Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+45
Steep
L!ND@
LDJ
Aimee
lobster
Zenna
Muurvlindertje
joyce0606
Travelgurly
red rose
Muis
Flower_L
Pompoen
Printje
Filoria
Liadan
Linda
SarahKey
Paper Crown
Toedels
koNijntje
Shisha
Lejow
spinazietaart
Ellebel
blondje1313
Parel
Burn
Caroow
mezzoforte
Jade
Snoes
Vancity_girl
Muppetje
Weegschaal
sanne-84
Katjing
nillis
Pussycat
Amber-
Blue flower
slaatje
Mom-Of-3
Jasmine
Smaragdje
49 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Pussycat wo 3 okt 2012 - 22:08

Wat naar Jade *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 1371890812
Weet helaas wat het is. Niet bij deze zwangerschap, maar wel bij de vorige. Ik weet niet meer precies wanneer het nou stopte, maar het werd wel minder vaak op een dag naarmate ik verder kwam.

Wat bij mij trouwens helpt. Ik spuug eerst en eet dan pas wat. Ik eet niet voordat ik heb gespuugd want dan ben ik het kwijt en voel ik me niet meer misselijk. Als ik probeer om niet te spugen en wel ga eten dan blijf ik de hele dag zo'n vervelend gevoel in mijn buik hebben en dan komt het er vroeg of laat alsnog vanzelf uit.

Dat deed ik dus de vorige zwangerschap dan probeerde ik om niet te spugen met als gevolg juist wel spugen. En dan nog erger ook omdat je al gegeten had. Maar ja je moet het maar kunnen ik ben standaard misselijk als ik opsta, dus dat ik moet spugen is kwestie van tijd.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Pussycat wo 3 okt 2012 - 22:12

Laten jullie trouwens de combinatietest doen? Ik twijfel zooo erg.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Katjing wo 3 okt 2012 - 22:12

Pussycat schreef:Haha ik zag het! Ach wat zijn nou 4 dagen? Zelf dacht ik trouwens al dat ik 9+4 was aangezien mijn laatste cyclussen korter waren. Maar de vk doen niet aan cyclussen korter dan 28 dagen hahaha dus moest 9+2 aanhouden, maar nu toch 2 dagen vooruit gezet *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 827601

Heb niet alles teruggelezen, maar ik zie dat maia zwanger is? Alleen een beetje onduidelijkheid dus? Pff wat spannend weer maia hopelijk blijft gewoon alles goed gaan. In ieder geval gefeliciteerd want je test is positief! En dat je bij je vorige zwangerschap ook bloed bent verloren geeft toch aan dat, dat dus niks hoeft te zeggen.

Huh echt niet? Want bij mij hebben ze mijn gemiddelde cyclusduur genomen en die was 27. Ik ben dus uiteindelijk nog 5 dagen vooruit gezet, dat zou betekenen dat mijn cyclus 22 was, dat kan wel, dat heb ik eerder gehad. Maar het kan ook dat ik het niet goed heb berekend want mijn laatste menstruatie was echt zo'n rommeltje!! Ik ben toen begonnen met tellen toen het echt doorzetten, maar het rommelde daarvoor al.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Pussycat wo 3 okt 2012 - 22:15

Nou serieus hoor. Ik zei dat ik meestal een cyclus had van 26 de laatste paar keer. En ik wist ook zeker wanneer ik mijn eisprong had. En toen zei ze ooh maakt niet uit we houden gewoon de 28 dagen aan. Nu schelen 2 dagen natuurlijk weinig en maakt het mij verder niks uit. Maar de 28 dagen werd gewoon aangehouden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Toedels wo 3 okt 2012 - 22:16

Jade & Katjing;
Super nieuws dat jullie echo's goed waren!!

Ik heb vandaag weer met mijn leidinggevende gesproken, heb me totaal druk gemaakt om niks want ze deed niet moeilijk! Ben in ieder geval de komende twee week uitgepland en daarna hebben we wel weer contact.
(of ik moet me ineens een stuk beter voelen natuurlijk)

Dan heb ik nu ook een mooi voornemen om eindelijk eens actief hier mee te gaan schrijven!
Toedels
Toedels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12

Bericht  Katjing wo 3 okt 2012 - 22:19

@Jade, balen zeg dat het nog zo heftig is. Bij mij hielpen stress en vermoeidheid ook niet, dan werd het erger.

@Pussycat, wij laten geen combinatietest doen, ik ben jong en gezond, risico's zijn klein en het is en blijft een kansberekening. Als het het syndroom van down heeft laten we het sowieso niet weghalen. We laten wel een 20-weken echo doen waarbij ze alles nalopen op afwijkingen,

Ik heb trouwens vandaag nog geen pil geslikt tegen de misselijkheid, voel me niet echt heel lekker, maar de afgelopen dag was dat sowieso steeds 's ochtends, ook als ik het wel slikte, het is deels ook maagzuur volgens mij. Ik kijk even hoe het gaat zonder, heb het idee dat het weer wat milder begint te worden allemaal.

Heb pas eind oktober een afspraak bij de bekkenfysiotherapeut, mag voor nu alles doen, maar moet wel luisteren naar mijn lijf én elke middag een uur op bed gaan liggen rusten. Ok dussss.... we zullen zien wat daar van komt, ga het wel proberen te doen, al is het maar liggen met een boek.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Katjing wo 3 okt 2012 - 22:20

@Pussycat, wat vaag!!

@P!nk, fijn dat ze totaal niet moeilijk deden en jij nu de kans hebt om even bij positieven te komen en je draai te vinden!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  maiadebij do 4 okt 2012 - 0:34

even snel vanaf mijn werkplek: ik heb geen bloedverlies meer gehad. Net de VK gebeld en die zei dat het nog alle kanten op kan gaan. Of het was een voorbode van een komende miskraam, of het was al een miskraam of er is niks aan de hand. Positiever of minder positief testen zegt weinig, dus daar zal ik ook maar mee stoppen met al dat testen. Nu hebben we een afspraak gepland voor 16 oktober (duurt nog laaaaang) maar dan weet ik zeker dat áls het goed is er hartactiviteit moet zijn. Straks plan ik de echo net te vroeg en kan je het hartje nog niet zien en moet ik alsnog terug. 16 oktober zal ik bijna 7 weken zijn.

Dus, dat worden lange dagen. Maar het is niet anders.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pussycat do 4 okt 2012 - 1:07

Maia Gelukkig hoef je niet te wachten tot 9 weken. En fijn dat het bloedverlies gestopt is!
Sterkte met wachten.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte do 4 okt 2012 - 5:40

Katjing en Pussycat, wat fijn dat jullie echo's ook goed waren!

Jade, wat enorm vervelend zeg dat je zelfs met die pillen last blijft houden van overgeven.

Pussycat, wij twijfelden ook over de combinatietest maar hebben besloten hem niet te doen eigenlijk om dezelfde redenen als Katjing.

Maja, fijn dat het bloedverlies gestopt is.

All, ik heb 15 oktober een herhaling van de termijnecho. Voor de rest gaat alles goed, wel erg wennen om weer te werken, voelt fysiek wel zwaar soms.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Katjing do 4 okt 2012 - 5:47

@Maia, fijn dat het niet doorzet voor nu. Hopelijk blijft dat zo. Lang duurt het wachten dan he!

@Mezzo, waarom moet jouw termijnecho herhaald worden?
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mezzoforte do 4 okt 2012 - 5:52

De vk zei dat dat nodig was om betrouwbaar de uitgerekende datum te kunnen vaststellen
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Katjing do 4 okt 2012 - 5:56

Oh wanneer heb je de eerste termijnecho dan gehad? Dat is dan toch geen termijnecho?
Ik had een echo met 9 weken, toen werd ik dus op 9 weken gezet, maar er werd bij gezet dat dat nog niet helemaal betrouwbaar was en nu heb ik dus een termijnecho gehad gisterenavond en daarmee is de termijn vastgelegd. Ik hoef pas weer met de 20 weken een echo.

Ik zou er overigens geen bezwaar tegen hebben hoor ;-), elke extra echo is leuk.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mezzoforte do 4 okt 2012 - 5:59

Met 8 weken. Ok, ik dacht dat de 1e echo gewoon termijnecho heette ook :P
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Katjing do 4 okt 2012 - 6:07

mezzoforte schreef:Met 8 weken. Ok, ik dacht dat de 1e echo gewoon termijnecho heette ook :P

Nee dat is dan geen termijnecho maar een vroege echo of zoiets! Haha maar vandaar de verwarring bij mij.

Haha nou de familietamtam gaat hard rond. Hebt het mijn twee oma's verteld en werd nog geen uur later gebeld door mijn tante. En nu werd ik net gebeld door mijn moeder dat ze gebeld was door mijn opa (die ik nog wilde gaan bellen om het te vertellen) dat hij belde om haar te feliciteren. Hahaha! Had mijn tante mijn opa gelijk gebeld!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jade do 4 okt 2012 - 20:29

Ik ben gestopt met moeders voor moeders! Het voelt nu echt alsof ik faal, maar ik trek het gewoon niet meer! De hele dag misselijk, overgeven en dan ook nog niet eens fatsoenlijk op de wc kunnen zitten. Verder heb ik door het overgeven vrij weinig urine en kreeg ik op het laatst met moeite 2 potten per week vol (ALLE! urine opvangen).

Ik heb besloten om voor mijzelf te kiezen, en de strijd niet meer aan te gaan. Ik vind de misselijkheid al lastig genoeg, zonder alle gedoe van MVM.

Ik weet dat het medicijn hard nodig is, en daarom voel ik me ook schuldig, maar ik wil toch proberen of ik nog enigzins kan genieten van de zwangerschap. Ik maak het mezelf dus zo gemakkelijk mogelijk.

dus sorry voor de meiden die het medicijn hard nodig hebben Embarassed.

edit: ik heb trouwens meegedaan vanaf 4+6 (achteraf gezien 4+4), dus heb het echt wel geprobeerd.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Pussycat do 4 okt 2012 - 20:47

Hey Jade daar hoef jij echt geen verantwoording voor af te leggen hoor. Maar ik snap wel dat je, je schuldig voelt. Dat zou ik ook hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook helemaal niks vind. Doe het zeker niet voor mijn eigen lol.
Ik probeer meestal al de ochtendurine klaar te zetten voor mijn vriend zodat hij in ieder geval die voor me in de pot gooit. Want sowieso elke morgen geef ik 1 á 2 keer over en dan die geur daarbij dan stop je helemaal niet meer pale
En ach je hebt in ieder geval al 5 weken meegedaan dus je hebt in ieder geval iets kunnen helpen. Dat is al hartstikke goed, want lang niet elke zwangere wil uberhaupt de moeite nemen om mee te doen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 do 4 okt 2012 - 21:06

Super dat je meegedaan hebt toch! Als je zo ziek bent snap ik wel dat je er mee stopt.
Als het depot waar ik het heen moet brengen steeds zo waardeloos is weet ik niet of ik er wel mee doorga. Op zich is het toch ook niet zo moeilijk om een systeem te bedenken dat de lege en volle kratten apart staan?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Katjing do 4 okt 2012 - 23:18

Ik vind het super dat je het geprobeerd hebt ondanks de misselijkheid Jade!
Ik heb er over getwijfeld en het uiteindelijk niet gedaan omdat ik verschrikkelijk veel aan mijn hoofd heb en daar bovenop die misselijkheid kreeg. Maar heb wel een beetje spijt hoor, ook al denk ik dat het voor mijzelf een goede beslissing is geweest. Maar als ik dan lees dat de medicijnen nu op zijn dan voel ik echt wel een beetje een steek dus ik snap jouw schuldgevoel ook! Maar je hoeft daar echt geen verantwoording over af te leggen hoor, jij hébt het tenminste gedaan!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jade do 4 okt 2012 - 23:22

Bedankt voor de lieve reacties! ik ben in de eerste ronde meteen zwanger geraakt, en ik vond het mijn plicht om iets te doen voor vrouwen die het medicijn nodig hebben.

Maar ik heb nu voor mijzelf gekozen, en dat is natuurlijk ook goed! Maar het is de wetenschap dat het medicijn op is, en dat als ik nog even doorzet..

Ik sta overigens wel echt achter mijn keuze nu!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria do 4 okt 2012 - 23:46

maiadebij schreef:even snel vanaf mijn werkplek: ik heb geen bloedverlies meer gehad. Net de VK gebeld en die zei dat het nog alle kanten op kan gaan. Of het was een voorbode van een komende miskraam, of het was al een miskraam of er is niks aan de hand. Positiever of minder positief testen zegt weinig, dus daar zal ik ook maar mee stoppen met al dat testen. Nu hebben we een afspraak gepland voor 16 oktober (duurt nog laaaaang) maar dan weet ik zeker dat áls het goed is er hartactiviteit moet zijn. Straks plan ik de echo net te vroeg en kan je het hartje nog niet zien en moet ik alsnog terug. 16 oktober zal ik bijna 7 weken zijn.

Dus, dat worden lange dagen. Maar het is niet anders.
*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 699888 *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 699888 *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Shisha vr 5 okt 2012 - 4:47

Zo ik ben weer bijgelezen!

Jade & Katjing & Pussycat: Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad!

Maia: Hoe is het nu? Ik blijf voor je duimen!

Zelf ben ik de afgelopen dagen ineens heel erg moe. Werken viel dan ook echt behoorlijk tegen en gister ben ik ook eerder naar huis gegaan. En maar volhouden dat ik grieperig ben maar mijn collega's weten het gewoon. Het is gister/vandaag al 3x direct gevraagt en ik hoor ze de hele tijd smiezelen achter mijn rug om en krijg steeds van die hoopvolle blikken. *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 253468018
Verder ben ik zo af en toe ook wat misselijk en ik heb af en toe wat pijn in de buik en rug.
Ik wou het gister dus aan mijn leidinggevende vertellen maar ze was al vroeg weg en maandag en dinsdag is ze vrij. Ik ga woensdag de nacht in dus ik zie haar de komende week niet. Ik ben wel benieuwd of het een beetje gaat. Ik moet 6 dagen achter elkaar...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Katjing vr 5 okt 2012 - 10:04

@Shisha, jammer dat je nu ineens je leidinggevende heel lang niet ziet. Je werkt hoeft niet aangepast te worden nu je zwanger ben vooralsnog?
Vermoeidheid schijnt er bij te horen en de meeste kwaaltjes beginnen zo rond de 6 weken omdat je dan langzamerhand behoorlijk wat hormonen in je lijf hebt. Ik vind het zelf nog wel mee vallen, maar ik ben normaal al heel erg vaak moe, 't is nu niet echt heel veel meer, alleen slaap ik iets vaker 's middags, dat deed ik voorheen nooit. Staat tegenover dat ik ook slechter slaap 's nachts.
Als je collega's het al weten kun je het ze ook gewoon vertellen? Of wil je dat niet? Ik vond dat zelf ook lastig hoor, wilde het ook niet gelijk aan iedereen vertellen dus snap het als je het nog even verborgen wil houden. Ging bij mij ook makkelijker denk ik omdat ik niemand had verteld dat wij er mee bezig gingen... Wink

@Maia, hoe is het nu?

@All, durf het bijna niet te zeggen dus ga het zo ook gelijk weer afkloppen, maar heb het idee dat de misselijkheid ietsje minder begint te worden!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  maiadebij vr 5 okt 2012 - 11:01

Filoria, bedankt voor je hug

Shisha en katjing, Ik voel me eigenlijk wel goed. Ben er wel continue mee bezig, piekeren, letten op allerlei kwaaltjes, terug rekenen, vergelijken met m'n vorige zwangerschappen en niet te vergeten ... Googelen. Maar een antwoord krijg ik natuurlijk niet. Ik zei toch tegen mijn man, ik zou het helemaal niet erg vinden om smorgens misselijk te zijn, al is het maar om de bevestiging. Maar de kwaaltjes kwamen ook pas na 6 weken de vorige keren en dan heb ik ook bij de echo. Gelukkig geen bloedverlies meer, dus dat is fijn.

Shisha, vind je het niet lastig om je mond te houden? Ik heb het m'n leidinggevende al wel verteld. Mocht het mis zijn bij mij dan weet ze ook een beetje wat er speelt.

Katjing, wat lekker dat je misselijkheid wat afneemt! Hopelijk zakt het nu helemaal af!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jade vr 5 okt 2012 - 19:32

Goedemorgen dames,

Balen dat je zo misselijk bent Sanne! hopelijk wordt het niet veel erger. Bij mij zit het ook bovenin de buik.

Ik heb gisterenmiddag, avond en vanmorgen geen emesafene zetpil genomen. Ik blijf spugen/misselijk met zetpil, dus ik wil even testen of het uberhaupt wel iets doet. Medicijnen gebruiken terwijl het niet helpt heeft natuurlijk geen zin.

Tot nog toe is de misselijkheid hetzelfde als andere dagen, ik heb alleen minder darmkrampen. Even afwachten, tegen 10 uur/half 11 begint het overgeven meestal.

Edit: sanne schrijft in het andere topic! Haha, foutje!

Fijn dat je leidinggevende op de hoogte is Maia, lijkt me inderdaad wel fijn.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: