*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+45
Steep
L!ND@
LDJ
Aimee
lobster
Zenna
Muurvlindertje
joyce0606
Travelgurly
red rose
Muis
Flower_L
Pompoen
Printje
Filoria
Liadan
Linda
SarahKey
Paper Crown
Toedels
koNijntje
Shisha
Lejow
spinazietaart
Ellebel
blondje1313
Parel
Burn
Caroow
mezzoforte
Jade
Snoes
Vancity_girl
Muppetje
Weegschaal
sanne-84
Katjing
nillis
Pussycat
Amber-
Blue flower
slaatje
Mom-Of-3
Jasmine
Smaragdje
49 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Ik heb er aan zitten denken, oat sommige broeken íets takker itten (de ene x erger dan de ander) maar de laatste 2 weken zit er weinig vershil in, volgens mij meer omat mn buik meer van boven aant groeien is dan van voren
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Hihi. vriend rijd zo naar utrecht om onze op marktplaats gekochte box op te halen voor 15 euro
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Klinkt alsof ik gewoon maar eens even naar een winkel moet om broeken te passen. Ik was gisteren bij Prenatal, maar vond dat echt een afschuwelijke winkel en alles zo duur, bah!
Maar volgens mij hebben ze bij de h&m en c&a ook positiekleding, dus dan ga ik daar wel even kijken.
Ik heb wel altijd enorm moeite met het vinden van goede broeken, ik zit tussen 42 en 44 in, in jeans heb ik maat 33. In de lengte is maat 44 vaak veel te lang en het was ook te groot, maat 42 was meestal net te krap maar het hangt ook van het model af... Dus dat ga ik dan maar niet op de gok op marktplaats oid doen. Ik bespaar wel weer op andere dingen!
Maar volgens mij hebben ze bij de h&m en c&a ook positiekleding, dus dan ga ik daar wel even kijken.
Ik heb wel altijd enorm moeite met het vinden van goede broeken, ik zit tussen 42 en 44 in, in jeans heb ik maat 33. In de lengte is maat 44 vaak veel te lang en het was ook te groot, maat 42 was meestal net te krap maar het hangt ook van het model af... Dus dat ga ik dan maar niet op de gok op marktplaats oid doen. Ik bespaar wel weer op andere dingen!
Katjing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12
slaatje schreef:Hihi. vriend rijd zo naar utrecht om onze op marktplaats gekochte box op te halen voor 15 euro
Lekker is dat he! Ik heb ook al op marktplaats zitten spieken en ga over een aantal weken ook lekker los met goedkoop dingen scoren. Er zijn hier in Amersfoort ook kinderkledingbeursen enzo, dat lijkt me ook wel eens leuk. En verder natuurlijk een aantal dingen toch nieuw kopen omdat je dan zeker weet dat het goed is.
Katjing- Fluisteraar
En omdat het leuk is. Babyfoon of autozitje vanaf nege maanden koop ik nieuw..matrasje en aerosleep trouwens ook. Ik ga zo eens speuren voor een maxi cosi cabrio :-)
En gewoon lekker gaan speuren hoor voor positiekleding. Bij sommige filialen van H&M hebben ze positiekleding, je kan bij mama licious eens kijken, M&S heeft ook vaak leuke dingen, de babydump verkoopt het geloof ik ook...
En gewoon lekker gaan speuren hoor voor positiekleding. Bij sommige filialen van H&M hebben ze positiekleding, je kan bij mama licious eens kijken, M&S heeft ook vaak leuke dingen, de babydump verkoopt het geloof ik ook...
slaatje- Kletskop
Hier zit alles erop en eraan. Zo leuk om t te zien bewegen! echt iets anders dan een foto of de 8 wekenecho.
volgens deze echo vandaag 12 weken, dus ik mag t hier verlaten...
volgens deze echo vandaag 12 weken, dus ik mag t hier verlaten...
sanne-84- Ratel
Fijn Sanne!! Er is ook een voorjaar 2013 mamma's topic, alleen dat is een beetje erg gezakt, geloof dat een aantal dames nog gewoon hier posten ;-). Wat ik wel leuk vind, anders word het hier wel weer erg stil ;-).
Ik heb mijn termijnecho rond de 11 weken (11 weken en 2 dagen), ik ben bij de laatste echo 4 dagen vooruit gezet, wat ook wel aardig klopt met het idee wat ik in mijn hoofd had dat mijn cyclus aan de korte kant was. Ik heb er nu al zo'n zin in!! Nog precies twee weken wachten. Ik vind de tijd ineens ook snel gaan, maar dat komt misschien doordat ik 4 dagen naar voren ben gezet ;-).
Ik heb mijn termijnecho rond de 11 weken (11 weken en 2 dagen), ik ben bij de laatste echo 4 dagen vooruit gezet, wat ook wel aardig klopt met het idee wat ik in mijn hoofd had dat mijn cyclus aan de korte kant was. Ik heb er nu al zo'n zin in!! Nog precies twee weken wachten. Ik vind de tijd ineens ook snel gaan, maar dat komt misschien doordat ik 4 dagen naar voren ben gezet ;-).
Katjing- Fluisteraar
Fijn dat de echo goed was Sanne!
Ik krijg met 9+1 een echo, is het dan standaard dat je met 12 weken nog een echo krijgt? Of is het daarna pas weer met 20 weken?
Ik krijg met 9+1 een echo, is het dan standaard dat je met 12 weken nog een echo krijgt? Of is het daarna pas weer met 20 weken?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Fijn dat de echo goed was Sanne!
Ik blijf hier ook nog wel posten, heb toevallig vandaag nog in het nieuwe topic gepost. T is er idd nog erg rustig.
De box is binnen. Zo'n leuk verhaal. Het is een vrij oude, maar hele stevige box. Ziet er nog keurig uit. Deze mensen hebben hun eigen kinderen erin gehad, en vervolgens hun kleindochter. Toen mijn vriend voor kwam rijden met zijn bus, waar reclame opzit van zijn bedrijf, vroeg de man...ben jij familie van die en die? Blijkt dat hij gewoon zijn opa en oma heeft gekent, en ook de oom die net overleden is en diens zoon. Hoe klein is de wereld?
De box hebben we maar gelijk op de plek gezet, hij is nl erg zwaar en niet naar boven te tillen. Het staat wel gezellig hoor, en weer een stukje dichterbij.
Ik blijf hier ook nog wel posten, heb toevallig vandaag nog in het nieuwe topic gepost. T is er idd nog erg rustig.
De box is binnen. Zo'n leuk verhaal. Het is een vrij oude, maar hele stevige box. Ziet er nog keurig uit. Deze mensen hebben hun eigen kinderen erin gehad, en vervolgens hun kleindochter. Toen mijn vriend voor kwam rijden met zijn bus, waar reclame opzit van zijn bedrijf, vroeg de man...ben jij familie van die en die? Blijkt dat hij gewoon zijn opa en oma heeft gekent, en ook de oom die net overleden is en diens zoon. Hoe klein is de wereld?
De box hebben we maar gelijk op de plek gezet, hij is nl erg zwaar en niet naar boven te tillen. Het staat wel gezellig hoor, en weer een stukje dichterbij.
slaatje- Kletskop
Jade schreef:Fijn dat de echo goed was Sanne!
Ik had mijn echo met 9 weken, eigenlijk was rond de 8 weken de bedoeling voor die vroege echo en ik krijg dus nog een termijnecho, volgens mij is de termijnecho ook het betrouwbaarst na de tussen 10 en 12(+6) weken, dat heb ik toevallig laatst ergens gelezen, maar ik weet niet meer zeker waar, ik dacht in een folder van de verloskundige of van het echobureau.
Katjing- Fluisteraar
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Het is nog zo onwerkelijk en ik vind het heel moeilijk om mijn mond te houden, zou het het liefst van de daken schreeuwen. Vandaag precies 4 weken zwanger en de eerste kwaaltjes beginnen langzaam op gang te komen. Heb al 3 dagen last van wat zeurderige buikpijn, die vanmiddag even toch wel pijnlijk was en mijn borsten jeuken soms wat en doen wat pijn. Verder voel ik me nog prima.
Wanneer hebben jullie de eerste afspraak met de verloskundige gepland? En ik denk dat ik ook wel mee wil doen aan Moeders voor Moeders. Zelf heb ik het idee om dit over 2 weken te regelen of is dat laat?
Sanne: wat fijn van je echo! Gefeliciteerd
Wanneer hebben jullie de eerste afspraak met de verloskundige gepland? En ik denk dat ik ook wel mee wil doen aan Moeders voor Moeders. Zelf heb ik het idee om dit over 2 weken te regelen of is dat laat?
Sanne: wat fijn van je echo! Gefeliciteerd
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Okay, ik heb een mooie ticker gemaakt, maar hoe voeg ik deze toe? Ik ben trouwens 1 dag verder dan gedacht
Ellebel- Prater
Dankjullie wel!
Die topic van voorjaar2013mama's ga ik dalik maar eens uppen, had er al eens ingeschreven hoor.
De vk zei bij mij ook met 8-9 weken echo en 12. Die van 12 houden ze dan ook aan.
En ellebel, de ticker is mij 1x gelukt, sindsdien kopieer ik die een beetje, dus weet het ook niet meer precies..:s
Die topic van voorjaar2013mama's ga ik dalik maar eens uppen, had er al eens ingeschreven hoor.
De vk zei bij mij ook met 8-9 weken echo en 12. Die van 12 houden ze dan ook aan.
En ellebel, de ticker is mij 1x gelukt, sindsdien kopieer ik die een beetje, dus weet het ook niet meer precies..:s
sanne-84- Ratel
Oke, het lijkt me wel fijn om met 12 weken nog een keer die bevestiging te krijgen! Ik ga dat wel vragen bij de verloskundige!
Ik ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat hoor! Ik kan niet wachten tot het zover is!
Ellebel ,ik zit nu op mijn telefoon. Straks op de pc wil ik wel even helpen met je ticker?
Ik ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat hoor! Ik kan niet wachten tot het zover is!
Ellebel ,ik zit nu op mijn telefoon. Straks op de pc wil ik wel even helpen met je ticker?
Jade- Ratel
Sanne Wat heerlijk weer zo'n goede echo!
Ellebel Je bent nu precies 4 weken? Dan zou ik met ruim 5 weken je aanmelden voor mvm dan komen ze vaak binnen 2 á 3 dagen langs en dan kan je dus beginnen eind week 5/begin week 6.
Hier trouwens ook standaard echo's met 9, 12, 20 en 30 weken.
Nog 13 nachtjes slapen en dan hebben wij onze eerste echo
Ellebel Je bent nu precies 4 weken? Dan zou ik met ruim 5 weken je aanmelden voor mvm dan komen ze vaak binnen 2 á 3 dagen langs en dan kan je dus beginnen eind week 5/begin week 6.
Hier trouwens ook standaard echo's met 9, 12, 20 en 30 weken.
Nog 13 nachtjes slapen en dan hebben wij onze eerste echo
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Sanne, fijn dat je een goede echo hebt gehad
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Grrr gisteravond geen zetpil genomen omdat het 's nachts prima gaat! Terwijl ik gisterenmiidag heel misselijk was!
Ik dacht neem ik er een 's ochtends en een 's middags. Ipv avond en ochtend. En natuurlijk... Ik ben hartstikke misselijk nu! Bleegh!
Ik dacht neem ik er een 's ochtends en een 's middags. Ipv avond en ochtend. En natuurlijk... Ik ben hartstikke misselijk nu! Bleegh!
Jade- Ratel
Sanne, fijn van de goede echo.
Jade, wat ontzettend balen van de misselijkheid.
Ellebel, ik heb zondag écht positief getest en dinsdag op internet contact opgenomen met Moeders voor Moeders. Ze hebben gisteren ook al teruggebeld en komen aanstaande maandag langs, best vroeg al, maar anders duurde het best lang voordat ze weer tijd had. En omdat ik toch niet misselijk ben wil ik ook zo lang mogelijk helpen.
Let er trouwens op dat als je in een babyzaak een nieuw kamertje koopt dat je vaak een box er gratis bij krijgt. Wij hadden ook al een tweedehands box gekocht via Marktplaats, maar die staat nu bij mijn ouders. (Van mijn dochter, niet van de huidige zwangerschap, heb nu nog niks gekocht hoor).
Hier de maxicosi ook tweedehands, en de wandelwagen ook. Kamertje was wel nieuw, maar dat is een kamertje wat echt nog heel lang mee kan, groter bed erin en het is een tienerkamer. Wat we nu gaan doen weet ik nog niet.
Vorige keer heb ik best vroeg al positiekleding gekocht, maar helaas ben ik ook op mijn billen en benen flink aangekomen zodat op het moment dat ik het voor mijn buik echt nodig had het allemaal te klein was. Ik heb toen maar de hele tijd jurkjes aangehad met een panty of legging. In principe heb je wel dezelfde maat nodig als je kledingmaat.
De afspraak met de verloskundige is gemaakt, op 11 oktober mogen we. Heel erg leuk, dat was precies de datum dat ik vorig jaar uitgeteld was van onze dochter!
Jade, wat ontzettend balen van de misselijkheid.
Ellebel, ik heb zondag écht positief getest en dinsdag op internet contact opgenomen met Moeders voor Moeders. Ze hebben gisteren ook al teruggebeld en komen aanstaande maandag langs, best vroeg al, maar anders duurde het best lang voordat ze weer tijd had. En omdat ik toch niet misselijk ben wil ik ook zo lang mogelijk helpen.
Let er trouwens op dat als je in een babyzaak een nieuw kamertje koopt dat je vaak een box er gratis bij krijgt. Wij hadden ook al een tweedehands box gekocht via Marktplaats, maar die staat nu bij mijn ouders. (Van mijn dochter, niet van de huidige zwangerschap, heb nu nog niks gekocht hoor).
Hier de maxicosi ook tweedehands, en de wandelwagen ook. Kamertje was wel nieuw, maar dat is een kamertje wat echt nog heel lang mee kan, groter bed erin en het is een tienerkamer. Wat we nu gaan doen weet ik nog niet.
Vorige keer heb ik best vroeg al positiekleding gekocht, maar helaas ben ik ook op mijn billen en benen flink aangekomen zodat op het moment dat ik het voor mijn buik echt nodig had het allemaal te klein was. Ik heb toen maar de hele tijd jurkjes aangehad met een panty of legging. In principe heb je wel dezelfde maat nodig als je kledingmaat.
De afspraak met de verloskundige is gemaakt, op 11 oktober mogen we. Heel erg leuk, dat was precies de datum dat ik vorig jaar uitgeteld was van onze dochter!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Jade schreef:Grrr gisteravond geen zetpil genomen omdat het 's nachts prima gaat! Terwijl ik gisterenmiidag heel misselijk was!
Ze raden dat juist aan om het 's avonds te doen om die ochtendmisselijkheid te voorkomen! Die pillen werken namelijk heel lang door! En hoeveel mag je er op een dag? Want als voor jou 's avonds en 's ochtends niet genoeg is mag je er misschien nog wel eentje 's middags?
Wel vervelend hoor dat je zo misselijk bent. Zelfs als je niet moet overgeven word je er al zo lam en beroerd van! Geen idee hoe dat is als je steeds moet spugen, maar daar word het vast niet beter op!
Ik heb 's ochtends eigenlijk ook niet zo'n last van de misselijkheid, ben wel misselijk, maar het is te doen. Bij mij word dat ook in de loop van de dag steeds erger, vooral einde van de middag en begin van de avond... De pilletjes doen wel wat nu, maar ik ben beduidend misselijker geworden.
Leuk blondje, 11 oktober, dan ben ik alweer over de 12 weken als het goed is...ook een gek idee!!
Katjing- Fluisteraar
Over de boxen bij de kamertjes.. Je kan dit bedrag vaak ook in kortings/tegoedbonnen krijgen of 50% van de prijs van de box van het kamertje af laten halen.
Bij onze kinderwagen krijg je een maxi cosi, maar die wilde ik niet (te saaie kleur naar mijn idee en volgens mij ook de city sps ipv cabriofix die we wilden) en nu hebben we de helft van de prijs van de maxi cosi korting gekregen op de kinderwagen.
Bij onze kinderwagen krijg je een maxi cosi, maar die wilde ik niet (te saaie kleur naar mijn idee en volgens mij ook de city sps ipv cabriofix die we wilden) en nu hebben we de helft van de prijs van de maxi cosi korting gekregen op de kinderwagen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Over de boxen bij de kamertjes.. Je kan dit bedrag vaak ook in kortings/tegoedbonnen krijgen of 50% van de prijs van de box van het kamertje af laten halen.
ja, dat klopt! Wij kregen de CabrioFix bij de kinderwagen, en die wilde ik ook graag hebben. De kleur vond ik niet heeel belangrijk, ik doe er waarschijnlijk toch een hoes overheen. Wij hebben dus gewoon zwart gekozen.
Wij kregen er ook een verzorgingstas bij, die hoef ik niet omdat er al een tas bij de kinderwagen zit. Ik heb het volledige bedrag van de verzorgingstas, als korting op de voetenzak gekregen (die moesten we er los bijkopen).
Bij het kamertje weet ik niet of je de korting van het kamertje af mag trekken of dat je een tegoedbon krijgt voor de losse dingen.
Ik mag trouwens 3 zetpillen per dag, maar ik heb maar voor 6 dagen meegekregen, dus vandaar dat ik probeerde wat te schipperen, dan kan ik er iets langer mee doen.
Ik neem dus gewoon vanmiddag en vanavond zo'n pil. Anders heeft het nog geen nut!
Hebben jullie al een kamertje op het oog Caroow?
Jade- Ratel
Ja mijn huisarts had me ook maar voor 10 dagen voorgeschreven, maar volgens mij kun je zo een herhaling krijgen hoor. Ze willen natuurlijk liever dat je het zo kort mogelijk gebruikt en verder is het natuurlijk ook zo dat het zonde is als het niet werkt en je hebt voor een maand in huis.
Katjing- Fluisteraar
Even een kort berichtje vanaf mijn werk. Ik maak me een klein beetje zorgen, want mijn eerste kwaaltjes zijn vandaag alweer minder dan gisteren? Is dit iets om me zorgen over te maken of is het normaal dat de kwaaltjes de ene dag meer aanwezig zijn dan de andere? De eerste weken zou het met het toenemen van de hormonen toch meer moeten worden zou je denken?
Verder heb ik een beurs plekje boven mijn rechterlies, ter hoogte van de bikinilijn. Het zit niet echt in de lies maar echt naast de bikinilijn. Voel het met opstaan een beetje en als ik er op duw is het net alsof er een gigantische blauwe plek zit. Is dit nu bandenpijn?
Jade: hulp met de ticker is zeker welkom
Verder heb ik een beurs plekje boven mijn rechterlies, ter hoogte van de bikinilijn. Het zit niet echt in de lies maar echt naast de bikinilijn. Voel het met opstaan een beetje en als ik er op duw is het net alsof er een gigantische blauwe plek zit. Is dit nu bandenpijn?
Jade: hulp met de ticker is zeker welkom
Ellebel- Prater
Bedoel je met beurs plekje ook dat er echt van de buitenkant wat te zien is? Als je dat niet bedoelt kan het denk ik wel bandenpijn zijn, ik merk ook wel wat gevoeligheid in mijn liezen.
Probeer je niet ongerust te maken over de kwaaltjes. Lang niet iedereen heeft last van kwaaltjes (ik bij Lotte in elk geval niet en nu eigenlijk ook niet), en het wil ook niet zeggen dat als je wel veel last hebt dat het dan goed zit. Het is heel erg fijn dat je geen klachten hebt, al begrijp ik heel goed dat je daar dan ook juist weer onzeker van wordt.
Probeer je niet ongerust te maken over de kwaaltjes. Lang niet iedereen heeft last van kwaaltjes (ik bij Lotte in elk geval niet en nu eigenlijk ook niet), en het wil ook niet zeggen dat als je wel veel last hebt dat het dan goed zit. Het is heel erg fijn dat je geen klachten hebt, al begrijp ik heel goed dat je daar dan ook juist weer onzeker van wordt.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik merk ook dat mijn klachten de ene dag heviger zijn dan de andere, het kan ook te maken hebben met stress, vermoeidheid etc.
Ik had in het begin heel erg last van bandenpijn, ik had voortdurend steken in mijn buik. Beurse plekken had ik niet, maar heb wel eens iets over gelezen dat dat ook zo kan voelen.
Ik had in het begin heel erg last van bandenpijn, ik had voortdurend steken in mijn buik. Beurse plekken had ik niet, maar heb wel eens iets over gelezen dat dat ook zo kan voelen.
Katjing- Fluisteraar
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken