Ondertemperatuur
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ondertemperatuur
Wie is er bekend met een kindje met ondertemperatuur en is er iets aan gedaan?
Ik zal mijn verhaal proberen zo kort mogelijk te houden.
E. had vanaf dat ze een maand of 5 was af en toe s'nachts ondertemperatuur van 35.5. Werd ze raar huilend wakker en was ze heel wit.
Na een fles warme melk, en een tijdje tegen mij aan onder het dekbed kwam ze weer op temperatuur, en sliep weer verder. De 2 dagen er na was ze dan altijd erg moe en sliep veel. Daar na had ze altijd 1 of 2 dagen koorst van 39 of hoger.
Eerst dachten we dat het van haar aangeboren hart afwijking was, maar die is sinds vorige jaar juli weer helemaal goed gegroeit.
Toen dachten we dan komt het vast van de medicijnen die ze slikt(betablokker-Athenolol) voor haar Hemangomen/aarbeienvlekken.
Maar nu is ze al een aantal maanden van de medicijnen af, en de afgelopen week weer 2 keer heel eng huilen s'nachts en weer 35.5.
Vrijdag op zaterdag ondertemp,zaterdag avond 38.9, zondag ook, en dinsdag op woendag weer wakker met 35.5.
Ze heeft geslapen van 19:15 tot 7:00 (om 4uur wakker met 35.5)
en om10 uur kon ze deogen niet meeropen houden.
Ze slaapt nu in een pyama en een dikke slaapzak zonder mouwen, s'winters met mouwen.
Ze wilt geen dekentje. Als ik dieover haar heen leg is ze meteen wakker.
Ze is bijna 2.
Ben vorig jaar bij de kinderarts geweest na7 weken koorst en onder tempafwisselend. En die zei zolang ze normaalonwikkeld.. niks aan de hand..
Toch zit het me niet lekker..
Yhanks voor het lezen!
Ik zal mijn verhaal proberen zo kort mogelijk te houden.
E. had vanaf dat ze een maand of 5 was af en toe s'nachts ondertemperatuur van 35.5. Werd ze raar huilend wakker en was ze heel wit.
Na een fles warme melk, en een tijdje tegen mij aan onder het dekbed kwam ze weer op temperatuur, en sliep weer verder. De 2 dagen er na was ze dan altijd erg moe en sliep veel. Daar na had ze altijd 1 of 2 dagen koorst van 39 of hoger.
Eerst dachten we dat het van haar aangeboren hart afwijking was, maar die is sinds vorige jaar juli weer helemaal goed gegroeit.
Toen dachten we dan komt het vast van de medicijnen die ze slikt(betablokker-Athenolol) voor haar Hemangomen/aarbeienvlekken.
Maar nu is ze al een aantal maanden van de medicijnen af, en de afgelopen week weer 2 keer heel eng huilen s'nachts en weer 35.5.
Vrijdag op zaterdag ondertemp,zaterdag avond 38.9, zondag ook, en dinsdag op woendag weer wakker met 35.5.
Ze heeft geslapen van 19:15 tot 7:00 (om 4uur wakker met 35.5)
en om10 uur kon ze deogen niet meeropen houden.
Ze slaapt nu in een pyama en een dikke slaapzak zonder mouwen, s'winters met mouwen.
Ze wilt geen dekentje. Als ik dieover haar heen leg is ze meteen wakker.
Ze is bijna 2.
Ben vorig jaar bij de kinderarts geweest na7 weken koorst en onder tempafwisselend. En die zei zolang ze normaalonwikkeld.. niks aan de hand..
Toch zit het me niet lekker..
Yhanks voor het lezen!
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Re: Ondertemperatuur
Wat eng... Mag ik vragen wat voor hartafwijking ze had?
H en A hebben namelijk ook een hartafwijking maar hebben dit nooit gehad.
Wanneer is er voor het laatst een hartecho gemaakt?
Gast- Gast
Kan het niet te maken hebben met haar ontwikkeling?
Je hoort immers wel eens dat kinderen met hun nachtrust rommelen als ze in hun ontwikkeling een sprong doormaken. Nu begrijp ik ook van je dat E. jullie qua praten keer op keer versteld doet staan. Kan het niet zo zijn dat ze hierdoor moeite heeft met slapen, en dat ze daardoor die ondertemperatuur krijgt?Uit pure vermoeidheid zeg maar?
Misschien slaat het nergens op wat ik zeg hoor, maar waarom zou een sprong niet de ene kant op kunnen werken, als het wel de andere kant op kan werken.
Je hoort immers wel eens dat kinderen met hun nachtrust rommelen als ze in hun ontwikkeling een sprong doormaken. Nu begrijp ik ook van je dat E. jullie qua praten keer op keer versteld doet staan. Kan het niet zo zijn dat ze hierdoor moeite heeft met slapen, en dat ze daardoor die ondertemperatuur krijgt?Uit pure vermoeidheid zeg maar?
Misschien slaat het nergens op wat ik zeg hoor, maar waarom zou een sprong niet de ene kant op kunnen werken, als het wel de andere kant op kan werken.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Kan het niet te maken hebben met haar ontwikkeling?
Denk het niet..omdat ze dital vanaf 5 maanden oud heeft. Maar wie weet.
Purpleflower- Prater
Watermeloen schreef:Wat eng... Mag ik vragen wat voor hartafwijking ze had?
Ze had een gaatje tussen de 2 kamers.
En Pulmonale stenose(vernauwing van de longslagader, kleppen ging niet helemaal open)
Laatste hart echo was vorig jaar juni.Toen was het weer hersteld..
En was er geen reden om terug te komen.
Purpleflower- Prater
Purpleflower schreef:Watermeloen schreef:Wat eng... Mag ik vragen wat voor hartafwijking ze had?
Ze had een gaatje tussen de 2 kamers.
En Pulmonale stenose(vernauwing van de longslagader, kleppen ging niet helemaal open)
Laatste hart echo was vorig jaar juni.Toen was het weer hersteld..
En was er geen reden om terug te komen.
Dat is wat H. ook heeft. Zo ongeveer.
Ik zou vragen om voor alle zekerheid nog een keer een echo te maken.
H. heeft nergens last van maar zij moet wel met regelmaat op controle komen.
Zeker omdat het hartje nog maar zo klein is, zijn sommige dingen niet zo goed te zien.
Gast- Gast
Ik heb als kind, tijdens periodes dat ik heel hard groeide, ook altijd ondertemperatuur gehad. Nog steeds heb ik dat eerder dan gewoon koorts (2 maanden geleden mat ik zelfs nog 34.3) en volgens mijn kinderarts was er ook niks aan de hand, zo ging mijn lichaam gewoon om met groeien.
Gast- Gast
Toch even een up-je.
In de hoop dat er nog mama's dit lezen die tips,een idee of advies hebben
In de hoop dat er nog mama's dit lezen die tips,een idee of advies hebben
Purpleflower- Prater
Geloof niet dat ze het zo bedoeld, maar een reactie op jou was wel netjes geweest.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: