Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom fat shaming stom is.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom fat shaming stom is. Empty Waarom fat shaming stom is.

Bericht  Derpy di 2 okt 2012 - 7:26

Jennifer Livingston rocks. Ik vind haar reactie echt heel cool.

http://www.pajiba.com/videos/overweight-local-news-anchor-awesomely-tells-fat-shamer-to-jump-up-her-fat-ass.php
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom fat shaming stom is. Empty Re: Waarom fat shaming stom is.

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 7:45

Hmm. Ik geloof dat iedereen in haar schoenen zoiets dergelijks terug had gezegd, ik vind het niet speciaal cool.

Gast
Gast

Bericht  Derpy di 2 okt 2012 - 20:23

In Amerika? Ik denk het niet. Daar hebben ze echt een overgewichtfobie en zijn de meeste mensen op televisie superslank. Hoe haalt die man het ook in zijn hoofd om haar daar een brief over te schrijven?
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 21:04

Huh? Overgewichtsfobie? Hoe kan het dat ik dat niet kan rijmen met dat een groot deel van de bevolking lijdt aan overgewicht?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 21:33

Amerika heeft geen overgewichtsfobie, anders was niet de helft van de inwoners te zwaar. Beter nog, over het algemeen wordt er in Amerika weinig gedaan om overgewicht te voorkomen, fastfood ligt op elke straathoek voor het grijpen en healthy food wordt op die manier ook niet bepaald gepromoot. Amerika heeft eerder een fobie voor een gezonde levensstijl.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 0:17

Wat een enorme idioot ben je als je zo'n mail gaat sturen.

Gast
Gast

Bericht  Derpy wo 3 okt 2012 - 1:06

Fruity schreef:Huh? Overgewichtsfobie? Hoe kan het dat ik dat niet kan rijmen met dat een groot deel van de bevolking lijdt aan overgewicht?

Dat is juist het hele punt! De ene helft van de bevolking is te zwaar, omdat het je erg gemakkelijk wordt gemaakt om ongezond te eten, en de andere helft van de bevolking bestaat uit health freaks die size zero willen hebben en iedereen die dat niet heeft, stom vinden.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Derpy wo 3 okt 2012 - 1:07

Powerbabe schreef:Wat een enorme idioot ben je als je zo'n mail gaat sturen.

Inderdaad. Wat geeft iemand het recht om een ander te veroordelen om zoiets als zijn of haar gewicht?
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Twellie wo 3 okt 2012 - 1:23

Ik vind de mail eigenlijk niet zo heel erg. Het is inderdaad nogal bemoeizuchtig, maar niet dat ik er echt van sta te kijken, de schrijver verwoordt het netjes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Antibes wo 3 okt 2012 - 1:55

Twellie schreef:Ik vind de mail eigenlijk niet zo heel erg. Het is inderdaad nogal bemoeizuchtig, maar niet dat ik er echt van sta te kijken, de schrijver verwoordt het netjes.

Ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat iemand die compleet scheve boodschap zo serieus weet te brengen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 2:34

Twellie schreef:Ik vind de mail eigenlijk niet zo heel erg. Het is inderdaad nogal bemoeizuchtig, maar niet dat ik er echt van sta te kijken, de schrijver verwoordt het netjes.

Ja het gaat me ook niet perse om hóe het gezegd wordt maar dat deze persoon het uberhaupt bedenkt en zin heeft om zoiets te gaan melden tegen de persoon in kwestie. scratch

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 2:59

Ik snap niet zo waarom haar reactie nou zo bewonderingswaardig is. Ik geloof dat ik exact hetzelfde gereageerd zou hebben. Beter nog, ik denk dat niemand bij zichzelf zou denken: goh, hij heeft wel gelijk, laat ik door die ene kijker mijn levensstijl aanpassen en een voorbeeld worden voor Amerika.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 20:39

Er is weinig cools aan haar reactie, daar is door een hele redactie over nagedacht, dit is speelde al dagen kennelijk voordat ze erop inging op tv. Er is weinig spontaans of opzienbarends aan die reactie lijkt me. Wat ze zegt klopt, maar hé, hier op het forum bijvoorbeeld of waar dan ook op internet worden heel wat minder aardige dingen gezegd over dikke mensen.

Die man zit er volledig naast (alsof je alleen perfecte mensen zonder enige zwakheid op tv zou mogen laten zien omdat kinderen moeten leren dat dat 'normaal' is), maar hij blijft beleefd, zonder te schelden. Dat is ook weleens anders. Niet dat die mail door de beugel kan, want dat kan niet, maar zó erg is het nou ook weer niet.

Gast
Gast

Bericht  Derpy do 4 okt 2012 - 3:00

Ze had die e-mail ook kunnen negeren, dat was veel makkelijker geweest, maar ik vind het juist goed dat ze het bespreekt op tv.

Hoe er hier op het forum over uiterlijk wordt gesproken, vind ik vaak ook ergerlijk en oppervlakkig.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 3:13

Ik snap die heisa ook niet helemaal..

Ik zou zelf nooit zo'n brief sturen maar is die brief nou echt pesterig? Omdat het gelijk over pestkoppen etc. gaat.

Misschien maakt die man zich wel echt zorgen om de gezondheid van jonge Amerikanen laughcry .. Ik bedoel het enigste wat hij in zijn brief zegt is dat het hem opvalt dat ze obese is en dat dat geen gezond voorbeeld is voor jongeren.. (niet leuk om te horen voor die nieuws mevrouw.. maarja niets aan te doen.. iedereen hoort wel eens dingen die niet leuk zijn van mensen die je amper kennen).

Die man gaat er nooit wat mee bereiken.. overduidelijk.. dus wat hij eruit wil halen verder weet ik ook niet.. Maar ik vind de reactie van die nieuwslezeres gewoon overtrokken.

Maar goed ik snap het dus niet dat blijkt..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 5:35

Derpy schreef:

Hoe er hier op het forum over uiterlijk wordt gesproken, vind ik vaak ook ergerlijk en oppervlakkig.
Vind je? Kun je voorbeelden noemen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 5:37

Maple schreef:
Derpy schreef:

Vind je? Kun je voorbeelden noemen?
Ik ben ook wel benieuwd?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: