Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+32
Smaragdje
sanne-84
Jade
Mom-Of-3
mezzoforte
Mysterious
Vancity_girl
blondje1313
Caroow
Limburg85
Jasmine
Parel
slaatje
red rose
Jelin
Linda
Burn
Jazzlyn
Toedels
joyce0606
rapa nui
Lejow
Paper Crown
Highway
Arwyn
MAS
Julia
Lumen
nillis
Pussycat
Snoes
Katjing
36 plaatsers

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Pompoen zo 4 nov 2012 - 10:18

sanne-84 schreef:
Parel schreef:
sanne-84 schreef:I know parel (ergens in mn achterhoofd) ik ben er alleen net een paar dagen achter dat het dus idd mn bekken zijn, terwijl ik erachteraf al vanaf begin van zwangerschaop last van had. En om in korte tijd mn werkritme/mn eigen ik aan te passen is moeilijk!
Stomme is, dat ik dit gewoon eigenlijk niet verwacht had..

Snap ik hoor! Doelde ook meer op het feit dat het na 20 weken minder zou moeten worden of gelijk moet blijven.. dikke kans dat het alleen maar erger wordt!

Ik had em ook niet vervelend opgepakt hoor smile

Nee, na 20 weken word het niet minder, maar het is niet raar dat het nu snel erger word, dat bedoelde ik te zeggen. Misschien een beetje onhandig uitgedrukt.
Ik heb trouwens ook dagen dat het beter gaat en dagen dat het minder gaat, heel erg duidelijk is het dat het beter gaat als ik meer rust pak tussendoor! En ik heb het ook echt laag in mijn onderrug en billen!

Ik heb uiteindelijk een zwart rokje en zwart hemdje met een rode bolero aangetrokken, het accentueerde wel mooi mijn buik, haha, er waren allemaal mensen verbaasd over hoe groot die nu was...ben benieuwd wat ze morgen zeggen als ik wat anders aan heb :-P.

Ik heb trouwens heerlijk gezongen, alleen er is wel iemand heel erg lomp óp mijn arm gaan zitten met haar eh... 90+ kg ofzo. Die is dus nu dik en blauw...zucht. Maar goed dat is lekker geen zwangerschapskwaal Laughing.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje zo 4 nov 2012 - 10:25

Oei! Vervelend van je arm pompoen!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sanne-84 zo 4 nov 2012 - 10:47

Pompoen, ergens fijn om te horen dat je ook niet de klachten in je lesstreek bt.
En hihi hoe krijg je t voor elkaar iemand (en dan ookmnog 90+) op jearm te laten zitten?!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Pompoen zo 4 nov 2012 - 20:06

sanne-84 schreef:Pompoen, ergens fijn om te horen dat je ook niet de klachten in je lesstreek bt.
En hihi hoe krijg je t voor elkaar iemand (en dan ookmnog 90+) op jearm te laten zitten?!

Ja ik ben ook wel blij dat dat nog steeds niet is, ik vind klachten in mijn bil en rugstreek wel genoeg namelijk.
En hoe ik het voor elkaar kreeg...nou ik kreeg niet zo veel voor elkaar. Ik had weer eens iemand achter me aan (ik heb honing in mijn kont denk ik soms) die ineens met me wilde praten en bij me wilde zitten. Maar ik trek me daar nooit zo veel van aan want het gebeurt om de haverklap. Dus ik liep weg om nog even te gaan zitten voor het optreden op een klaptstoeltje op de eerste rij van de zaal. Dus ik zat, met mijn arm op de leuning en die vrouw kwam als een malle achter me aangerend om ook gauw naast me te komen zitten. En ik weet echt niet wat ze deed, maar ze plompte zo bovenop mijn arm die op de leuning lag...dus en bedankt, ik had toch al niet zo'n zin in haar verhalen over wat voor lichamelijke ellende ze allemaal had confused.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 4 nov 2012 - 21:23

Haha zeker en bedankt! Hoe is t nu met je rm?

Dalik mag ik weer naar de fysio, en vanmiddag naar de vk. Ik zei tegen mn man, eindelijk, tis nu 4 weken geleden, je weet maar nooit wat er in die 4 weken kan gebeuren.. Zegt hij, ja mss zijn t er wel 2 geworden. Ik; of geen 1 meer. Hij; ja, zo raar denk jij idd.
En klopt wel, ik kan zo lekker negatief denken confused
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte zo 4 nov 2012 - 23:04

Sanne, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken tijdens je werk. Vallen hier aanpassingen in te maken zodat je minder last ervan hebt?

Jade, enorm fijn dat je eindelijk niet meer zo misselijk bent en niet meer hoeft te spugen!!

Niet zoveel te melden hier verder, behalve dat ik nu een afspraak heb staan voor een intakegesprek van de kraamzorg, de dag voor kerst. Moet vandaag nog even bellen om een afspraak voor 20 weken echo te maken, en morgenochtend niet vergeten dat ik die ontbijtcurvetest moet laten doen Embarassed
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Jelin ma 5 nov 2012 - 3:12

Vanmorgen weer bij de vk geweest. Alles weer goed gekeurd. Bloeddruk was 122/66 dus prima. wel iets hoger dan normaal maar niet erg. Moest ook op de weegschaal 84,7 kg. Ben dus nog geen gram aangekomen alleen maar een klein beetje afgevallen haha. Kreeg ook een echo verslag mee en daarin stond dat er iets niet goed te zien was vanwege obesitas. Huh ik weet wel dat ik overgewicht heb maar obesitas zeker niet. Was dus wel ff beledigd haha.

Verder nu 2 dagen vrij. Ben ontzettend moe ook. Gisteren waren we alweer 4 jaar getrouwd.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  sanne-84 ma 5 nov 2012 - 3:53

Jelin, fijn dat alles goed was!

Hier ook net terug van de vk, ook alles goed:) maar een pond aangekomen tov 4 wkn geleden. Bloeddruk was goed. Grappig om te merken datde hartslag steeds anders (krachtiger) te horen is. Eerst waren het muizenklopjes, nu al een echte hartslag.
Ik gaf aan dat 4 weken gevoelsmatig wel lang waren, en de volgende had ze wel over 3 weken willen plannen. Alleen denk ik dat ik dan oo een paar dagen van te voren beetje spanningen heb (dan is t ook op t randje of ik hem al zal voelen). Dus vlgd x is 4 dec.
Heb ik de hele dag nauwelijks last van mn bekken, merk ik dat ik daar verkeerd op t bankje ga liggen:s
Ow en de oma's vonden t ook leuk!!

Bekkenfysiotherapie vanmorgen was niet echt bijzonders, heb 2 oefeningen gekregen. Is nu gewoon nog goed aftasten van wat ik kan en wanneer de klachten erger aorden en daar rekening mee houden.

En deze week heb ik vakantie smile man is alleen womiddag en vrijdag vrij, dus hopenlijk gaan we dan eens goed shoppen!!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 5 nov 2012 - 6:42

@ Jelin, fijn dat alles goed was! En leuk dat dat er zo staat...

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte ma 5 nov 2012 - 21:43

Jelin, fijn dat je weer goedgekeurd bent door VK smile

Sanne, lekker dat je vakantie hebt smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Smaragdje di 6 nov 2012 - 22:12

Oh, wat is het toch heerlijk did kleine te voelen!

Morgenochtend de 20 weken echo.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jade di 6 nov 2012 - 22:30

Smaragdje schreef:Oh, wat is het toch heerlijk did kleine te voelen!

Morgenochtend de 20 weken echo.

Dat lijkt me echt heerlijk! dat getrappel en gefladder in je buik! Veel succes morgen bij de echo!

Jelin: fijn dat je echo goed was!

Sanne: geniet lekker van je vakantie.

Ik heb vanmorgen urine ingeleverd en kan vanmiddag even terug bellen voor de uitslag. Ben benieuwd of alles goed is of dat ik toch blaasontsteking heb.

Ik ben verder ook echt verschrikkelijk moe! Er komt niets uit mijn handen. Ik was even naar de huisarts gefietst en toen stond mijn maag al helemaal op z'n kop! bah, ik hoop dat ik snel weer wat meer energie krijg.

Volgende week donderdag hebben we de geslachtsbepaling! Ik vind het echt heeeel spannend!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Jade wo 7 nov 2012 - 1:13

woow, er is echt iets mis met mij! Ik ben steeds minder misselijk.

Ik heb al weken nauwelijks gegeten, en pindakaas vond ik vreselijk. Eigenlijk at ik alleen nog rijstwafels, ontbijtkoek en beschuitjes.

Nu heb ik gewoon binnen een half uur 4 boterhammen met pindakaas opgegeten :shock: En lekker dat het was! Ik hoop echt zo dat het ergste voorbij is! Ik heb vandaag nog niet overgegeven, gisteren helaas wel, maar het weekend ging het ook super goed!

Ik hoop echt dat mijn tijd van genieten ook aan gaat breken!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 wo 7 nov 2012 - 1:46

Hey meiden,

Ben ik ook weer eens. Wat hebben jullie veel geschreven zeg of ben ik al zolang niet geweest haha. Ik heb wel teruggelezen maar onthouden ho maar.

Jade, hopelijk is de misselijkheid snel helemaal weg en kan je echt gaan genieten.
Jelin, super een goede echo!
Sanne, lekker zeg vakantie, alleen jammer van het weer.

Ik ben vanmorgen naar de bedrijfsarts geweest en op zich wel positief. Ik ga nu 4 uurtjes werken met uitloop naar 5 uur en dat kan ik dan doen als ik me bv een dag wat beter voel en anders gewoon na 4 uurtjes naar huis. Morgen even met mijn leidinggevende om de tafel hoe we dit in gaan roosteren. Moeilijk om dit te moeten accepteren maar het is niet anders, ik zal me er bij neer moeten leggen dat me lichaam niet wil wat ik wil.
Ik slaap ook zo gigantisch slecht, iedere nacht al rond half 4, 4 uur wakker. Met het gevolg dat ik overdag zo moe ben.
Maar hopelijk kan ik het zo wat beter volhouden en kan ik ook weer wat beter slapen. En minder harde buiken die ik vaak heb.

Zo heb mijn klaagmomentje weer gehad haha

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Jelin wo 7 nov 2012 - 2:37

Ik heb helemaal geen echo gehad maar het verslag daarvan. Was 2 weken terug al geweest haha..

@ Smaragdje.. Succes morgen.. En leukhe dat getrappel..

@ Mom of 2.. Fijn dat je minder kan gaan werken. Zal beter voor je zijn en met het rooster komt het wel goed.

@ Jade.. Fijn dat je minder misselijk bent. Hopelijk blijft het zo.

Hier gaat het wel redelijk. Ben alleen erg moe. Voel de baby nu elke dag een paar keer, dus dat is super leuk en sinds een week voelt mijn man dd baby ook.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Pompoen wo 7 nov 2012 - 6:33

Hoi ik ben er ook weer eens, ik heb even wat minder puf dus ik reageer daardoor ook wel wat minder merk ik. Bij mij is het gewoon de winterdip (of nou ja depressie) die me aan het inhalen is, heb ik elke winter last van en sowieso rond deze tijd is altijd zo'n moment dat ik me ineens realiseer dat ik er in weg begin te zakken en mezelf weer even aan mijn nekvel er bij moet sleuren.

Gelukkig is mijn zwangerschap nog steeds mijn wolkje geluk daar tussen, ik ben er echt van aan het genieten dat ik zwanger ben. Vind het écht leuk om zwanger te zijn tot nu toe. Ondanks de misselijkheid in het begin en ondanks mijn bekken nu.

Waar ik wel helemaal gék van word is het eeuwige geplas, ik moet nu echt om de haverklap naar de wc en 's nachts is dat echt niet grappig meer.

Nog 3 weken en dan heb ik de 20-weken echo. Ik zit net in mijn agenda te zoeken, maar ik kan niet vinden wanneer ik de controle bij de VK weer heb, dus daar moet ik morgen maar eens even achteraan bellen want anders gaat dat nog mis.

Mijn buik schijnt trouwens ineens enorm gegroeid te zijn, krijg er allemaal opmerkingen over dat ik in een week tijd ineens een sprintje heb gemaakt. Heb hiervoor ook een tijdje stil gestaan. Vind het wel fijn, soort bevestiging dat het kindje gewoon doorgroeit ook al voel ik niks.

@mom of 2, fijn dat het gesprek met de arboarts positief was. Wel naar dat je nu al een stap terug moet doen maar ja jij hebt het zo toch zeker ook niet bedacht dus voel je er niet te veel schuldig over hoor!

@Jade, bij mij duurde het ook even voorbij de 12 weken voordat het echt beter ging, maar jij zit nu wel in een termijn waarbij dat echt kan. Ik heb zelf nog wel een soort ondertoon van misselijkheid. Maar de vlagen misselijkheid die ik nog af en toe had zijn nu echt wel weg. Heerlijk is dat he! Ik heb trouwens ook een paar weken enorm veel gegeten, had zó'n honger ineens!

@Smaragdje, ooooh wat fijn dat je het voelt. Hoe lang voel je het nu al? Ik zit echt met smart te wachten tot ik het voel, dat lijkt me zo fijn en leuk en mooi!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje wo 7 nov 2012 - 6:49

@ Pompoen, ik voel hem al een paar weekjes af en toe, maar de laatste dagen elke dag wel geregeld. Wat vervelend van je winterdip!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 wo 7 nov 2012 - 9:09

Smaragdje veel succes en plezier morgen!

Jade, heb je al uitslag van een evt blaasontsteking?

Mmof2 Vervelend dat je minder bent gaan werken, maar wel t beste;) (hoor mij...) wel fijn dat het allemaal 'makkelijk' mogelijk is

Pompoen, leuk he als mensen dat zeggen! Mijn buik staat ook alweer even stil..
Een vriendin van me die net zo ver is heeft een hele andere buik! De mijne groeít zeg maar over mn hele buik naar voren, terwijl zij iets lager groeit. Hoezo moeilijk uitte leggen?!
Succes met je winterdip, denk maar goed aan je kleine uk!!

Hier ook een goede 20wekenecho gehad:D
Alleen zn ruggetje was moeilijk te zien, ze hebben lopen duwen en ik moest zelfs een keer springen in de hoop dat ie anders ging liggen,maar helaas. Dus met moeite gezien, maar ze waren wel voo vertrouwen dat t goed was. Het is dus nu al een dwarsliggertje haha.
Vandaag verder weer geld uitgegeven aan de uk. Wandelwagen, box+kleed, kast en matrasje gekocht.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl wo 7 nov 2012 - 9:30

Hoi dames,

Pff zo'n topic bijhouden is niet mijn sterkste kant geloof ik.
Wij hebben afgelopen maandag de 20 weken echo gehad, en alles zag er super uit. Kindje is ook super gemiddeld qua groei dus dat is mooi. Toch weer een fijne geruststelling. Mijn placenta ligt aan de voorkant en dat verklaard dus waarom ik baby steeds zo zacht voel. Ik voel wel af en toe schopjes maar had al het idee dat het bij D veel harder/duidelijker was. Aan de buitenkant is ook nog niks te voelen.

@Pompoen, wat vervelend dat je altijd last hebt van winterdepressie. Slik je daar normaal medicijnen voor? Dat mag nu natuurlijk niet of wel? Fijn dat je de zwangerschap zo fijn beleeft, hopelijk blijft dat lichtpuntje je er doorheen trekken.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Pompoen wo 7 nov 2012 - 9:41

Nee ik gebruik geen medicatie voor de winterdepressies, het zijn sowieso periodieke depressies en antidepressiva is in principe een medicijn wat bedoeld is om echt langere tijd te slikken. Je hebt een lange opbouwtijd en een lange afbouwtijd, dat is voor een winterdepressie bijna niet lonend. En ik kan er zelf een heleboel aan doen om het te verminderen:

- Leuke dingen plannen
- Meer rust/minder stress inbouwen
- Actief zijn (beweging)
- Niet teveel toegeven aan de suiker/koolhydraatbehoefte
- Lichtkuren doen d.m.v. een lichttherapielamp (die heb ik)

Dus ik ga nu weer beginnen met een lichtkuurtje en nog eens goed in mijn agenda kijken naar mijn planning en hoe ik die minder belastend kan maken. En ik ga weer stoppen met suiker eten, dat is er dus ook de laatste weken een beetje ingeslopen en daar word het echt alleen maar erger van.
Meestal kom ik er dan aardig stabiel doorheen, alleen de laatste maanden (januari, februari) is altijd even flink doorbijten.
Wel slik ik normaal melatonine en dat helpt over het algemeen ook wel een beetje mee. Maar ja dat mag ik nu niet slikken.

Maar 't is altijd wel even aanpoten moet ik zeggen. Maar het helpt vast dat ik lichtpuntjes heb van de zwangerschap, ik geniet er zo van, vind het zó leuk om dingen te maken voor de baby, om kleertjes uit te zoeken en het geboortekaartje te ontwerpen. Het is wel een fijn doel zeg maar.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje wo 7 nov 2012 - 22:34

Zo, net de 20 wekenecho gehad. Het is nog steeds een jochie smile Alles was goed, alleen had hij iets te veel vocht in zijn niertjes staan. Dit schijnt wel vaker voor te komen bij jongens en kan per uur verschillen. Met 28 weken heb ik hiervoor nog een keer een echo.

@ Vc, wat wordt het?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 vr 9 nov 2012 - 2:26

Ik ben nu 12 weken en mijn uitgerekende datum is 24 mei, dus ik vind dat ik hier ook nog wel aan mag sluiten!
Heb wel wat meegelezen, maar niet alles, zal gewoon vanaf nu gaan mee reageren. Is er trouwens ook nog ergens een tabel?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Pompoen vr 9 nov 2012 - 2:31

blondje1313 schreef:Ik ben nu 12 weken en mijn uitgerekende datum is 24 mei, dus ik vind dat ik hier ook nog wel aan mag sluiten!
Heb wel wat meegelezen, maar niet alles, zal gewoon vanaf nu gaan mee reageren. Is er trouwens ook nog ergens een tabel?

Ha welkom!! Mei is inderdaad gewoon nog voorjaar hoor! Hier is de tabel:

NaamLeeftijdHoeveelsteUitgerekend opGeslacht
Slaatje341e03-03-2013Jongen
Jelin262e 11-03-2013 Meisje?
Mysterious31 1e 13-03-2013 Meisje
Mom-Of-2 30 3e 15-03-2013 Meisje
Caroow 25 1e 17-03-2013 Jongen
Vancity_girl 30 2e 25-03-2013 -
Smaragdje 23 2e 28-03-2013 Jongen
Linda 27 2e 02-04-2013 Jongen
sanne-84 28 1e 03-04-2013 Verrassing
Mezzoforte 23 1e 21-04-2013 -
тыквашка 28 1e 21-04-2013 -
red rose 29 2e 30-04-2013 -
Jade211e09-05-2013-
blondje1313??24-05-2013?

@Smaragdje, hopelijk niets aan de hand dan! Maak je je er zorgen over of heb je het idee dat het wel los zal lopen?
Ik moet nog 3 weken wachten op de 20 wekenecho...pfff duurt lang!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje vr 9 nov 2012 - 2:46

@ Pompoen, ze gaf aan dat het waarschijnlijk niets is, dat het zich gewoon nog wat beter moet ontwikkelen. Als het volgende keer nog zo is, dan zal hij na zijn geboorte misschien antibiotica moeten. Verder verwachtte ze dar het niets is en ook dat het volgendde keer minder zou zijn of weg zou zijn. Ze gaf aan het meer uit voorzorg te doen, zodat je kindje niet ziek zou worden door infecties. Ze willen dan liever snel iets kunnen doen.
Ik fa dus van het beste uit en maak mij niet zo'n zorgen, aangezien zij ook echt aangaf dat dat niet nodig is. Al had ik natuurlijk liever gehad dat het nu al goed was. Verder was alles goed, dus ben daar heel blij om smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jade vr 9 nov 2012 - 2:49

Smaragd: fijn dat je de echo gehad hebt, en dat alles goed was! Ik hoop dat met de niertjes ook alles goed is! Ik vind wel dat je lang op die echo moet wachten.

Blondje: welkom! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 281626781 eindelijk mei-mamma versterking

Pompoen: wachten duurt lang he! Wij hebben volgende week donderdag de geslachtsbepaling, dat vind ik al erg lang duren! Ik ben wel blij dat we die tussendoor doen, als ik moest wachten tot de 20 weken echo, werd ik gek! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 27 1578173417

Ik ben alleen heeeeel bang dat ze een geslacht zeggen en dat dat 5 weken later niet blijkt te kloppen. Ik wil zo graag shoppen! Ik wil niet meer wachten tot eind december! haha

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende