Moedergevoel
+14
CCC
Susan
strawberry
*Lookie*
Lousanne
meisjesmama
missy.
Twellie
Printje
Thunder
Annie24
kwak
mauwmauw
Blue flower
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Moedergevoel
In hoeverre vertrouw jij op je moedergevoel? Als jij denkt dat er iets met je kind is en de dokter zegt dat het niet zo is, ga je dan naar een andere dokter omdat je moedergevoel zegt dat er iets niet klopt? Zijn er andere situaties waarin jij je moedergevoel hebt gevolgd?
Ik vraag dit omdat ik vanmiddag een compliment kreeg van de cb verpleegkundige. (ja echt ) Al sinds Z. 2 weken oud is hoest hij enorm. Hij loopt rood aan. Stikt er bijna in. Hij heeft zoveel slijm in z'n keel dat je hem de hele dag door hoort rochelen.
Ik ben geloof ik wekelijks bij de huisarts geweest. Iedere keer werd er gezegd dat hij 'gewoon'verkouden was/is. Hij heeft 3x een antibioticakuur gehad. Een puffertje gekregen. We zijn bij de KNO arts geweest. Conclusie: hij heeft vocht in z'n oren en dat wekt een hoestkriebel op. Daarom hoest hij zo erg.Ik heb al heel vaak gevraagd of hij niet kinkhoest had. Nou, dat kon niet hoor want daar werd hij voor ingeent en hij was nog zo vrolijk dus dat kon echt niet. Na 4 verschillende huisartsen was er weer een nieuwe huisarts bij ons in de praktijk. Hij nam mij wel serieus. We hebben bloed laten prikken en ja hoor. Hij heeft toch kinkhoest.
Ik besefte me vandaag dat dat moedergevoel er niet voor niks is.
Ik vraag dit omdat ik vanmiddag een compliment kreeg van de cb verpleegkundige. (ja echt ) Al sinds Z. 2 weken oud is hoest hij enorm. Hij loopt rood aan. Stikt er bijna in. Hij heeft zoveel slijm in z'n keel dat je hem de hele dag door hoort rochelen.
Ik ben geloof ik wekelijks bij de huisarts geweest. Iedere keer werd er gezegd dat hij 'gewoon'verkouden was/is. Hij heeft 3x een antibioticakuur gehad. Een puffertje gekregen. We zijn bij de KNO arts geweest. Conclusie: hij heeft vocht in z'n oren en dat wekt een hoestkriebel op. Daarom hoest hij zo erg.Ik heb al heel vaak gevraagd of hij niet kinkhoest had. Nou, dat kon niet hoor want daar werd hij voor ingeent en hij was nog zo vrolijk dus dat kon echt niet. Na 4 verschillende huisartsen was er weer een nieuwe huisarts bij ons in de praktijk. Hij nam mij wel serieus. We hebben bloed laten prikken en ja hoor. Hij heeft toch kinkhoest.
Ik besefte me vandaag dat dat moedergevoel er niet voor niks is.
Gast- Gast
Re: Moedergevoel
Moeder gevoel is het beste middel. Ik heb nu al zo vaak gehad dat ik dacht waarom luistert niemand ernaar? Ja ik kan echt een leeuwin worden als ik niet serieus genomen wordt door een huisarts. Zeker na de laatste x met R. zijn zeer zeldzame vorm van krentebaard laat ik niet meet over me heen lopen.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat veel huisartsen roepen dat het dat niet kan zijn omdat het nog maar weinig voorkomt terwijl het de laatste tijd juist weer enorm de kop opsteekt! Behalve dat ik het goed vind dat je zo doorgezet hebt vind ik het belachelijk dat ze hem zo lang door hebben laten lopen. Arm ventje.
Ik vertrouw ook op mijn moedergevoel. En 9 van de 10 keer heb ik het ook bij het juiste eind.
Toen A. 4 weken was begon hij ook zo te hoesten. Op de HAP zeiden ze toen dat hij een vorm van astma had
Uuuh, dat komt a la minute opzetten?? Ik geloofde er niks van, hij had tot die avond nog niet eens gekucht o.i.d.
De puffer werkte ook niet. Volgende ochtend naar onze eigen huisarts en die wist het niet maar stuurde ons wel meteen door, hij wilde geen enkel risico lopen. Ik zei al tegen mijn man: Daar gaan we! Let maar op, daar zijn we de eerste uren, misschien wel dagen nog niet weg! En inderdaad, ons ventje had het RS virus en lag een week opgenomen.
Ik denk dat er geen beter gevoel dan het moedergevoel is.
Ik vertrouw ook op mijn moedergevoel. En 9 van de 10 keer heb ik het ook bij het juiste eind.
Toen A. 4 weken was begon hij ook zo te hoesten. Op de HAP zeiden ze toen dat hij een vorm van astma had
Uuuh, dat komt a la minute opzetten?? Ik geloofde er niks van, hij had tot die avond nog niet eens gekucht o.i.d.
De puffer werkte ook niet. Volgende ochtend naar onze eigen huisarts en die wist het niet maar stuurde ons wel meteen door, hij wilde geen enkel risico lopen. Ik zei al tegen mijn man: Daar gaan we! Let maar op, daar zijn we de eerste uren, misschien wel dagen nog niet weg! En inderdaad, ons ventje had het RS virus en lag een week opgenomen.
Ik denk dat er geen beter gevoel dan het moedergevoel is.
Gast- Gast
Jeetje wat een verhaal,terwijl kinkhoest toch erg gevaarlijk is(toch?)
Toen V een paar weken was,spuugde hij veel en had geen ontlasting.Ondanks dat we zagen en wisten dat het niet goed zat met hem,hebben we ons toch door de ha weg laten sturen,met de opmerking hij ziet eruit als een gezonde baby.gelukkig moest ik een paar dagen later voor het eerst naar cb,en vandaar uit is alles in gang gezet.
op dit moment vertrouw ik erg op mijn moeder gevoel betreft tot V zijn taal achterstand.ik weet zeker dat er een rede voor is.
Toen V een paar weken was,spuugde hij veel en had geen ontlasting.Ondanks dat we zagen en wisten dat het niet goed zat met hem,hebben we ons toch door de ha weg laten sturen,met de opmerking hij ziet eruit als een gezonde baby.gelukkig moest ik een paar dagen later voor het eerst naar cb,en vandaar uit is alles in gang gezet.
op dit moment vertrouw ik erg op mijn moeder gevoel betreft tot V zijn taal achterstand.ik weet zeker dat er een rede voor is.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
ik vertrouw ook heel erg op mijn moeder gevoel. Ik ken immers mijn kind het best dus ik vind dat ik ook weet als er wat mis is . Het klinkt wel eigenwijs maar als ik denk dat er wat mis is met D. dan bel ik ook de HA of mijn tante die kinderarts is.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vertrouw 100% op mijn moedergevoel en ben zo'n bitch die me dan dus ook niet weg laat sturen door de huisarts zonder dat er goed naar Y. is gekeken en hij er iets voor heeft gekregen. Loopt trouwens niet altijd goed af, want toen mijn huisarts op vakantie was en ik bij zijn vervangster moest komen met Y. ben ik zo erg uit mijn stekker gegaan dat mijn moeder, die in de wachtkamer zat, dacht dat ik haar over de tafel zou trekken en me uit de behandelkamer is komen halen
Kleine uitleg: Y. had al 5 dagen niets gedronken, had al 5 dagen rond de 40graden koorts inclusief minimaal 1 spuitluier per half uur en mevrouw wist me doodleuk te vertellen dat ze niets voor me kon doen en ik maar 'moest wachten tot hij helemaal uitgedroogd zou zijn'.
Daar loopt trouwens nu nog een klacht over via mijn zorgverzekering. Een klacht van mij over die vervangende arts dan hé.
Kleine uitleg: Y. had al 5 dagen niets gedronken, had al 5 dagen rond de 40graden koorts inclusief minimaal 1 spuitluier per half uur en mevrouw wist me doodleuk te vertellen dat ze niets voor me kon doen en ik maar 'moest wachten tot hij helemaal uitgedroogd zou zijn'.
Daar loopt trouwens nu nog een klacht over via mijn zorgverzekering. Een klacht van mij over die vervangende arts dan hé.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Als ik niet op mijn moedergevoel had vertrouwd dan had ik nu niet geweten dat de jongste een afwijking heeft. Heel gek, maar ik wist gewoon dat hij wat mankeerde. Er is wel 10x bloedgeprikt op allerlei dingen. Serieus, dat prikvel heeft regelmatig vol gestaan met kruisjes. Nooit is er wat uitgekomen. Toch 'geloofde' de kinderarts mijn gevoel en is er een DNA- en chromosomentest gedaan, daaruit bleek dat hij een stukje chromosoom miste.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Bij onze eerste zoon zijn wij een keer weggestuurd door de huisarts van de huisartsenpost.(midden in de nacht) Volgens haar was ik een overbezorgde jonge moeder en was er niks aan de hand. Achteraf gezien was dat het moment waarop het de verkeerde kant op begon te gaan met zijn hartje. Wat heb ik me daar rot over gevoeld. Dat ik toen niet door heb gezet.
Kinkhoest kan heel gevaarlijk zijn voor baby's. Vooral omdat ze het slijm niet weg kunnen hoesten. Ik geloof dat hij nu wel het ergste heeft gehad maar ik durf hem nog steeds niet al te ver bij mij vandaan neer te leggen en ik heb altijd mijn telefoon bij de hand zodat ik 112 kan bellen mocht het mis gaan..
Kinkhoest kan heel gevaarlijk zijn voor baby's. Vooral omdat ze het slijm niet weg kunnen hoesten. Ik geloof dat hij nu wel het ergste heeft gehad maar ik durf hem nog steeds niet al te ver bij mij vandaan neer te leggen en ik heb altijd mijn telefoon bij de hand zodat ik 112 kan bellen mocht het mis gaan..
Gast- Gast
Hebben ze je niet doorgestuurd naar het ZH dan?
Dat doen ze hier dus wel, het ZH zelf wil de kindjes dan ook zien. Vaak worden ze dan opgenomen zodat ze eventueel wat zuurstof bij kunnen krijgen en slijm uit kunnen zuigen.
Dat doen ze hier dus wel, het ZH zelf wil de kindjes dan ook zien. Vaak worden ze dan opgenomen zodat ze eventueel wat zuurstof bij kunnen krijgen en slijm uit kunnen zuigen.
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Hebben ze je niet doorgestuurd naar het ZH dan?
Als ze kinkhoest hebben? Ik heb de uitslag via de telefoon gekregen. Ik hoefde verder niet langs te komen. Na enig aandringen mocht ik dan op de bellijst voor vrijdag. Vanmorgen nog een keer gebeld maar ze wil geen afspraak voor Z. maken tot de dokter heeft gebeld. Nu heb ik voor mezelf een afspraak gemaakt voor morgen. Ga ik dan gewoon stiekem met Z. er heen. Ik moet toch weten hoe en wat.
Gast- Gast
Ik zou daar heel erg boos om worden, sorry hoor.
En ik wil je absoluut geen angst aanjagen maar hier in het ZH gaven ze aan dat kindjes met kinkhoest en RS altijd worden opgenomen. Het kan erg gevaarlijk zijn, zelfs levensbedreigend. Er kunnen momenten zijn dat ze er zelf niet meer uit kunnen komen. A had in die tijd ook erge last van apneu. Ze waren blij dat hij daar lag omdat het alarm dan afgaat en ze kunnen zien hoe hij daar zelf uit kwam.
Het protocol was niet anders voor kinkhoest zei ze. Daar dachten ze in eerste instantie namelijk aan.
Nu ik gezien heb hoe A er aan toe was, was ik echt heel blij dat hij daar lag. Thuis had ik geen oog dicht gedaan en hij had het af en toe echt héél erg moeilijk met ademen. Door de zuurstof was het net wat makkelijker voor hem.
En ik wil je absoluut geen angst aanjagen maar hier in het ZH gaven ze aan dat kindjes met kinkhoest en RS altijd worden opgenomen. Het kan erg gevaarlijk zijn, zelfs levensbedreigend. Er kunnen momenten zijn dat ze er zelf niet meer uit kunnen komen. A had in die tijd ook erge last van apneu. Ze waren blij dat hij daar lag omdat het alarm dan afgaat en ze kunnen zien hoe hij daar zelf uit kwam.
Het protocol was niet anders voor kinkhoest zei ze. Daar dachten ze in eerste instantie namelijk aan.
Nu ik gezien heb hoe A er aan toe was, was ik echt heel blij dat hij daar lag. Thuis had ik geen oog dicht gedaan en hij had het af en toe echt héél erg moeilijk met ademen. Door de zuurstof was het net wat makkelijker voor hem.
Gast- Gast
Misschien komt het omdat hij dit al ruim 4 maanden heeft? Geen idee. Ik zal morgen eens naar de kinderart bellen en eens een hartig woordje met die huisartsen gaan spreken. Ik zit er nog over te denken om een officiele klacht in te dienen.
Ik weet hoe het gaat met het rs virus. Dat had Na.sim ook. Zulke erge aanvallen heeft Z. gelukkig nooit gehad.
Ik weet hoe het gaat met het rs virus. Dat had Na.sim ook. Zulke erge aanvallen heeft Z. gelukkig nooit gehad.
Gast- Gast
Yvonne heeft idd met de leeftijd te maken. Onder de 2-3? Mnd is het echt heel gevaarlijk. We hadden laatst kinkhoest op school en een baby van 5 mnd kreeg het ook maar hoefde ook niet naar het ziekenhuis, dat doen ze alleen bij hele kleintjes.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
yvonne schreef:Misschien komt het omdat hij dit al ruim 4 maanden heeft? Geen idee. Ik zal morgen eens naar de kinderart bellen en eens een hartig woordje met die huisartsen gaan spreken. Ik zit er nog over te denken om een officiele klacht in te dienen.
Als je dat wil gewoon doen hoor, die klacht indienen! Als niemand het doet weten ze ook niet wat er 'fout' gaat en waar er verbeterd moet worden.
Die klacht die ik heb ingediend tegen die vervangende huisarts loopt al vanaf dit voorjaar en verschijnt eind november voor de medische tuchtraad omdat de vervangende arts idd heeft toegegeven dat ze heeft gezegd dat ik maar moest wachten tot hij helemaal uitgedroogd was. Het hele gesprek was te horen vanuit de wachtkamer waar mijn moeder dus zat en nog 2 mensen. Die mensen hebben mij hun adres doorgegeven en hebben schriftelijk een verklaring afgelegd.
Annie24- Ratel
Ik ben ook iemand die me niet weg laat sturen. Mijn moedergevoel vertelde me deze winter ook dat mijn dochter nu wel wat meer te pakken had dan een gewone verkoudheid. Mijn vriend is met haar naar de huisartsenpost geweest en volgens de arts daar was het zo onschuldig dat hij niet eens naar haar longen heeft geluisterd. Ze had daar blijkbaar net weer vrolijk lopen doen, terwijl ze de rest van de dag als een dweil op de bank had gehangen.
Ik heb het even aangekeken en toen ben ik zelf met haar terug gegaan en heb ik op zeer besliste toon gezegd dat ik wilde dat ze onderzocht ging worden. Ik had ook echt geen nee geaccepteerd als antwoord, maar nu gingen ze dus wel kijken. Diagnose: flinke longontsteking, na een week antibiotica was ze er nog niet af.
Ik heb het even aangekeken en toen ben ik zelf met haar terug gegaan en heb ik op zeer besliste toon gezegd dat ik wilde dat ze onderzocht ging worden. Ik had ook echt geen nee geaccepteerd als antwoord, maar nu gingen ze dus wel kijken. Diagnose: flinke longontsteking, na een week antibiotica was ze er nog niet af.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vertrouw ook erg op mijn moedergevoel. Mijn huisarts gaat daar meestal wel in mee gelukkig, al heeft ie me ook weleens zonder advies of wat dan ook weer naar huis gestuurd, terwijl er achteraf wel wat aan de hand bleek te zijn, maar dit heeft hij toen ook erkend.
Gast- Gast
Ik vind dat altijd zo raar dat sommige zomaar worden weggestuurd zonder dat er onderzoek is gedaan.
Als je bij de HA komt kunnen ze toch om z'n minst even naar de longen luisteren/ in de oortjes kijken?
Als je bij de HA komt kunnen ze toch om z'n minst even naar de longen luisteren/ in de oortjes kijken?
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Ik vertrouw er 100% op en als het door een dokter niet gehoord word en ik zeker weet dat er iets erg is rij ik naar ehbo.
Toen de oudste erg ziek was en moest vechten voor haar leven hebben de zusters in het ziekenhuis en op de ehbo gezegd. "jij kan 100% op je moedergevoel afgaan, luistert een dokter daar niet naar kom je naar de ebho'. Natuurlijk wel in ernstige situaties...
Toen de oudste erg ziek was en moest vechten voor haar leven hebben de zusters in het ziekenhuis en op de ehbo gezegd. "jij kan 100% op je moedergevoel afgaan, luistert een dokter daar niet naar kom je naar de ebho'. Natuurlijk wel in ernstige situaties...
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Annie24 schreef:Ik vertrouw 100% op mijn moedergevoel en ben zo'n bitch die me dan dus ook niet weg laat sturen door de huisarts zonder dat er goed naar Y. is gekeken en hij er iets voor heeft gekregen. Loopt trouwens niet altijd goed af, want toen mijn huisarts op vakantie was en ik bij zijn vervangster moest komen met Y. ben ik zo erg uit mijn stekker gegaan dat mijn moeder, die in de wachtkamer zat, dacht dat ik haar over de tafel zou trekken en me uit de behandelkamer is komen halen
Sorry, maar een arts kan wel beoordelen of je kindje uitgedroogd was of niet? Dat zal dan waarschijnlijk niet het geval zijn geweest. (5 dagen helemaal niets drinken en een spuitluier per half uur lijkt me trouwens ook wat overdreven, dat kan namelijk niet, dat houdt geen kindje vol). Ik snap dat het soms lastig te aanvaarden is voor moeders, maar aan heel veel 'kwalen' kan een huisarts gewoon niets aan doen. In bovenstaand geval met waarschijnlijk een buikgriepvirusje kan de huisarts alleen beoordelen of t kindje uitgedroogd is ja of nee, als dat niet zo is dan kan hij ook verder niet. Hetzelfde bij virusjes van de luchtwegen (las hierboven iets over het rota-virus), dat is ook iets waar weinig aan gedaan kan worden en wat vanzelf uit moet zieken.
Ik snap echt dat het heel vervelend als je kindje ziek is en je moedergevoel zegt dat ie echt wat heeft, maar dat de huisarts hier vaak als de grote boeman wordt afgeschilderd vind ik niet terecht.
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Watermeloen schreef:Ik zou daar heel erg boos om worden, sorry hoor.
Dit is niet waar hoor. Als kinderen een beetje snotterig en hoesterig zijn kunnen ze ook het RS virus hebben, maar lang niet altijd is dit zo ernstig dat er een dokter bezocht wordt. Dus dan worden ze ook niet opgenomen. Kindjes met een verdenking op een RS virus (want dit weet je immers pas na een paar dagen ivm de kweken) worden opgenomen als ze benauwd zijn, voor idd wat zuurstof ondersteuning of wat verneveling etc.
Lousanne- Prater
missy. schreef:Ik vind dat altijd zo raar dat sommige zomaar worden weggestuurd zonder dat er onderzoek is gedaan.
Ik vind wel dat je hier gelijk in hebt ja.
Lousanne- Prater
Ik vertrouw ook op mijn moedergevoel en heb het ook bijna altijd bij het rechte eind. Je kent je eigen kind toch het best. Het gebeurt ook regelmatig dat we ergens zijn en ik zeg:"Wij gaan naar huis want H is moe" en dat ik dan reacties krijg van "Moe? Welnee, hij is nog zo vrolijk!" etc.. En vervolgens valt hij thuis meteen in slaap. Je ziet toch dingen die anderen niet zien denk ik. Goed dat jullie bij de huisarts hebben aangedrongen trouwens!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Lousanne schreef:Annie24 schreef:Ik vertrouw 100% op mijn moedergevoel en ben zo'n bitch die me dan dus ook niet weg laat sturen door de huisarts zonder dat er goed naar Y. is gekeken en hij er iets voor heeft gekregen. Loopt trouwens niet altijd goed af, want toen mijn huisarts op vakantie was en ik bij zijn vervangster moest komen met Y. ben ik zo erg uit mijn stekker gegaan dat mijn moeder, die in de wachtkamer zat, dacht dat ik haar over de tafel zou trekken en me uit de behandelkamer is komen halen
Sorry, maar een arts kan wel beoordelen of je kindje uitgedroogd was of niet? Dat zal dan waarschijnlijk niet het geval zijn geweest. (5 dagen helemaal niets drinken en een spuitluier per half uur lijkt me trouwens ook wat overdreven, dat kan namelijk niet, dat houdt geen kindje vol). Ik snap dat het soms lastig te aanvaarden is voor moeders, maar aan heel veel 'kwalen' kan een huisarts gewoon niets aan doen. In bovenstaand geval met waarschijnlijk een buikgriepvirusje kan de huisarts alleen beoordelen of t kindje uitgedroogd is ja of nee, als dat niet zo is dan kan hij ook verder niet. Hetzelfde bij virusjes van de luchtwegen (las hierboven iets over het rota-virus), dat is ook iets waar weinig aan gedaan kan worden en wat vanzelf uit moet zieken.
Ik snap echt dat het heel vervelend als je kindje ziek is en je moedergevoel zegt dat ie echt wat heeft, maar dat de huisarts hier vaak als de grote boeman wordt afgeschilderd vind ik niet terecht.
Uhhhm hoe kan jij nou oordelen dat het overdreven is dat haar kindje al 5 dagen niks dronk en veel spuitluiers had, daar was je toch niet bij?
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Nou, dat lijkt me gewoon een kwestie van rekenen. Spuitluier is minstens 100 ml, dat maal 48 keer per dag en dat maal vijf keer is 240. Dat weer maal honderd en dat betekent dat haar zoon zo'n 24 kilo zou uitgepoept hebben in vijf dagen terwijl hij niks binnen kreeg.
Ik denk dat Annie gewoon bedoelde te zeggen dat hij héééél veel last had van spuitluiers.
Ik denk dat Annie gewoon bedoelde te zeggen dat hij héééél veel last had van spuitluiers.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
strawberry schreef:Lousanne schreef:Annie24 schreef:Ik vertrouw 100% op mijn moedergevoel en ben zo'n bitch die me dan dus ook niet weg laat sturen door de huisarts zonder dat er goed naar Y. is gekeken en hij er iets voor heeft gekregen. Loopt trouwens niet altijd goed af, want toen mijn huisarts op vakantie was en ik bij zijn vervangster moest komen met Y. ben ik zo erg uit mijn stekker gegaan dat mijn moeder, die in de wachtkamer zat, dacht dat ik haar over de tafel zou trekken en me uit de behandelkamer is komen halen
Uhhhm hoe kan jij nou oordelen dat het overdreven is dat haar kindje al 5 dagen niks dronk en veel spuitluiers had, daar was je toch niet bij?
+1 en verder ga ik er lekker niet op in
Annie24- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: