Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsprobleem

+2
holaagirl
Jazzlyn
6 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingsprobleem Empty Voedingsprobleem

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 2:55

Mijn jongste heeft een gruwelijke hekel aan de fles (helaas). Uit noodzaak dus vroeg bijvoeding gegeven (met 3,5 maand groente, fruit, pap). Nu zitten we op vakantie en weigert hij de fles van 12.30. Het is al 2 maanden een gevecht, maar 100 ml pap (normale melk weigert hij) ging net.. Nu al een week niets meer.

Het is nu zo:

07.00 bordje pap. ong. 180

09.00/10.00 100 gram fruit of 75 gram fruit met liga (zelf al geef je maar 50 gram fruit, het drinken wordt niet beter)

12.30 fles (Weigeren, ook bordje pap of wat dan ook)

15.00 100 gram fruit of 75 gram met liga

17.30 potje groente

19.45 slapend een fles ong. 190 a 200

Hij weigert de fles van 12.30 dus. Pap of normale melk, uit een bordje etc. Hij raakt volledig overstuur en drinkt/eet niks. Vandaag uit frustratie een liga gegeven en die at hij bijna helemaal op.. Van de frustratie gaat hij overgeven. Kunnen we niet gewoon kleine stukjes brood aan gaan bieden in de melk of sap gesopt? De fles is een probleem al bijna 3 maanden. Het is dus geen fase.

Owja hij komt ook niet om 2 uur van de honger ofzo. Ik moest hem net echt om 15.00 wakker maken!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsprobleem Empty Re: Voedingsprobleem

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 5:22

En wat melk proberen te geven via een lepeltje? Je hebt ook wel van die flesjes met een lepeltje op de plek van de speen

Gast
Gast

Bericht  holaagirl do 30 aug 2012 - 6:54

Wat vervelend! Helemaal op vakantie! En yoghurt oid? Dat hij wel wat binnen krijgt?
Sterkte!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Thunder do 30 aug 2012 - 6:56

Ik zou na je vakantie eens langs je kinderarts gaan en wellicht kan er eens een logopedist meekijken als hij aan het eten is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania do 30 aug 2012 - 6:57

Ik weet dat het voor zes maanden eigenlijk niet mag maar ik zou in jouw geval denk ik toch brood gaan geven. Hij moet toch wat binnen krijgen en ik ga ervan uit dat je alles al geprobeerd hebt om de melk er beter in te kirjgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 7:30

Rejoy. schreef:En wat melk proberen te geven via een lepeltje? Je hebt ook wel van die flesjes met een lepeltje op de plek van de speen

Hij vind zijn melk vreselijk en weigert het door te slikken. Zijn papfles ging een paar dagen goed. Maar die smaak vind hij zeker wel lekker. Hij eet daar in de ochtend een vol bord van weg. Tussen de middag gaat hij al huilen als hij een fles ziet!! Of een bordje pap aan ziet komen.. Vanmiddag hadden we een flesje sap en krijsen, tot hij wat in zijn mond kreeg en doorhad dat het geen pap/melk was..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 7:30

holaagirl schreef:Wat vervelend! Helemaal op vakantie! En yoghurt oid? Dat hij wel wat binnen krijgt?
Sterkte!
Nee.. Ook niet.. Behalve de liga dus! Die ging wel op. Is hij al een kleine eter, dus veel eten gaat hij niet. Maar toch!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 7:32

Rataplan schreef:Ik zou na je vakantie eens langs je kinderarts gaan en wellicht kan er eens een logopedist meekijken als hij aan het eten is.
Hij is prematuur geboren en er wordt via de prematurenpoli ook meegekeken (oa. logopedie) er is geen probleem met de techniek, behalve dat hij zich ouder voordoet en wil doen dan dan hij is. Hij is zijn fles dus zat en daarom zo vroeg bijvoeding. Wat wel erg goed gaat.

Kinderarts wil fles houden, maar hij huilt als als hij denkt dat hij de fles ziet. In de avond drinkt hij hem slapende wel leeg!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 7:34

Tania schreef:Ik weet dat het voor zes maanden eigenlijk niet mag maar ik zou in jouw geval denk ik toch brood gaan geven. Hij moet toch wat binnen krijgen en ik ga ervan uit dat je alles al geprobeerd hebt om de melk er beter in te kirjgen.

We hebben inderdaad alles geprobeerd en het werk allemaal maar 1 keer een paar dagen. Dan weer bij poging 1 proberen werkt dan dus niet meer! Fruit hapt hij zo weg en groente ook, dus de techniek zit er goed in.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 7:41

En als je een geprakte banaan oid door de pap doet? Misschien wil hij die smaak 's middags wel hebben.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 30 aug 2012 - 7:44

En van die pakjes pyjamapapje met smaakje? Volgens mij heb je banaan en vanille ofzo... Er zitten wel suikers in, ik ben er eigenlijk geen voorstander van, maar het is wellicht beter dan niets.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Wennes do 30 aug 2012 - 8:50

Evt een tuitbeker proberen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 18:56

Wennes schreef:Evt een tuitbeker proberen?

We hebben een tuitbeker vanaf 6 maanden en die weigert hij helaas ook
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 30 aug 2012 - 18:57

Aimee schreef:En van die pakjes pyjamapapje met smaakje? Volgens mij heb je banaan en vanille ofzo... Er zitten wel suikers in, ik ben er eigenlijk geen voorstander van, maar het is wellicht beter dan niets.

Ik heb al naar zoiets gezocht, maar hier hebben ze iets andere producten als bij ons en ik snap geen bal van de verpakkingen Laughing Zijn pap is overigens ook van pyjamapapje (appel-Peer) andere moest hij ook al nietVoedingsprobleem 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud