Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zorgverzekering met goede dekking orthodontie

+6
Makamba
Atelier Madame
Monte
SleepingBeauty
Minx
luenca
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zorgverzekering met goede dekking orthodontie Empty zorgverzekering met goede dekking orthodontie

Bericht  luenca di 2 okt 2012 - 21:24

wie weet of heeft een goede zorgverzekeraar die echt een goede dekking heeft voor orthodontie?
mijn kosten komen neer op zon 1500 euro per jaar en ik krijg nu maar 350 euro vergoed, waardoor ik financieel echt een kut jaar heb gehad
nu heb ik al gezocht en kwam o.a bij avero achmea uit, alleen begrijp ik niet wat ze hiermee bedoelen

Op welke vergoedingen kan ik rekenen? Download het dekkingsoverzicht

(Keuze) Zorg Plan -
Start -
Extra -
Royaal eenmalig 70% van het door ons vastgestelde maximale bedrag per prestatie tot € 1.000,- per persoon, geen score 1 en 2 van de IOTN-score
Excellent eenmalig 70% van het door ons vastgestelde maximale bedrag per prestatie tot € 1.500,- per persoon, geen score 1 en 2 van de IOTN-score

ik wil best wat meer betalen dan nu ( 133,95) maar niet meer dan 150 euro per maand, want dat kan ik gewoonweg niet betalen
zo kwam ik dus ook uit bij een verzekering waarin orthodontie 100 % gedekt word maar dan was je wel 220 euro per maand kwijt alleen al aan een verzekering Mad

en ik kan echt wel wat bij betalen, maar niet 100 euro of meer per maand! :O

oja en het is orthodontie vanaf 22 jaar ( dus sowieso al duurder)

luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zorgverzekering met goede dekking orthodontie Empty Re: zorgverzekering met goede dekking orthodontie

Bericht  Minx di 2 okt 2012 - 21:45

Een verzekering die dat dekt ga je waarschijnlijk niet meer in komen. Zelfde geval als je huis willen verzekeren tegen brand als het al afgebrand is.

Edit: de voorwaarden van verzekeringen zijn nog niet bekend dus verder valt er nog geen zinnig woord over te zeggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

zorgverzekering met goede dekking orthodontie Empty Re: zorgverzekering met goede dekking orthodontie

Bericht  SleepingBeauty wo 3 okt 2012 - 0:34

Je zou nog bij unive kunnen kijken. (lees te snel, volgens mij heb jij ook unive dan)
Daar zit ik ook bij. Krijg 350,- per jaar vergoed voor orthodontie en van elke behandeling betaal je wel 20% sowieso zelf.
Ik heb volgens mij unive jong pakket. Weet zo niet hoe duur die nu is geloof iets van 140,- in totaal.

Ik heb er vorig jaar ook naar gekeken en het kan echrt niet uit om een verzekering te zoeken die het volledig of grotendeels dekt, dan ben je nog duurder uit aan de verzekering als dat je zelf een deel betaald.
Ik heb nu zelf een beugel en krijg dus 350,- vergoedt voor dit jaar.

Heb je bij de tandarts al een kostenplaatje laten maken? Dan kan je ook overwegen, wat je qua verzekering het best voor je is. Ik heb nu alleen boven een blokjes beugel en die is begroot op iets van 1200,-
Dus las ik volgend jaar nou ook nog 350 vergoedt krijg, dan is dat een mooi deel van het totaal bedrag.

Het is inderdaad een hap geld, maar je hoeft het niet ineens te betalen dat scheelt.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Monte wo 3 okt 2012 - 0:46

Ik heb vorig jaar zitten rekenen en het bleek dat ik(als ik een beugel zou nemen) evenveel kwijt was aan de maandelijkse premie als dat ik vergoed kreeg. Dus dat maakte voor mij niets uit.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Atelier Madame wo 3 okt 2012 - 0:52

Vaak moet je een deel van de behandeling zelf betalen, bijv 25% is dat een probleem?

Tip kijk ook bij verzekeringen voor gezinnen, soms geldt de dekking voor kinderen ook voor ouders.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Makamba wo 3 okt 2012 - 1:56

Ik ben verzekerd bij Menzis en zou tot 1500 euro terug kunnen krijgen voor orthodontie! Meer kon ook, maar dan moest ik een andere verzekering nemen en die zou in mijn geval niet handig zijn. Betaal ongeveer € 150,- p.m.

Of ik met dat bedrag was uitgekomen weet ik niet, want heb uiteindelijk alles vergoed gekregen, los van de verzekering die ik speciaal daarvoor had afgesloten.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Lejow wo 3 okt 2012 - 3:59

DSW, ik kreeg 75 % vergoed.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  luenca wo 3 okt 2012 - 20:13

ik zal eens gaan kijken Very Happy
unive is geen mogelijkheid want dan krijg ik net zoveel vergoed als nu, 350 per jaar
ik zit bij VGZ Mad %^&(*(^# verzekering..
mijn beugel komt neer op zon 2800-3000 euro! ook gewoon blokjes beugel...
ik heb het eerste jaar al ruim 1000 euro moeten betalen en de beugel zelf kon ik MAAR in 4 termijnen afbetalen wat neerkwam op bijna 200 euro per maand en ik dat niet eens overhou buiten mn vaste lasten, of net..
heb toen vgz kwaad opgebeld waarom er nooit eens rekening gehouden word met inkomens , omdat je niet eens langer mag doen over afbetalen, en waarom je je eigen scheel betaald aan av verzekering eigen risicos e.d
wat heb ik nou aan 350 euro per jaar als ik 1500 per jaar kwijt ben
dus die zijn voor mij ook afgedaan
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  TukTuk wo 3 okt 2012 - 20:30

shygirl87 schreef:ik zal eens gaan kijken Very Happy
unive is geen mogelijkheid want dan krijg ik net zoveel vergoed als nu, 350 per jaar
ik zit bij VGZ Mad %^&(*(^# verzekering..
mijn beugel komt neer op zon 2800-3000 euro! ook gewoon blokjes beugel...
ik heb het eerste jaar al ruim 1000 euro moeten betalen en de beugel zelf kon ik MAAR in 4 termijnen afbetalen wat neerkwam op bijna 200 euro per maand en ik dat niet eens overhou buiten mn vaste lasten, of net..
heb toen vgz kwaad opgebeld waarom er nooit eens rekening gehouden word met inkomens , omdat je niet eens langer mag doen over afbetalen, en waarom je je eigen scheel betaald aan av verzekering eigen risicos e.d
wat heb ik nou aan 350 euro per jaar als ik 1500 per jaar kwijt ben
dus die zijn voor mij ook afgedaan

Maar zo iets zoek je toch uit voordat je besluit een beugel te laten plaatsen, lijkt mij?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 20:39

Ik had mij verzekerd bij VGZ voor mijn beugel en daarmee een tandpakket genomen. Kreeg in totaal 1500 euro terug van ze geloof ik, telkens als ik weer een rekening had ingediend totdat het bedrag bereikt was. Bij het afsluiten van mijn tandverzekering (ik koos voor de hoogste), moest ik aageven of ik op korte termijn iets aan mijn gebit liet doen. Ja dus, toen mocht ik alleen voor de lichtste of middelste verzekering kiezen. Op zich nog erg schappelijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 20:46

CZ al bekeken? Het is slim om voortaan goed de vergoedingen e.d bij verzekeringen te vergelijken smile Alleen weet ik nu niet of je kunt overstappen naar een andere verzekering. Ze zijn je verplicht aan te nemen voor de basisverzekering maar aanvullende verzekering kunnen ze je weigeren

Gast
Gast

Bericht  luenca wo 3 okt 2012 - 20:48

Peachy schreef:Ik had mij verzekerd bij VGZ voor mijn beugel en daarmee een tandpakket genomen. Kreeg in totaal 1500 euro terug van ze geloof ik, telkens als ik weer een rekening had ingediend totdat het bedrag bereikt was. Bij het afsluiten van mijn tandverzekering (ik koos voor de hoogste), moest ik aageven of ik op korte termijn iets aan mijn gebit liet doen. Ja dus, toen mocht ik alleen voor de lichtste of middelste verzekering kiezen. Op zich nog erg schappelijk!

ja zodra ze weten dat je wat gaat kosten proberen ze die zoveel mogelijk op jezelf te verbalen, bah

reactie hiervoor: ik had wel verwacht dat ik bij moest betalen, maar zoveel?ja, ook niet eens erg, maar mijn zus heeft haar beugel mogen afbetalen in zoveel termijnen als ze wou, positief ingesteld als ik erin was had ik wel verwacht dat ik in meer dan 4 termijnen mocht afbetalen...
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  luenca wo 3 okt 2012 - 20:50

CZ is geloof ik zelfde vergoeding.
en ik heb een VGZ tand pakket maar tandarts en ortho staan los van elkaar..
ik zat al te denken aan een verzekeringsadviseur, maar waar vind ik die?
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  Hoochie do 4 okt 2012 - 8:06

Ik ben verzekerd bij DSW Av-top. Ik krijg 75% van de orthodontiekosten vergoed. Voor de maandelijkse controles hoef ik maar €15 zelf te betalen
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow do 4 okt 2012 - 8:18

Hoochie schreef:Ik ben verzekerd bij DSW Av-top. Ik krijg 75% van de orthodontiekosten vergoed. Voor de maandelijkse controles hoef ik maar €15 zelf te betalen

Dat zei ik inderdaad ook al, maar daar heeft ze denk ik overheen gelezen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  luenca do 4 okt 2012 - 9:38

Lejow schreef:
Hoochie schreef:Ik ben verzekerd bij DSW Av-top. Ik krijg 75% van de orthodontiekosten vergoed. Voor de maandelijkse controles hoef ik maar €15 zelf te betalen

Dat zei ik inderdaad ook al, maar daar heeft ze denk ik overheen gelezen.

nee schat, daar ga ik ook naar kijken Very Happy
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  luenca do 4 okt 2012 - 9:42

om in aanmerking te komen voor vergoeding moeten verzekerden ouder dan 18 jaar minstens 12 maanden aanvullend verzekerd zijn;

( is van dsw) hier was ik al bang voor...dus ik moet eerst een jaar bij hun een verzekering afsluiten en dan pas krijg ik orthodontie vergoed....of bedoelen ze dat ik minstens een jaar daar verzekerd moet blijven...vast niet want dat is standaard al.... laughcry
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 4 okt 2012 - 17:53

Maar dat is bij alle verzekeringen hoor.
Het is niet zo dat als je je vandaag verzekert, dat je morgen recht heb op de volle mep.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  luenca do 4 okt 2012 - 20:47

ja en dat betekend maar weer dat de VGZ zo k*t is, ben ik al minstens 7 jaar bij verzekerd, ze verdienen genoeg aan mij en nog krijg ik amper wat vergoed.bij een andere verzekering hoef ik maar een jaar te wachten.ik zal eens bij mn ortho gaan vragen hoe de kosten er volgend jaar gaan uitzien en hoe het jaar daarop want het jaar daarop is het nog maar n halfjaar geloof ik. en ik heb nu de hoogste kosten in ieder geval gehad smile ( beugel zelf )
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  Minx do 4 okt 2012 - 21:44

Ja maar dat is toch ook logisch, wat ik al zei je kan ook niet een huis nog gaan verzekeren op het moment dat het al in de brand staat.

Daarnaast geloof ik ook niet dat de verzekeraar zoveel aan jou verdient. Ik weet bijvoorbeeld ook welke kosten ik dit jaar allemaal heb gemaakt en het zal er ok spannen. Maar ik zou qua kosten wel eens hoger uit kunnen komen dan ik betaald heb. Dus om te zeggen ze verdienen genoeg aan me vind ik behoorlijk kort door de bocht.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Makamba vr 5 okt 2012 - 9:20

CZ vergoed inderdaad ook niet veel, ben om die reden bij hun weggegaan! Bij Menzis hoefde ik niet eerst een jaar verzekerd te zijn. Ben ook nooit eerder verzekerd geweest bij hun.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  luenca za 6 okt 2012 - 0:55

Makamba schreef:CZ vergoed inderdaad ook niet veel, ben om die reden bij hun weggegaan! Bij Menzis hoefde ik niet eerst een jaar verzekerd te zijn. Ben ook nooit eerder verzekerd geweest bij hun.

je bent geweldig Very Happy

ben nu aan het kijken, welke verzekering daar heb jij?
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  Minx za 6 okt 2012 - 1:05

Nu al kijken heeft weinig zin, de meeste verzekeraars hebben de voorwaarden en vergoedingen voor 2013 nog niet eens bekend gemaakt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  luenca za 6 okt 2012 - 1:24

Minx schreef:Nu al kijken heeft weinig zin, de meeste verzekeraars hebben de voorwaarden en vergoedingen voor 2013 nog niet eens bekend gemaakt.

oja...maar een nieuwe verzekering moet je voor 1 jan afgesloten hebben toch? ik wil beetje op tijd op de hoogte zijn haha
luenca
luenca
Prater
Prater

Bericht  Minx za 6 okt 2012 - 1:27

Ja klopt alleen valt er nu nog geen zinnig woord over te zeggen omdat de premies en vergoedingen voor 2013 door veel verzekeraars nog niet bekend zijn gemaakt. Ergens halverwege november is pas alles duidelijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: