Stemmen; wie twijfelt ook nog...
+36
Blond
roosje87
Aimee
Chocolate Cookie
Snoopy
Tazz
loesje
Spring
Linda
Ooh La La!
Caulfield
Stuiterbal
loura
Melis_je
Rush
Elliot
Atelier Madame
luenca
Liz
Zonnetje
SuperGrover
Darius
Yare
sterremaan
Susan
Sugarfall
Arwyn
Anmy
studiebol
Alex
girli
Antibes
Sarah1985
PinkStar
Kowalski
Printje
40 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Stemmen; wie twijfelt ook nog...
Dijn82 schreef:Antibes schreef:Ik ga voor VVD. Sowieso omdat ik altijd al ergens tussen D66 en VVD inzit en dus omdat ik absoluut niet wil dat de PvdA de grootste wordt. Ik vind PvdA in de regeren prima, maar ik wil Samsom niet in het torentje (als het nou nog Wouter Bos was geweest). Ook ben ik stiekem een beetje bang dat PvdA het eerst over links gaat proberen als de SP ook nog redelijk groot uitvalt en dat is helemaal funest voor ons land komende jaren. Dussss: VVD. =)
Voor mij geldt dus precies het tegenovergestelde. Ik stem SP, omdat het echt funest is als de VVD ons land de komende jaren nog verder verpest, zoals ze de afgelopen jaren al erg goed is gelukt.
Rijken worden rijker en armen worden armer, dat vind ik zo krom. Ik vind het belachelijk dat studeren steeds moeilijker en duurder wordt en dat je even 200 euro extra aan eigen bijdrage krijgt als je psychisch ziek bent. Alsof je daar zelf iets aan kan doen en er zelf voor kiest. Dat is juist een groep mensen van wie er veel al weinig geld hebben door de problemen waar ze tegenaan lopen, die moet je niet nog meer kaal willen plukken.
Wat hebben ze afgelopen jaren verpest dan? Want hoe ik het zie is dat de crisis allang begonnen is voor de VVD aan de macht kwam en ik geloof dat het met een links kabinet nog wel een heeeeel stuk erger was geweest.. Ook geloof ik dat VVD plannen beter zijn op veel punten, zo kwam CPB ook uit op meer economische groei en minste begrotingstekort, meer banen en nog meer punten waarbij ik denk dat lost echt iets op. Als het dan weer béter gaat met ons land, mag het van mij ook weer wat linkser - niet al te links, werken/presteren moet beloond worden - maar nu even niet (waarom doe ik dit, ik heb geen tijd voor een discussie vanavond, laat ook maar, ik ben alweer weg ).
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik twijfelde ook nog maar ik kan morgen niet stemmen dus het gaat sowieso over voor mij, helaas.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik, heb nu nog steeds een duidelijk gevoel bij de partij maar wilde morgen toch nog even, checken via de stemwijzer. Ik hoop, echt dat we nu wel een keer krijgen waar wij op stemmen. En niet van, ik wil niet met die in de partij. we zitten niet meer in groep vijf toch mensen in de tweede kamer?.
Nou bij alle stemwijzers komt ongeveer hetzelfde eruit..dus het wordt toch de SP.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
©printje ik wilde ook SP stemmen, en deze kwam vorige week ook uit alle stemwijzers, haha maar toch nog even een twijfel. Maar denk wel dat het morgen dat gaat worden. Oja stemmen jullie ook altijd een vrouw? Of gewoon willekeurig? Ik stem altijd een vrouw. Haha vraag mij maar niet waarom, geen idee namelijk.
Antibes schreef:Dijn82 schreef:Antibes schreef:Ik ga voor VVD. Sowieso omdat ik altijd al ergens tussen D66 en VVD inzit en dus omdat ik absoluut niet wil dat de PvdA de grootste wordt. Ik vind PvdA in de regeren prima, maar ik wil Samsom niet in het torentje (als het nou nog Wouter Bos was geweest). Ook ben ik stiekem een beetje bang dat PvdA het eerst over links gaat proberen als de SP ook nog redelijk groot uitvalt en dat is helemaal funest voor ons land komende jaren. Dussss: VVD. =)
Voor mij geldt dus precies het tegenovergestelde. Ik stem SP, omdat het echt funest is als de VVD ons land de komende jaren nog verder verpest, zoals ze de afgelopen jaren al erg goed is gelukt.
Rijken worden rijker en armen worden armer, dat vind ik zo krom. Ik vind het belachelijk dat studeren steeds moeilijker en duurder wordt en dat je even 200 euro extra aan eigen bijdrage krijgt als je psychisch ziek bent. Alsof je daar zelf iets aan kan doen en er zelf voor kiest. Dat is juist een groep mensen van wie er veel al weinig geld hebben door de problemen waar ze tegenaan lopen, die moet je niet nog meer kaal willen plukken.
Wat hebben ze afgelopen jaren verpest dan? Want hoe ik het zie is dat de crisis allang begonnen is voor de VVD aan de macht kwam en ik geloof dat het met een links kabinet nog wel een heeeeel stuk erger was geweest.. Ook geloof ik dat VVD plannen beter zijn op veel punten, zo kwam CPB ook uit op meer economische groei en minste begrotingstekort, meer banen en nog meer punten waarbij ik denk dat lost echt iets op. Als het dan weer béter gaat met ons land, mag het van mij ook weer wat linkser - niet al te links, werken/presteren moet beloond worden - maar nu even niet (waarom doe ik dit, ik heb geen tijd voor een discussie vanavond, laat ook maar, ik ben alweer weg ).
Natuurlijk heeft de VVD ook goede punten. Of het de afgelopen jaren erger was geweest met een links kabinet durf ik niet te zeggen. Dit hebben we niet meegemaakt, dus weet je gewoon niet 100% zeker.
Er zijn punten waarin de VVD gelijk heeft, maar in mijn ogen niet als het gaat om zorg of onderwijs. De werkdruk in het basisonderwijs is bijvoorbeeld al behoorlijk hoog. De VVD wil dat kinderen zoveel mogelijk in het regulier onderwijs blijven. Ik weet uit ervaring dat er daardoor kinderen op een school zitten die voor hen gewoon niet goed is. Die hen niet de aandacht kan geven die ze verdienen, omdat je nog 34 andere kinderen in de klas hebt. Of juist dat dat ene kind alle aandacht krijgt en de andere 34 niet. Zorg net zo. Ik werk al 6 jaar in een verzorgingstehuis en daar is het echt achteruit gegaan de laatste jaren met al die bezuinigingen en dat verdienen die mensjes gewoon niet.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Die komt bij mij ook steeds hoog, maar ik wil Roemers eigenlijk gewoon niet als premier..Printje schreef:Nou bij alle stemwijzers komt ongeveer hetzelfde eruit..dus het wordt toch de SP.
Leuke kerel hoor, het was vast een leuke meester, maar ik zie hem echt niet als leider van dit land.
Sterremaan: Mijn moeder stemt ook altijd op een vrouw, mij maakt het niet zoveel uit.
Arwyn- Ratel
Precies Arwyn, de VVD wil zoveel mogelijk kinderen in het reguliere onderwijs, dat is funest voor alle kinderen. Als je zo graag een kennismaatschappij wilt worden moet je dat vooral gaan doen...alle kinderen gaan daar onder lijden.
Printje- Lady Post-a-lot
Nederland ís een kenniseconomie, dat wordt tegenwoordig helaas nogal eens vergeten..Printje schreef:Precies Arwyn, de VVD wil zoveel mogelijk kinderen in het reguliere onderwijs, dat is funest voor alle kinderen. Als je zo graag een kennismaatschappij wilt worden moet je dat vooral gaan doen...alle kinderen gaan daar onder lijden.
Arwyn- Ratel
Arwyn schreef:Nederland ís een kenniseconomie, dat wordt tegenwoordig helaas nogal eens vergeten..Printje schreef:Precies Arwyn, de VVD wil zoveel mogelijk kinderen in het reguliere onderwijs, dat is funest voor alle kinderen. Als je zo graag een kennismaatschappij wilt worden moet je dat vooral gaan doen...alle kinderen gaan daar onder lijden.
Ja nou ik bedoel als je dat meer en meer wilt gaan bevorderen, dan moet je vooral alle kinderen op dezelfde school zetten. Heel goed voor het onderwijs...not.
Printje- Lady Post-a-lot
Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Ze laten heus niet zomaar een kind naar speciaal onderwijs gaan, ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt van het onderwijs;-)
Yare- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12
Die zijn er inderdaad ook, kinderen die te snel in het speciaal onderwijs worden geplaatst.Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Stomme met dit soort dingen is, dat er gewoon eens beter naar de persoonlijke situatie gekeken moet worden. Dit geldt in mijn ogen voor heel dingen, net als de studiefinanciering en dergelijke.
Arwyn- Ratel
Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Dat is ook zo maar ik heb weer veel kinderen die zoveel baat gehad hebben bij het feit dat ze naar het speciaal onderwijs mochten. Het is idd zo persoonlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Yare schreef:Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Ze laten heus niet zomaar een kind naar speciaal onderwijs gaan, ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt van het onderwijs;-)
Naja, ik had prima op normaal onderwijs kunnen functioneren destijds als er hooguit wat uitzonderingen werden gemaakt qua toetsen/deadlines/afwezigheid en als psychische ziektebeelden wat meer behandeld werden al fysieke ziektebeelden en ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat op mijn groep destijds (ene stuk of 15-20) er zeker 3 waren die ook op regulier onderwijs even goed of beter af waren geweest. Er worden OOK gewoon kinderen te snel naar speciaal onderwijs gestuurd.
Antibes- Ratel
Arwyn schreef:Die zijn er inderdaad ook, kinderen die te snel in het speciaal onderwijs worden geplaatst.Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Stomme met dit soort dingen is, dat er gewoon eens beter naar de persoonlijke situatie gekeken moet worden. Dit geldt in mijn ogen voor heel dingen, net als de studiefinanciering en dergelijke.
Ja, en de langstudeerboete (waar ik in principe voor ben, mag van mij zelfs hoger en dan weer kijken naar redenen van uitloop). Lastige is dat naar losse situaties ook altijd tijd en geld kost en dat het dan vaak al niets meer oplevert.. Het is ook gewoon ZO lastig, reden dat ik nooit de politiek in wil (zal nooit vergeten dat Yes-topic toen welk beroep je mensen later wel zag doen en een hoop mij de politiek in wilden sturen, oh hell)..
Antibes- Ratel
Ik weet het écht niet. Nou staat ook mijn hoofd er totaal niet naar, maar ik moet van mezelf wel stemmen. Ik weet wel van sommige partijen die het echt niet worden in ieder geval, en ik vind het moeilijk. Als we heel egoistisch kijken komen we heel ergens anders op, dus misschien maar strategisch stemmen.
Gast- Gast
Die langstudeerboete is ook zoiets.. Ik ken mensen die met mij van de middelbare school zijn gekomen en nu volgens mij nog studeren (inmiddels al 8 jaar) en ja, dat is nog steeds de eerste studie. Van hen weet ik gewoon dat dat komt doordat ze de helft van de tijd in de kroeg hangen en gewoon niks doen voor hun opleiding. Die mogen een boete krijgen en een flinke ook. Daarentegen ken ik ook iemand die door haar ziekte maximaal de helft van een studiejaar in 1 jaar kan doen, maar kan ze gewoon niet. Dat zij daarvoor gestraft wordt, vind ik ronduit hard.Antibes schreef:Ja, en de langstudeerboete (waar ik in principe voor ben, mag van mij zelfs hoger en dan weer kijken naar redenen van uitloop). Lastige is dat naar losse situaties ook altijd tijd en geld kost en dat het dan vaak al niets meer oplevert.. Het is ook gewoon ZO lastig, reden dat ik nooit de politiek in wil (zal nooit vergeten dat Yes-topic toen welk beroep je mensen later wel zag doen en een hoop mij de politiek in wilden sturen, oh hell)..Arwyn schreef:Die zijn er inderdaad ook, kinderen die te snel in het speciaal onderwijs worden geplaatst.Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Mijn vader roept ook altijd dat ik de politiek in moet (of het theater, bijna hetzelfde tegenwoordig ). Niks voor mij ook, haha.
Arwyn- Ratel
Ik hoop op een coalitie van VVD-D66-PvdA. Ik twijfdelde nog tussen VVD en D66, maar ga uiteindelijk voor de VVD. Reden daarvoor is dat de PvdA en de VVD nek-aan-nek liggen, en ik wil eigenlijk dat VVD wel wint. En dan hopen op een coalitie met een vleugje links erin, niet alleen maar links.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ga PvdA stemmen, als strategische stem. Ik wilde op GroenLinks stemmen, maar ik zou het heel erg vinden als de VVD weer de grootste wordt. Ik zou heel graag een links kabinet zien. Mijn beweegredenen zijn dus exact die van Antibes, alleen dan in favor of PvdA. PvdA (en ook GL) hebben absoluut standpunten waar ik niet achter sta, zoals het sociaal leenstelsel. Maar dat is politiek, als ik dat anders zou willen, zou ik er zelf maar moeten gaan staan.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik twijfel nog tussen PvdA en VVD. Twee heel verschillende partijen, maar beide hebben standpunten waar ik het helemaal mee eens ben, maar beide ook standpunten waar ik het niet mee eens ben. Mijn vriend twijfelt ook nog tussen deze twee partijen, dus ik zei net al: als jij nou op de VVD stemt, dan stem ik op de PvdA.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch een lichte voorkeur heb voor de PvdA, omdat zij het veel beter voor hebben met het onderwijs en het bedrijf waar ik voor werk, doet veel in het onderwijs.
Ik kijk een beetje naar mijn eigen belang. Zo kies ik bewust voor een partij die tegen het heffen van belasting op de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer met de auto is, want dat scheelt mij 100-150 euro per maand. Daarom valt D66 bij mij direct af. Maar van de andere kant kijk ik ook naar wat mij het beste lijkt voor Nederland.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch een lichte voorkeur heb voor de PvdA, omdat zij het veel beter voor hebben met het onderwijs en het bedrijf waar ik voor werk, doet veel in het onderwijs.
Ik kijk een beetje naar mijn eigen belang. Zo kies ik bewust voor een partij die tegen het heffen van belasting op de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer met de auto is, want dat scheelt mij 100-150 euro per maand. Daarom valt D66 bij mij direct af. Maar van de andere kant kijk ik ook naar wat mij het beste lijkt voor Nederland.
Laatst aangepast door Zonnetje op di 11 sep 2012 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Antibes schreef:Dijn82 schreef:Antibes schreef:Ik ga voor VVD. Sowieso omdat ik altijd al ergens tussen D66 en VVD inzit en dus omdat ik absoluut niet wil dat de PvdA de grootste wordt. Ik vind PvdA in de regeren prima, maar ik wil Samsom niet in het torentje (als het nou nog Wouter Bos was geweest). Ook ben ik stiekem een beetje bang dat PvdA het eerst over links gaat proberen als de SP ook nog redelijk groot uitvalt en dat is helemaal funest voor ons land komende jaren. Dussss: VVD. =)
De punten die ik net heb genoemd, zoals onderwijs en zorg. De crisis is zeker al begonnen voor de VVD aan de macht kwam, maar ik vind niet dat ze er nou veel aan hebben gedaan om die op te lossen.
Discussie is ook niet mijn bedoeling hoor. Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil.
Gast- Gast
Antibes schreef:Yare schreef:Antibes schreef:Tjah en ik heb uit persoonlijke ervaring (ik moest naar het speciaal onderwijs) juist weer gezien dat er OOK een hoop kinderen zijn die beter af zouden zijn als ze op het regulier onderwijs konden en mochten blijven... Politiek blijft ook zo persoonlijk en dan ook nog eens net wat je zelf gelooft, want het is en blijft toch allemaal koffiedik kijken. Je zult nooit weten of de andere plannen beter/slechter werken/zouden werken, het is maar net wat je zelf gelooft..
Naja, ik had prima op normaal onderwijs kunnen functioneren destijds als er hooguit wat uitzonderingen werden gemaakt qua toetsen/deadlines/afwezigheid en als psychische ziektebeelden wat meer behandeld werden al fysieke ziektebeelden en ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat op mijn groep destijds (ene stuk of 15-20) er zeker 3 waren die ook op regulier onderwijs even goed of beter af waren geweest. Er worden OOK gewoon kinderen te snel naar speciaal onderwijs gestuurd.
En dat is juist een punt wat de VVD niet doet. Ben je psychisch ziek? Betaal maar even 200 euro extra bovenop je al enorm hoge eigen risico, maar als je je heup breekt, hoeft dit niet. Krom toch?
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Stemmen
» Strategisch stemmen?
» Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?
» Hoe te stemmen?
» Stemmen
» Strategisch stemmen?
» Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?
» Hoe te stemmen?
» Stemmen
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: