Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moedergevoel

+14
CCC
Susan
strawberry
*Lookie*
Lousanne
meisjesmama
missy.
Twellie
Printje
Thunder
Annie24
kwak
mauwmauw
Blue flower
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moedergevoel - Pagina 2 Empty Re: Moedergevoel

Bericht  Lousanne di 4 sep 2012 - 23:19

strawberry schreef:
Lousanne schreef:
Annie24 schreef:Ik vertrouw 100% op mijn moedergevoel en ben zo'n bitch die me dan dus ook niet weg laat sturen door de huisarts zonder dat er goed naar Y. is gekeken en hij er iets voor heeft gekregen. Loopt trouwens niet altijd goed af, want toen mijn huisarts op vakantie was en ik bij zijn vervangster moest komen met Y. ben ik zo erg uit mijn stekker gegaan dat mijn moeder, die in de wachtkamer zat, dacht dat ik haar over de tafel zou trekken en me uit de behandelkamer is komen halen Embarassed
Kleine uitleg: Y. had al 5 dagen niets gedronken, had al 5 dagen rond de 40graden koorts inclusief minimaal 1 spuitluier per half uur en mevrouw wist me doodleuk te vertellen dat ze niets voor me kon doen en ik maar 'moest wachten tot hij helemaal uitgedroogd zou zijn'. Twisted Evil

Daar loopt trouwens nu nog een klacht over via mijn zorgverzekering. Een klacht van mij over die vervangende arts dan hé.

Sorry, maar een arts kan wel beoordelen of je kindje uitgedroogd was of niet? Dat zal dan waarschijnlijk niet het geval zijn geweest. (5 dagen helemaal niets drinken en een spuitluier per half uur lijkt me trouwens ook wat overdreven, dat kan namelijk niet, dat houdt geen kindje vol). Ik snap dat het soms lastig te aanvaarden is voor moeders, maar aan heel veel 'kwalen' kan een huisarts gewoon niets aan doen. In bovenstaand geval met waarschijnlijk een buikgriepvirusje kan de huisarts alleen beoordelen of t kindje uitgedroogd is ja of nee, als dat niet zo is dan kan hij ook verder niet. Hetzelfde bij virusjes van de luchtwegen (las hierboven iets over het rota-virus), dat is ook iets waar weinig aan gedaan kan worden en wat vanzelf uit moet zieken.
Ik snap echt dat het heel vervelend als je kindje ziek is en je moedergevoel zegt dat ie echt wat heeft, maar dat de huisarts hier vaak als de grote boeman wordt afgeschilderd vind ik niet terecht.

Uhhhm hoe kan jij nou oordelen dat het overdreven is dat haar kindje al 5 dagen niks dronk en veel spuitluiers had, daar was je toch niet bij?

Als een kindje 5 dagen helemaal niets drinkt en om het half uur spuitluiers heeft, dan is het kindje (sorry bot gezegd) dood. Het KAN gewoon niet dat een kindje 5 dagen niet drinkt, elk half uur spuitluiers heeft en dan nog leeft. En daarom durf ik dit overdreven te noemen.

(een volwassen mens kan maar kort zonder vocht, ze zeggen altijd dat je 2 dagen zonder drinken kan, het is wel ietsje langer maar niet veel. Maar kinderen en vooral baby's drogen nog veel sneller uit dan volwassenen)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan di 4 sep 2012 - 23:34

Een huisarts die zegt dat je maar moet wachten tot je kind helemaal uitgedroogd is, dat is niet normaal, dan kan je op je kop gaan staan en roepen dat huisartsen altijd de boeman zijn, maar het is gewoon niet normaal. Gelukkig is ze daar ook in erkend en is er werk van gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lousanne di 4 sep 2012 - 23:38

Suzan, daar geef ik je wel gelijk in, dat is niet zo tactisch en niet goed om te zeggen.
Maar als het kindje op dat moment nog niet uitgedroogd was (wat vast niet zo was anders had de huisarts dat gezien), dan is er écht niet zoveel wat een huisarts kan doen hoor Moedergevoel - Pagina 2 561177
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  CCC di 4 sep 2012 - 23:54

Ik vertrouw ook echt op mijn gevoel... Hier word in het ziekenhuis bijv. ook volgehouden dat N. haar wegval reacties niet door eventuele pinda's zouden kunnen komen. Want daar is ze veel te jong voor en komt bijna niet voor. Nee, misschien is N. net dat ene meisje die daar nu al een enorme reactie op geeft. Goed dat je hebt volgehouden Yvonne... zo zie je maar... en je arme kindje Sad

Trouwens wel typerend voor de nederlandse gezondheidszorg... er zijn een paar opties, is dat het niet... dan stoppen ze maar met onderzoeken. En wij maar betalen voor goede zorg en die kosten word je ook niet vrolijk van als we het hebben over je maandelijkse zorgverzekering en eigen risico per jaar.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 0:01

Lousanne schreef:Suzan, daar geef ik je wel gelijk in, dat is niet zo tactisch en niet goed om te zeggen.
Maar als het kindje op dat moment nog niet uitgedroogd was (wat vast niet zo was anders had de huisarts dat gezien), dan is er écht niet zoveel wat een huisarts kan doen hoor Moedergevoel - Pagina 2 561177

Knap zeg. Was je erbij?

Gast
Gast

Bericht  Didi wo 5 sep 2012 - 0:10

Mijn zoontje had toen ie 5 maanden was hele sterk ruikende plasluiers en soms huilde hij zo. Ik heb toen de huisartsenpraktijk gebeld om te vragen of ze z'n urine ook na wilden kijken.
Ik mocht niet komen want een baby had nooit blaasontsteking en jongetjes al helemaal niet. Ik heb gezegd dat ik dezelfde middag nog urine kwam brengen en dat ze t maar even na moesten kijken. Nou ik moest me niet zo druk maken, en ze vroeg ook nog of het mijn eerste kindje was. Maar goed, ze heeft het s middags wel nagekeken en we werden gelijk doorgestuurd naar de kinderarts. Na een aantal onderzoeken bleek hij nietbekkenontsteking te hebben en heeft hij 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.Hij krijgt nog steeds elke dag antibiotica omdat hij een afwijking heeft aan zijn ene niertje.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Tania wo 5 sep 2012 - 0:19

Wat ik zo vervelend vind is dat alle keren dat ik met mijn zoontje bij de hap ben geweest ze meteen zeggen "oh maar hij is nog zo wakker/alert/vrolijk/aan het spelen, het is niks ernstigs". Ik ken mijn zoontje echt wel en op die momenten was hij niet zichzelf en was er ook echt iets aan de hand. Ik moest dan echt m'n best doen om ze goed te laten kijken of ons door te laten sturen naar de kinderarts. Ik heb mijn eigen huisarts in zijn gegevens laten zetten dat hij ondanks zijn vrolijkheid wel echt ziek kan zijn omdat hij dit tot nu toe elke keer gehad heeft ook als hij echt flink ziek was. Gelukkig zag zij dit wel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lousanne wo 5 sep 2012 - 0:36

Luce schreef:
Lousanne schreef:Suzan, daar geef ik je wel gelijk in, dat is niet zo tactisch en niet goed om te zeggen.

Knap zeg. Was je erbij?

Ik mag toch aannemen dat een huisarts dat objectief gezien bepaalde parameters kan beoordelen.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 0:39

Lousanne schreef:
Luce schreef:

Knap zeg. Was je erbij?

Ik mag toch aannemen dat een huisarts dat objectief gezien bepaalde parameters kan beoordelen.

Diagnosestelling is ook heel vaak een stuk eigen interpretatie hoor

Gast
Gast

Bericht  Lousanne wo 5 sep 2012 - 0:41

Rejoy. schreef:
Lousanne schreef:
Luce schreef:

Knap zeg. Was je erbij?

Diagnosestelling is ook heel vaak een stuk eigen interpretatie hoor

Dat is waar, bij sommige ziektebeelden wel. Maar uitdroging kun je goed objectief bepalen
(ik ben overigens arts. Geen huisarts.)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Bericht  strawberry wo 5 sep 2012 - 2:20

Tuinstoel schreef:Nou, dat lijkt me gewoon een kwestie van rekenen. Spuitluier is minstens 100 ml, dat maal 48 keer per dag en dat maal vijf keer is 240. Dat weer maal honderd en dat betekent dat haar zoon zo'n 24 kilo zou uitgepoept hebben in vijf dagen terwijl hij niks binnen kreeg.

Ik denk dat Annie gewoon bedoelde te zeggen dat hij héééél veel last had van spuitluiers.

Gewoon een vraag niet als aanval bedoeld, maar wie of waar zegt/staat dat een spuitluier minstens 100ml is? Ik ben nieuwschierig hoe je daar aan komt.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Twellie wo 5 sep 2012 - 2:50

Nou ja, ruwe schatting. 50 mag ook hoor smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 3:20

Lousanne schreef:
Watermeloen schreef:Ik zou daar heel erg boos om worden, sorry hoor.
En ik wil je absoluut geen angst aanjagen maar hier in het ZH gaven ze aan dat kindjes met kinkhoest en RS altijd worden opgenomen. Het kan erg gevaarlijk zijn, zelfs levensbedreigend. Er kunnen momenten zijn dat ze er zelf niet meer uit kunnen komen. A had in die tijd ook erge last van apneu. Ze waren blij dat hij daar lag omdat het alarm dan afgaat en ze kunnen zien hoe hij daar zelf uit kwam.

Het protocol was niet anders voor kinkhoest zei ze. Daar dachten ze in eerste instantie namelijk aan.
Nu ik gezien heb hoe A er aan toe was, was ik echt heel blij dat hij daar lag. Thuis had ik geen oog dicht gedaan en hij had het af en toe echt héél erg moeilijk met ademen. Door de zuurstof was het net wat makkelijker voor hem.

Dit is niet waar hoor. Als kinderen een beetje snotterig en hoesterig zijn kunnen ze ook het RS virus hebben, maar lang niet altijd is dit zo ernstig dat er een dokter bezocht wordt. Dus dan worden ze ook niet opgenomen. Kindjes met een verdenking op een RS virus (want dit weet je immers pas na een paar dagen ivm de kweken) worden opgenomen als ze benauwd zijn, voor idd wat zuurstof ondersteuning of wat verneveling etc.

Nee, maar dan wordt het ook gezien als een verkoudheidje.
Ik heb het dus over zware klachten en bovenstaande werd mij verteld hier in het ziekenhuis.

Gast
Gast

Bericht  strawberry wo 5 sep 2012 - 3:53

Tuinstoel schreef:Nou ja, ruwe schatting. 50 mag ook hoor Moedergevoel - Pagina 2 561177.

Haha nogmaals het was niet stom bedoeld ik vroeg het me alleen af. Als de jongste hier een spuitluier heeft kan ik namelijk geen schattig maken van hoeveel ml dat ongeveer is Wink
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  PapillonRose wo 5 sep 2012 - 6:50

Ik vertrouw ook heel erg op mijn moedergevoel. Gelukkig heeft A. nog weinig gekke dingen gehad. Ze is wel regelmatig ziek geweest, maar meestal geen hele gekke dingen en als we eens naar de huisarts of huisartsenpost moesten werden we ook altijd serieus genomen en werd ze goed onderzocht. Wel heb ik 1x gehad dat ze al twee dagen ziek was, goed ziek met heel veel overgeven en diarree. Ik vertrouwde het niet, en volgens de assistente van de huisarts moest ik het nog maar even aankijken, want binnen 2 dagen droog je niet uit blijkbaar. Ik heb me niet laten afschepen, en mocht komen. De huisarts was er niet gerust op, dus door naar het ziekenhuis. Ook daar waren ze er niet gerust op en toen moest ze mooi blijven de rest van de dag, ze kreeg een sonde met ORS. Daarna was ze al zo´n eind opgeknapt! Ik ben blij dat ik toen naar mijn gevoel heb geluisterd!

Dat zal ik ook iedereen aanraden, vertrouw op je gevoel. Natuurlijk hebben artsen er voor geleerd, maar ook zij kunnen weleens wat over het hoofd zien, of als ze je kind niet goed kennen een verkeerde inschatting maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Fearie wo 5 sep 2012 - 7:21

Ik had het van de week voor een van de eerste keren, D was helemaal van de leg, veel huilen als ie in bed lag. Maandag naar de huisarts en daar werd bevestigd wat ik dacht, oorontsteking. Is misschien niet heel groots, maar op dat moment ben ik wel blij met mijn moedergevoel (en verbaas ik me er meteen over dat het zo sterk aanwezig is).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2