Stemmen; wie twijfelt ook nog...
+36
Blond
roosje87
Aimee
Chocolate Cookie
Snoopy
Tazz
loesje
Spring
Linda
Ooh La La!
Caulfield
Stuiterbal
loura
Melis_je
Rush
Elliot
Atelier Madame
luenca
Liz
Zonnetje
SuperGrover
Darius
Yare
sterremaan
Susan
Sugarfall
Arwyn
Anmy
studiebol
Alex
girli
Antibes
Sarah1985
PinkStar
Kowalski
Printje
40 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Stemmen; wie twijfelt ook nog...
Nog steeds niet 100% overtuigd, maar ik denk dat het toch VVD gaat worden vanavond. Ik denk dat het stemmen op D66 geen zoden aan de dijk zet, gezien de grootste race gaat tussen VVD en PvdA, ga ik voor VVD.
Gast- Gast
Ik heb na lang twijfelen tussen VVD en D66 op D66 gestemd.
Wat voor mij de doorslag gaf is dat D66 echt niet met de PVV wil samenwerken.
Uiteindelijk hoop ik dat VVD vanavond wint (en dan met PvdA en D66 gaat regeren).
Wat voor mij de doorslag gaf is dat D66 echt niet met de PVV wil samenwerken.
Uiteindelijk hoop ik dat VVD vanavond wint (en dan met PvdA en D66 gaat regeren).
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ik ga op de SP stemmen. PVV stond op 1 bij de stemwijzer. Ze hebben best wat punten waar ik me in kan vinden, maar ik stem niet op de PVV. Dat is een principe dingetje. SP stond op 2, dus dat wordt hem.
Toen ik voor het eerst mocht stemmen heb ik op de VVD gestemd, dat kan ik me nu echt niet meer voorstellen.
Toen ik voor het eerst mocht stemmen heb ik op de VVD gestemd, dat kan ik me nu echt niet meer voorstellen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Datzelfde geldt voor mij Shygirl..... eng idee is dat, vind je niet?
Gast- Gast
Waarom stemmen jullie uit principe niet op de PVV?
Ik heb meerdere stemwijzers gedaan en heb de programma's van de partijen met elkaar vergeleken.
Ik kom keer op keer op de PVV uit.
Dus ik stem PVV.
Nu begrijp ik goed wat sommige mensen tegen de PVV of Geert Wilders in persoon hebben.
Ik heb meerdere stemwijzers gedaan en heb de programma's van de partijen met elkaar vergeleken.
Dus ik stem PVV.
Nu begrijp ik goed wat sommige mensen tegen de PVV of Geert Wilders in persoon hebben.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
na lang twijfelen tussen sp en pvda heb ik pvda gestemd. ik hoop toch echt niet dat de vvd weer aan de macht komt.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik heb vorige keer op de VVD gestemd, en zou dat nu ook wel weer willen omdat veel standpunten erg sterk zijn. Ik vraag me alleen af wat ze er van waar maken. Wel vind ik dat we nu moeten aanpakken en het niet vooruit moeten schuiven zodat het een probleem wordt van onze kinderen. Maar met een aantal standpunten ben ik het absoluut niet eens.
Ik denk dus dat ik op de D66 ga stemmen, op wie precies weet ik niet, dat zal wel een vrouw worden dan.
Ik twijfelde eerst ook aan de SP maar door programmavergelijker.nl weet ik nu dat ik daar niet op ga stemmen.
Ik denk dus dat ik op de D66 ga stemmen, op wie precies weet ik niet, dat zal wel een vrouw worden dan.
Ik twijfelde eerst ook aan de SP maar door programmavergelijker.nl weet ik nu dat ik daar niet op ga stemmen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik stem voluit op de ChristenUnie. Eigenlijk zouden ze het woordje 'christen' weg moeten halen, dan wed ik dat ze zo op de 20 zetels zitten. Ze hebben gewoon echt een goed, gebalanceerd programma voor iedereen. En hun duurzame programma... zucht, daar ben ik gewoon verliefd op. Ze snappen dat we ons druk kunnen maken over een economische crisis, maar zonder gezonde aarde héb je niet eens een economische crisis.
Momenteel zit ik echter in de kiescrisis wíe van de CU'ers ik dan ga stemmen. Ik vind SERIEUS de eerste vijf echt steengoed. En gisteren las ik weer een artikel van een hele slimme docent van mij dat verkiezingen gaan om het stemmen van vólksvertegenwoordigers, niet van partijen. Dus nu moet ik gaan nadenken over wie ik wil dat mij vertegenwoordigt in het parlement. Ja mensen, dan brengt de boel danig in verwarring.
Momenteel zit ik echter in de kiescrisis wíe van de CU'ers ik dan ga stemmen. Ik vind SERIEUS de eerste vijf echt steengoed. En gisteren las ik weer een artikel van een hele slimme docent van mij dat verkiezingen gaan om het stemmen van vólksvertegenwoordigers, niet van partijen. Dus nu moet ik gaan nadenken over wie ik wil dat mij vertegenwoordigt in het parlement. Ja mensen, dan brengt de boel danig in verwarring.
Gast- Gast
Spring schreef:Waarom stemmen jullie uit principe niet op de PVV?
Dus ik stem PVV.
Bij mij kwam er ook meerdere malen PVV uit maar ik denk dat hij de dingen die hij wil niet kan waarmaken, sommige dingen lijken me zeer moeilijk te realiseren. Vandaar dat ook ik voor mijn tweede optie ga en dat is de SP.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Spring schreef:Waarom stemmen jullie uit principe niet op de PVV?
Dus ik stem PVV.
Bij mij kwam het er niet echt uit verder (6 e of zo) maar ik kan niet tegen Geert Wilders. Ik zou hem nooit als premier willen zien, ik vind hem af en toe zo respectloos en dat kan niet als je een voorbeeldfunctie heb.
Als Wilders niet in de PVV zou zitten, zou ik het wellicht overwegen (als het ook bij mij zou aansluiten)
Gast- Gast
Een lijsttrekker wordt niet automatisch premier hè. Oké, in het geval van Wilders wel, maar wilde het toch even onder jullie aandacht brengen.
Gast- Gast
Rood schreef:Ik stem voluit op de ChristenUnie. Eigenlijk zouden ze het woordje 'christen' weg moeten halen, dan wed ik dat ze zo op de 20 zetels zitten. Ze hebben gewoon echt een goed, gebalanceerd programma voor iedereen. En hun duurzame programma... zucht, daar ben ik gewoon verliefd op. Ze snappen dat we ons druk kunnen maken over een economische crisis, maar zonder gezonde aarde héb je niet eens een economische crisis.
Ja hier kom ik dus ook op uit. Ik vind ook dat de CU het beste programma heeft. Toch vind ik het moeilijk CU te stemmen en twijfel ik. D66 en VVD ga ik niet doen, ben het op teveel punten niet eens. Nu neig ik naar de Partij van de Dieren. Of CU dus.
Gast- Gast
Ik heb er bij de PVV geen vertrouwen in dat de nummer 2 geen respectloze opmerkingen zou maken, dus dat zou voor mij niet uit maken.
Het is de sfeer van de partij die - door de lijsttrekker - me enorm tegen staat.
Gast- Gast
Ik twijfel nog steeds. Heb wel sterk de neiging dat ik ongeacht welke partij ik kies, ik niet voor de lijsttrekker ga. Vind het allemaal maar wat gezeur af en toe...
Dus ga me nu maar even verdiepen in op wie ik allemaal kan stemmen.
Dus ga me nu maar even verdiepen in op wie ik allemaal kan stemmen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb ook nog steeds geen idee. Ik ben net als een paar van jullie het nergens 100% mee eens. Ik neig het meest naar de SP en als ik er straks nog niet uit ben denk ik dat het dat gaat worden.
Gast- Gast
Ik twijfel nog steeds... Ik ben het met geen van alle partijen helemaal eens. Dus dit wordt een moeilijke voor vandaag. Ik ga ook bewust pas vanavond stemmen, zodat ik nog even bedenktijd heb
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
shygirl87 schreef:ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
Waarom leg je de oorzaken en oplossingen zo buiten jezelf?
Gast- Gast
Luce schreef:shygirl87 schreef:ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
Hoe zie jij dat als 'buiten jezelf leggen'?
Nu kost psychische behandeling, 200 euro eigen bijdrage, plus je volledige eigen risico (in 2012 220 euro) plús een bijdrage per opname periode. Vanaf maand 2 is dat 145 euro pér maand.
Dan is het toch redelijk realistisch om te stellen dat je een behandeling simpelweg niet aan kunt gaan omdat het niet te betalen is?
Gast- Gast
Ecrits schreef:Rood schreef:Ik stem voluit op de ChristenUnie. Eigenlijk zouden ze het woordje 'christen' weg moeten halen, dan wed ik dat ze zo op de 20 zetels zitten. Ze hebben gewoon echt een goed, gebalanceerd programma voor iedereen. En hun duurzame programma... zucht, daar ben ik gewoon verliefd op. Ze snappen dat we ons druk kunnen maken over een economische crisis, maar zonder gezonde aarde héb je niet eens een economische crisis.
Ja hier kom ik dus ook op uit. Ik vind ook dat de CU het beste programma heeft. Toch vind ik het moeilijk CU te stemmen en twijfel ik. D66 en VVD ga ik niet doen, ben het op teveel punten niet eens. Nu neig ik naar de Partij van de Dieren. Of CU dus.
Ik vind het ook moeilijk om CU te stemmen. Ik ben het wel met de meeste punten eens, maar ik geloof niet in god en dan voelt het toch een beetje verkeerd PvdD en SP kwamen bij mij ook uit de stemwijzer, maar er staan ook zoveel punten bij waar ik het niet mee eens ben ...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
PinkCoelho schreef:Luce schreef:shygirl87 schreef:ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
Nu kost psychische behandeling, 200 euro eigen bijdrage, plus je volledige eigen risico (in 2012 220 euro) plús een bijdrage per opname periode. Vanaf maand 2 is dat 145 euro pér maand.
Dan is het toch redelijk realistisch om te stellen dat je een behandeling simpelweg niet aan kunt gaan omdat het niet te betalen is?
Shygirl plaatst wel vaker berichten over hoe zielig ze wel niet is en hoe moeilijk ze het wel niet heeft en wat er allemaal wel niet gebeurd als een bepaald kabinet komt te regeren. Nu ook weer: als zij niet behandeld wordt, zal ze nooooit beter worden. Lekkere instelling. Je zou maar in een ander land wonen zonder deze medische zorg, ben je dan bij voorbaat al gedoemd te mislukken?
Gast- Gast
Luce schreef:PinkCoelho schreef:Luce schreef:shygirl87 schreef:ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
Shygirl plaatst wel vaker berichten over hoe zielig ze wel niet is en hoe moeilijk ze het wel niet heeft en wat er allemaal wel niet gebeurd als een bepaald kabinet komt te regeren. Nu ook weer: als zij niet behandeld wordt, zal ze nooooit beter worden. Lekkere instelling. Je zou maar in een ander land wonen zonder deze medische zorg, ben je dan bij voorbaat al gedoemd te mislukken?
Eens met Luce, ik vind het erg makkelijk om te zeggen 'ik kan het niet betalen en het is de verantwoordelijkheid van de overheid om ervoor te zorgen dat ik dat wel kan, anders word ik niet meer beter'.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Caroline. schreef:Luce schreef:PinkCoelho schreef:Luce schreef:shygirl87 schreef:ik mag toch echt hopen dat de VVD niet wint, ik kom elke maand standaard 200 euro tekort en mijn 'geluk' is dat ik 30 euro per week vrijwilligerswerkgeld heb, om daar eten van te kopen, en dat ik nog enige reserves op mijn spaarrekening heb staan. maar vrolijker word ik er niet van en dat blijft sowieso heel dit jaar nog zo, met de VVD aan de top ben ik bang dat ik ooit nog dakloos raak. Volgend jaar word ik 1.5 jaar opgenomen in een behandelcentra, als ik dat ook nog eens zelf moet betalen gaat me dat de kop kosten en zal ik nooit beter worden
Eens met Luce, ik vind het erg makkelijk om te zeggen 'ik kan het niet betalen en het is de verantwoordelijkheid van de overheid om ervoor te zorgen dat ik dat wel kan, anders word ik niet meer beter'.
Ik zit me daar continu aan te ergeren al, alsof het alleen de schuld van de overheid is dat ze het nu niet kan betalen en alsof ze de enige is. Dan moet je misschien kijken naar wat wél kan en wel als optie te doen is, ipv gelijk in een hoekje te gaan zitten huilen en medelijden met zichzelf hebben.
Gast- Gast
Nou precies. Ik heb echt een hekel aan dat slachtoffergedrag.
Gast- Gast
Oké, even lesje politicologie voor de onwetenden onder ons.
Mythe 1: je kunt niet 100% achter een partij staan.
Net als je heel veel van je man, vriendin, moeder of kind kunt houden, ben het lang niet altijd met diegene eens of heb je lang niet altijd een goede relatie. Maar als je 80% van de tijd goed met diegene overweg kunt en hem/haar vertrouwt, is het gewoon een goede relatie.
Zo werkt het ook met een partij: als je het overwegend met de standpunten eens bent, moet je er gewoon op stemmen. En dat zeg ik niet omdat ik Ecrits over wil halen om CU te stemmen.
Mythe 2: we stemmen niet op een partij, maar op een volksvertegenwoordiger.
Je kiest iemand uit het parlement die jouw stem het beste kan vertegenwoordigen. Een parlementslid mag namelijk altijd tegen de partij in stemmen (last of ruggespraak, weetjewel).
Meer weten? Lees deze interessante uiteenzetting: http://tinyurl.com/bnduafj.
Ik heb overigens op Carola Schouten gestemd. Haar strijd tegen vrouwen- en kinderhandel krijgt van mij een 10+. Daarnaast is ze betrouwbaar, sterk (alleenstaande moeder in de politiek) en zeer intelligent.
Mythe 1: je kunt niet 100% achter een partij staan.
Net als je heel veel van je man, vriendin, moeder of kind kunt houden, ben het lang niet altijd met diegene eens of heb je lang niet altijd een goede relatie. Maar als je 80% van de tijd goed met diegene overweg kunt en hem/haar vertrouwt, is het gewoon een goede relatie.
Zo werkt het ook met een partij: als je het overwegend met de standpunten eens bent, moet je er gewoon op stemmen. En dat zeg ik niet omdat ik Ecrits over wil halen om CU te stemmen.
Mythe 2: we stemmen niet op een partij, maar op een volksvertegenwoordiger.
Je kiest iemand uit het parlement die jouw stem het beste kan vertegenwoordigen. Een parlementslid mag namelijk altijd tegen de partij in stemmen (last of ruggespraak, weetjewel).
Meer weten? Lees deze interessante uiteenzetting: http://tinyurl.com/bnduafj.
Ik heb overigens op Carola Schouten gestemd. Haar strijd tegen vrouwen- en kinderhandel krijgt van mij een 10+. Daarnaast is ze betrouwbaar, sterk (alleenstaande moeder in de politiek) en zeer intelligent.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Stemmen
» Strategisch stemmen?
» Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?
» Hoe te stemmen?
» Stemmen
» Strategisch stemmen?
» Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?
» Hoe te stemmen?
» Stemmen
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: