Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje
+9
Jade
Minx
litllejoy
Sugarfall
Travelgurly
Niekske
Phileine
Rush
Toet
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje
Mijn inspiratie raakt op! Wat zijn nou lekkere, gezonde tussendoortjes?
Thuis had ik alles voor het grijpen, ideaal natuurlijk, maar nu ik op kamers woon is het best lastig boodschappen doen omdat ik er alleen van moet eten en dus van alles weg moet gooien. Daardoor grijp ik iedere keer maar naar een cracker met kaas of een zak chips, niet zo goed dus.
Thuis had ik alles voor het grijpen, ideaal natuurlijk, maar nu ik op kamers woon is het best lastig boodschappen doen omdat ik er alleen van moet eten en dus van alles weg moet gooien. Daardoor grijp ik iedere keer maar naar een cracker met kaas of een zak chips, niet zo goed dus.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Jouw favoriete (gezonde) tussendoortje
Wat at je voorheen wat je nu zou moeten weggooien dan?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Wat at je voorheen wat je nu zou moeten weggooien dan?
Het is meer dat ik nogal van afwisseling hou. Ik vind een cracker met avocado bijvoorbeeld heerlijk of wortel, tomaatjes. Maar niet voor 5 dagen in de week.. En zo lang blijft dat spul niet goed.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Gezond is andersPhileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Rush- Lady Post-a-lot
Ontbijtkoek, een gekookt ei, diverse soorten fruit en groente, cup a soup, iets met muesli, rijstwafel.
Gast- Gast
Rush schreef:Gezond is andersPhileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Ook daar zijn weer keuzes in natuurlijk.
Gast- Gast
Ik eet graag tomaatjes, wortels, een wasa crackertje met kipfilet, yoghurt, een eitje of fruit.
Laatst aangepast door Powerbabe op di 2 okt 2012 - 22:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Rush schreef:Gezond is andersPhileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Ontbijtkoek is toch niet per se ongezond? Misschien niet het allergezondste tussendoortje, maar als je van afwisseling houdt, is het ook best oké volgens mij om eens ontbijtkoek te eten.
Phileine- Kletskop
Oh, en yoghurt inderdaad, ook een heerlijk tussendoortje. Je hebt ook kleine verpakkingen yoghurt, dus dan heb je ook niet het probleem dat je weg moet gooien.
Phileine- Kletskop
Ontbijtkoek is niet zo slecht, voor de afwisseling kan het er wel bij
Snacktomaatjes vind ik erg lekker, die verkopen ze per 250 gram in bekers en die blijven wel een week goed. Komkommer blijft ook wel een paar dagen goed in de koelkast en als je ipv geschrapte wortels bos- of winterpenen neemt, zijn ze zeker een week houdbaar, moet je ze alleen wel even schillen en wassen voor je gaat snaaien
Ik snack ook graag snack-a-jacks en ovenzoutjes. Dat laatste is iets minder gezond, maar wel beter dan chips.
Snacktomaatjes vind ik erg lekker, die verkopen ze per 250 gram in bekers en die blijven wel een week goed. Komkommer blijft ook wel een paar dagen goed in de koelkast en als je ipv geschrapte wortels bos- of winterpenen neemt, zijn ze zeker een week houdbaar, moet je ze alleen wel even schillen en wassen voor je gaat snaaien
Ik snack ook graag snack-a-jacks en ovenzoutjes. Dat laatste is iets minder gezond, maar wel beter dan chips.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Phileine schreef:Rush schreef:Gezond is andersPhileine schreef:Ik vind ontbijtkoek erg lekker voor tussendoor. Meestal koop ik van die voorverpakte repen, dat is ook makkelijk om mee te nemen. Of gewoon een boterham.
Ontbijtkoek is toch niet per se ongezond? Misschien niet het allergezondste tussendoortje, maar als je van afwisseling houdt, is het ook best oké volgens mij om eens ontbijtkoek te eten.
Ontbijtkoek heb je echt helemaal niks aan. Staat bol van de suikers en verder niks.
Gast- Gast
Verantwoord tussendoortje?
Al met al kan ontbijtkoek best een verantwoord tussendoortje genoemd
worden omdat het vetarm is, weinig zout en calorieën bevat. Het bevat
wel veel suiker, dus voor wie alles bij elkaar genomen een gezonde keus
wil maken blijft ook hier het motto "ja, maar met mate" gelden.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/49043-ontbijtkoek-van-oudsher-geliefd-product.html
Al met al kan ontbijtkoek best een verantwoord tussendoortje genoemd
worden omdat het vetarm is, weinig zout en calorieën bevat. Het bevat
wel veel suiker, dus voor wie alles bij elkaar genomen een gezonde keus
wil maken blijft ook hier het motto "ja, maar met mate" gelden.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/49043-ontbijtkoek-van-oudsher-geliefd-product.html
Gast- Gast
Ontbijtkoek is niet echt heel gezond nee, wat ik gehoord heb. In het ziekennuis krijg je het ook vaak om weer aan je suiker/energie te komen.
Ik eet als tussendoortje:
- ongezouten nootjes/cashewnoten etc (een handje)
- rijstenwafel met smeerkaas 30+
- worteltje met plakje kaas eromheen (30+ kaas)
- fruitkwark
- bouillonsoepje
- muslireep
- crackers van LU (tomaat/basilicum of olijfolie/oregana smaak)
- augurken met plakje kipfilet erom
- popcorn
Ik eet als tussendoortje:
- ongezouten nootjes/cashewnoten etc (een handje)
- rijstenwafel met smeerkaas 30+
- worteltje met plakje kaas eromheen (30+ kaas)
- fruitkwark
- bouillonsoepje
- muslireep
- crackers van LU (tomaat/basilicum of olijfolie/oregana smaak)
- augurken met plakje kipfilet erom
- popcorn
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Yoghurt! Meestal doe ik er dan fruit doorheen, heerlijk!
Ontbijtkoek moet ik echt niet nemen als tussendoortje, volgens mij krijgt mijn lichaam dan echt een suikershot en ik heb daarna altijd nog veel meer trek dan voordat ik het tussendoortje nam.
Ontbijtkoek moet ik echt niet nemen als tussendoortje, volgens mij krijgt mijn lichaam dan echt een suikershot en ik heb daarna altijd nog veel meer trek dan voordat ik het tussendoortje nam.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ja precies SF. Bovendien wil ik een voedzaam en vezelrijk tussendoortje waar ik nog even op kan tot de volgende maaltijd, geen suikerboost haha.
Gast- Gast
Ohja yoghurt is ook slim natuurlijk! Gedroogde noten heb ik ook al in huis, vind ik heerlijk. Die crackers van LU ga ik halen, die klinken erg lekker. En misschien moet ik ook maar eens een waterkoker aanschaffen, want een soepje is ook erg lekker.
Toet- Lady Post-a-lot
Je hebt geen waterkoker?
Rush- Lady Post-a-lot
Verklaar me voor gek maar ik eet nibbit of kronkels naturel vaak als tussendoortje zit minder dan 1 gram suiker en verzadigd vet in! 'Gezonder' dan een plak ontbijtkoek en ook meer vullend en lekkerder
Voor vezels eet ik gebroken lijnzaad met yoghurt of kwark. Wat ik thuis ook wel eens snel eet is een tartaartje of gekookt ei.. nu moet ik zeggen dat ik meer van 3 grotere maaltijden ben dan altijd maar die tussendoortjes.
Voor vezels eet ik gebroken lijnzaad met yoghurt of kwark. Wat ik thuis ook wel eens snel eet is een tartaartje of gekookt ei.. nu moet ik zeggen dat ik meer van 3 grotere maaltijden ben dan altijd maar die tussendoortjes.
Gast- Gast
Ik neem als tusendoortjes:
- Fruit
- Ongezoute noten
- Zoute sticks
- Lu crackers
- Rijstwafels
- Crackers met mager beleg
- Gekookt eitje
- Fruit
- Ongezoute noten
- Zoute sticks
- Lu crackers
- Rijstwafels
- Crackers met mager beleg
- Gekookt eitje
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Toet schreef:Ohja yoghurt is ook slim natuurlijk! Gedroogde noten heb ik ook al in huis, vind ik heerlijk. Die crackers van LU ga ik halen, die klinken erg lekker. En misschien moet ik ook maar eens een waterkoker aanschaffen, want een soepje is ook erg lekker.
10 euro bij de Hema niet de allermooiste maar moet er niet aan denken om geen waterkoker te hebben
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Rush schreef:Je hebt geen waterkoker?
Nee haha, ik drink niet vaak thee dus vond het geen prioriteit.
Toet- Lady Post-a-lot
Punk'd schreef:Verklaar me voor gek maar ik eet nibbit of kronkels naturel vaak als tussendoortje zit minder dan 1 gram suiker en verzadigd vet in! 'Gezonder' dan een plak ontbijtkoek en ook meer vullend en lekkerder
Gebroken lijnzaad eet ik iedere ochtend. Gedurende de dag eet ik ook niet veel tussendoortjes maar 's avonds krijg ik gewoon áltijd honger.
Toet- Lady Post-a-lot
Bedankt voor de tips Minx, ik ga straks even bij de Hema kijken.
Toet- Lady Post-a-lot
Ipv een waterkoker kopen zou ik dan wat water in een pannetje koken!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is jouw favoriete pizza?
» Wat is jouw favoriete dag van de week?
» Jouw favoriete jongensnaam
» Jouw favoriete smoothie?
» Jouw favoriete webshop?
» Wat is jouw favoriete dag van de week?
» Jouw favoriete jongensnaam
» Jouw favoriete smoothie?
» Jouw favoriete webshop?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: