Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

+20
Caro
Raindrop
Beachgirl
mzcharlotte
GeKKiE
Effie_O
Inge
Atelier Madame
Travelgurly
Winegum
Snoopy
Prosecco
Zonnetje
Zora
TNMN
Diesel
Sterre
Polly
rapa nui
ekiaam87
24 plaatsers

Pagina 8 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 8 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:22

Caribbeanlover schreef:Jullie zijn dan ook wat slimmer dan ik

Ik heb geen idee hoe slim jij bent maar als het op de weg vinden aankomt ben ik uberdom lol! .

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kunnen jullie al die reizen betalen? - Pagina 8 Empty Re: Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:33

Maar daar lukte het je toch ook.
Nou wil alleen nog graag van iemand weten of het klopt dat als je een stedentrip ruim van te voren boekt goedkoper is dan pas vlak voor vertrek?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:34

Daarom is het gewoon handig om van te voren de kaart een beetje te bekijken. Dan heb je iig een beetje een beeld. En het is nergens zo logisch als in Manhattan. In andere steden hebben straten allemaal straatnamen. Maar hier heb je nummers. Dan weet je dus dat 101st street veel noordelijker ligt dan 37th street. Dat ligt veel zuidelijker. Er is echt logisch over nagedacht toen ze die stad indeelden. Dus je kunt dat echt wel. En anders kan je altijd een klein stukje de taxi pakken of metro of met zo'n hop off hop on bus. Die laatste is inderdaad een goede tip, want die brengt je echt naar de toeristische plekken toe. Dan kan je uitstappen en hup, je bent al op de plek waar je wilt zijn. Hoe makkelijker wil je 't hebben.

Edit: wat betreft je laatste vraag: Dat weet ik niet. Tickets zijn iig nu nog relatief goedkoop om te boeken, en dat zal wel duurder worden vermoed ik. Dus ik zou zeggen: Hoe eerder hoe beter.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 2:43

Caribbeanlover schreef:Maar daar lukte het je toch ook.
Nou wil alleen nog graag van iemand weten of het klopt dat als je een stedentrip ruim van te voren boekt goedkoper is dan pas vlak voor vertrek?

Vluchten zijn wel vaak goedkoper ruim van te voren ja. Naar mate tijd verstrijkt gaan de goedkope stoelen weg.
Het lukte me daar omdat het zo simpel opgesteld is. Al die straten hebben nummers die gewoon oplopen zeg maar. Hier ligt dat wel even anders :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:35

Hmmn lastig hoor, want het plan was om pas 1 of 2 mnd te boeken voordat we gaan (willen sowieso in sept.).
Nou vraag ik het nog een keer, maar misschien heeft iemand al gereageerd en heb ik er overheen gelezen dus sorry bij deze Embarassed .

Marin, jij vroeg hoeveel ik kwijt denk te zijn en ik dacht tussen de €2000,- en €3000,- dus met alle uitgaven, hotel, vlucht en alles. Wel heb ik uitgaven aan shoppen (kleding + schoenen even niet meegerekend omdat we natuurlijk niet van te voren weten hoeveel we willen kopen).
Zo ja, dan is dat toch best duur voor 1 week?!
Hoeveel dacht jij dan dat ik kwijt kan zijn?

ZvB, misschien kan jij ook raad geven op bovenstaande? Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:57

Nou ik kan alleen maar een grove schatting maken maar zeg, prijzen zijn voor de goede orde eerst even in dollar en dan het totaal bedrag in euro omgerekend:

Vlucht: 600 x 2 = 1200
Hotel: 150 x 6 = 900
Eten: 50 x 6 = 300
Metro: 27 x 2 = 54

totaal: 2454 dollar = 1806 euro

Maar eten moet je misschien wat ruimer rekenen en hotel en vlucht zijn natuurlijk totaal afhankelijk van wat je vindt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:00

Marin schreef:Nou ik kan alleen maar een grove schatting maken maar zeg, prijzen zijn voor de goede orde eerst even in dollar en dan het totaal bedrag in euro omgerekend:

Vlucht: 600 x 2 = 1200
Hotel: 150 x 6 = 900
Eten: 50 x 6 = 300
Metro: 27 x 2 = 54

totaal: 2454 dollar = 1806 euro

Maar eten moet je misschien wat ruimer rekenen en hotel en vlucht zijn natuurlijk totaal afhankelijk van wat je vindt.

Oke dank je voor de moeite. Ik wil sowieso 7 nachten, dus 9 dgn.
Hotel maakt me geen reet uit, hoef geen luxe zoals normaal gesproken anders word het wel heel duur.
Wat vond je van dat lijstje met vluchten die ik had gevonden van Swiss?
Al eens mee gevlogen? Ik ken ze niet? Zijn ze goed?

Waar ik me vooral bang voor maak is dat als ik nu een vlucht zou boeken en dat er vervolgens geen hotel meer vrij is voor de dagen/week dat wij willen. Of andersom.
Ook als ik het ene boek en het andere pas veel later wil boeken en dat er ook niks meer is.
Zit ik of met alleen een hotel waar ik niet heen kan of een ticket waar ik niks mee kan en moet ik op een bankje in Central Park ofzo gaan maffen.

Tja, ik heb er geen verstand van hoor en boek altijd het alles in 1 all in resort pretpakket.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op vr 4 feb 2011 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:08

Euh ik heb niets gezien van Swiss, heb ik even gemist dan..
Maar bedoel je SwissAir?

Daar heb ik zeker een keer mee gevlogen. Van Geneve naar Amsterdam paar jaar geleden, en door noodweer hadden we 7 uur vertraging. Kregen we 250 euro per persoon aan vergoeding van SwissAir. Zeer vriendelijk smile Dus ja, wel goede ervaring met SwissAir smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:11

Marin schreef:Euh ik heb niets gezien van Swiss, heb ik even gemist dan..
Maar bedoel je SwissAir?

Daar heb ik zeker een keer mee gevlogen. Van Geneve naar Amsterdam paar jaar geleden, en door noodweer hadden we 7 uur vertraging. Kregen we 250 euro per persoon aan vergoeding van SwissAir. Zeer vriendelijk smile Dus ja, wel goede ervaring met SwissAir smile

Ja staat een paar pagina's terug, kijk maar even, zijn geen duren vluchten, allemaal onder de €500,-- pp, mooi toch?!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:16

Caribbeanlover schreef:
Ik heb nou voor in sept. (en allemaal voor dezelfde data) goedkope tickets gezien namelijk;

€ 473, 19 pp bij Ebookers
€ 460, 19 pp bij Cheaptickets
€ 455, 00 pp bij Govolo
€ 468, 00 pp bij Expedia

Al deze vlucht zijn met Swiss en toch verschillen ze iets. Raar hoor!

Ah, hebbes!

Ik denk dat de websites verschillende kosten rekenen voor zichzelf. Maar Swiss is dus een prima airline. Is het wel een directe vlucht of moet je eerst over Zwitserland?
Ik zou als ik jou was bij deze prijzen toch echt wel snel boeken hoor. Ik denk dat je de klok er op gelijk kunt zetten dat het nog wel een paar honderd euro omhoog gaat. Ik vind dit echt een goede prijs.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:23

Nier duur he, maar ze zijn allemaal wel met een tussenstop al stond er niet bij waar. De reis duurt dan iets meer dan 12 uur. Hoe lang is dat zonder?
Wel balen, maar ja als het zoveel kan schelen dan maar een stop.
Echt waar joh gaan die prijzen zo erg omhoog? Al gauw? Hmmm moeilijk hoor, dan moet ik nu al gaan beslissen en moet nog overleggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:38

Januari is over 't algemeen de goedkoopste maand om tickets te boeken, daarna gaan ze echt nog wel flink omhoog. Maar goed, het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen wanneer en hoe hoog. Die deal die ik had, was er echt maar voor 1 dag. Andere mensen die 'm wilden boeken waren al te laat de dag daarna. Tja, dat is dan mooi balen.

De normale reis naar NYC duurt volgens mij 6 a 7 uur. Dus 12 uur is wel heel lang. Maar je moet wel onthouden dat goedkopere tickets vaak met overstap zijn. Ik vlieg bijvoorbeeld eerst naar Washington DC en dan naar NYC. Tja, dat is dan idd niet anders, heb ik er wel voor over.

Weet je toevallig naar welk vliegveld van New York je vliegt? Er zijn er meerdere namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:17

Geen idee. Ik kon kiezen voor een specifieke luchthaven en alle in NY dus dat laatste heb ik gekozen.
Maar heb je nog raad mbt wat ik hierboven zei dat als ik nu een vlucht boek en later pas het hotel ed.

Ik wil sowieso het vrijheidsbeeld bekijken, empire state building, ground zero, naar central park (gewoon beetje relaxen) en s'avonds sowieso elke avond uit eten, een keer naar een comedybar (of hoe je die ook noemt daar), naar een club, disco en/of kroeg en als het kan naar een musical (maar ik heb geen idee hoe je die vanaf hier moet reserveren aangezien dat ruim van de voren moet) en misschien wil mijn man dan wel naar een sportwedstrijd als die daar zijn (zie je ik weet helemaal niet echt wat er s'avonds daar te doen is).

Wat bedoelde je met de metro 27x2? Is dat zo goedkoop en kan je dan overal heen?
Zie was het toch geen slechte schatting van mij de totaalprijs, wel duur hoor voor 1 week.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:31

Ja ik zou nu boeken voor de vlucht en dan later een hotel. Hotels zijn er genoeg. Dat kan prima.

Een weekkaart voor de metro voor onbeperkt gebruik is 27 dollar. En jullie zijn met 2 personen. Vandaar 27x2.

Klinkt als een leuk programma. Musical kan je juist veel beter goedkoop daar kopen hoor. Op Times Square heb je wel een TKTS bureau, daar kan je goede tickets kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 12:57

Hier is het zo dat je vaak zo kort dag lees = in diezelfde week nog een kleine kans hebt dat je naar een musical kan.
Ik heb hier voor Chicago gewerkt en heb die nooit gezien. Weet niet of die daar draait.
Hier hoef ik niet meer nar musicals, ben na een aantal geweest en het is best zo. Vind het zo stom en zonde dat de liedjes in het nederlands zijn dus vandaar dat ik een engelse versie wel wil zien en ik denk dat dat veel mooier is als geheel.
Verder nog tips voor de avonden?
Maarre ik schrik wel van die totaalprijs hoor en dat voor amper 1 week! :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:17

Ik hou de aanbiedingperiodes in de gaten. Tickets die nu in de aanbieding zijn, zijn over het algemeen tot juni vliegen. Ik wil IN juni vliegen dus wacht het nog even af.

@ CL; Je hoeft niet bang te zijn dat er geen hotels meer zijn hoor. Ik denk dat er daar wel een groot genoeg aanbod voor is, zeker als het om NYC gaat. Ik heb het probleem wel een keer gehad met Oslo, toen was er alleen nog heel duur over en dat wilden we niet. Uiteindelijk zijn we ook niet gegaan ivm prive omstandigheden maar goed, de tickets kostte ons 24 euro, dan ga je ook makkelijker 'gewoon niet'.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:43

Caribbeanlover schreef:Hier is het zo dat je vaak zo kort dag lees = in diezelfde week nog een kleine kans hebt dat je naar een musical kan.
Ik heb hier voor Chicago gewerkt en heb die nooit gezien. Weet niet of die daar draait.
Hier hoef ik niet meer nar musicals, ben na een aantal geweest en het is best zo. Vind het zo stom en zonde dat de liedjes in het nederlands zijn dus vandaar dat ik een engelse versie wel wil zien en ik denk dat dat veel mooier is als geheel.
Verder nog tips voor de avonden?
Maarre ik schrik wel van die totaalprijs hoor en dat voor amper 1 week! :shock:

Als je New York Broadway Musicals googlet vind je echt wel een overzicht van welke musicals er draaien. Chicago weet ik even niet zeker. Is wel een super gave musical he? Ik heb 'm al drie keer gezien in het Engels (twee keer in London en 1 keer on tour in Engeland). in Nederland heerst dat last minute kaartjes kopen bij musicals niet zo erg, maar in London wordt je iig omver gegooid met ticketboxes waar je je kaartjes last minute kan kopen, vaak tegen goedkopere prijs. In New York weet ik niet of je er ook zo veel tegen komt, maar ik weet iig dat het grote bureau van TKTS (die regelen dat) daar wel zit.

En verder valt er genoeg te doen 's avonds, zo kan je ook een keertje 's avonds naar het Empire State Building bijvoorbeeld, dan is het mooi met de lichtjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:04

@ CL; Ik vind het ook duur hoor voor alleen maar NYC. Ik zou het er niet voor over hebben persoonlijk. Daarom blijf ik niet alleen in NYC maar reis ik de hele staat door en blijf ik twee weken Very Happy. Maar goed, NYC is gewoon duur om te doen als je het mij vraagt. Als je er echt graag heen wilt, moet je het er voor over hebben. Ik vind NYC niet vergelijkbaar met andere stedentrips. Logisch, het ligt niet in Europa, het is DE stad... Totaal niet vergelijkbaar met een weekendje Stockholm of Londen natuurlijk Very Happy. En om op de basisvraag terug te komen... Het is ook niet zo dat wij elke maand naar NYC gaan maar we spreiden de tripjes. Ene keer ben je wat meer kwijt dan de andere keer. Over het algemeen maak ik 1 verre reis per jaar. Dit jaar ga ik naar NY State. Eigenlijk wil ik ook nog graag naar Maleisie en Martinique... Keuzes... Haha Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:53

Precies ZvB.

Mijn eerste plan was om komende zomer naar NYC te gaan. Dat zou dan inderdaad ongeveer zo duur worden zoals ik voor jou heb ingeschat, al wel dan voor 1 persoon.
Misschien had ik er dan nog wel wat daagjes Amerika aan vast geplakt, wat van de omgeving gezien, dat weet ik niet.

Maar toen kwam deze aanbieding en heb ik spontaan besloten om dan maar in februari te gaan. Ik heb immers krokusvakantie. Dus waarom ook niet? Ik bespaar denk ik wel 1000 euro door in februari te gaan. Natuurlijk is het een heel ander soort reis, veel meer budget, en het is koud ipv warm, maar de stad blijft hetzelfde.

Dus in eerste instantie zou New York mijn grote reis worden van de zomer. Nu is het ineens veel goedkoper dus kan ik wat anders bedenken voor van de zomer.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:58

Hopelijk dat ze dan inmiddels even klaar zijn met de sneeuw Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 23:01

Pfff, ik wilde zo graag sneeuw toen ik naar NY ging! Het was er zonnig en ik kon met mijn jas open lopen... Een dag na terugkomst begon het te sneeuwen Sad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 23:01

Sneeuw is prima, blizzards ook. Geeft wel heel gaaf effect. Zolang ik er eerst maar kom! En als ik er eenmaal ben, mag ik voor eeuwig vast blijven zitten. Of nou ja, vooruit, een weekje extra. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:05

Zusje van Bert schreef:Ik hou de aanbiedingperiodes in de gaten. Tickets die nu in de aanbieding zijn, zijn over het algemeen tot juni vliegen. Ik wil IN juni vliegen dus wacht het nog even af.

@ CL; Je hoeft niet bang te zijn dat er geen hotels meer zijn hoor. Ik denk dat er daar wel een groot genoeg aanbod voor is, zeker als het om NYC gaat. Ik heb het probleem wel een keer gehad met Oslo, toen was er alleen nog heel duur over en dat wilden we niet. Uiteindelijk zijn we ook niet gegaan ivm prive omstandigheden maar goed, de tickets kostte ons 24 euro, dan ga je ook makkelijker 'gewoon niet'.

Oh ik knijp hem dan wel een beetje gezien jouw Oslo ervaring. Maar wat je zegt NYC is veel groter.
Ja het is duur, maar dat zal het altijd wel zijn als je een week gaat denk ik.
Daarom vind ik een appartement fijner en als dat niet kan een hotel met ontbijt erbij, want dat kan denk ik ook wel schelen.

Welke wijken liggen centraal mbt de bekende bezienswaardigheden?
Is Queens centraal?
Dan weet ik waar ik wel en niet een hotel/app. moet boeken Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 22:04

Heb je nou al op de kaart gekeken? Dan had je gezien dat Queens een totaal ander stadsdeel is dan Manhattan.
Jij wilt op het eiland Manhattan zitten, en in Midtown liggen de meest toeristische attracties.

Gast
Gast

Bericht  GeKKiE za 5 feb 2011 - 23:46

Caribbeanlover schreef:
Gekkie, waarom viel je het tegen dat je niet in de rij hoefde te staan omdat je zo pass had? Buiten het feit om dat dat dus wel moest, maar wat je van te voren niet wist.
Lopen naar het hotel zou ik nooit doen, weet de weg geen eens haha.

Als voorbeeld te noemen stond er voor de boot naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island echt een mega rij van 2 uur...
Maar er was ook een andere rij, voor speciale tickets enzo.
Toen dachten wij, daar mogen we dan zeker in... Want zo was het aangegeven:
"Line skipping privileges – As a New York Pass holder you are entitled to fast track entry to some of the New York City’s busiest attractions"
Wat bleek, we moesten eerst bij een winkeltje tickets halen (gratis door die pas) en daarna gewoon achteraan aansluiten in die mega rij.
Dat hebben we uiteindelijk ook niet gedaan.
Er stond trouwens bij ons dagelijks zo'n mega rij om met de boot naar de overkant te gaan.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: