30+

- worteltje met plakje kaas eromheen (30+ kaas)

- fruitkwark

- bouillonsoepje

- muslireep

- crackers van LU (tomaat/basilicum of olijfolie/oregana smaak)

- augurken met plakje kipfilet erom

- popcorn
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Sugarfall di 2 okt 2012 - 22:27

Yoghurt! Meestal doe ik er dan fruit doorheen, heerlijk!

Ontbijtkoek moet ik echt niet nemen als tussendoortje, volgens mij krijgt mijn lichaam dan echt een suikershot en ik heb daarna altijd nog veel meer trek dan voordat ik het tussendoortje nam. Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje 394967
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:30

Ja precies SF. Bovendien wil ik een voedzaam en vezelrijk tussendoortje waar ik nog even op kan tot de volgende maaltijd, geen suikerboost haha.

Gast
Gast

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 22:31

Ohja yoghurt is ook slim natuurlijk! Gedroogde noten heb ik ook al in huis, vind ik heerlijk. Die crackers van LU ga ik halen, die klinken erg lekker. En misschien moet ik ook maar eens een waterkoker aanschaffen, want een soepje is ook erg lekker.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 22:32

Je hebt geen waterkoker? :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 22:55

Verklaar me voor gek maar ik eet nibbit of kronkels naturel vaak als tussendoortje zit minder dan 1 gram suiker en verzadigd vet in! 'Gezonder' dan een plak ontbijtkoek en ook meer vullend en lekkerder

Voor vezels eet ik gebroken lijnzaad met yoghurt of kwark. Wat ik thuis ook wel eens snel eet is een tartaartje of gekookt ei.. nu moet ik zeggen dat ik meer van 3 grotere maaltijden ben dan altijd maar die tussendoortjes.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy di 2 okt 2012 - 22:59

Ik neem als tusendoortjes:

- Fruit
- Ongezoute noten
- Zoute sticks
- Lu crackers
- Rijstwafels
- Crackers met mager beleg
- Gekookt eitje
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Minx di 2 okt 2012 - 23:00

Toet schreef:Ohja yoghurt is ook slim natuurlijk! Gedroogde noten heb ik ook al in huis, vind ik heerlijk. Die crackers van LU ga ik halen, die klinken erg lekker. En misschien moet ik ook maar eens een waterkoker aanschaffen, want een soepje is ook erg lekker.

10 euro bij de Hema niet de allermooiste maar moet er niet aan denken om geen waterkoker te hebben
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 23:01

Rush schreef:Je hebt geen waterkoker? :O

Nee haha, ik drink niet vaak thee dus vond het geen prioriteit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 23:03

Punk'd schreef:Verklaar me voor gek maar ik eet nibbit of kronkels naturel vaak als tussendoortje zit minder dan 1 gram suiker en verzadigd vet in! 'Gezonder' dan een plak ontbijtkoek en ook meer vullend en lekkerder

Voor vezels eet ik gebroken lijnzaad met yoghurt of kwark. Wat ik thuis ook wel eens snel eet is een tartaartje of gekookt ei.. nu moet ik zeggen dat ik meer van 3 grotere maaltijden ben dan altijd maar die tussendoortjes.

Gebroken lijnzaad eet ik iedere ochtend. Gedurende de dag eet ik ook niet veel tussendoortjes maar 's avonds krijg ik gewoon áltijd honger.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet di 2 okt 2012 - 23:04

Bedankt voor de tips Minx, ik ga straks even bij de Hema kijken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 23:05

Ipv een waterkoker kopen zou ik dan wat water in een pannetje koken!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: