Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveelheden voeding

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveelheden voeding Empty Hoeveelheden voeding

Bericht  _Lana_ za 8 sep 2012 - 1:20

Het gaat tegenwoordig gelukkig een stuk beter met de bijvoeding en ze zijn gek op fruit. Vooral mijn zoontje krijgt er geen genoeg van.
We zijn met 6 maanden begonnen en sinds 1,5 week krijgen ze standaard fruit en groente op een dag ( daarvoor of fruit, of groente ).
Opzich geven ze zelf aan hoeveel ze willen eten. En klaar is klaar. Maar bij mijn zoontje zit er denk ik niet echt een rem op, die eet vrolijk door.
Gisteren had ik een peer klaargemaakt en die ging binnen 5 minuten op.
Toen dacht ik, zal ik meer klaarmaken? Maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoeveel een kindje van 7 maanden eet. En wat het maximum is van fruit en groente.
Ik moet er wel even bijzeggen, dat ze sinds een week pas echt zijn gaan eten, dus ik wil het rustig opbouwen.

Hoeveel maken jullie klaar voor je kindje? Hoeveel fruit en hoeveel groente?
Ze krijgen een half uur na hun fruit nog een fles van 180+6.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveelheden voeding Empty Re: Hoeveelheden voeding

Bericht  Tania za 8 sep 2012 - 1:25

M. krijgt een appel, peer of banaan. Dan zou ze nog wel meer eten als ik meer zou geven maar voor nu vind ik dat wel even genoeg per keer. Ze redt het daar ook prima mee tot de volgende voeding.
Groente gaat er ook goed in, op zich mag ze wel tot ze niet meer lust. Ze gaat nu steeds meer eten dus binnenkort krijgt ze er ook een aardappeltje bij denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 1:27

Hou maar op over de rem... Die heeft A hier nooit gehad, volgens mij zijn mijn man en ik vergeten die er op te "maken".

Met 4 weken dronk hij 170cc en kwam hij nog om de 2u.
Met 7 weken over gegaan op Forte en toen kwam hij eindelijk tussen de 3 en de 4 uur.
Met 4 maanden bijvoeding gaan geven omdat hij niet genoeg had aan de flessen en op de max zat.
We zijn met fruit begonnen, dat ging niet goed, overgegaan op groente en dat at hij wel. Na een tijdje ging dat goed en toen ook fruit erbij gaan geven.

Met 7 maanden was A zijn schema:

06.00 210cc+7
09.30 3 stuks fruit
10.30 180cc+6
12.00 2 boterhammen
14.00 180cc+6
16.30 flinke bak groente+aardappel (tussen de 300-400 gram)
19.00 papfles 210cc+7+pap

Dat was gewoon echt zo veel.
Toen ben ik langzaam zijn ritme om gaan gooien, hij kon daar niet zo goed tegen dus dat moest ik echt goed aanpakken.
Nu is het vanaf 8 maanden zo:

07.00 210cc+7 (inmiddels 180cc+6)
10.00 2 stuks fruit + sap
12.00/12.30 1 boterham + 120cc+4
14.30/15.00 soepstengel/knacker o.i.d. + sap
16.30 groente+aardappel+vlees/vis (maximaal 300gram) en een toetje
19.00/19.30 papfles 210cc+7+pap

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 8 sep 2012 - 4:56

S krijgt rond 9 uur een fruithap en dat is meestal een halve van een soort, en nog een half stuk van een ander soort fruit. Ene keer eet hij alles op, andere keer niet. Dus ongeveer 1 stuks fruit per dag. Om 11 uur krijgt hij dan een weer een fles.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  _Lana_ za 8 sep 2012 - 6:03

Bedankt! Ik zie het al, voortaan neem ik 1 stuk fruit per persoon. Dat vinden ze zo lekker. En doen jullie bijv. een halve aardappel bij de groente?
Haha Watermeloen, onverzadigdbaar ;-). Is hij ook groot? Pff 170 toen hij zo klein was. Jeetje, haha, klein hongerlapje.
En hij krijgt wel minder flessen vanaf 8 maanden, wij hebben nu 4 flessen van 180+6.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 6:27

Ik kijk gewoon een beetje of de verhouding aardappel-groente klopt.
Niet teveel aardappel in elk geval want dan is het zo;n droge kuch.

A. was met 7 maanden 75cm en 8.7 kilo.
Hij kan nu met gemak maat 80 aan dus ik gok (moeten dinsdag weer naar het CB) dat hij zo'n 80cm zal zijn en richting de 9.5 kilo gaat. Tegen etenstijd heeft hij er nu een handje van om naar de keuken te gaan en dan slaat hij heel hard met zijn hand op de grond of tegen de keukenkastjes Hoeveelheden voeding 394967

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ za 8 sep 2012 - 7:07

Watermeloen schreef:Ik kijk gewoon een beetje of de verhouding aardappel-groente klopt.
Niet teveel aardappel in elk geval want dan is het zo;n droge kuch.

A. was met 7 maanden 75cm en 8.7 kilo.
Hij kan nu met gemak maat 80 aan dus ik gok (moeten dinsdag weer naar het CB) dat hij zo'n 80cm zal zijn en richting de 9.5 kilo gaat. Tegen etenstijd heeft hij er nu een handje van om naar de keuken te gaan en dan slaat hij heel hard met zijn hand op de grond of tegen de keukenkastjes Hoeveelheden voeding 394967

Hahahha Laughing!!
Hoe oud is A nu? Opzich valt dat wel mee, 8,7 kilo bij 75 cm. Waarschijnlijk verbruikt hij veel energie Wink.
Mijn zoon is nu 7 kilo en dochter 6 kilo ( ongeveer, maandag weer naar de KA ). Dus ik vind het wel logisch dat dochter minder eet.

Ik doe morgen trouwens gewoon een heel klein stukje aardappel erbij. Even wennen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie za 8 sep 2012 - 9:47

Mijn dochter is hetzelfde als de zoon van Watermeloen: meer is beter. Ze eet zeker twee stuks fruit op een dag en echt een goed bord warm eten. Geen goed bord warm eten voor een kind van negen maand, maar gewoon een bord vol. Op haar meest extreme fruitdag heeft ze twee appels, twee bananen en een peer naar binnen gewerkt, dat was tussen de zeven en acht maand.

Ik let er alleen op dat ze niet meer dan een liter melk per dag binnen krijgt, voor de rest mag ze eten wat ze wil. Ze is lang voor haar leeftijd, maar ook dun. Ik ga er dus vanuit dat ze het gewoon nodig heeft. Zelf heb ik ook een enorm snelle verbranding, dus ze heeft het niet van een vreemde.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 9:50

Lana: A. is nu 9mnd1wk en hij zit geen seconde stil.
Hij is ook absoluut niet te zwaar ofzo, hij heeft wat spekkies maar niet abnormaal ofzo.

Tuinstoel: Hahaha. Jouw meisje is ook zo;n lekkerbek he!
A. doet qua eten echt niet onder voor H. En H. eet ook niet bepaald slecht.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: