Pfff, ik ben op dag twee alweer bijzonder..
+9
Benthe
Highway
Janelie
Red Velvet
Pompoen
Lejow
Gympie
Roza
Antibes
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pfff, ik ben op dag twee alweer bijzonder..
Heb ik weer hoor.. Afgelopen vrijdag moesten we een Mantoux (test voor TBC) laten zetten voor mijn master. Toen was ik al bijzonder en onderwerp van gesprek ("Zij moet even blijven voor medische gronden, maak je maar geen zorgen mensen"), omdat ik niet wist of ik ooit de waterpokken gehad heb.. En nu.... trekt de rode bult van mijn Mantoux test niet weg!
Kun je dus donder op zeggen dat ik morgen WEER apart wordt gehouden.. Zo heerlijk, als je net iedereen wilt leren kennen! Ik schaam me dood!
Oh: en voor de bezorgde zieltjes onder jullie, ik ga uit van vals positief.. Hoop ik toch echt...
Kun je dus donder op zeggen dat ik morgen WEER apart wordt gehouden.. Zo heerlijk, als je net iedereen wilt leren kennen! Ik schaam me dood!
Oh: en voor de bezorgde zieltjes onder jullie, ik ga uit van vals positief.. Hoop ik toch echt...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Pfff, ik ben op dag twee alweer bijzonder..
Weet je, ik snap je verhaal maar half
Edit. Oh wacht ik snap het al een beetje meer geloof ik.
Edit. Oh wacht ik snap het al een beetje meer geloof ik.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ik snap je verhaal wel, maar ik snap je gevoel van bijzonder zijn niet zo. Je wordt gewoon even apart gehouden en extra nagekeken/getest ofzo? Dat is toch niet zo erg en ook niks om je voor te schamen?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Nee dat zie je verkeerd.
Je maakt nu zo'n verpletterende eerste indruk, dat iedereen straks weet wie je bent!
Je maakt nu zo'n verpletterende eerste indruk, dat iedereen straks weet wie je bent!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
We moesten een Mantoux laten zetten.. Zo'n prikje waarmee ze kijken of je TBC hebt. Als je een reactie krijgt (rood/dik) dan ben je eerder blootgesteld aan TBC. Dat is het idee.. Ennnnnn, ik heb nu dus een rode bult.. Verdacht dus.. Ik dacht gisteren van "oh, dat trekt wel weg, ze lezen niet voor niets pas na 48-72 uur af".. Maar nu is het 48 uur later en het is nog niets minder, integendeel zelfs...
En dat vind ik irritant, want dat betekent dat ik morgen op de introductiedag als hij afgelezen moet worden, vast WEER apart genomen wordt.. Zelfs nog wel kans dat ik een foto ga krijgen, aangezien mijn tripje Kaapstad natuurlijk ook verdacht is..
Ik baal er gewoon een beetje van, want afgelopen vrijdag moest ik dus ook al apart gaan zitten omdat ze meer wilden weten over mijn waterpokken-verleden en toen werd er dus ook al over me gepraat.. Dus als ik morgen weer bijzonder ben, kent vast iedereen mij al voor ik de rest ken..
En dat vind ik irritant, want dat betekent dat ik morgen op de introductiedag als hij afgelezen moet worden, vast WEER apart genomen wordt.. Zelfs nog wel kans dat ik een foto ga krijgen, aangezien mijn tripje Kaapstad natuurlijk ook verdacht is..
Ik baal er gewoon een beetje van, want afgelopen vrijdag moest ik dus ook al apart gaan zitten omdat ze meer wilden weten over mijn waterpokken-verleden en toen werd er dus ook al over me gepraat.. Dus als ik morgen weer bijzonder ben, kent vast iedereen mij al voor ik de rest ken..
Antibes- Ratel
Maar is het niet gewoon dat jij denkt dat je bijzonder bent, onderwerp van gesprek en dat ze over je praten? Want je vindt dat vervelend? Maar het zijn toch allemaal volwassen mensen om je heen, die gaan toch niet zitten roddelen of de hele tijd over jou praten? Dat jij even apart wordt genomen staat toch niet voor wie jij bent, dat snappen die andere mensen toch ook wel?
Gympie- Kletskop
Op zich wel.. Maar ik werd zaterdag al door een jongen die ik ken aangesproken, "wat er met L was, want hij hoorde iets over medische gronden en of alles wel goed ging"?
L. wachtte op mij.. Maar er ging dus al een heel "Ja ze moet blijven op medische gronden"-verhaal rond, terwijl ze alleen wilden weten of ik echt niet wist of ik waterpokken gehad had en ik dat even moest melden bij een andere administratie..
Dus dan ben ik wel een beetje bang wat het "Ja, ze heeft misschien TBC"-verhaal gaat doen... En stiekem vind ik het zelf ook wel een beetje eng, ook al zeg ik rationeel gezien tegen mezelf dat het vast vals positief is.
L. wachtte op mij.. Maar er ging dus al een heel "Ja ze moet blijven op medische gronden"-verhaal rond, terwijl ze alleen wilden weten of ik echt niet wist of ik waterpokken gehad had en ik dat even moest melden bij een andere administratie..
Dus dan ben ik wel een beetje bang wat het "Ja, ze heeft misschien TBC"-verhaal gaat doen... En stiekem vind ik het zelf ook wel een beetje eng, ook al zeg ik rationeel gezien tegen mezelf dat het vast vals positief is.
Antibes- Ratel
Ik snap dat je de uitslag eng vindt en ik hoop dat het allemaal in orde is! Maar van dat andere vind ik dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Het is vast gewoon goed bedoeld van die mensen. + je zit toch in de medische wereld? Dan weten die mensen toch zelf heel goed hoe het in elkaar zit en kunnen ze daarin gewoon logisch nadenken?
Gympie- Kletskop
Ik snap je gevoel wel, juist op zo'n eerste dag wil je er niet uitspringen en helemaal niet met zoiets engs als misschien wel een positieve tbc-test!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
тыквашка schreef:Ik snap je gevoel wel, juist op zo'n eerste dag wil je er niet uitspringen en helemaal niet met zoiets engs als misschien wel een positieve tbc-test!
Dat dus inderdaad.. En niet bij een kleine groep van 40 man, dat gaat binnen no time rond..
Antibes- Ratel
Gympie schreef:Ik snap dat je de uitslag eng vindt en ik hoop dat het allemaal in orde is! Maar van dat andere vind ik dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Het is vast gewoon goed bedoeld van die mensen. + je zit toch in de medische wereld? Dan weten die mensen toch zelf heel goed hoe het in elkaar zit en kunnen ze daarin gewoon logisch nadenken?
Dat weet ik op zich wel en het is inderdaad qua medische wereld dat zij ook wel snappen dat vals positief ook een optie is.. Maar ik kan je vertellen dat roddelen wel sowieso al een veelvuldig gebruikt entertainment is..
Antibes- Ratel
Ik zou mij eerder druk maken over het feit of je wel of niet bent blootgesteld aan TBC dan hoe je klasgenoten over je denken...
Red Velvet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11
Red Velvet schreef:Ik zou mij eerder druk maken over het feit of je wel of niet bent blootgesteld aan TBC dan hoe je klasgenoten over je denken...
Naja, ik heb half maart nog een Mantoux gehad en ik ben histamine hyperreactief.. Dus eigenlijk ga ik er gewoon vanuit dat hij vals positief is, helemaal omdat er in maart niets aan de hand was. Het kan natuurlijk wel, heb misschien ook wel risico gelopen in Kaapstad afgelopen maand. Maar ik denk dat de kans op vals positief onder deze omstandigheden groter is eigenlijk.
Antibes- Ratel
Hopelijk is alles goed met je! Daar even vanuitgaande, je kan het ook als iets positiefs zien. Mensen weten wie ja bent en je hebt iets om een praatje over te maken. Ze vinden je echt niet minder aardig omdat jij nu die extra testen krijgt. Ik denk dat je er eerder interessant door wordt.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou dat ook niet echt leuk vinden. Sowieso nogal overdreven. Je zegt dat je niet weet of je het hebt gehad en dan moet je apart blijven zitten om dat nog eens te bevestigen...
Gast- Gast
edit': niet goed gelezen
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Rode bult zei ik.. Het is een verdikking/verharding van 1,5 bij 2,5 cm en dus een rode vlek; volgens mij valt dat wel onder positief..
Antibes- Ratel
Hij is waarschijnlijk inderdaad positief maar bij mijn weten hoeft het geen TBC te zijn en gaan ze dan kijken of het TBC is.
Ik snap wel dat je het vervelend vindt om direct op te vallen op zo'n manier.
Ik snap wel dat je het vervelend vindt om direct op te vallen op zo'n manier.
Gast- Gast
Nee, ik houd inderdaad al rekening met een foto ofzo. Valt er op foto al gelijk iets te zien trouwens, stel dat ik het drie weken geleden in Afrika opgepikt zou hebben?
Of zouden ze dan willen kweken..? Naja, ik hoor het vast morgen wel..
Of zouden ze dan willen kweken..? Naja, ik hoor het vast morgen wel..
Antibes- Ratel
Ah, niet leuk, ik snap je gevoel. Ik hoop voor je dat het vals positief is (wist niet eens dat dat kon). Ik heb zelf ook eens positieve test gehad en die medicijnen zijn niet fijn.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Collega van mij had ook een positieve mantoux test maar verder alles negatief op tbc. Kan me trouwens voorstellen dat je hier niet blij van word. Je wilt niet weer apart genomen worden. Dat die keuringen in zulke grote groepen gaan best apart.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Het lijkt mij ook niet leuk om meteen 2 keer apart genomen te worden hoor? Helemaal niet voor zoiets. Het is niet gênant maar zo kan het wel aanvoelen met medische testen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Nou, het viel mee.. Ik was niet de enige met een positieve mantoux.. Enige wat dan weer jammer was is dat ik én de grootste had én als enige niet ingeënt was... Dus de mevrouw die mijn bloed afnam die deed echt bloedserieus, terwijl ik zelf eigenlijk heilig overtuigd ben dat er niets aan de hand is...
Ik heb gelijk bloedgeprikt en krijg volgende week de uitslag ofzo..
Ik heb gelijk bloedgeprikt en krijg volgende week de uitslag ofzo..
Antibes- Ratel
Waarom doe je mee met de test? Vanuit jouw studie? Of om andere redenen?
Wel fijn dat je niet de enige was. Het blijft rot. Maar hopen op het goede!
Gast- Gast
Maura schreef:Waarom doe je mee met de test? Vanuit jouw studie? Of om andere redenen?
Ja, die moet gewoon voor alle geneeskundestudenten. Denk ivm de verpleeghulpstage straks.
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bijzonder hoe dat in zijn werk gaat..
» Hoe bijzonder is dit....
» Wat gaat jouw weekend bijzonder maken?
» Bijzonder/hip restaurant in Amsterdam
» om even stil te staan hoe bijzonder het is...
» Hoe bijzonder is dit....
» Wat gaat jouw weekend bijzonder maken?
» Bijzonder/hip restaurant in Amsterdam
» om even stil te staan hoe bijzonder het is...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: