Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buggy of drager?

+5
Darius
PapillonRose
_Lana_
Star007
Clapperdie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Buggy of drager? Empty Buggy of drager?

Bericht  Clapperdie ma 3 sep 2012 - 9:09

In januari gaan wij naar Thailand. T. is dan 10 maanden.

Ik zit te twijfelen of we een buggy meenemen of een drager. Wat raden jullie aan?

En wat zijn jullie voors en tegens?

voors voor buggy: hij kan er in slapen als we op pad zijn,
tegens: het strand is niet te doen met een buggy, je kan niet snel overal naartoe lopen

Voors drager: je hebt hem altijd dicht bij, je kan overal makkelijk komen en geen gehannes met stoepjes, trappen etc.
tegens: met de warmte lijkt het me erg warm en plakkerig, en hij is nu al best zwaar dus misschien is het niet fijn om lange stukken te lopen met hem in de drager?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy of drager? Empty Re: Buggy of drager?

Bericht  Star007 ma 3 sep 2012 - 9:12

Het lijkt mij absoluut niet prettig om de hele vakantie je kind van 10 maanden te moeten dragen in de drager. Een buggy is dan een stuk praktischer. Je kunt hem natuurlijk ook alleen dragen op de dagen dat je naar het strand o.i.d. gaat.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  _Lana_ ma 3 sep 2012 - 9:18

Het is of/of?

Mij lijkt een buggy handiger, ook voor het reizen enzo.
Maar een drager is weer makkelijker bij stukken die onverhard zijn.

Ik zou dus zeggen: Beiden?

Als je een keuze móet maken, zou ik toch voor de buggy gaan, denk ik.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 9:19

Wat ga je daar doen?
Als je echt rond gaat trekken en veel gaat wandelen zou ik voor een drager kiezen.
Het zal best wel warm zijn maar met een buggy lijkt me dat geen doen.

Als je naar wat stadjes gaat en naar het strand dan zou ik voor een buggy gaan. Dan til je hem op als je naar je plekje loopt maar dan kun je hem daar wel in leggen als hij wil slapen. Voor korte stukjes is een buggy prima.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 3 sep 2012 - 9:22

Ik zou denk ik net als Lana voor beiden kiezen. Ik heb ze ook allebei, en ik denk dat ik het niet fijn zou vinden om maar een van beiden mee te kunnen nemen op vakantie. Maar als ik moest kiezen dan zou ik toch voor de buggy gaan, omdat ik dragen wel een paar uurtjes kan uithouden maar niet langer. En ik heb een kindje dat in de buggy best wil slapen, maar niet in de drager.

Ik weet niet hoe zwaar je zoontje nu is? Maar A. is ruim 12 kilo en ik kan haar zeker nog wel 2 uur dragen (langer heb ik al een tijdje niet meer gedaan eigenlijk) met dit gewicht. Voor het strand zou het inderdaad een handige optie zijn, een drager! En gewoon de stad in ofzo ook wel trouwens, niks irritanter dan door winkeltjes manouvreren met een buggy laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Clapperdie ma 3 sep 2012 - 9:26

Het is meer een strandvakantie. We gaan natuurlijk ook uitstapjes maken maar we zijn daar al 2x geweest dus hebben veel al gezien.

Buggy schaffen we zoiezo aan maar een drager niet persee. Een goede drager kost natuurlijk ook best wat. Dus als het echt makkelijk is zo'n drager dan wil ik die wel aanschaffen maar als een buggy ook volstaat dan is dat denk ik voldoende. Al gaan we in de avond wel vaak naar het centrum daar waar het erg druk is. Dan lijkt me een drager wel weer makkelijk..

Ohh moeilijk moeilijk.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Darius ma 3 sep 2012 - 10:04

Ik zou toch een ergonomische drager voor erbij aanschaffen. Bijv een manduca, deze neemt ook weinig ruimte en gewicht in. En dan drager en buggy meenemen.

De drager kun je vaak ook nog weer goed verkopen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Twellie ma 3 sep 2012 - 10:08

In een drager kunnen de meeste kindjes trouwens ook wel goed slapen, maar ik zou er niet voor kiezen. Ik vond het hier deze zomer al best warm, maar jouw zoon zal tegen die tijd ongeveer tien kilo wegen. En dat in flinke hitte en luchtvochtigheid lijkt me echt bijna niet te doen.

Buggy lijkt me dus het handigste en dan maar de grote gaten in de stoep omzeilen smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 10:19

Ik zou juist voor een ergonomische drager gaan. Lekker makkelijk op drukke en lastig begaanbare plekken. Qua gewicht: T weegt nu ruim acht kg en draag ik nog zonder problemen meerdere uren.per dag. Ook van de warmte hebben we hier geen last gehad wbt dragen (wel zorgen voor een laagje stof tussen jullie zoals een hydrofiele luier, anders wordt het wel erg plakkerig).

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 3 sep 2012 - 10:19

Ik zou geen drager kopen speciaal voor de vakantie. Als het heel warm is, vind ik het echt niet prettig voor een kindje. Als je een van de twee mee wil nemen zou ik een buggy meenemen. Wij hadden vorige jaar naar Kreta een buggy en de beco mee maar de beco heb ik niet gebruikt door de warmte.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan ma 3 sep 2012 - 17:52

Darius schreef:Ik zou toch een ergonomische drager voor erbij aanschaffen. Bijv een manduca, deze neemt ook weinig ruimte en gewicht in. En dan drager en buggy meenemen.

De drager kun je vaak ook nog weer goed verkopen.
Ik zou hetzelfde doen.

En als ik echt zou moeten kiezen zou de drager mee gaan, als we ergens heen gaan nemen wij de buggy ook vaak mee, meestal gaat die ongebruikt weer mee terug naar huis. Maar omdat jij niet gewend bent met dragen zou ik toch beiden meenemen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fiwen ma 3 sep 2012 - 18:25

Ik zou ook kiezen voor een drager. J weegt nu 11 kg en draag ik ook nog makkelijk meerdere uren. Hier slaapt ze zelfs beter in de doek/drager dan in de buggie.

Ik heb nog wel een Bondolino die je evt kunt overkopen van me. (moet even informeren of de vrienden die hem nu lenen interesse hebben anders gaat hij sowieso binnenkort in de verkoop).

Ik zou wel als je voor dragen kiest er nu mee gaan starten om te wennen, zowel voor jou als voor je zoontje.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: