Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
+20
Caro
Raindrop
Beachgirl
mzcharlotte
GeKKiE
Effie_O
Inge
Atelier Madame
Travelgurly
Winegum
Snoopy
Prosecco
Zonnetje
Zora
TNMN
Diesel
Sterre
Polly
rapa nui
ekiaam87
24 plaatsers
Pagina 9 van 13
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
Ik ga lekker om 9 uur 's ochtends al met die ferry om dat te voorkomen
Gast- Gast
Ik ging rond zonsondergang en er was helemaal geen rij.
Gast- Gast
Wij waren er 10 uur toen die rij er stond....
Misschien scheelt het ook wel dat het in de Herfstvakantie was!
Wij hebben trouwens de 2 uur durende tocht gemaakt met Circle Line Cruises....
Hebben genoeg gezien!
Als je in de kroon van het vrijheidsbeeld wil, moet je er ook heel vroeg zijn.
Want die tickets zijn ook snel uitverkocht. Dat ging per dag!
Misschien scheelt het ook wel dat het in de Herfstvakantie was!
Wij hebben trouwens de 2 uur durende tocht gemaakt met Circle Line Cruises....
Hebben genoeg gezien!
Als je in de kroon van het vrijheidsbeeld wil, moet je er ook heel vroeg zijn.
Want die tickets zijn ook snel uitverkocht. Dat ging per dag!
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Marin, ik heb nog niet gekeken, maar idd mocht ik gaan dan wil ik lekker centraal zitten t.o.v. de bekende/standaard bezienswaardigheden.
Gekkie, nou da's lekker dan, maar niet heus om zo lang in de rij te staan.
Ik wil wel naar de kroon dus dan zal ik vroeg moeten zijn begrijp ik uit jouw woorden.
Het vrijheidsbeeld in onlangs gerenoveerd dus kon je er niet naartoe. Een collega van mij man zei dat, maar wie weet is het nu wel weer tooegankelijk.
Welk hotel verbleef jij nou?
Vind het trouwens wel een moeilijk keuze hoor zeker omdat het aardig wat kost voor 1 week. Voor dat bedrag kunnen we naar caribbean 2 wkn en zelfs voor minder.
Echt moeilijk hoor om een definitieve beslissing te maken.
Het strand, lekker relaxen zal me altijd blijven lokken haha.
Zag op tv reclame van budgetair.nl, hebben ook wel voordelige tickets en op jandoets.nl staan ook leuke stedentrips. Ze hadden 4 dgn NYC gecombineerd met 3 dgn Las Vegas en daar zou ik ook wel heen willen dus dat is ook een optie.
Toch vind ik dan dat je dan te kort in elke stad bent.
Gekkie, nou da's lekker dan, maar niet heus om zo lang in de rij te staan.
Ik wil wel naar de kroon dus dan zal ik vroeg moeten zijn begrijp ik uit jouw woorden.
Het vrijheidsbeeld in onlangs gerenoveerd dus kon je er niet naartoe. Een collega van mij man zei dat, maar wie weet is het nu wel weer tooegankelijk.
Welk hotel verbleef jij nou?
Vind het trouwens wel een moeilijk keuze hoor zeker omdat het aardig wat kost voor 1 week. Voor dat bedrag kunnen we naar caribbean 2 wkn en zelfs voor minder.
Echt moeilijk hoor om een definitieve beslissing te maken.
Het strand, lekker relaxen zal me altijd blijven lokken haha.
Zag op tv reclame van budgetair.nl, hebben ook wel voordelige tickets en op jandoets.nl staan ook leuke stedentrips. Ze hadden 4 dgn NYC gecombineerd met 3 dgn Las Vegas en daar zou ik ook wel heen willen dus dat is ook een optie.
Toch vind ik dan dat je dan te kort in elke stad bent.
Gast- Gast
Wij zaten in hotel Skyline.
Erg tevreden over.
Pakketreis via de Jong Intra, met een studentenkorting.
Hadden een kortingscode via internet gevonden.
Het was voor 8 dagen, 6 nachten per persoon 1000 euro.
Maar mijn schoonmoeder betaalde 750 euro pp.
Erg tevreden over.
Pakketreis via de Jong Intra, met een studentenkorting.
Hadden een kortingscode via internet gevonden.
Het was voor 8 dagen, 6 nachten per persoon 1000 euro.
Maar mijn schoonmoeder betaalde 750 euro pp.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Oke dank je, ik zal eens kijken of ze een leuke aanbieding hebben. Bedoelde je dat je schoonmoeder mee betaalde voor jullie of dat zij zelf voor die prijs is gegaan?
Ik wil 9 dgn dus 7 nachten, weet het niet echt uit te leggen, maar 6 vind ik zo kort klinken ik weet dat dat raar klinkt haha.
Ben altijd gewend 2 wkn te gaan, dus 16 dgn, 14 nachten en dan is 1 week ineens zo anders, zo kort. NYC, word vaak niet langer aangedaan voor week en anders zou het te duur zijn.
Ik wil 9 dgn dus 7 nachten, weet het niet echt uit te leggen, maar 6 vind ik zo kort klinken ik weet dat dat raar klinkt haha.
Ben altijd gewend 2 wkn te gaan, dus 16 dgn, 14 nachten en dan is 1 week ineens zo anders, zo kort. NYC, word vaak niet langer aangedaan voor week en anders zou het te duur zijn.
Gast- Gast
Grrrrr, ik probeer de hele avond al een ticket te boeken naar NYC maar mijn bankrekening werkt niet mee. Had geld overgeschreven van mijn spaar naar betaalrekening maar hij doet het niet. Normaal uiterlijk binnen een uur en ik wacht nu al uren... Had een mooi ticket gevonden voor 529 euro. Ik hoop dat het er morgen nog is. Was nog met BA ook .
Gast- Gast
Jeeej gaaf zvb! Ga je de stad uberhaupt nog in of ga je direct door?
Gast- Gast
ZvB, wat leuk zeg. Ik had je tips kunnen geven mbt nog goedkopere tickets (zie een paar pagina's terug), maar helaas daar heb je niks meer aan.
Wanneer ga je?
Ik zit echt elke dag, ja echt elke dag te kijken of het geweldige hotel waar we in 2006 in Mexico zijn geweest is prijs is gedaald.
Stel als ik nu NY boek, dan ben ik zo dwaas die dan blijft kijken. Zie ik dat de prijs naar beneden is gegaan en dus een goede prijs is om te boeken,dan zal ik wel even balen.
Vorig jaar bleef ik na het definitief boeken ook steeds kijken en ik weet dat dat dom is, maar ik kan het niet helpen da's automatische.
Grrr ik kan gewoon geen keuze maken, stom he!
Heb net een leuke site ontdekt www.newyork.nl waar oa ook de citypass opstaat. Handig hoor zo site. Zie dat het voor een groot deel uit musea bestaat en laten wij daar nou niet van houden.
Qua fooi lees ik dat het gebruikelijk is om ongeveer 2x de belasting te geven die op de bon staat.
Een normale fooi is 15 tot 20% van de rekening en da's best veel vind ik.
Hier is het hoogste wat wij geven € 2, 50 met uitzondering van 1x € 3,00.
Dus daar is ons geld dan zo op. Staan ze raar te kijken als je er niet aan mee doet? Tenslotte is het niet verplicht.
Wanneer ga je?
Ik zit echt elke dag, ja echt elke dag te kijken of het geweldige hotel waar we in 2006 in Mexico zijn geweest is prijs is gedaald.
Stel als ik nu NY boek, dan ben ik zo dwaas die dan blijft kijken. Zie ik dat de prijs naar beneden is gegaan en dus een goede prijs is om te boeken,dan zal ik wel even balen.
Vorig jaar bleef ik na het definitief boeken ook steeds kijken en ik weet dat dat dom is, maar ik kan het niet helpen da's automatische.
Grrr ik kan gewoon geen keuze maken, stom he!
Heb net een leuke site ontdekt www.newyork.nl waar oa ook de citypass opstaat. Handig hoor zo site. Zie dat het voor een groot deel uit musea bestaat en laten wij daar nou niet van houden.
Qua fooi lees ik dat het gebruikelijk is om ongeveer 2x de belasting te geven die op de bon staat.
Dus daar is ons geld dan zo op. Staan ze raar te kijken als je er niet aan mee doet? Tenslotte is het niet verplicht.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 6 feb 2011 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hadden geen NY pass o.i.d. omdat we er te weinig zouden uithalen, maar kaarten voor de ferry naar Ellis Island en Top of the Rock heb ik op voorhand online gekocht en afgedrukt. Als je het niet erg vindt om van te voren te plannen wanneer je precies wil gaan is dat een uitkomst, we hebben nergens in de rij hoeven te staan.
ZvB, fijn dat je tickets hebt! En BA zou ik inderdaad ook blij mee zijn, we zijn heen gevlogen met AA en terug met BA, was echt een stuk prettiger.
ZvB, fijn dat je tickets hebt! En BA zou ik inderdaad ook blij mee zijn, we zijn heen gevlogen met AA en terug met BA, was echt een stuk prettiger.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:
Ja, als je geen fooi betaald in Amerika, ben je echt ontzettend asociaal bezig.
De obers verdienen daar amper salaris en moeten echt van hun fooien leven. 2 x de belasting van de bon, komt vaak overeen met ongeveer 20%, vandaar dat dat als handigheidje wordt aangehouden. Dus dat klopt wel.
Edit: Maar als je in Nederland ook standaard 3 euro fooi geeft (ook bij een diner van 100 euro in zo'n chic restaurant?) vind ik dat ook al behoorlijk asociaal. Bij een bedrag van 20 euro vind ik het wel ok.
Gast- Gast
Marin schreef:Caribbeanlover schreef:
Ja, als je geen fooi betaald in Amerika, ben je echt ontzettend asociaal bezig.
De obers verdienen daar amper salaris en moeten echt van hun fooien leven. 2 x de belasting van de bon, komt vaak overeen met ongeveer 20%, vandaar dat dat als handigheidje wordt aangehouden. Dus dat klopt wel.
Edit: Maar als je in Nederland ook standaard 3 euro fooi geeft (ook bij een diner van 100 euro in zo'n chic restaurant?) vind ik dat ook al behoorlijk asociaal. Bij een bedrag van 20 euro vind ik het wel ok.
Soms staat het er ook op.. Complimentary.. in londen in ieder geval..
Wij geven als we voor 30 euro eten, 3 euro.. voor 100 eten 10. etc.
Gast- Gast
Ja maar London is geen Amerika
Ik geef eigenlijk altijd wel fooi, maar zeker in Amerika. Daar is dat zo gebruikelijk. Ze rekenen er daar echt op, ze leven er van
Ik geef eigenlijk altijd wel fooi, maar zeker in Amerika. Daar is dat zo gebruikelijk. Ze rekenen er daar echt op, ze leven er van
Gast- Gast
Marin, bij de wat chiquere restaurant geven we ook 2,50 en ik zie niet wat daar vreemd aan is.
Bij sterrenzaken geven we 10,00 en dat is dan vaak zelfs samen met mijn schoonzus en haar man.
Ik vind het heel sneu dat obers daar amper verdienen,maar heel lullig gezegd is dat niet mijn probleem. Dat wisten ze toen ze dat werk gingen doen.
In Mexico, de DR ed verdienenen ze ook heel weinig en ik denk echt wel minder dan in de usa.
Zie obers zijn al blij als ze uberhaupt een fooi krijgen, want het is niet logisch en verplicht. Wat ze krijgen is niet altijd veel, maar ze zijn heel blij met wat ze krijgen en opgeteld van alle gasten kan dat voor hun al veel zijn.
Dus zo kunnen ze in de usa ook denken vind ik.
Bij sterrenzaken geven we 10,00 en dat is dan vaak zelfs samen met mijn schoonzus en haar man.
Ik vind het heel sneu dat obers daar amper verdienen,maar heel lullig gezegd is dat niet mijn probleem. Dat wisten ze toen ze dat werk gingen doen.
In Mexico, de DR ed verdienenen ze ook heel weinig en ik denk echt wel minder dan in de usa.
Zie obers zijn al blij als ze uberhaupt een fooi krijgen, want het is niet logisch en verplicht. Wat ze krijgen is niet altijd veel, maar ze zijn heel blij met wat ze krijgen en opgeteld van alle gasten kan dat voor hun al veel zijn.
Dus zo kunnen ze in de usa ook denken vind ik.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 6 feb 2011 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zonder dit een rel te laten worden (want laten we wel wezen, het ging al die pagina's al zo goed).. Dat is toch vet asociaal? Om voor zeg 50 a 100 euro te gaan dineren en dan 2,50 euro te geven als fooi? Sorry, maar ik vind het echt niet kunnen. Je moet het lekker zelf weten, en ik zal er niet op doorgaan dan nu, maar jeetje. Nou wijze les voor jou: In Amerika zou ik in elk geval wel echt 15 a 20 procent fooi geven. Is echt wel zo netjes, dan kan de ober ook weer eten.
Gast- Gast
Marin schreef:Zonder dit een rel te laten worden (want laten we wel wezen, het ging al die pagina's al zo goed).. Dat is toch vet asociaal? Om voor zeg 50 a 100 euro te gaan dineren en dan 2,50 euro te geven als fooi? Sorry, maar ik vind het echt niet kunnen. Je moet het lekker zelf weten, en ik zal er niet op doorgaan dan nu, maar jeetje. Nou wijze les voor jou: In Amerika zou ik in elk geval wel echt 15 a 20 procent fooi geven. Is echt wel zo netjes, dan kan de ober ook weer eten.
Je hoeft niet zo heftig te reageren hoor, da's nergens voor nodig. Kijk je moet ook weten dat ik er geen ervaring in heb daar en jij wel. Het is nog altijd mijn goed recht en beslissing om te geve hoeveel ik wil. Als ik daar heen ga, dan zie ik wel oke.
Gast- Gast
Gekkie, Skyline lijkt me een eenvoudig hotel en da's prima, want daar hoef ik geen luxe hotel als ik toch elke dag weg ben. Het lijkt alleen of het in de middle of nowhere ligt, want het staat zo op een hoek.
Gast- Gast
In Canada is het een ongeschreven regel om 10% fooi te geven. Dat is gewoon gebruikelijk, in de meeste landen trouwens. Ik zou me daar zeker even in verdiepen voordat ik naar een voor mij onbekend land op vakantie ga.
Serveersters in restaurant in Canada en Amerika verdienen minimumloon en moeten het echt hebben van de fooien. De Mac en alles daargelaten natuurlijk. Overigens vond ik het uit eten gaan in Canada echt niet duur (weet niet hoe dat met de VS zit, volgens mij ligt dat nog wat lager) dus die 10% exta daar raakte ik echt niet bankroet van.
Serveersters in restaurant in Canada en Amerika verdienen minimumloon en moeten het echt hebben van de fooien. De Mac en alles daargelaten natuurlijk. Overigens vond ik het uit eten gaan in Canada echt niet duur (weet niet hoe dat met de VS zit, volgens mij ligt dat nog wat lager) dus die 10% exta daar raakte ik echt niet bankroet van.
Gast- Gast
Fooi geven is in Amerika gebruikelijk en niet zo vrijblijvend als in Nederland. Ik ben het met Maple eens, zoiets zoek je normaal gesproken gewoon uit voordat je naar een land gaat, en anders kun je beter gewoon in Nederland uit eten gaan.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Het zal even wennen zijn voor ons, maar niks is verplicht vind ik.
Als we daar onze reis vanaf moeten laten hangen vind ik dat zonde.
Caro, ik welke maand had je geboekt toen je in sept. ging? Hoe lang ben je geweest?
Freakieleaf, jij zat toch ook net als Caro in een appartement? Was was de naam daarvan?
Was dat via een nederlandse organisatie? Jij was er 2 wkn herinner ik mij...........klopt dat?
Als we daar onze reis vanaf moeten laten hangen vind ik dat zonde.
Caro, ik welke maand had je geboekt toen je in sept. ging? Hoe lang ben je geweest?
Freakieleaf, jij zat toch ook net als Caro in een appartement? Was was de naam daarvan?
Was dat via een nederlandse organisatie? Jij was er 2 wkn herinner ik mij...........klopt dat?
Gast- Gast
Toen ik vorig jaar in New York was met mijn moeder en broer betaalden we standaard zo'n 10 tot 15 % fooi als we uit eten gingen.
In 57th street zit een heerlijke pizzeria waar ook prima ander eten te krijgen is, en goedkoop! Dus dat is een echte aanrader!
In 57th street zit een heerlijke pizzeria waar ook prima ander eten te krijgen is, en goedkoop! Dus dat is een echte aanrader!
Gast- Gast
Het is niet verplicht, maar het is wel het verwachtingspatroon. Het staat echt heel erg lullig als je het niet doet.
Maar goed, bij deze ben je geïnformeerd en weet je wat gangbaar is daar en dat is dus 15-20%.
Wat betreft het Skyline Hotel. Ik snap niet hoe je er bij komt dat het in de middle of nowhere ligt, want het ligt echt midden in Manhattan! Goed centraal ook wel, in het westen van Midtown volgens mij.
Maar goed, bij deze ben je geïnformeerd en weet je wat gangbaar is daar en dat is dus 15-20%.
Wat betreft het Skyline Hotel. Ik snap niet hoe je er bij komt dat het in de middle of nowhere ligt, want het ligt echt midden in Manhattan! Goed centraal ook wel, in het westen van Midtown volgens mij.
Gast- Gast
Oh, het is zeker zonde om daar je reis vanaf te laten hangen. Maar ik zou die fooi zeker wel geven, het is daar niet zo vrijblijvend als in Nederland. Hier mag je zelf weten wat je doet, daar is het gewoon de normaalste zaak van de wereld. Net als dat je in het buitenland veel kerken niet in mag met korte broeken, daar pas je je ook voor aan.
Plus dat het gewoon een stuk waardering is. Die mensen werken zich uit de naad voor jouw bordje eten. En aangezien jullie graag uit eten gaan, had ik eigenlijk wel verwacht dat fooien geven voor jullie iets vanzelfsprekends zou zijn.
Plus dat het gewoon een stuk waardering is. Die mensen werken zich uit de naad voor jouw bordje eten. En aangezien jullie graag uit eten gaan, had ik eigenlijk wel verwacht dat fooien geven voor jullie iets vanzelfsprekends zou zijn.
Gast- Gast
Jep, heb je daar laatst de link al van gegeven, maar dat was een Amerikaanse website. Ik was er inderdaad twee weken.Caribbeanlover schreef:Freakieleaf, jij zat toch ook net als Caro in een appartement? Was was de naam daarvan?Was dat via een nederlandse organisatie? Jij was er 2 wkn herinner ik mij...........klopt dat?
Gast- Gast
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Help! Kunnen we het wel betalen?
» reizen jullie
» Wat betalen jullie de oppas??
» Wat betalen jullie bij de kapper?
» Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?
» reizen jullie
» Wat betalen jullie de oppas??
» Wat betalen jullie bij de kapper?
» Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?