Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+32
Smaragdje
sanne-84
Jade
Mom-Of-3
mezzoforte
Mysterious
Vancity_girl
blondje1313
Caroow
Limburg85
Jasmine
Parel
slaatje
red rose
Jelin
Linda
Burn
Jazzlyn
Toedels
joyce0606
rapa nui
Lejow
Paper Crown
Highway
Arwyn
MAS
Julia
Lumen
nillis
Pussycat
Snoes
Katjing
36 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 9 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Mysterious za 6 okt 2012 - 8:25

Wat leuk mom of 2! het staat nu dus 2-2 Very Happy
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mysterious za 6 okt 2012 - 8:28

Naam
Leeftijd
Hoeveelste kindje
Uitgerekende datum
Geslacht
Slaatje
34
1e
03-03-2013
jongen
Jelin
26
2e
11-03-2013
-
Mysterious
31
1e
13-03-2013
meisje
Mom-Of-2
30
3e
15-03-2013
meisje
Caroow
25
1e
17-03-2013
-
Vancity_girl
30
2e
25-03-2013
-
Smaragdje
23
2e
28-03-2013
jongen
Linda
27
2e
02-04-2013
-
sanne-84
28
1e
03-04-2013
-
mezzoforte
23
1e
17-04-2013
-
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  sanne-84 za 6 okt 2012 - 9:27

Leuk momof2!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje za 6 okt 2012 - 9:45

Mom-Of-2, leuk zeg!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sanne-84 za 6 okt 2012 - 20:34

Wat raar, ga je nog ziek naar bed (een uur ervoor met moeite 2 kipnuggets naar binnen kunnen krijgen) en de volgende dag wordt je wakker en lijk je weer beter.. Ben nTuurlijk wel blij (hoewel ik nog geen half uur op ben) maar wat is het lichaam toch raar he.
Denk datik nu een soort voedselvergiftiging heb gehad, en meteen gegoogled of dit kwaad kon voor het kind, maar dat lijkt gelukkig ook niet!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Jade za 6 okt 2012 - 20:43

Wat leuk mom-of-2 ,je zoon is straks in de minderheid! Gefeliciteerd!

Sanne, een griepje is soms ook na een nachtje over! Maak je niet te druk en let de komende dagen even op wat je eet. Fijn dat je je weer beter voelt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 21:07

Mezzoforte, gezellig! Ben je al met je nieuwe baan begonnen?

Mom-of-2, wat leuk!!! Ik ben ook echt zo nieuwsgierig!!

Sanne, ik dacht precies hetzelfde toen, een voedselvergiftiging. Maar hier was het dat toch niet. Nu gaat het gelukkig weer goed hier. Ben je wel gaan werken?

Hier vandaag lekker een relaxdagje. Man is onze slaapkamer een beetje aan het opleuken. Fotolijstjes en de tv ophangen.
Misschien straks nog ff naar de kinderboerderij.
We gaan dochter haar kamer ook opknappen. Ze krijgt een nieuw bed en een kast. Dan kan haar kast naar de babykamer.
We gaan de muren wit verven, er komt wit eiken laminaat in, meubels zijn ook wit. En dan komen er allemaal dora accessoires in. Laughing Ik denk dat dochter het geweldig gaat vinden. Ik heb super leuke grote muurstickers gezien.
De babykamer weet ik nog niet, eerst maar eens kijken of we een jongen of meisje krijgen.
De baby slaapt de eerste tijd toch in een co-sleeper, dus zo belangrijk is de kamer ook niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:01

Goedemorgen!

Ik zeg: zet mij maar in de lijst! Ik ben 28, het is mijn 1e en ik ben uitgerekend op 21-04-2013!

Ik heb gelijk een vraag, ik zie iets staan over co-sleeper, wij zijn van plan een co-sleeper te maken en ik wil borstvoeding geven, maar nu zei een vriendin gisteren dat je je kindje elke keer voor je voeding geeft moet verschonen. Is dat zo? En hoe deed je dat dan? Wij hebben in de slaapkamer geen ruimte voor een verschooniets dus dan moet ik alsnog mijn bed uit met het kindje en naar het kamertje lopen, nu vind ik het sowieso fijn om mijn kindje dichtbij te hebben. Maar mijn hele relaxte idee van geluidje=>voeden=>Verder slapen valt een beetje in duigen op die manier.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 22:24

Welkom! Very Happy

Wij hebben maar heel kort iedere keer de luier verschoont. En dat deden we dan gewoon op bed, werkte prima.
Wat leuk dat je ook een co-sleeper wilt. Het is echt ideaal! Wij hebben er 1 van een Ikea ledikantje gemaakt. Ik kan wel een foto ervan plaatsen als je dat leuk vind.
Dochter heeft erin geslapen tot ze ongeveer 11 maanden was.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:26

Wat bedoel je met kort?

Wij willen er ook eentje maken van een ikea ledikantje dus ik ben zeker benieuwd naar een foto!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 22:31

Poeh... Dan moet ik even hard denken. Ik denk hooguit 2 maanden ofzo, ik weet het echt niet meer precies. En ook niet iedere keer met een voeding hoor. Op ik rook gewoon of ze gepoept had. En na een paar maanden poepte ze al niet eens meer 's nachts.

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 9 GroteFoto-33TOB7DD

Hier staan er boxspringpoten onder. Dat hoeft de eerste tijd uiteraard niet, maar dochter ging op een gegeven moment staan en toen was de zijkant te laag. Het bed staat hier nu aan de andere kant tegen de muur omdat dochter ook graag naast manlief sliep. Nu gaan we het bed gewoon weer in het midden van de kamer zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 22:31

Aaaahh groot!! Ff kijken of die kleiner kan.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:34

Ik kan het ook niet zien, zit denk ik net aan de verkeerde kant ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:35

Oh ik heb 'm even naar mijn photoshop gesleept en nu kan ik het wel zien! Maar ik denk dat wij gewoon de bodem iets hoger gaan monteren!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 22:44

Ja dat kan je in het begin ook gewoon het beste doen. De poten van het ledikant op de grond en het ledikant op de hoogste stand. Alleen als ze gaan staan is het link, want dan kukelen ze zo er over heen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:48

Linda schreef:Ja dat kan je in het begin ook gewoon het beste doen. De poten van het ledikant op de grond en het ledikant op de hoogste stand. Alleen als ze gaan staan is het link, want dan kukelen ze zo er over heen.

Ja dat is zo, maar ik denk dat mijn man het niet zo lang gaat willen! In eerste instantie wilde hij helemaal het kindje niet in de kamer uit angst dat het zijn nachtrust kost, maar ik heb hem er van overtuigd dat het voor mijn nachtrust waarschijnlijk goed is en dat ik het grootste gedeelte van het werk zal moeten doen omdat ik borstvoeding geef. Eigenlijk was hij zo om, met de afspraak dat als het niet gaat we het kindje alsnog naar het kamertje verhuizen. Maar ik denk dat dat zo'n vaart niet loopt eigenlijk en ben ook niet van plan dat zonder slag of stoot te laten gebeuren Wink. 6 maanden wil ik in ieder geval vol maken als het enigzins kan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 22:54

Ik vond het ideaal! Voeden en weer verder slapen. Op een gegeven moment werd ik er amper wakker van. Ik had toen ook geen idee hoeveel voedingen ze kreeg.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 22:56

Linda schreef:Ik vond het ideaal! Voeden en weer verder slapen. Op een gegeven moment werd ik er amper wakker van. Ik had toen ook geen idee hoeveel voedingen ze kreeg.

Nou dat is precies wat mij ook zo fijn lijkt, naast dat je gewoon je kindje in de buurt hebt natuurlijk.
Maar het verschonen, dat deed je dus alleen als ze gepoept had? Of in het begin wel elke keer? En dan gewoon in bed?
Ik denk dat ik toch maar een lichtje moet hebben dan ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 23:04

Even kijken of het zo lukt met die tabel hoor:

Nee dus... snap er niets van!

Laatst aangepast door тыквашка op za 6 okt 2012 - 23:06; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 23:05

Een lichtje is sowieso wel handig in het begin. Ook om even te kijken of de baby goed aanhapt enzo. En ik was geen ervaren luier verschoonster, haha. Dus ik had dat lampje wel nodig.
Ik geloof dat wij alleen in de kraamweek iedere keer de luier verschoonde, want de kraamhulp moest weten hoeveel plasluiers ze had. Daarna zijn we er denk ik mee gestopt. Mijn dochter plaste 's nachts nooit veel, nog steeds niet. Maar sommige kinderen plassen wel veel, dus dat is gewoon even afwachten.
Verschonen deed ik in bed, met verschoningskussen eronder.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 23:07

Linda schreef:Een lichtje is sowieso wel handig in het begin. Ook om even te kijken of de baby goed aanhapt enzo. En ik was geen ervaren luier verschoonster, haha. Dus ik had dat lampje wel nodig.
Ik geloof dat wij alleen in de kraamweek iedere keer de luier verschoonde, want de kraamhulp moest weten hoeveel plasluiers ze had. Daarna zijn we er denk ik mee gestopt. Mijn dochter plaste 's nachts nooit veel, nog steeds niet. Maar sommige kinderen plassen wel veel, dus dat is gewoon even afwachten.
Verschonen deed ik in bed, met verschoningskussen eronder.

Ok, nou dan vinden we daar vast wel een weg in. Ik ga wel even op zoek naar een lampje wat niet zo veel licht geeft, anders zijn we allemaal klaarwakker daarna. Verschoonkussen kan ik natuurlijk makkelijk naast het bed klaarleggen inderdaad, heel slim!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda za 6 okt 2012 - 23:10

Ik vind op bed verschonen nog steeds fijn. De commode hebben wij amper gebruikt.

Ik heb deze nachtlampjes. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 9 Babyzoo-nachtlampje-schildpad
Zwak lichtje, maar was net genoeg om wat te zien.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 6 okt 2012 - 23:17

Ja ik denk dat wij misschien zo'n spookje van Ikea nemen, die geven ook heel erg fijn licht.
Ach ik kan alles van te voren wel gaan voorbereiden en bedenken en op zich is dat denk ik ook wel handig, maar ik denk dat pas als het zover is je echt uit kunt vinden hoe je alles wil en kunt doen en hoe je het prettig vind.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 7 okt 2012 - 1:55

Zo, we mogen voor 15 euro een box overnemen via marktplaats! Met verstelbare bodem, lade én op wieltjes inclusief boxkleed :-D.
We zitten trouwens nog steeds wel te twijfelen of we de wandelwagen niet toch gewoon nieuw willen kopen, we waren eerst van plan tweedehands. We zijn wel van plan om 'm flink (lang) te gaan gebruiken en ik vind de tweedehandse allemaal zo lelijk (ze hebben nu nieuwe kleuren). Bovendien willen we het autostoeltje uiteindelijk toch maar nieuw kopen voor de veiligheid en ik bedacht dat als we hem dan over 2/3 jaar verkopen we er dan dus ook zo'n bedrag nog voor kunnen vragen op Marktplaats waarschijnlijk. Iets minder maar dan wat we nu zouden besparen op nieuw kopen bedacht ik me. Begin steeds meer naar nieuw te neigen...

Hoe zat dat ook alweer bij babydump? Zag dat het autostoeltje daar gratis erbij is en een verzorgingstas. Die laatste wil ik niet, kun je dat dan in korting krijgen of korting op iets anders? En als je een goedkoper autostoeltje uitzoekt, krijg je dan het resterende bedrag in korting? Kun je zo op die manier onderhandelen daar? En begreep ik nou goed dat de garantie in gaat op de dag van de geboorte?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade zo 7 okt 2012 - 2:29

тыквашка schreef:Zo, we mogen voor 15 euro een box overnemen via marktplaats! Met verstelbare bodem, lade én op wieltjes inclusief boxkleed :-D.
We zitten trouwens nog steeds wel te twijfelen of we de wandelwagen niet toch gewoon nieuw willen kopen, we waren eerst van plan tweedehands. We zijn wel van plan om 'm flink (lang) te gaan gebruiken en ik vind de tweedehandse allemaal zo lelijk (ze hebben nu nieuwe kleuren). Bovendien willen we het autostoeltje uiteindelijk toch maar nieuw kopen voor de veiligheid en ik bedacht dat als we hem dan over 2/3 jaar verkopen we er dan dus ook zo'n bedrag nog voor kunnen vragen op Marktplaats waarschijnlijk. Iets minder maar dan wat we nu zouden besparen op nieuw kopen bedacht ik me. Begin steeds meer naar nieuw te neigen...

Hoe zat dat ook alweer bij babydump? Zag dat het autostoeltje daar gratis erbij is en een verzorgingstas. Die laatste wil ik niet, kun je dat dan in korting krijgen of korting op iets anders? En als je een goedkoper autostoeltje uitzoekt, krijg je dan het resterende bedrag in korting? Kun je zo op die manier onderhandelen daar? En begreep ik nou goed dat de garantie in gaat op de dag van de geboorte?

Wij hebben ook geen verzorgingstas van de babydump uitgezocht, wij hebben dat bedrag als korting gekregen op de voetenzak. Je kunt zelf kiezen waar je de korting vanaf laat gaan. Ik weet niet hoe het zit met een goedkopere maxicosi, ik ben bang dat het overige bedrag dan vervalt.

Fijn dat jullie de box zo goed hebben kunnen kopen! Wij krijgen de box van mijn ouders, dat scheelt enorm!

Als je twijfelt zou ik voor een nieuwe wagen gaan, dan heb je de volledige garantie, en over een paar jaar kun je hem weer verkopen? Willen jullie 1 kindje? Anders kun je de wagen ook weer goed gebruiken voor kindje 2 natuurlijk!

En de garantie gaat inderdaad in op de dag van de geboorte! Bij prenatal gaat de garantie in op de dag van aankoop, dus als je hem ergens anders koopt zou ik daar even goed naar vragen!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende