Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+45
Steep
L!ND@
LDJ
Aimee
lobster
Zenna
Muurvlindertje
joyce0606
Travelgurly
red rose
Muis
Flower_L
Pompoen
Printje
Filoria
Liadan
Linda
SarahKey
Paper Crown
Toedels
koNijntje
Shisha
Lejow
spinazietaart
Ellebel
blondje1313
Parel
Burn
Caroow
mezzoforte
Jade
Snoes
Vancity_girl
Muppetje
Weegschaal
sanne-84
Katjing
nillis
Pussycat
Amber-
Blue flower
slaatje
Mom-Of-3
Jasmine
Smaragdje
49 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 14 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Smaragdje ma 1 okt 2012 - 7:30

@ Maia, gefeliciteerd!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 14 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 9:07

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Ik heb meteen een vraag. Ik had vanmiddag na het plassen wat roze bij het afvegen en net na het plassen verloor ik wat helder rood bloed, leek wel een soort stolseltje. Ik maak me dus zorgen. Bij J heb ik ook bloed verloren de eerste weken maar kan me niet zo goed herinneren of dit hetzelfde was.
Herkend iemand dit? Ik heb verder. Geen kramp ofzo, alleen een steekje rechts onderin mijn buik (die plek die je voelt bij flink hardlopen) Ooh ik kan nu al voorspellen dat dit lange weken worden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Katjing ma 1 okt 2012 - 10:11

Gefeliciteerd Maia!

Bloedverlies zo heel in het begin kan volgens mij nog innestelingsbloed zijn. Ik heb de week voor ik testte ook roze en af en toe een veeg rood bloed verloren. Ik wist toen eigenlijk gewoon wel dat het innestelingsbloed moest zijn ook al hield ik mezelf voor dat ik vast gewoon ongesteld aan het worden was ;-). Ik zou me niet te veel zorgen er over proberen te maken en als je je wél zorgen maakt omdat het bijvoorbeeld aanhoud toch even de verloskundige bellen.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Katjing ma 1 okt 2012 - 10:12

spinazietaart schreef:Maia gefeliciteerd!!

Ik heb vorige week dinsdag een echo gehad! en deze was helemaal goed en was ook precies het termijn dat uit de berekening kwam dus...1 mei is mijn uitgerekende datum! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 14 281626781

Woei, wat fijn! Was dat je termijnecho dan dus? En hoe ver ben je nu dan precies?

@Pink
Ik heb van de huisarts medicijnen tegen de misselijkheid gekregen omdat ik inderdaad ook alleen nog maar wilde hangen en slapen en in bed liggen, gadver voelde me vreselijk beroerd echt. Sinds ik medicatie heb gaat het wel een stuk beter al is het overduidelijk nog niet over en ook erger geworden zo tegen 9,5 week. Maar helaas sommige mensen hebben gewoon pech met de zwangerschap en zijn in het begin echt niet in staat om normaal te werken. Je zou met een arboarts kunnen overleggen. Een vriendin van mij was ook doodziek vanaf het begin en die had de afspraak dat ze 's ochtends gewoon rustig wakker kon worden en dan alles ze rustig opgestart was pas naar haar werk ging. In de praktijk werkte ze daarmee maar halve dagen en daarmee heeft ze het nog volgehouden tot haar verlof. Haar arbo-arts zei gewoon: "nee jij stopt NU met fulltime werken want dat gaat gewoon niet"
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 17:04

Volgens mij gaat het niet goed. Ik heb net mijn dochter gevoed en ging daarna plassen. Ik had bloed in mijn onderbroek en na het plassen kwam er nog best veel bloed uit. Helder rood. Vergelijkbaar met een menstruatie.
Waaraan kan ik een mk verder herkennen? Gaat uiteindelijk volgens mij altijd gepaard met krampen toch?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown ma 1 okt 2012 - 17:09

Maia, bloed hoeft niets te betekenen maar een miskraam gaat niet altijd samen met krampen. Sterkte, ik hoop niet dat 't doorzet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 17:12

Ik kan alleen maar afwachten idd. Mijn positieve test van gister was vrij licht, ik ga morgen nog eens testen om te kijken of die donkerder is, dan stijgt in ieder geval het HCG nog. Jeetje, ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 ma 1 okt 2012 - 18:06

Maia, wat spannend, ik duim dat het toch gewoon goed gaat.

Ik voel me vanmorgen toch best wel beroerd, niet handig met een baby in huis!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SarahKey ma 1 okt 2012 - 18:42

Maia: ik wou je eerst feliciteren, zag in een ander topic je banner, maar lees nu je twijfels. Wat een onzekerheid *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 14 699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 18:57

Dank jullie we meiden. Bij J verloor ik ook bloed maar kan me niet goed herinneren of het ook was zoals nu... Dit is echt als een menstruatie. Wanneer kunnen ze wat zien op een echo, met 6 weken toch?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey ma 1 okt 2012 - 19:41

Volgens mij kun je met 4-5 weken al wat zien, maar dan alleen een zwangerschapsring. Vanaf 6 weken kun je ook een hartje zien kloppen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Shisha ma 1 okt 2012 - 20:19

Ik duim dat alles goed gaat Maia!

Ik zit met een dilemma:
Bij mij op het werk is een client die rookt maar dit moet onder begeleiding. Daar ga ik nu natuurlijk niet meer bij zitten. Maar dat gaat natuurlijk wel erg opvallen bij mijn collega's en bij die client. Vooral als ik volgende week nachtdienst heb, dan ben ik alleen en belt die client zo'n 2x om te roken. En die client is echt wel een kletskop dus die zal zijn mond niet houden. Hoe gaat ik dit nu verborgen houden voor mijn collega's?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  slaatje ma 1 okt 2012 - 20:20

Maia, ik vind het niet leuk om je bang te maken, maar bij jou klinkt het net als bij mij. Probeer voor jezelf te denken dat het ook je baarmoeder kan zijn die schoon moet. Bij mij ging het bij mijn vmk echter hetzelfde als jij jou. Ook een vaag streepje, en een paar dagen laten werd ik ongesteld. Ook geen krampen, geen stoltsels. Gewoon ongesteld geworden.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn! Het kan net zo goed iets anders zijn. Houd het in de gaten, als je meer dan 1 maandverband rood bloed verliest, is de kans aanwezig dat je mestruatie door heeft gezet. Sterkte met afwachten en ik ga duimen dat het geen menstruatie is!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sanne-84 ma 1 okt 2012 - 20:23

Shisha schreef:
Ik zit met een dilemma:
Bij mij op het werk is een client die rookt maar dit moet onder begeleiding. Daar ga ik nu natuurlijk niet meer bij zitten. Maar dat gaat natuurlijk wel erg opvallen bij mijn collega's en bij die client. Vooral als ik volgende week nachtdienst heb, dan ben ik alleen en belt die client zo'n 2x om te roken. En die client is echt wel een kletskop dus die zal zijn mond niet houden. Hoe gaat ik dit nu verborgen houden voor mijn collega's?

Ging je dan ook meeroken, of er alleen maar bij zitten?
Want ik denk niet dat je kan ontkomen aan mensen die in jou bijzijn roken. Denk aan somiige kroegen, maar ook feestjes thuis en evt gewoon vrienden
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Shisha ma 1 okt 2012 - 20:27

sanne-84 schreef:
Shisha schreef:
Ik zit met een dilemma:

Want ik denk niet dat je kan ontkomen aan mensen die in jou bijzijn roken. Denk aan somiige kroegen, maar ook feestjes thuis en evt gewoon vrienden

Ik ben zelf een paar maanden geleden gestopt omdat we aan kinderen begonnen. En ik weet wel dat je het niet helemaal kunt ontkomen maar liever wel zoveel mogelijk natuurlijk. Ik ga er liever niet bewust inzitten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gerbera ma 1 okt 2012 - 20:56

He bah Maia, nog meer onzekerheid. Ik zou er zelf echt niet goed van worden denk ik.
Hou het goed in de gaten en bel anders gewoon even een vk.

Ik ben vandaag gelukkig vrij, was gisterenavond echt zoo moe!
Net de laatste zwangerschapstest gedaan die we nog in huis hadden. Na 1 minuut al knalpositief! Toch weer even een fijne bevestiging smile

Fijne dag vandaag!
Gerbera
Gerbera
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 156
Registratiedatum : 30-06-12

Bericht  Katjing ma 1 okt 2012 - 20:59

@Maia, ik hoop dat het goed gaat!

@Shisha, Ik zou ook proberen zo veel mogelijk te vermijden in de rook te zitten hoor en je mag sowieso volgens mij weigeren dit te doen. Je zou een smoes kunnen verzinnen dat je het zo lastig vind om van je sigaretten af te blijven als je erbij zit of dat je er helemaal niet meer tegen kunt die geur nu je een paar maanden gestopt bent. Maar het moet natuurlijk wel geloofwaardig zijn en ze moeten niet zoiets hebben van: "jaja, nou je gaat het maar gewoon doen hoor."
Misschien is het toch handig om met je leidinggevende te overleggen, maar dan weet ze dus wel dat je zwanger bent, ik kan me voorstellen dat je dat ook niet gelijk wil. Lastige situatie hoor!

@Gerbera, volgens mij heb ik jou nog helemaal niet gefeliciteerd! Dus bij deze en welkom hier in dit topic!

@All, goedemorgen, nog steeds misselijk hier, maar met de medicijnen houd ik het nog wel een paar weekjes uit, wil alleen écht niet 9 maanden zo misselijk zijn, dan ga ik gillen! Verder heb ik de hele tijd pijn in mijn onderbuik rechts, soms ineens erger. Ik heb ook heel lage buikpijn aan twee kanten, dit is dus iets anders. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik heb wel rechts die cysten in mijn eierstok, maar ik geloof dat dat helemaal geen pijn zou moeten doen. Ik heb gisteren een paar uur gestaan, pff daar heb ik echt last van gehad, ik had buikpijn, rugpijn en ik heb nu ook twee plekken in mijn onderrug/bil die heel gevoelig zijn en bij bepaalde bewegingen of houdingen een hele venijnige pijn geven die uitstraalt naar mijn billen en soms zelfs bovenbenen. Ik hoop dat al die pijntjes weer wegtrekken. Ik heb vandaag gelukkig niet meer die hele lage buikpijn, alleen maar die vlagen aan de rechterkant en verder beetje vage pijn. Wel een soort spierpijn in mijn buik!!

Ik vind het zo wonderlijk wat een zwangerschap allemaal met je kan doen, niet echt allemaal even leuk, maar ook wel weer heel bijzonder ergens. Haha verklaar me maar voor gek ;-).

Laatst aangepast door Katjing op ma 1 okt 2012 - 20:59; in totaal 1 keer bewerkt
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  sanne-84 ma 1 okt 2012 - 20:59

Shisha schreef:
sanne-84 schreef:
Shisha schreef:
Ik zit met een dilemma:

Ik ben zelf een paar maanden geleden gestopt omdat we aan kinderen begonnen. En ik weet wel dat je het niet helemaal kunt ontkomen maar liever wel zoveel mogelijk natuurlijk. Ik ga er liever niet bewust inzitten.

Gister was ik bij een vriendin die wel soms rookt, en ze stak er ook 1 op waar ik bij was. Heb er even aan gedacht, maar dacht verder het al wel ok zijn
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 21:01

bedankt voor je uitleg slaatje, het is echt afwachten denk ik. Ik voel me er rotter onder als ik dacht... was net even met mijn moeder de stad in maar wilde eigenlijk gewoon naar huis, bankhangen en niks doen.
Ik heb net nog een test gedaan maar die is nu gewoon echt duidelijk positief. Zondagochtend was dus wat vaag en deze heb ik net gedaan (dus geen ochtenurine) en wel een stuk duidelijker. Zegt dit nog iets of maak ik mezelf een beetje gek zo? Moet ik de vk nog bellen of het zelf aan gaan kijken? Ik wil wel graag een echo met 6/6,5 week, ook al zet het bloedverlies door, ik wil dan wel zeker weten dat het mis gegaan is. Ik bel zo gewoon maar even denk ik...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Katjing ma 1 okt 2012 - 21:01

sanne-84 schreef:
Shisha schreef:
sanne-84 schreef:
Shisha schreef:
Ik zit met een dilemma:

Gister was ik bij een vriendin die wel soms rookt, en ze stak er ook 1 op waar ik bij was. Heb er even aan gedacht, maar dacht verder het al wel ok zijn

Maar weet die vriendin nog niet dat je zwanger bent? Want anders zou ik haar dat gewoon vertellen en aangeven dat je momenteel liever even niet in de rook zit. Er zal heus niet gelijk wat gebeuren en je kunt het inderdaad niet altijd vermijden. Maar in situaties waarin je het wel kunt vermijden zou ik dat wel doen hoor! En als ze wel weet dat je zwanger bent vind ik het eerlijk gezegd een beetje onnadenkend van haar dat ze een sigaret op steekt hoor. Maar goed, ik als niet roker heb misschien makkelijk praten.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Katjing ma 1 okt 2012 - 21:03

maiadebij schreef:bedankt voor je uitleg slaatje, het is echt afwachten denk ik. Ik voel me er rotter onder als ik dacht... was net even met mijn moeder de stad in maar wilde eigenlijk gewoon naar huis, bankhangen en niks doen.
Ik heb net nog een test gedaan maar die is nu gewoon echt duidelijk positief. Zondagochtend was dus wat vaag en deze heb ik net gedaan (dus geen ochtenurine) en wel een stuk duidelijker. Zegt dit nog iets of maak ik mezelf een beetje gek zo? Moet ik de vk nog bellen of het zelf aan gaan kijken? Ik wil wel graag een echo met 6/6,5 week, ook al zet het bloedverlies door, ik wil dan wel zeker weten dat het mis gegaan is. Ik bel zo gewoon maar even denk ik...

Ik zou gewoon bellen hoor, ze zijn er ook voor dit soort zaken om je onzekerheid weg te nemen eventueel. En ze kunnen er nu misschien niets aan veranderen en ze kunnen het niet tegenhouden als het daadwerkelijk misgaat, maar ze kunnen je er wel bij ondersteunen en ze kunnen je wel vertellen van de hoed en de rand.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 21:03

eens met katjing, als ik zwanger ben ga ik niet bij rokers zitten. Mijn man rookt ook in de schuur (altijd al) dus waarom zou ik in de rook van een ander gaan zitten? Ik heb ook makkelijk praten hoor want niemand in mijn familie of schoonfamilie rookt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jade ma 1 okt 2012 - 21:04

Wat een onzekerheid Maia! bah, wat naar! ik duim voor je!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  maiadebij ma 1 okt 2012 - 21:05

ja dat dacht ik ook Katjing en al staat er een afspraak voor de echo dan moet ik me er gewoon bij neerleggen en die dag afwachten. Ik lees verhalen van bloedverlies waar het mis ging maar ook verhalen van meiden bij wie het wel goed ging, dus zo'n echo lijkt me sowieso wel handig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje ma 1 okt 2012 - 21:07

Dat je streep duidelijker is geworden is wel een goed teken! Toen ik de dag erna een test deed (een kv 2 voor 5) was mijn streep weg. Erna deed ik echter een cb digitale test die nog wel gewoon zwanger aan gaf. Dus het is in ieder geval hoopvol dat de streep duidelijker word! Hoe is het met het bloedverlies nu?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: