Mamafiets
+13
Floor
PiP
Aimee
Linda
meisje
studiebol
PapillonRose
Ezzer
Katjing
Tiara
Annie24
Ella
*Lookie*
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mamafiets
Ik overweeg een mamafiets (want zitje op eigen fiets is wel heel krap, kom er eigenlijk haast niet op zo ). Welke hebben jullie, en bevalt die?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Mamafiets
Ik heb een Montego Liberty.
Niet de duurste fiets maar ik ben er erg blij mee, zeer tevreden over.
Niet de duurste fiets maar ik ben er erg blij mee, zeer tevreden over.
Gast- Gast
Ik wil er volgend jaar 1 gaan kopen. Ga dit topic dus volgen. Mag ik ook vragen wat jullie ervoor betaald hebben? heb geen idee namelijk
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn meteen voor een normale fiets gegaan. Vorig jaar zomer was Y. nog te klein voor een voorzitje en deze zomer was hij de 11 kilo al voorbij, dus hij is meteen achterop gegaan.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb de fiets betaald met vakantiedagen.
Maar ik heb geen idee meer wat de fiets gekost heeft.
Maar ik heb geen idee meer wat de fiets gekost heeft.
Gast- Gast
Ik heb de batavus mambo deluxe. Hij fietst erg fijn en licht!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik heb een mambo 7, maar ik heb nog geen kind om 'm mee uit te proberen. Heb 'm aangeschaft met het idee dat er in de toekomst een kindje op zou kunnen. Hij fietst heerlijk!
Katjing- Fluisteraar
- Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12
Ik blijf erbij.. kijk eens naar een moederstuur..
Is op je eigen fiets te monteren en je hebt erg veel ruimte!!! (geloof zelfs wat meer dan bij een moederfiets)
Is op je eigen fiets te monteren en je hebt erg veel ruimte!!! (geloof zelfs wat meer dan bij een moederfiets)
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb er een van Halfords (geloof de Limit Xalina). Niet de allerbeste fiets, maar wel een vriendelijke prijs. Was met een actie toen iets van 400 euro kwijt inclusief voorzitje en windscherm. Hij is wel wat zwaar en heeft maar drie versnellingen. Maar ik ben er tevreden mee, ik fiets toch meer voor de gezelligheid stukjes en vooral met mooi weer. Verder pak ik de auto, dus een fiets die ik maar zo nu en dan gebruik hoefde van mij ook weer niet te duur te zijn. En dat hij dan niet tig versnellingen heeft vind ik ook niet zo erg. Ik vind hem prima in gebruik.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Maar is dat niet gewoon een kwestie van wennen/anders op stappen.
ik heb een gewone fiets, met twee zitjes en het gaat prima. Moest wel ff oefenen om op een andere manier op te stappen maar verder fietst het prima en heb ik niet het gevoel dat het te krap is.
ik heb een gewone fiets, met twee zitjes en het gaat prima. Moest wel ff oefenen om op een andere manier op te stappen maar verder fietst het prima en heb ik niet het gevoel dat het te krap is.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb ook een Montego liberty met 7 versnellingen.
Ik vind hem fijn rijden. Daarnaast ziet hij er ook nog leuk uit haha
Ik vind hem fijn rijden. Daarnaast ziet hij er ook nog leuk uit haha
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
aanitaa schreef:Ik heb de batavus mambo deluxe. Hij fietst erg fijn en licht!
Ik heb deze ook en ben er zo blij mee! Een mooie roze.
Ik weet niet meer wat tie kostte, ik geloof 700. En daarnaast hebben we hem voor 5 jaar verzekerd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb de cortina lief mama fiets
Buiten dat ik hem zelf ook gewoon heel leuk vind, kreeg ik ook de tip om geen fiets te kopen met zo'n heel breed stuur en grote afstand met het zadel, omdat je maar relatief kort met een kindje aan je stuur fietst en het daarna gewoon echt niet meer prettig fietst. Dan fiets je zeg maar met het 'harley'effect en helemaal voorover gebogen. Deze fiets heeft wel stuurslot en een dubbel standaard, maar dus niet een veel grotere afstand tot het stuur en ook geen bizar breed stuur.
Buiten dat ik hem zelf ook gewoon heel leuk vind, kreeg ik ook de tip om geen fiets te kopen met zo'n heel breed stuur en grote afstand met het zadel, omdat je maar relatief kort met een kindje aan je stuur fietst en het daarna gewoon echt niet meer prettig fietst. Dan fiets je zeg maar met het 'harley'effect en helemaal voorover gebogen. Deze fiets heeft wel stuurslot en een dubbel standaard, maar dus niet een veel grotere afstand tot het stuur en ook geen bizar breed stuur.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Annie24 schreef:Wij zijn meteen voor een normale fiets gegaan. Vorig jaar zomer was Y. nog te klein voor een voorzitje en deze zomer was hij de 11 kilo al voorbij, dus hij is meteen achterop gegaan.
Nog een kleine aanvulling: ik heb er door de fietsenmaker ook een dubbele standaard en stuurslot op laten zetten. Was 50 euro extra en ik heb er tot nu toe al superveel plezier van.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb ook totaal geen probleem met mijn gewone fiets.
Had nog een goede fiets en vond het zonde om een mamafiets aan te schaffen.
F is nu 14 kilo en gaan nog prima voorop mee.
Had nog een goede fiets en vond het zonde om een mamafiets aan te schaffen.
F is nu 14 kilo en gaan nog prima voorop mee.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb een Sparta Amazone (volgens mij heet die zo, ik doe het even uit m'n hoofd want het is al donker en m'n fiets staat in de schuur)
Ik ben er erg blij mee, op mijn oude fiets paste het echt niet met zitje, ik kon er gewoonweg niet mee sturen (kon m'n stuur niet bij).
Ik heb er 280 euro voor betaald inclusief zitje&scherm voorop.
Ik ben er erg blij mee, op mijn oude fiets paste het echt niet met zitje, ik kon er gewoonweg niet mee sturen (kon m'n stuur niet bij).
Ik heb er 280 euro voor betaald inclusief zitje&scherm voorop.
Laatst aangepast door Floor op di 11 sep 2012 - 19:57; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik heb een mamafiets van Puch. Ik heb er alleen nog ervaring mee zonder kindje en dat bevalt goed. Hij fietst lekker. Ik heb hem gekregen maar hij was geloof ik 700 incl voorzitje windscherm en maxicosi standaard.
Voordeel van een mama fiets vind ik stuurslot, brede bagagedrager, breed stuur en veel ruimte aan de voorkant, en de dubbele standaard.
Voordeel van een mama fiets vind ik stuurslot, brede bagagedrager, breed stuur en veel ruimte aan de voorkant, en de dubbele standaard.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ik heb een gazelle bloom en die fietst heerlijk!
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Een mamastuur was een optie geweest als ik een goede fiets had gehad, maar mijn fiets is eigenlijk toch aan vervanging toe. Dus ik denk wel dat ik echt voor een mamafiets wil gaan. Maar ik zal jullie opties eens bekijken, fijn dat deze goed bevallen.
Ik weet niet meer wie het zei maar het is inderdaad een kwestie van anders opstappen. Alleen heb ik vrij korte benen waardoor dat heel lastig is, en ik ben al niet zo'n held dus vind het doodeng om nu op en af te stappen. Laat staan als ik H straks voorop heb...
Ik weet niet meer wie het zei maar het is inderdaad een kwestie van anders opstappen. Alleen heb ik vrij korte benen waardoor dat heel lastig is, en ik ben al niet zo'n held dus vind het doodeng om nu op en af te stappen. Laat staan als ik H straks voorop heb...
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb een montego liberty 7. Een betaalbare goede moederfiets.
Met alleen M ging mn gewone fiets prima. Maar toen T ook mee ging werd hij erg onstabiel en voelde ik
me niet veilig. Dus deze zomer toch een mama fiets gekocht (via fietsplan) en hij fiets heerlijk!
Met alleen M ging mn gewone fiets prima. Maar toen T ook mee ging werd hij erg onstabiel en voelde ik
me niet veilig. Dus deze zomer toch een mama fiets gekocht (via fietsplan) en hij fiets heerlijk!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik heb een gazelle bloom innergy mamafiets (elektrisch). Ik fiets echt bijna elke dag!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: