Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..

+67
mii_joyce
Sterrin_
CCC
Fortissimo
Sanne
Sam
Highway
Thunder
Stokstaartje
Chocoholic
Slakje
Suus
Supertalentje
Océane
Gympie
_Lana_
Minx
Verona
lente
Discordia
Mida4you
Arwyn
SoGood
Lumen
sonly
Lilou
Mermaid
Ooh La La!
Darius
Caramba
Elliot
Rush
Anousch91
vlinder-2011
Lonely Goatherd
Parisienne
Steep
Flower_L
Guus
Snoes
Twellie
Lousanne
Alex
studiebol
Parel
Rebecca
Makamba
Paper Crown
Marin
Atelier Madame
Lady1984
Silver
Lejow
slaatje
Stuiterbal
Bloempjuh23
PapillonRose
luenca
Ezzer
Susan
Aardbei
JD
Liz
Purpleflower
RYW
Jade
_Nina
71 plaatsers

Pagina 12 van 19 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 Empty Re: Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..

Bericht  Thunder do 13 sep 2012 - 8:59

Nou, die van mij kunnen vaak ook gods irritant zijn Yes .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 Empty Re: Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..

Bericht  RYW do 13 sep 2012 - 9:01

Haha, er zijn ook een hele hoop enorm leuke kinderen, gelukkig Wink maar als ik ze zo allemaal bij elkaar zie in een klas oefenen groepje, al spelend, dan vind ik al die kinderen, hoe schattig ook, verreweg minder leuk, lief, schattig, slim en mooi dan mijn eigen engeltjes, natuurlijk Wink

En er zitten er een paar bij waarvan ik denk: wat ben ik blij dat jij mijn kind niet bent. Maar inderdaad, ik mag ook lang niet alle volwassenen Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Stokstaartje vr 21 sep 2012 - 1:16

Vanmorgen even op mijn neefje gepast en ja nu is het weer helemaal mis natuurlijk met die eierstokken. Ik heb het er echt weer even moeilijk mee dat ik nog niet kan :nopompom: Sad Mijn vriend was zo leuk met hem aan het spelen....
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Verona vr 21 sep 2012 - 1:42

Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij geen kinderen wilt, inmiddels is dat veranderd en wilt hij het graag. We moeten alleen eerst een groter huis hebben, en dat duurt nog wel eventjes. Ik wil echt wel graag een kind, maar aan de andere kant weet ik het nog niet zo goed. Kent iemand dat gevoel? Dan heb ik het idee dat een kind ons gaat tegenhouden met bijvoorbeeld dingen als reizen of spontaan weggaan. Terwijl de andere kant van mij dan weer zegt dat het wel kan, en dat het net is hoe je ermee omgaat. Lastig hoor de vraag of je echt kinderen wilt.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Stokstaartje vr 21 sep 2012 - 2:05

dat gevoel herken ik soms ook wel maar idd is het maar net hoe je er zelf mee om gaat.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Minx vr 21 sep 2012 - 2:08

Gister mijn achternichtje van een week oud gezien. Wat een schatje en toen had ik wel zoiets dat wil ik ook. Maar als ik nu logisch nadenk is het niet heel slim.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  _Lana_ vr 21 sep 2012 - 2:26

Verona schreef:Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij geen kinderen wilt, inmiddels is dat veranderd en wilt hij het graag. We moeten alleen eerst een groter huis hebben, en dat duurt nog wel eventjes. Ik wil echt wel graag een kind, maar aan de andere kant weet ik het nog niet zo goed. Kent iemand dat gevoel? Dan heb ik het idee dat een kind ons gaat tegenhouden met bijvoorbeeld dingen als reizen of spontaan weggaan. Terwijl de andere kant van mij dan weer zegt dat het wel kan, en dat het net is hoe je ermee omgaat. Lastig hoor de vraag of je echt kinderen wilt.

Het is wel net hoe je ermee omgaat, maar dat een kind je een beetje gaat tegenhouden in dingen als reizen en spontaan weggaan, dat is toch wel zo hoor.

Ik dacht ook, ach ik neem mijn kinderen overal mee naartoe en ik kan gerust verder leven hoe ik deed enz enz. Maar in de praktijk werkt het toch anders en doe ik vooral waar de kinderen baadt bij hebben en dat is niet de hele dag van hot naar her of eindeloos de stad in, omdat mama daar toevallig zin in heeft.
Nu heb ik wel een tweeling, dat scheelt denk ik ook wel. Met 1 kindje ben je toch wat makkelijker misschien.

Verder ga ik vaak genoeg leuke dingen doen, maar dan is mijn man gewoon thuis. Dus mijn 'eigen' leven is gelukkig ook niet opgehouden Wink haha.
En ik heb er een heeeeeeeeel mooi leven voor teruggekregen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 21 sep 2012 - 2:27

Stokstaartje schreef:Vanmorgen even op mijn neefje gepast en ja nu is het weer helemaal mis natuurlijk met die eierstokken. Ik heb het er echt weer even moeilijk mee dat ik nog niet kan Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 1270000679 Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 1371890812 Mijn vriend was zo leuk met hem aan het spelen....

Ah dat zijn van die momenten hè.... Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 1371890812 . Hou voor ogen dat jij dit in de toekomst ook vast mee mag maken. Maar lastig blijft het wel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Silver vr 21 sep 2012 - 4:01

Wij hebben nu steeds vaker het gevoel van waarom wachten we eigenlijk nog? En we staan nu op zo'n punt dat we dar niet echt een goed antwoord op hebben.
Hebben een goeie relatie 4 jr, groot huis met genoeg slaapkamers en een tuin. Alleen ik heb een oproepcontract en mijn vriend is werkloos.... :nopompom: Die wil wel voor zichzelf beginnen maar weet ook niet hoe dat allemaal gaat lopen..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gympie vr 21 sep 2012 - 4:29

Punk'd schreef:Ik kom er eigenlijk steeds meer achter dat ik niet met alle kinderen wat heb haha.. Zeg maar gerust met het grootste gedeelte Embarassed .. Ik vind ze vaak maar vervelend.. Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 394967

(Op een paar schattige, lieverds na).

Nu hou ik mijzelf altijd maar voor dat onze kinderen gewoon heel lief worden en dat ik als moeder mijn eigen kinderen hopelijk begrijp/snap. En dat ik te weinig kennis heb van andermans kinderen.

Voor meer mensen herkenbaar? Of zijn alle kinderen geweldig in jullie ogen? Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 561177

100% herkenbaar. Ik vraag me ook af of ik het wel kan, ook omdat ik nu niet zoveel met kinderen heb. Maar ik hou mezelf ook voor dat als het mijn eigen kinderen zijn dat wel vanzelf zal gaan.

(ik heb trouwens geen klapperende eierstokken, maar wilde even hier op ingaan)
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 4:33

Gympie schreef:
Punk'd schreef:Ik kom er eigenlijk steeds meer achter dat ik niet met alle kinderen wat heb haha.. Zeg maar gerust met het grootste gedeelte Embarassed .. Ik vind ze vaak maar vervelend.. Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 394967

(Op een paar schattige, lieverds na).

Nu hou ik mijzelf altijd maar voor dat onze kinderen gewoon heel lief worden en dat ik als moeder mijn eigen kinderen hopelijk begrijp/snap. En dat ik te weinig kennis heb van andermans kinderen.

Voor meer mensen herkenbaar? Of zijn alle kinderen geweldig in jullie ogen? Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 561177

100% herkenbaar. Ik vraag me ook af of ik het wel kan, ook omdat ik nu niet zoveel met kinderen heb. Maar ik hou mezelf ook voor dat als het mijn eigen kinderen zijn dat wel vanzelf zal gaan.

(ik heb trouwens geen klapperende eierstokken, maar wilde even hier op ingaan)

Wat ik vaak 'moeilijk' vind is dat ik kinderen niet altijd begrijp.. Of ik versta ze niet.. en dan zeg ik - wat zeg je? - en dan versta ik het nog niet.. en dan denk ik shittt wat nuu!! Straks raakt hij gefrustreerd omdat ik het niet snap haha.

Ik vind het dus vooral moeilijk om met kinderen te communiceren. Maar dat is misschien met je eigen kind wel anders omdat die natuurlijk vaak om jou heen is en je bepaalde trekken herkent.

Daarom heb ik ook nooit bij andere opgepast.. Ik ben daar veel te scheiterig voor.. straks huilt hij de hele avond en weet ik niet wat er aan de hand is Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 sep 2012 - 4:34

Of bij mijn zus.. haar zoon praat gezellig over van alles en nog wat.. en dan soms versta ik het niet en dan zegt zij gelijk 'oh hij zegt ....' en dan denk ik oooh okee goed.. het is dat jij het zegt.. :P (Ik versta dat gewoon niet).

Gast
Gast

Bericht  Lilou vr 21 sep 2012 - 21:29

Even een ego-update; helaas komt mijn voorgevoel uit, vriend heeft nog 1 werkweek te gaan en is dan officieel werkloos. We hebben het een beetje aan zien komen, maar dan nog komt het hard aan. We hebben het één en ander voor de kiezen gehad de afgelopen jaren en net op het moment dat we alles op een rijtje lijken te hebben komt deze tegenvaller. Financieel redden we het hopelijk wel een tijdje, maar voorlopig niet zwanger worden, geen kindje van ons samen... Dat werk komt vast weer goed, maar we zijn er allebei verdrietig onder dat we die wens nu on hold moeten zetten Cry.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Océane vr 21 sep 2012 - 22:16

Punk'd schreef:

Wat ik vaak 'moeilijk' vind is dat ik kinderen niet altijd begrijp.. Of ik versta ze niet.. en dan zeg ik - wat zeg je? - en dan versta ik het nog niet.. en dan denk ik shittt wat nuu!! Straks raakt hij gefrustreerd omdat ik het niet snap haha.

Ik vind het dus vooral moeilijk om met kinderen te communiceren. Maar dat is misschien met je eigen kind wel anders omdat die natuurlijk vaak om jou heen is en je bepaalde trekken herkent.

Daarom heb ik ook nooit bij andere opgepast.. Ik ben daar veel te scheiterig voor.. straks huilt hij de hele avond en weet ik niet wat er aan de hand is Neutral

Toevallig dat ik dit lees want ik kom eigenlijk nooit in dit topic. Maar dit is voor mij heel herkenbaar, sterker nog. Ik heb dat nu nog steeds bij andere kinderen. Mijn eigen dochter wordt ook niet altijd door iedereen verstaan, maar 9 van de 10 gevallen weet ik wél wat ze zegt/bedoelt. Je eigen kids zijn toch het leukst, liefst en jij begrijpt ze het best.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  RYW za 22 sep 2012 - 1:14

Silver schreef:Wij hebben nu steeds vaker het gevoel van waarom wachten we eigenlijk nog? En we staan nu op zo'n punt dat we dar niet echt een goed antwoord op hebben.
Hebben een goeie relatie 4 jr, groot huis met genoeg slaapkamers en een tuin. Alleen ik heb een oproepcontract en mijn vriend is werkloos.... :nopompom: Die wil wel voor zichzelf beginnen maar weet ook niet hoe dat allemaal gaat lopen..

Ik denk helaas dat dit het antwoord is... En zeker met een eigen bedrijf in beeld is het totaal niet in te schatten hoe het financiële en tijdsplaatje er uit gaan zien. Ik zou echt voor wat meer financiële zekerheid gaan, eerst.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 22 sep 2012 - 1:19

RYW schreef:
Silver schreef:Wij hebben nu steeds vaker het gevoel van waarom wachten we eigenlijk nog? En we staan nu op zo'n punt dat we dar niet echt een goed antwoord op hebben.
Hebben een goeie relatie 4 jr, groot huis met genoeg slaapkamers en een tuin. Alleen ik heb een oproepcontract en mijn vriend is werkloos.... Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 1270000679 Die wil wel voor zichzelf beginnen maar weet ook niet hoe dat allemaal gaat lopen..

Ik denk helaas dat dit het antwoord is... En zeker met een eigen bedrijf in beeld is het totaal niet in te schatten hoe het financiële en tijdsplaatje er uit gaan zien. Ik zou echt voor wat meer financiële zekerheid gaan, eerst.

Helaas staan er binnen de kortste mogelijke keren weer bouwvakkers zonder werk. En dat terwijl er altijd bouwvakkers nodig zijn lijkt mij. Hij zit te denken om zich om te laten scholen. En een oproepcontract in de zorg is zo slecht nog niet. Of ben ik nu TE optimistisch? En wil ik die beren niet op de weg zien?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol za 22 sep 2012 - 1:21

Silver schreef:
RYW schreef:
Hebben een goeie relatie 4 jr, groot huis met genoeg slaapkamers en een tuin. Alleen ik heb een oproepcontract en mijn vriend is werkloos.... Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 1270000679 Die wil wel voor zichzelf beginnen maar weet ook niet hoe dat allemaal gaat lopen..

Helaas staan er binnen de kortste mogelijke keren weer bouwvakkers zonder werk. En dat terwijl er altijd bouwvakkers nodig zijn lijkt mij. Hij zit te denken om zich om te laten scholen. En een oproepcontract in de zorg is zo slecht nog niet. Of ben ik nu TE optimistisch? En wil ik die beren niet op de weg zien?

Een baby wordt niet groot van alleen liefde... kleertjes zijn het minste belangrijk, maar voeding(als borstvoeding niet lukt) en luiers heb je echt nodig, en die kosten ook echt geld. Hoe ga je het doen met opvang? Als je opvang nodig hebt kost dat ook geld. Je kindje heeft misschien speciale voeding nodig, dat is weer duurder dan gewone.

Tja als jullie nu elke maand meer dan genoeg geld over houden dan is er in mijn ogen geen probleem. Anders zou ik echt wachten tot je meer financiele zekerheid hebt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  RYW za 22 sep 2012 - 2:09

Ik ben het met studiebol eens. Een oproepcontract lijkt me moeilijk in combinatie met kinderopvang, en het blijft natuurlijk onzeker. Op zich is dat denk ik wel te doen, ware het niet dat je vriend helemaal geen baan heeft, en dat oproepcontract dan dus het enige is. Dat vind ik echt te weinig zekerheid. Een kind is best duur. Tuurlijk kan je zaken goedkoper maken door marktplaats, goedkope producten etc., maar in de basis is en blijft het duur, een kindje. Echt. En wat studiebol ook al zegt: er mag dan niets fout gaan. Je zou maar speciale voeding nodig hebben, bijvoorbeeld, of een tweeling krijgen. Wat als je minder uren werkt? Wat als je vriend moeilijk een nieuwe baan kan vinden?

Ik zou het er echt niet op gokken met zoiets zwaarwegends als een kindje, hoe graag ik ook zou willen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Silver za 22 sep 2012 - 2:12

Ik snap het, momenteel komen wij ruim rond. Ik verdien aardig en mijn vriend klust er behoorlijk naast. Maar ik snap het stukje financiële zekerheid ook wel. Door een geplande operatie wil mijn vriend nu nog niet voor zich zelf beginnen omdat hij zijn klanten niet in de steek wil laten. Maar er zijn genoeg die hem (nu al zwart) willen inhuren als ZZP'er.

Goed, ik neem alles mee in de overweging... Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 561177
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol za 22 sep 2012 - 2:16

En het is niet alleen het kindje zelf.. je zet in de winter ws eerder de verwarming aan,kost dus meer geld.Je verbruikt meer water, kost ook meer geld. Een van mijn dochters spuugt veel als ze melk krijgt, daar gaat dus nutriton in dat kost 5 euro per pakje, het is wel elke keer 5 euro. Tel al die kleine bedragen gewoon is bij elkaar op.. en je hebt een aardig bedrag

Er zijn heel veel dingen die je in de hand kan houden en dat je daar niet veel geld aan hoeft uit te geven maar sommige dingen worden gewoon echt duurder. En dat kost dan ook gewoon meer geld.

Silver ik snap echt je wens wel hoor, echt! Maar probeeer dan of jij meer uur kan krijgen, meer zekere uren in ieder geval. Nu kan het zo zijn dat je weken niet werkt met ene oproep kracht.. als dat gebeurd dan kan je het toch financieel niet gaan redden?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Supertalentje za 22 sep 2012 - 9:03

Eens met Studie en RYW. Wat gebeurd er trouwens als je ziek wordt Silver? Krijg je dan niks of 70% van je salaris over de afgelopen 3 maanden ofzo? Kun je nog rondkomen als je vriend weinig kan bijklussen en jij niet opgeroepen wordt? En dat voor een paar maanden? Daar zou ik eerder naar kijken dan of je het nu zou redden, want met een urencontract heb je het probleem niet dat je helemaal geen inkomen hebt.

@Punk'd: ik vond kinderen echt niet leuk, behalve nu die van mezelf Wink en andere kinderen van zijn leeftijd, maar oudere kinderen snap ik ook niks van. Een kind van jezelf is eigen en daar groei je in en snap je na verloop van tijd het meeste wel van Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 23:06

Voordat ik moeder werd vond ik veel kinderen leuk en paste ik veel op. Nu vind ik mijn zoon het allerleukst en sommige andere kinderen juist irritant. Maar er zijn gelukkig nog steeds veel leuke kinderen ;-)

Mijn eierstokken klappen echt enorm en we hebben het er steeds vaker over. Het zal dan ook niet meer zo lang duren voordat we ervoor gaan :-)

Gast
Gast

Bericht  Stokstaartje zo 23 sep 2012 - 3:48

@ Silver: Er blijven idd altijd onzekerheden. Niets is tegenwoordig meer zeker! Maar ook ik zou hoe moeilijk dan ook toch nog iets meer zekerheden willen hebben. Vooral financiëel. Ik ben ook oproepkracht en mijn vriend is ook werkloos en dat legt een grote druk op mij. Nu al laat staan als er een kindje is. Ook al komen we prima rond nu. Maar toch leef ik zuinig en spaar ik zoveel mogelijk voor het geval er een maand is dat er geen of te weinig werk is of zelfs meerdere maanden. Dan kunnen we toch nog rondkomen.

@ Punk'd: Ik ben ook weleens bang dat ik het niet kan en ik begrijp mijn neefje ook niet altijd. Maar hij raakt er niet van in paniek ofzo hoor. Juist door op hem te passen probeer ik mijn onzekerheden een beetje weg te nemen en alvast een beetje te oefenen en mijn weg te vinden in hoe ik het zou doen met mijn eigen kindje Wink

@Lilou: Wat verschrikkelijk balen zeg! En hoe moeilijk het ook is, onze tijd komt nog wel met kindjes Wink

Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Marin ma 24 sep 2012 - 20:31

Hoe is het meiden?

Hier is het een tijdje goed gegaan en kon ik het allemaal lekker van me af zetten. Maar merk dat zodra ik meer lees in deze pijler, ik ook direct weer meer kriebels krijg. Niet leuk. Als ik dan de kindjes van Charlie of Studiebol zie bijvoorbeeld, dan smelt ik echt zo. Wat ik net ook schreef in het buikjestopic, ik vind het zo bijzonder om al die bekende forummers ineens als mama te zien. En als ik dan zie hoe m'n vriend mooie foto's van z'n nichtje heeft gemaakt.... Aaaaaaaaaah ik wil ook!
Het duurt gewoon allemaal nog zo lang Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Suus ma 24 sep 2012 - 20:38

Ik snap hoe je je voelt, Marin! Dat heb ik ook met al die nieuwe mama's en zwangeren hier, al die foto's zorgen ervoor dat ik ook wil Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 561177

Nu ben ik misschien al iets verder dan jij, ik ben 1,5 week geleden getrouwd en we zijn nu al zo lang samen dat we er allebei wel aan toe zijn. Alleen is het financieel nog niet helemaal haalbaar. Gelukkig kreeg mijn vriend gisteren een flinke loonsverhoging én extra uren, dus wie weet Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren.. - Pagina 12 561177 Maar eerst wil ik even zien hoeveel geld we nu overhouden.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 19 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: