Wanneer vragen naar verlenging van contract? UPDATE YESSSS!!
+10
rapa nui
Ella
Blond
Fred
TukTuk
Tania
Shopelle
Rush
Kaboutertje
Linda
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer vragen naar verlenging van contract? UPDATE YESSSS!!
Mijn contract loopt tot 31 december. Ik vind het nu nog wat vroeg om al naar een verlenging te vragen.
Maar wat is wel een redelijke termijn? Als m'n contract niet verlengt wordt, dan moet ik snel op zoek naar iets anders. En ik verwacht niet 1, 2, 3 iets anders te vinden.
Wat denken jullie?
Maar wat is wel een redelijke termijn? Als m'n contract niet verlengt wordt, dan moet ik snel op zoek naar iets anders. En ik verwacht niet 1, 2, 3 iets anders te vinden.
Wat denken jullie?
Laatst aangepast door Linda op wo 3 okt 2012 - 4:10; in totaal 2 keer bewerkt
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wanneer vragen naar verlenging van contract? UPDATE YESSSS!!
Ik zou gewoon zeggen wat je hier nu zegt. Dat je graag wil weten hoe het ervoor staat
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Mijn contract liep altijd eind maart af en dan vroeg ik halverwege januari hoe het ervoor stond. Maar ik was wel 'zeker' van verlenging.
Dit jaar kreeg ik een vast contract en toen heb ik in december al gevraagd hoe of wat. 4 maand van te voren dus.
Dit jaar kreeg ik een vast contract en toen heb ik in december al gevraagd hoe of wat. 4 maand van te voren dus.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om je binnen drie maanden in te lichten zodat jij nog tijd hebt om iets nieuws te vinden?
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Dus jullie vinden het niet raar als ik daar nu al naar vraag?
De situatie is vrij onzeker. Ze zijn wel erg tevreden, maar ze gaan organiseren per 1 januari. Dus de kans is aanwezig dat alle tijdelijke contracten eruit gaan.
Shopelle, volgens mij niet. Ik begreep dat ze het zelfs op de laatste dag mogen zeggen.
De situatie is vrij onzeker. Ze zijn wel erg tevreden, maar ze gaan organiseren per 1 januari. Dus de kans is aanwezig dat alle tijdelijke contracten eruit gaan.
Shopelle, volgens mij niet. Ik begreep dat ze het zelfs op de laatste dag mogen zeggen.
Linda- Ratel
Bij ons geldt wel de regel dat ze het minstens 3 maanden van te voren melden.
Rush- Lady Post-a-lot
Hoe lang werk je er al? Als je een half jaar contract hebt en er dus nog maar net werkt zou ik het nog niet vragen maar anders wel. Als ze het nog niet weten hoor je het vanzelf, ze zullen heus wel begrijpen dat je het graag wil weten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Rush, oh echt? Staat zo iets in de cao?
Tania, ik heb een jaarcontract. Ik ben 1 januari begonnen.
Tania, ik heb een jaarcontract. Ik ben 1 januari begonnen.
Linda- Ratel
Wij hebben geen CAO, dus m`n baas heeft dit zelf bepaald omdat het wel zo netjes is. Maar in m`n vriend z`n CAO staat het bijv. wel.
Rush- Lady Post-a-lot
Shopelle schreef:Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om je binnen drie maanden in te lichten zodat jij nog tijd hebt om iets nieuws te vinden?
Dat is volgens mij niet verplicht. Het is op mijn oude werk wel eens gebeurd dat iemand naar boven werd geroepen, meegedeeld dat zijn contract niet verlengd werd en hij kon gelijk zijn spullen pakken, want hij had nog zoveel vakantie uren staan dat hij precies uit zou komen tot het einde van zijn contract, en die moest hij toen ook gelijk opnemen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn contract loopt ook 31 december af en het is al mijn 3e contract dus ik heb ook gewoon gevraagd of ze me eruit gaan gooien of niet. Maar dat konden ze nu nog niet zeggen. Ze vond het geen rare vraag.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Shopelle schreef:Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om je binnen drie maanden in te lichten zodat jij nog tijd hebt om iets nieuws te vinden?
Dat is volgens mij niet verplicht. Het is op mijn oude werk wel eens gebeurd dat iemand naar boven werd geroepen, meegedeeld dat zijn contract niet verlengd werd en hij kon gelijk zijn spullen pakken, want hij had nog zoveel vakantie uren staan dat hij precies uit zou komen tot het einde van zijn contract, en die moest hij toen ook gelijk opnemen
+1 ! Zo gebeurd dat bij mij op het werk ook gewoon hoor. Krijg je het nieuwe rooster, sta je ineens niet meer op. Ohja, je contract wordt niet verlend.. Ciao!
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Volgens mij hoef je als ze je eruit gooien niet verplicht je vakantiedagen op te nemen. Jij kiest er immers niet voor om weg te gaan bij het bedrijf. Door werken en solliciteren (alleen daar voor vrij nemen) en de rest laten uitkeren in geld. Dat kan een aardig centje zijn.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Kaboutertje schreef:AngelNyn schreef:Shopelle schreef:Volgens mij zijn ze zelfs verplicht om je binnen drie maanden in te lichten zodat jij nog tijd hebt om iets nieuws te vinden?
+1 ! Zo gebeurd dat bij mij op het werk ook gewoon hoor. Krijg je het nieuwe rooster, sta je ineens niet meer op. Ohja, je contract wordt niet verlend.. Ciao!
Klopt helaas! Is Bij mij ook wel eens gebeurd, mijn tijdelijke contract zou worden omgezet naar vast, maar 5 dagen voordat mijn tijdelijke contract afliep kreeg ik te horen dat ze me geen vast contract konden bieden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik zou er ook nu al naar gaan vragen. Een nieuwe baan heb je ook niet zo 1,2,3
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik vind het ook niet gek om dat nu al te vragen, over 3 maanden is het al december en ik snap heel goed dat je wil weten waar je aan toe bent.
Gast- Gast
Je kunt er nu best wel naar vragen je weet alleen niet of je antwoord krijgt. Bij ons geven ze dit meestal een maand van te voren door, als ze eerder noemen dat er geen nieuw contract komt is de motivatie om er nog echt voor te gaan vaak weg.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb een jaarcontract dat eind feb eindigd. In november zijn de beoordelingen en dan ga ik vragen of er verlengd gaat worden. 3-4 maanden van tevoren wil ik dat toch wel weten. Zeggen ze dan het nog niet te weten dan ga ik op zoek naar wat anders.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik vind dat ze het uiterlijk twee maanden voor afloop van het contract moeten laten weten. Dat zou ik netjes vinden.
Maar als ik in jouw schoenen stond, had ik er ook eerder naar gevraagd. De meeste werkgevers begrijpen dat wel.
Maar als ik in jouw schoenen stond, had ik er ook eerder naar gevraagd. De meeste werkgevers begrijpen dat wel.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
En en en? Hoe is dit afgelopen?
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Ik zie mijn leidinggevende erg weinig. Ik ga voor eind september een afspraak met hem maken en dan ga ik het vragen.
Ik hoop het zo dat ik kan blijven! En als dat zo is, dan ga ik gelijk om loonsverhoging vragen, haha. Dat hadden ze beloofd.
Ik hoop het zo dat ik kan blijven! En als dat zo is, dan ga ik gelijk om loonsverhoging vragen, haha. Dat hadden ze beloofd.
Linda- Ratel
Dan kunnen alsnog op het laatst beslissen of je uiteindelijk wel of niet blijft het geeft niet altijd hoop kan ik je zeggen.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Dan kunnen alsnog op het laatst beslissen of je uiteindelijk wel of niet blijft het geeft niet altijd hoop kan ik je zeggen.
Nee, dat is ook zo. Maar als mijn leidinggevende dat zegt, dan vertrouw ik daarop. We hebben een erg goede band en ik "ken" hem privé ook.
Linda- Ratel
Dat dacht ik afgelopen mei ook, daarom dat ik ook reageerde :-)
Gast- Gast
Ja maar dan heb je wel ruim de tijd om iets anders te zoeken, die tijd heb je momenteel vaak wel nodig,rapa nui schreef:Je kunt er nu best wel naar vragen je weet alleen niet of je antwoord krijgt. Bij ons geven ze dit meestal een maand van te voren door, als ze eerder noemen dat er geen nieuw contract komt is de motivatie om er nog echt voor te gaan vaak weg.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vragen om keizersnede -> UPDATE
» wanneer houd het eens op update pagina 1
» facebook update naar twitter
» Morgen naar het ziekenhuis. Update p.10
» verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB
» wanneer houd het eens op update pagina 1
» facebook update naar twitter
» Morgen naar het ziekenhuis. Update p.10
» verkouden, naar de dokter?--> update: Koorts en nu aan de AB