*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+45
Steep
L!ND@
LDJ
Aimee
lobster
Zenna
Muurvlindertje
joyce0606
Travelgurly
red rose
Muis
Flower_L
Pompoen
Printje
Filoria
Liadan
Linda
SarahKey
Paper Crown
Toedels
koNijntje
Shisha
Lejow
spinazietaart
Ellebel
blondje1313
Parel
Burn
Caroow
mezzoforte
Jade
Snoes
Vancity_girl
Muppetje
Weegschaal
sanne-84
Katjing
nillis
Pussycat
Amber-
Blue flower
slaatje
Mom-Of-3
Jasmine
Smaragdje
49 plaatsers
Pagina 30 van 40
Pagina 30 van 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Gefeliciteerd Muurvlindertje! Ik vroeg me laatst al af hoe het met je zou zijn.
Ik heb nog niet veel geregeld, alleen intake bij de verloskundige (en zij stuurt een brief naar mijn huisarts dat ik zwanger ben) en ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Kraamzorg, kinderopvang, etc regel ik allemaal pas na de 12 weken.
Ik heb nog niet veel geregeld, alleen intake bij de verloskundige (en zij stuurt een brief naar mijn huisarts dat ik zwanger ben) en ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Kraamzorg, kinderopvang, etc regel ik allemaal pas na de 12 weken.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Je hoeft nog niet gelijk vanalles te regelen, je kunt best eerst even een weekje wachten en verder hoef je alleen de verloskundige te bellen inderdaad en eventueel moeders voor moeders als je daar aan mee wil doen.
Er moet straks alweer een zomer 2013 topic geopend gaan worden zie ik!! Nu komen er allemaal zwangeren bij die in Juni en later zijn uitgerekend!
Er moet straks alweer een zomer 2013 topic geopend gaan worden zie ik!! Nu komen er allemaal zwangeren bij die in Juni en later zijn uitgerekend!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ze hebben altijd liever dat je de kraamzorg regelt voor de 14de week, is mij verteld.
Voor de rest een verloskundige in de buurt zoeken, en een afspraak inplannen.
Voor de rest een verloskundige in de buurt zoeken, en een afspraak inplannen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
тыквашка schreef:
Ik ben 31 mei uitgerekend, maar ga ook voor het Zomer 2013 topic. Is op 1 dag na zomer. Mijn man is trouwens 3 juni jarig, dus wellicht krijgt ie komend jaar een héél mooi cadeau
Kreeg net telefoon van de verloskundige, ze hebben een dubbele bevalling dus echo kan even niet door gaan. Krijg telefoon zodra één van de twee beschikbaar is.
Ellebel- Prater
Ellebel schreef:тыквашка schreef:
Ik ben 31 mei uitgerekend, maar ga ook voor het Zomer 2013 topic. Is op 1 dag na zomer. Mijn man is trouwens 3 juni jarig, dus wellicht krijgt ie komend jaar een héél mooi cadeau
Kreeg net telefoon van de verloskundige, ze hebben een dubbele bevalling dus echo kan even niet door gaan. Krijg telefoon zodra één van de twee beschikbaar is.
Ja waarschijnlijk zit je daar dan ook leuker, en de kans dat je in de zomer bevalt is natuurlijk ook groot!
Wel jammer dat je nu een beetje voor niets in die spanning hebt gezeten! Hopelijk bellen ze je vandaag nog ergens dat je die echo kunt krijgen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ellebel: Balen dat je onverwachts niet kan komen maar hopleijk komt er nog een gaatje!
Maia: Het schiet al op, het is bijna dinsdag! Hoe voel je je verder? Wat zegt je gevoel?
Muurvlindertje: Gefeliciteerd en welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen.
Poempoen: Dat met het afkorten van namen heb ik ook. We vonden Lena opzich allebei wel leuk maar dat wordt vaak afgekort naar Leen of Leentje en dat vond ik dus weer 10x niks!
Ik werd vandaag toch wel een beetje misselijk wakker. Gelukkig zakt het wel snel weer weg maar ik moet echt rustig op gang komen. Ik heb vandaag wel goed geslapen dus hopelijk doorsta ik het laatste nachtje goed!
Ik ga denk ik ook meeschrijven in het zomer2013 mama's. Of ik moet met de echo een vroegere bevaldatum krijgen. Mooiste zou zijn 1 juni, dan zijn we precies een jaar getrouwd.
Mijn man heeft het trouwens telkens over 'hem' terwijl ik voornamelijk met meidennamen bezig ben. Vriendin van mij is weer overtuigt dat ik een jongen krijg. (maar dat wil ze gewoon graag, ze heeft er zelf 1 van 5 maanden)
En we hadden 1 naam: Malin. Maar toen kwamen we er dus na een paar dagen achter dat mijn man dacht dat het een jongensnaam is terwijl het dus een meidennaam is. En hij kan het nu niet meer als meidennaam zien haha!
Maia: Het schiet al op, het is bijna dinsdag! Hoe voel je je verder? Wat zegt je gevoel?
Muurvlindertje: Gefeliciteerd en welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen.
Poempoen: Dat met het afkorten van namen heb ik ook. We vonden Lena opzich allebei wel leuk maar dat wordt vaak afgekort naar Leen of Leentje en dat vond ik dus weer 10x niks!
Ik werd vandaag toch wel een beetje misselijk wakker. Gelukkig zakt het wel snel weer weg maar ik moet echt rustig op gang komen. Ik heb vandaag wel goed geslapen dus hopelijk doorsta ik het laatste nachtje goed!
Ik ga denk ik ook meeschrijven in het zomer2013 mama's. Of ik moet met de echo een vroegere bevaldatum krijgen. Mooiste zou zijn 1 juni, dan zijn we precies een jaar getrouwd.
Mijn man heeft het trouwens telkens over 'hem' terwijl ik voornamelijk met meidennamen bezig ben. Vriendin van mij is weer overtuigt dat ik een jongen krijg. (maar dat wil ze gewoon graag, ze heeft er zelf 1 van 5 maanden)
En we hadden 1 naam: Malin. Maar toen kwamen we er dus na een paar dagen achter dat mijn man dacht dat het een jongensnaam is terwijl het dus een meidennaam is. En hij kan het nu niet meer als meidennaam zien haha!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ellebel schreef:тыквашка schreef:
Het is toch pas 21 juni zomer? Er kletsen maart-mama's in het voorjaarstopic, maar dat is nog winter! Haha
Tenminste ik ben in maart jarig en zie dat wel echt als in de winter jarig.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade schreef:Ellebel schreef:тыквашка schreef:
Het is toch pas 21 juni zomer? Er kletsen maart-mama's in het voorjaarstopic, maar dat is nog winter! Haha
De metreologische zomer begint 1 juni Heb jij die lollies al binnen? Ik heb ze ook besteld dezelfde dag, maar nog niets gezien. Kan ze best gebruiken..
Ellebel- Prater
De echo van vandaag was ook weer goed gelukkig Kindje had zelfs weer een groeispurt gehad, weer ruim 3 mm erbij in 44 uur tijd. Termijn is ook weer bijgesteld naar 28 mei, precies de datum waar ik zelf ook al op uit kwam. Morgen moet ik bellen voor een nieuwe afspraak voor echo, zal donderdag of vrijdag worden.
Ellebel- Prater
Ellebel schreef:De echo van vandaag was ook weer goed gelukkig Kindje had zelfs weer een groeispurt gehad, weer ruim 3 mm erbij in 44 uur tijd. Termijn is ook weer bijgesteld naar 28 mei, precies de datum waar ik zelf ook al op uit kwam. Morgen moet ik bellen voor een nieuwe afspraak voor echo, zal donderdag of vrijdag worden.
Super fijn zeg! Dat komt wel goed met jullie ukkie.
Ik heb de lolly's helaas nog niet. Maandags wordt niet bezorgd, dus misschien komen ze dinsdag? Dat hoop ik dan maar!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade schreef:Ellebel schreef:тыквашка schreef:
Ik geloof dat ze officieel gewoon aan het begin van de maand beginnen en dat dus de maanden maart april mei voorjaar zijn, juni, juli en augustus zijn zomer, september, oktober en november najaar en december, januari en februari zijn winter.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Wat fijn Ellebel!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ja wat fijn Ellebel!! Dus eigenlijk een hoop zorgen en poeha om misschien wel helemaal niks. Gelukkig natuurlijk, maar wel vervelend!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Kruumel: JA leuk heh! laten we maar wel hopen dat het voor beide afloopt met een nieuw wondertje in ons armen! ik zie dat jij ook een nare tijd heb gehad ik had in Juni een positieve test maar helaas vrij snel niet goed gegaan... maar we gaan maar van het beste uit!! hoe voel je je verder ?
ja ik had inderdaad last van mijn nieren, en helaas zal deze zwangerschap dit weer het geval zijn aangezien het ligt aan de ligging van mijn baarmoeder, deze ligt helemaal naar achter gekanteld (daardoor zijn uitwendige echo's tot 14/15 weken ook niet mogelijk) dit keer is het gewoon goed in de gaten houden zodat er geen ontsteking komt, waardoor het hele met spoed ambulance verhaal overgeslagen kan worden, waarschijnlijk wordt ik later in de zwangerschap geopereerd aan mij nieren (nierkatheter), maar dit is natuurlijk nog afwachten hoe alles gaat lopen! ik heb er vertrouwen in, weet hoe alles voelt en vooral hoe het niet moet voelen. en dit alles heb ik er voor over om nog een wonder te mogen krijgen!
ja ik had inderdaad last van mijn nieren, en helaas zal deze zwangerschap dit weer het geval zijn aangezien het ligt aan de ligging van mijn baarmoeder, deze ligt helemaal naar achter gekanteld (daardoor zijn uitwendige echo's tot 14/15 weken ook niet mogelijk) dit keer is het gewoon goed in de gaten houden zodat er geen ontsteking komt, waardoor het hele met spoed ambulance verhaal overgeslagen kan worden, waarschijnlijk wordt ik later in de zwangerschap geopereerd aan mij nieren (nierkatheter), maar dit is natuurlijk nog afwachten hoe alles gaat lopen! ik heb er vertrouwen in, weet hoe alles voelt en vooral hoe het niet moet voelen. en dit alles heb ik er voor over om nog een wonder te mogen krijgen!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ellebel, wat fijn zeg!!
Joyce, inderdaad hopen dat het bij beide goed gaat dit keer. Wij hebben inderdaad een moeilijke tijd gehad, maar mijn man en ik hebben beiden een goed gevoel bij deze zwangerschap. Verder gaat het goed met mij hoor... lekker genieten van ons mannetje, en heel erg blij dat ik weer zwanger ben. Hopen dat ik niet zo ziek ga worden dit keer, dat zou erg fijn zijn.
Joyce, inderdaad hopen dat het bij beide goed gaat dit keer. Wij hebben inderdaad een moeilijke tijd gehad, maar mijn man en ik hebben beiden een goed gevoel bij deze zwangerschap. Verder gaat het goed met mij hoor... lekker genieten van ons mannetje, en heel erg blij dat ik weer zwanger ben. Hopen dat ik niet zo ziek ga worden dit keer, dat zou erg fijn zijn.
Gast- Gast
тыквашка schreef:Ja wat fijn Ellebel!! Dus eigenlijk een hoop zorgen en poeha om misschien wel helemaal niks. Gelukkig natuurlijk, maar wel vervelend!
Of het voor niks is weet ik niet. Feit blijft natuurlijk dat het hartje het niet deed zoals ie het moest doen. Ik ben er dan ook nog steeds niet gerust op, maar ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten. Nu is het wel zo dat de hartslag tot 8 weken onregelmatig kan zijn. Alleen hebben veel vrouwen voor die tijd uberhaupt geen echo of maar 1, dus dan is de kans dat je net op een slecht moment kijkt klein. Waarschijnlijk troffen we donderdag even een zwak, onregelmatig momentje. Maar eigenlijk wil je dat niet weten/zien. Het blijft afwachten.
Ellebel- Prater
joyce0606 schreef:Kruumel: JA leuk heh! laten we maar wel hopen dat het voor beide afloopt met een nieuw wondertje in ons armen! ik zie dat jij ook een nare tijd heb gehad ik had in Juni een positieve test maar helaas vrij snel niet goed gegaan... maar we gaan maar van het beste uit!! hoe voel je je verder ?
Kun je mij daar iets meer over vertellen wat er gebeurt is? Hoe kwam het dat je door je gekantelde baarmoeder last kreeg van je nieren? Mijn baarmoeder ligt namelijk ook naar achter gekanteld en ik moest met bijna 12 weken ook een inwendige echo omdat ze van buitenaf de baarmoeder nauwelijks konden vinden, laat staan de inhoud zien.
Ik neem aan dat niet elke vrouw die dat heeft last van haar nieren krijgt, dus ik ga me niet enorm zorgen maken nu, maar ben wel graag een beetje voorbereid want een voorbereid mens telt voor twee!
Ik kan me trouwens dat nog wel herinneren dat er iets was met je nieren, maar niet meer precies hoe dat gegaan is. Wel echt heel erg vervelend dat je nu waarschijnlijk later in de zwangerschap geopereerd moet worden! Niet echt een heel fijn vooruitzicht, maar ja aan de andere kant weet je nu wel waar je op moet letten, dat is dan weer een soort van fijn.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Hoi dames,
Ik maak me een beetje zorgen.. ik heb zaterdagavond voor het eerst getest (kv). Daar had ik een licht streepje. Toen heb ik een uur later weer getest en (uiteraard) weer een licht streepje. Ik had verwacht als ik 's ochtends zou testen het streepje donkerder zou zijn maar hij blijft licht. Zowel gistermorgen als net. Ben ik nu wel echt zwanger?
Ik zou eigenlijk vandaag zo'n cb test willen doen met zwanger/n
iet zwanger maar daar heb ik dan misschien al helemaal te weinig hormonen voor of niet?
Ik maak me een beetje zorgen.. ik heb zaterdagavond voor het eerst getest (kv). Daar had ik een licht streepje. Toen heb ik een uur later weer getest en (uiteraard) weer een licht streepje. Ik had verwacht als ik 's ochtends zou testen het streepje donkerder zou zijn maar hij blijft licht. Zowel gistermorgen als net. Ben ik nu wel echt zwanger?
Ik zou eigenlijk vandaag zo'n cb test willen doen met zwanger/n
iet zwanger maar daar heb ik dan misschien al helemaal te weinig hormonen voor of niet?
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Zenna, bij sommige duurt het eenmaal wat langer voor het hcg hormoon zich aanmaakt in het lichaam. Vanaf 6 weken is het hormoon ook pas optimaal aanwezig.
Een streep is een streep! Ben je niet zwanger, krijg je ook geen streep! Voor je eigen geruststelling kan je over een paar dagen nog eens een test doen.
Een streep is een streep! Ben je niet zwanger, krijg je ook geen streep! Voor je eigen geruststelling kan je over een paar dagen nog eens een test doen.
Gerbera- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12
Ja een streep is een streep dus je bent zwanger. Maar waarom test je zo vaak? Je kunt beter even wachten tot bijvoorbeeld overmorgen en kijken of hij dan een stuk donkerder is geworden als je dat echt zo graag wil weten.
Maar de een maakt nu eenmaal veel minder hormonen aan dan de ander, sommige mensen testen zelfs niet positief op de dag dat ze kunnen testen omdat ze nog niet HcG in hun urnine hebben. En verder kunnen er veel redenen zijn waarom het streepje niet veel donkerder is geworden. Heb je foto's gemaakt? Want ingedroogde testen zijn niet te vergelijken met verse testen! CB test gaat je net zo veel vertellen als de gewone testen, namelijk zwanger of niet zwanger. Dat het er dan in woorden staat betekend niet dat het ineens echter is.
Ik las trouwens in het andere topic dat je ongesteldheidsbuikpijn had, daar moet je je niet te veel zorgen om maken hoor! Dat is je baarmoeder! Ik heb in het begin ook ontzettend buikpijn gehad, ook een soort ongesteldheidspijn, maar in mijn geval dan erger eigenlijk.
Maar de een maakt nu eenmaal veel minder hormonen aan dan de ander, sommige mensen testen zelfs niet positief op de dag dat ze kunnen testen omdat ze nog niet HcG in hun urnine hebben. En verder kunnen er veel redenen zijn waarom het streepje niet veel donkerder is geworden. Heb je foto's gemaakt? Want ingedroogde testen zijn niet te vergelijken met verse testen! CB test gaat je net zo veel vertellen als de gewone testen, namelijk zwanger of niet zwanger. Dat het er dan in woorden staat betekend niet dat het ineens echter is.
Ik las trouwens in het andere topic dat je ongesteldheidsbuikpijn had, daar moet je je niet te veel zorgen om maken hoor! Dat is je baarmoeder! Ik heb in het begin ook ontzettend buikpijn gehad, ook een soort ongesteldheidspijn, maar in mijn geval dan erger eigenlijk.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Zenna: Het HCG-niveau stijgt in het begin van de zwangerschap nog niet zo snel. Als je een streep ziet, ben je echt wel zwanger hoor. Je zult zien dat als je morgen nog eens test, de streep een stuk duidelijker is!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Zenna: Het HCG-niveau stijgt in het begin van de zwangerschap nog niet zo snel. Als je een streep ziet, ben je echt wel zwanger hoor. Je zult zien dat als je morgen nog eens test, de streep een stuk duidelijker is!
Dat is niet waar. Juist in 't begin stijgt HCG explosief! Dus je testen moeten wel donkerder worden. Ik zou een dag of 3 wachten en weer testen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Hoi dames, ik kom me hier aanmelden.
Zaterdag heb ik een heel heel licht streepje gehad en vanmorgen was ie overduidelijk. Verder heb ik enorme honger, pijnlijke borsten en ben ik 5 dagen over tijd.
Is het verstandig nu een VK te bellen voor een intakegesprek?
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Oké bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal proberen wat langer te wachten met opnieuw testen. Maar mijn vriend wil vooral het woord zwanger in letters zien om het echt te geloven.
Ik heb wel symptomen zoals misselijk, buikpijn en zere borsten dus dat stelt me wel een klein beetje gerust..
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Hallo allemaal!
Ook ik kom mij hier ( voorzichtig) melden. Vanmorgen toch wel een redelijk duidelijke streep... Zo'n 4 weken ben ik nu dus nog enorm pril!!
Ook ik kom mij hier ( voorzichtig) melden. Vanmorgen toch wel een redelijk duidelijke streep... Zo'n 4 weken ben ik nu dus nog enorm pril!!
lobster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12
Pagina 30 van 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken