Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. Empty Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering..

Bericht  Jazzlyn do 6 sep 2012 - 6:49

Eerder vroeg ik hier om advies omdat hij al maanden de middagfles (omstreeks 12.30) weigerde. Nu geven we dus geen fles meer, maar een paar stukje boterham om te oefenen en wat pap na (ong. 130 pap) een hele vooruitgang, ook al blijft het moeizaam gaan.

Sinds een dag of 5 is hij nu ook de laatste en enigste fles moeilijk gaan drinken, die van 19.00 uur! Later gaat niet, en als hij wakker is weigert hij hem. Hij gaat nu om 18.00/18.30 naar bed en ik probeer hem slapend de fles te geven om 19.00 uur. Vandaag dronk hij maar 20 ml!Neutral

Gister en eergister dronk hij ook maar zon 100 a 120 en kwam hij pas rond kwart voor 8 om eten. Honger had hij dus niet, wat hij nu doet kan ik nog niet voorspellen natuurlijk.

Wat moeten we nu doen? Ipv fles toetje na de groenten? En wat danNogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. 1371890812 Hij raakt echt in paniek van de fles als hij nog wakker is. Ook van tuit etc. Jeetje wat kan zon kleintje je onzeker laten voelen!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. Empty Re: Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering..

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 7:08

uit een beker/cupje?

en anders een prelogopedist opzoeken om te kijken waar zijn aversie vandaan komt, want dit is niet normaal.

Gast
Gast

Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. Empty Re: Nogmaals voedingsprobleem nu fles weigering..

Bericht  _Lana_ do 6 sep 2012 - 7:19

Rejoy. schreef:uit een beker/cupje?

en anders een prelogopedist opzoeken om te kijken waar zijn aversie vandaan komt, want dit is niet normaal.

Ik ben het met Rejoy eens. Dit is, buiten dat het heel vervelend is voor jou, echt niet normaal hoor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt.
Verder heb ik niet echt tips helaas.
Heel veel succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Jazzlyn do 6 sep 2012 - 7:19

Mijn oudste is opgenomen voor hetzelfde en ze kunnen er niet achter komen waar de aversie vandaan komt. Het is aversie tegen melk. Waarschijnlijk zit er een allergie achter (denk aan lactose of iets). Zou niet gek zijn. Als baby had ik hetzelfde en nog steeds reageer ik slecht op melk (drink het pas vanaf mijn 16de)!

Koemelkvrije melk wordt overigens helemaal geweigert. Uit een beker laat hij het gewoon uit zijn mond lopen, idem voor cupje.

Hij groeit echter als kool en is een super vrolijk kind dat heel goed ontwikkeld. De problemen met de melk is het enigste dusNogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. 1270000679

De prematurenpoli (oa. kinderarts) geeft aan dat er niks is met techniek of wat. En dat het vaker voorkomt, vaker op latere leeftijd (rond de 7 maanden) en ze er niks aan kunnen doen, hij eet namelijk prima de andere dingen!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 6 sep 2012 - 7:21

Owja, hij weigert hem om 7 uur niet huilend ofzo! Hij ligt gewoon volop te lachen en gek te doen, zuigt/slikt alleen niet.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 6 sep 2012 - 7:38

Ik heb geen advies voor je. Ik wil je alleen even laten weten dat ik het heel rot voor je vindt dat die flessen zo moeizaam gaan (of zelfs helemaal niet). Ik kan me voorstellen dat het je af en toe radeloos maakt, ook al groeit je zoontje goed. Het is toch makkelijker als een kindje gewoon de fles drinkt zonder dat je je in allerlei bochten moet wringen om wat voedsel te kunnen geven.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jazzlyn do 6 sep 2012 - 7:44

Sanne schreef:Ik heb geen advies voor je. Ik wil je alleen even laten weten dat ik het heel rot voor je vindt dat die flessen zo moeizaam gaan (of zelfs helemaal niet). Ik kan me voorstellen dat het je af en toe radeloos maakt, ook al groeit je zoontje goed. Het is toch makkelijker als een kindje gewoon de fles drinkt zonder dat je je in allerlei bochten moet wringen om wat voedsel te kunnen geven.

Ja je wordt zo inmens onzeker! Soms krijg je ook rare adviezen of opmerkingen. Dat de arts dat zegt, ja hij moet het opdrinken. Maar wat als hij net niet doet? Het dan ook echt niet doet? Je kent mij ondertussen wel een beetje en ik ben niet het type o hij wil niet? Klaar. We hebben nu alles geprobeerd! Normale fles, papfles, pap met extra lekker smaakje, warm,koud, lauw, lopen, zittend, liggend.. Wat dan nog meer? En als je dan ziet hoe veel lol hij vaak heeft tijdens het andere eten! Hopelijk gaat hij vannacht wel slapen, want dat heb ik al 2 nachten amper gedaan (vannacht 12 uur in de auto gezetenNogmaals voedingsprobleem nu fles weigering.. 561177 )
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: