Mama's met flexopvang
+7
Happydobby
Star007
Twellie
Flip Fluitketel
koNijntje
studiebol
Parel
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mama's met flexopvang
Hoe doen jullie dat?
Hoeveel uren werken jullie?
Ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan per 1/12, dan moeten we dus gebruik gaan maken van een andere kinderopvang. We hebben flexopvang nodig want ik ga onregelmatig werken.
Ik ga 1 vaste dag pw naar school, als ik vakantie heb ga ik die uren op die of een andere dag die week werken. Ook mag ik 2 vaste dagdelen uitkiezen die ik wil werken. Dan blijven er dus (naar mijn berekening?) nog 4 dagdelen over die we opvang moeten hebben?
Moet ik dan echt 4 dagen flexopvang afnemen? Of werk je sowieso altijd een dag s'avonds of in het weekend ofzo? Ik vind het zo moeilijk! Kan natuurlijk wel 3 dagen flexopvang doen en dan de 2 vaste dagdelen 2 avonden in de week doen?
Ik vind het allemaal maar lastig en pittig!
Hoeveel uren werken jullie?
Ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan per 1/12, dan moeten we dus gebruik gaan maken van een andere kinderopvang. We hebben flexopvang nodig want ik ga onregelmatig werken.
Ik ga 1 vaste dag pw naar school, als ik vakantie heb ga ik die uren op die of een andere dag die week werken. Ook mag ik 2 vaste dagdelen uitkiezen die ik wil werken. Dan blijven er dus (naar mijn berekening?) nog 4 dagdelen over die we opvang moeten hebben?
Moet ik dan echt 4 dagen flexopvang afnemen? Of werk je sowieso altijd een dag s'avonds of in het weekend ofzo? Ik vind het zo moeilijk! Kan natuurlijk wel 3 dagen flexopvang doen en dan de 2 vaste dagdelen 2 avonden in de week doen?
Ik vind het allemaal maar lastig en pittig!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Re: Mama's met flexopvang
Gefeliciteerd wat leuk! En wat goed zeg!
Verder kan ik je niet helpen
Verder kan ik je niet helpen
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
ik werk gemiddeld 24uur, maar onregelmatig doordat ik in de zorg werk.
als ik mijn rooster heb kijk ik wanneer ik opvang nodig heb en dit vraag ik via de mail aan.
ik heb nog maar 1x meegemaakt dat mijn zoontje niet geplaatst kon worden..
als ik mijn rooster heb kijk ik wanneer ik opvang nodig heb en dit vraag ik via de mail aan.
ik heb nog maar 1x meegemaakt dat mijn zoontje niet geplaatst kon worden..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Wat leuk! Ga je totaal iets anders doen? Ben wel benieuwd wat precies. Zelf werk ik ook onregelmatig, maar wij maken geen gebruik van KDV/gastouder o.i.d.. Als we oppas nodig hebben gaat ze naar opa en/of oma's.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik doe het zo: ik heb in principe drie vaste dagdelen opvang. Alleen de opvang waar ze heen gaan is zo flexibel dat er eigenlijk altijd wel gewisseld kan worden. De drie dagdelen verschillen dus per week en mijn werk plan ik tijdens opvanguren of uren dat mijn vriend thuis is of als de kinderen in bed liggen. Ook ga ik wel eens bewust iets voor mezelf doen trouwens als de kinderen naar de opvang gaan.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik moet nog meelopen hoor, 1 en 2 oktober, maar je krijgt dan gelijk een evalatiegesprek en naar alle waarschijnlijkheid een arbeidsvoorwaardengesprek.
Ik kom uit de kinderopvang en ga via een verzorgingstehuis hier in de buurt een opleiding tot verzorgende ig doen.
Ik ben ook niet bang dat ze niet geplaatst kant worden, dan kan mijn vriend thuisblijven. Opa's en oma's zijn hier geen optie, mijn schoonmoeder kan/wil niet oppassen en mijn moeder woont 3 kwartier verderop.
Ik mag 2 vaste dagdelen werken en zit eraan te denken te vragen of ik dan 2 avonden kan werken bijv, dan scheelt ons dat alweer 2 dagdelen.
Betaal je dan de dagdelen die je hebt afgenomen per maand (en hoe doe je dat met de belasting?)? Of neem je zeg maar 6 dagdelen per week af, en zorg je dat je dit haalt ofzo en zo verrekent met de belasting? Zit er dan nog een clausule aan dat als ze niet die 3 dagdelen per week haalt we terug moeten betalen aan de belasting?
Ik kom uit de kinderopvang en ga via een verzorgingstehuis hier in de buurt een opleiding tot verzorgende ig doen.
Ik ben ook niet bang dat ze niet geplaatst kant worden, dan kan mijn vriend thuisblijven. Opa's en oma's zijn hier geen optie, mijn schoonmoeder kan/wil niet oppassen en mijn moeder woont 3 kwartier verderop.
Ik mag 2 vaste dagdelen werken en zit eraan te denken te vragen of ik dan 2 avonden kan werken bijv, dan scheelt ons dat alweer 2 dagdelen.
Betaal je dan de dagdelen die je hebt afgenomen per maand (en hoe doe je dat met de belasting?)? Of neem je zeg maar 6 dagdelen per week af, en zorg je dat je dit haalt ofzo en zo verrekent met de belasting? Zit er dan nog een clausule aan dat als ze niet die 3 dagdelen per week haalt we terug moeten betalen aan de belasting?
Parel- Ratel
D. gaat ook naar de flexopvang. Ik werk 25 uur onregelmatig en mijn vriend 36 uur kantoortijden. Ik ben de donderdag altijd vrij en mijn vriend de vrijdagmiddag. Er blijven dan dus nog 7 dagdelen over , die we zouden moeten opvangen met de flexopvang. We hebben 5 dagdelen op contract, en komen nooit te kort. We hebben juist vaak dagdelen over. Mocht ik eens een week 4 hele doordeweekse dagen moeten werken, kunnen we overige uren van de week ervoor of erna gebruiken. Ik moet zeggen dat we echt nog nooit uren te kort zijn gekomen, mocht dit wel eens gebeuren, kan ze altijd naar 1 van de oma's. Ik werk trouwens ook slaapdiensten, die zijn van 15.00- tot volgende dag 10.30. Ik maak dan 16 uur, maar we hebben maar 2 dagdelen kinderopvang nodig.
Ik zou beginnen met 6 dagdelen op contract en het even een maand of 2 aankijken. Mocht je telkens uren overhouden , kun je toch altijd je contract aanpassen? Het is overigens ook wel eens lekker om gebruik te maken van de overige uren , lekker tijd voor jezelf Ik doe dat wel eens een ochtend of hele dag.Komt eens in de maand/2 maanden voor. Dan slaap ik heerlijk uit enzo. Ik ga per 1 oktober op een andere woongroep 29 uur werken, dus dan zullen we iets minder uur overhouden.
edit: Je moet gewoon bepaald aantal contracturen overeenkomen. Op basis van die uren, krijg jij je teruggave van de belasting en betaal je je eigen deel. Of je nou minder uren gebruikt , dat maakt niet uit, betalen moet je toch helaas
Slim om 2 vaste avonden aan te vragen! scheelt weer in de opvang die overdag nodig zou zijn! Hoop dat ik dat ook mag op mijn nieuwe woongroep.
Ik zou beginnen met 6 dagdelen op contract en het even een maand of 2 aankijken. Mocht je telkens uren overhouden , kun je toch altijd je contract aanpassen? Het is overigens ook wel eens lekker om gebruik te maken van de overige uren , lekker tijd voor jezelf Ik doe dat wel eens een ochtend of hele dag.Komt eens in de maand/2 maanden voor. Dan slaap ik heerlijk uit enzo. Ik ga per 1 oktober op een andere woongroep 29 uur werken, dus dan zullen we iets minder uur overhouden.
edit: Je moet gewoon bepaald aantal contracturen overeenkomen. Op basis van die uren, krijg jij je teruggave van de belasting en betaal je je eigen deel. Of je nou minder uren gebruikt , dat maakt niet uit, betalen moet je toch helaas
Slim om 2 vaste avonden aan te vragen! scheelt weer in de opvang die overdag nodig zou zijn! Hoop dat ik dat ook mag op mijn nieuwe woongroep.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Maar je gaat dus 1 vaste dag naar school. Hoeveel uur moet je daarnaast werken?
Star007- Kletskop
Hoopte al dat oa jij zou reageren!
Ik ga 25 uur werken, en 1 dag (7 a 8 uur) naar school. Ik heb zeg maar een contract van 28 uur straks, 25 uur werk ik, 3 uur krijg ik van hun betaald voor school, de overige uren moet je zelf uit je eigen tijd gebruiken zeg maar.
Dus dan zouden we inderdaad op 6 dagdelen uitkomen..
Ik kijk het idd straks gewoon aan, dat is wel zo fijn!
Ik ga 25 uur werken, en 1 dag (7 a 8 uur) naar school. Ik heb zeg maar een contract van 28 uur straks, 25 uur werk ik, 3 uur krijg ik van hun betaald voor school, de overige uren moet je zelf uit je eigen tijd gebruiken zeg maar.
Dus dan zouden we inderdaad op 6 dagdelen uitkomen..
Ik kijk het idd straks gewoon aan, dat is wel zo fijn!
Parel- Ratel
O en als ik die 2 avonden mag werken krijg ik natuurlijk ook weer wat ort! Jeej!
Parel- Ratel
Dat worden extra centen om voor L te shoppen!! Inderdaad hoe meer weekenden en avonden/nachten, des te meer loon.Parel schreef:O en als ik die 2 avonden mag werken krijg ik natuurlijk ook weer wat ort! Jeej!
Star007- Kletskop
Slim van je, ik ben verzorgende ig dus als je vragen hebt
Maar ik heb 1 vaste dag kdv, flexcontracten hier in de buurt waren vol.
Maar ik heb 1 vaste dag kdv, flexcontracten hier in de buurt waren vol.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Je moet er vanuit gaan als je in een verzorgingshuis werkt dat je wel om het weekend werkt.
Dat scheelt misschien voor jullie ook in de opvang.
Verder kun je er over het algemeen wel vanuit gaan dat je 1 of 2 avonden in de week werkt. (zeker met een groter contract, en misschien als je het aangeeft wel meer)
Wel pittig lijkt me 25 uur werken met een kleine en 8 uur school . Maar wel leuk dat je weer een studie gaat doen knap hoor!
Dat scheelt misschien voor jullie ook in de opvang.
Verder kun je er over het algemeen wel vanuit gaan dat je 1 of 2 avonden in de week werkt. (zeker met een groter contract, en misschien als je het aangeeft wel meer)
Wel pittig lijkt me 25 uur werken met een kleine en 8 uur school . Maar wel leuk dat je weer een studie gaat doen knap hoor!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Leuk!!
Ik ben ook VIG'er. Wij hebben een cyclus rooster wat elke maand in principe doorloopt. Je kan er vanuit gaan dat je minstens 1 of 2 avonddiensten hebt in de week. Weet niet of je korte of lange diensten gaat draaien! Dan werk je ook meer dagen
Enne die ORT is zeker lekker!! Je kan al gauw 100/200 euro erbij denken bij je salaris. Hangt natuurlijk wel van je diensten af.
Wij zijn voor een gastouder gegaan waar ze elke vrijdag naar toe gaan(vaste werkdag) en voor de rest is ze heel erg flexibel gelukkig!!
Ik ben ook VIG'er. Wij hebben een cyclus rooster wat elke maand in principe doorloopt. Je kan er vanuit gaan dat je minstens 1 of 2 avonddiensten hebt in de week. Weet niet of je korte of lange diensten gaat draaien! Dan werk je ook meer dagen
Enne die ORT is zeker lekker!! Je kan al gauw 100/200 euro erbij denken bij je salaris. Hangt natuurlijk wel van je diensten af.
Wij zijn voor een gastouder gegaan waar ze elke vrijdag naar toe gaan(vaste werkdag) en voor de rest is ze heel erg flexibel gelukkig!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik werk ook in de zorg en ben ook erg benieuwd hoe dit straks gaat lopen. Ik kan niet al te veel aanvragen, en waarschijnlijk is de dag dat mn man tguis is mn vaste aanvraag, dus de rest wisselt. Daarom willen wij voor een gastouder gaan (en ook ivm de begintijden).
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik werk in de zorg en ga naar school. Ook de ig opleiding.
Wij hebben flexibele opvang, twaalf u per week. Opa en oma passen ook nog op.
Bij ons kun je een aantal uren nemen die je elke week zelf in plant.
Dus ik kan acht en vier u afnemen, maar ook vier keer drie u.
Wij betalen per maand. Ze rekenen het aantal uren opvang per week keer 52 gedeeld door twaalf.
Dat zijn dan de maandelijkse uren.
De opvang is geopend van zeven tot half zeven.
Wij hebben flexibele opvang, twaalf u per week. Opa en oma passen ook nog op.
Bij ons kun je een aantal uren nemen die je elke week zelf in plant.
Dus ik kan acht en vier u afnemen, maar ook vier keer drie u.
Wij betalen per maand. Ze rekenen het aantal uren opvang per week keer 52 gedeeld door twaalf.
Dat zijn dan de maandelijkse uren.
De opvang is geopend van zeven tot half zeven.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: