Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maat fiets met 6 jaar.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Maat fiets met 6 jaar. Empty Maat fiets met 6 jaar.

Bericht  woezel ma 10 sep 2012 - 1:46

Ik ben benieuwd wat voor maat fiets jullie kinderen hadden met 6 jaar.
Wil M graag een nieuwe fiets geven voor zijn verjaardag. Maar als ik zo de maten lees op internet twijfel ik tussen 18 en 20 inch. Hij zit qua lengte boven het gemiddelde.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat fiets met 6 jaar. Empty Re: Maat fiets met 6 jaar.

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:49

Ik zou voor 20 inch gaan, vooral als hij al wat langer dan gemiddeld is. Die staat bij 6 - 9 jaar, en 18 inch bij 5 - 7 jaar, dan is hij er zo uitgegroeid, bij 20 inch is het wellicht klein beetje op de groei, maar kan hij er nog wel een tijd mee doen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:51

Mij hebben ze gezegd dat maat 18 een tussenmaat is. Als je daar nu aan begint zou het een fiets extra kosten in de kinderjaren. Bovendien schijnt maat 18 een niet veelvoorkomende maat te zijn?

Ik weet het ook niet zeker, maar wij gaan daarom toch maar voor 20. Nu is dat nog te groot, ze kan helemaal niet bij de grond en dat durven we nog niet aan, maar deze maat wordt het hier dus.

Gast
Gast

Bericht  woezel di 11 sep 2012 - 1:29

We neigen inderdaad ook naar de 20 inch. En mocht het op zijn verjaardag toch blijken dat het nog wat te groot is dan zoeken we dan maar even een goedkope 18 inch via marktplaats.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Theeleut di 11 sep 2012 - 1:40

Wij zijn met 5 jaar naar een 18inch gegaan en met 7 jaar een 22 inch. Het was in het begin even wennen voor haar dat ze niet meer eiden voeten plat op de grond kon zetten, maar nu zou ze ook makkelijk op een 24 inch kunnen rijden. Ik zou voor de grootste maat gaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 2:06

Mijn zoon is 5 jaar en heeft pas geleden een 16 inch gekregen. Dus zo zie je maar hoe het kan verschillen Wink

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama di 11 sep 2012 - 2:25

Elodie schreef:Mijn zoon is 5 jaar en heeft pas geleden een 16 inch gekregen. Dus zo zie je maar hoe het kan verschillen Wink
hier hetzelfde hoor....
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 3:04

Hier wordt D.ylan vrijdag 5 jaar en hebben een 20 inch fiets gekocht! Gewoon even naar de fietsenwinkel om te passen. Dit hebben wij ook gedaan smile En 18 was voor nu prima maar hij kon ook op 20 al makkelijk weg rijden en dan is dat een betere optie omdat we daar langer mee kunnen doen.

D.ylan rijd al vanaf zijn 3e op een 16 inch trouwens. En je kan het aan kleding maten beter afmeten dan aan jaren want daarin is ieder kind anders in. En kwa kledingmaat kun je makkelijker afwijzen of het zal passen ja of nee. *D.ylan zit in 116/112*

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 4:35

We hebben hier net een 20inch gekocht. Nog wel te groot, ze kan er wel goed op fietsen, maat het opstappen lukt nog niet. Maar dat komt vanzelf.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: