1 jaar oud is uittesten?
+5
Fiwen
Twellie
chipa
Pien
Fearie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
1 jaar oud is uittesten?
D is 3 weken geleden 1 jaar geworden en ik zou bijna kunnen zeggen dat het deels een ander manneke is geworden, heel erg uittesten wat hij wel en niet mag, gillen en zijn hoofd achterover gooien als hij zijn zin niet krijgt, etc etc.
Ben ik dan de enige met een dwarse dreumes of herkennen meer mama's dit?
Ben ik dan de enige met een dwarse dreumes of herkennen meer mama's dit?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: 1 jaar oud is uittesten?
Ik zou het niet als uittesten zien, maar ontdekken dat hij ook een eigen wil heeft en het onvermogen om te kunnen gaan met wanneer hij iets niet mag.
Gast- Gast
Herkenbaar!!! Het is echt 1grote ontdekkingstocht... Waar regelmatig driftbuien in voor komen omdat iets nog niet lukt. Sinds e wat kleine stukjes los kan lopen gaat het wel beter.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Rejoy. schreef:Ik zou het niet als uittesten zien, maar ontdekken dat hij ook een eigen wil heeft en het onvermogen om te kunnen gaan met wanneer hij iets niet mag.
Dat is ook een betere omschrijving
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Doet f ook. Als hij iets niet mag of als hij zijn zin niet krijgt gooit hij zo zijn hoofd achteroverer en wil zich laten vallen. Ook stampvoeten kan hij erg goed.
Is ook niet leuk als je alle snoertjes uit de home cinema set wil trekken en mama zegt dat dat niet mag en haalt je daar weg
Is ook niet leuk als je alle snoertjes uit de home cinema set wil trekken en mama zegt dat dat niet mag en haalt je daar weg
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Dat is heel herkenbaar, het ging hier pas met 2,5 jaar weer over.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier ook herkenbaar maar dan vanaf haar 2e verjaardag. Nu snap ik de uitspraak "ik ben 2 en ik zeg nee" ineens :-p
Geen tips, alleen veel gedult en "het is een fase".
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik denk dat ieder kind daar wel eens doorheen gaat. Toen dochter kleiner was kon ze haar hoofd ook zo achterover gooien. Tegenwoordig gaat ze stampvoeten.
Ze gaan hun grenzen aftasten, logisch, want dat moeten ze ook zelf leren.
Afleiden is hier de grote truc.
Ze gaan hun grenzen aftasten, logisch, want dat moeten ze ook zelf leren.
Afleiden is hier de grote truc.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ook een dametje van 1 die precies hetzelfde doet. Om gek van te worden soms, maar idd het is maar een fase als het goed is. Sterkte ermee, want leuk is anders
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Herkenbaar. En alles van elkaar afpakken, haren trekken etc. Het lijkt soms wel een machtspelletje tussen die twee.
Ook heeft de 1 er een handje van om tot spugen toe iedere keer zijn vingers achter in zijn keel te steken, dat is ook weer nieuw.
Met je hoofd ergens tegenaan bonken (of tegen elkaar) is hier ook een hobby en dat is te zien ook aan alle blauwe plekken.
Opeens hard gillen zodat de ander gaat huilen is voor hun ook hilarisch.
Maar het leukste is al ik ze corrigeer, ze roepen al euh euh als ze iets doen wat niet mag, en als ik ze corrigeer komen ze niet meer bij het lachen.
Ook heeft de 1 er een handje van om tot spugen toe iedere keer zijn vingers achter in zijn keel te steken, dat is ook weer nieuw.
Met je hoofd ergens tegenaan bonken (of tegen elkaar) is hier ook een hobby en dat is te zien ook aan alle blauwe plekken.
Opeens hard gillen zodat de ander gaat huilen is voor hun ook hilarisch.
Maar het leukste is al ik ze corrigeer, ze roepen al euh euh als ze iets doen wat niet mag, en als ik ze corrigeer komen ze niet meer bij het lachen.
Laatst aangepast door Stofzuiger op zo 9 sep 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jaaaaaa... Maar omdat ze heel blond zijn hoor ik vaker de opmerking over 'kale bolletjes' ' kalig' etc. En zit niet veel op, maar het zit er wel en ik ben er zo trots opMaple schreef:Stofzuiger schreef:Maple schreef:Hebben ze haar dan, Stof?
Gast- Gast
Oh ja dan is het geen leuke opmerking idd, sorry! Maar de laatste keer dat ik ze zag hadden ze geloof ik alleen nog wat donshaartjes, maar dat is nu in elk geval al wat meer gewordenStofzuiger schreef:Jaaaaaa... Maar omdat ze heel blond zijn hoor ik vaker de opmerking over 'kale bolletjes' ' kalig' etc. En zit niet veel op, maar het zit er wel en ik ben er zo trots opMaple schreef:Stofzuiger schreef:Maple schreef:Hebben ze haar dan, Stof?
Gast- Gast
Fiwen schreef:Hier ook herkenbaar maar dan vanaf haar 2e verjaardag. Nu snap ik de uitspraak "ik ben 2 en ik zeg nee" ineens :-p
Haha, hier ook ja.. pfff..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Stofzuiger schreef:Jaaaaaa... Maar omdat ze heel blond zijn hoor ik vaker de opmerking over 'kale bolletjes' ' kalig' etc. En zit niet veel op, maar het zit er wel en ik ben er zo trots opMaple schreef:Stofzuiger schreef:Maple schreef:Hebben ze haar dan, Stof?
Er is hoop hoor, mijn zoontje had ook best lang weinig heel blond haar waardoor hij een beetje kalig leek. Maar hij heeft nu een prachtige grote bos met blonde krullen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: