Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Haak en brei topic ;)
Vino: Ik heb de zebra al verschillende keren gehaakt, ben nu ook met een zebra bezig, en er staat in de eerste regel ''haak met zwart een ketting van 4 lossen...''
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
MamaDaan schreef:Vino: Ik heb de zebra al verschillende keren gehaakt, ben nu ook met een zebra bezig, en er staat in de eerste regel ''haak met zwart een ketting van 4 lossen...''
Ja dat klopt. Ik ben nu bij toer 18. Maar ik was vast vooruit aan het kijken.
Bij toer 19 staat dat je weer verder moet gaan in streeppatroon, begin met wit. Dan moet je een x de oogjes eraan zetten. De snuit van de zebra is zwart, maar vanaf welke toer begint de snuit? In ieder geval na de oogjes, maar in mijn boek staat dat niet.
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
Vino: Je begint bij de snuit, als je die klaar hebt begin je in streeppatroon de rest van het hoofd te haken.
MamaDaan- Fluisteraar
Ah.. wat stom.. Ik ben meteen al begonnen met het streeppatroon. Haha oke. Thnx voor de hulp.
Vino- Fluisteraar
Vino, dat is wel balen ja, nu moet je opnieuw beginnen! Het hoofd is ook wel het meeste werk, alles daarna vind ik dan wel weer meevallen!
MamaDaan- Fluisteraar
Ik was nog maar bij toer 18, dus nog niet zo heel erg ver.
Ik laat dit nog wel in elkaar zitten, anders heb ik allemaal losse stukjes draad 'over'. Misschien dat ik hem ooit geheel gestreept ga afhaken.
Voel me een beetje een kluns...
Ik laat dit nog wel in elkaar zitten, anders heb ik allemaal losse stukjes draad 'over'. Misschien dat ik hem ooit geheel gestreept ga afhaken.
Vino- Fluisteraar
Wat wordt er bedoeld met toer 26: 2v in elk van de volgende 2v, 4v, 2v in elk van de volgende 2v, 2v, herhaal nog een keer vanaf het begin (=28v)
het gaat om koosje uit gehaakte dierenvriendjes van christel.
Ik hoop dat jullie het weten want het ging net zo goed met het lijfje. Onder lijfje al helemaal af
Ik hoop dat jullie het weten want het ging net zo goed met het lijfje. Onder lijfje al helemaal af
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Marcellah89 schreef:Wat wordt er bedoeld met toer 26: 2v in elk van de volgende 2v, 4v, 2v in elk van de volgende 2v, 2v, herhaal nog een keer vanaf het begin (=28v)
Eerst 2 vasten in een vaste. Dit doe je 2 keer.
Daarna 4 vasten.
Dan weer 2 vasten in een vaste. Dit doe je 2 keer.
2 vasten.
En dan alles herhalen. Dan moet je 28 vasten hebben.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Vino- Fluisteraar
Leuk dat het topic zo actief is de laatste dagen! Als ik ik zin en energie heb ga ik vanavond verder met mijn kikker, anders morgen.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Het is mij gelukt, 2 lusjes te pakken te krijgen.
Er een nachtje over slapen doet wonderen Ben opnieuw begonnen met Moosje ( kat ) en nu gaat het goed. Vond het stuk van minderen naar 12 vasten en dan ik een aantal toeren terug naar 36 best lastig maar het is gelukt.
Verder heb ik alle draadjes weggewerkt bij mijn granny's en die kan ik dus aan elkaar gaan haken. Daar ga ik denk van het weekend eens voor zitten.
Als Moosje weer een stukje verder is, laat ik weer een foto zien
Er een nachtje over slapen doet wonderen Ben opnieuw begonnen met Moosje ( kat ) en nu gaat het goed. Vond het stuk van minderen naar 12 vasten en dan ik een aantal toeren terug naar 36 best lastig maar het is gelukt.
Verder heb ik alle draadjes weggewerkt bij mijn granny's en die kan ik dus aan elkaar gaan haken. Daar ga ik denk van het weekend eens voor zitten.
Als Moosje weer een stukje verder is, laat ik weer een foto zien
Zonde van het werk, maar gelukkig was je nog niet zover. Beter knip je de draadjes gewoon helemaal niet af in streeppatroon, dat doe ik ook niet, is veel handiger !Vino schreef:Ik was nog maar bij toer 18, dus nog niet zo heel erg ver.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Vandaag heb ik beloofd (in een ander topic) dat ik hier mee ga schrijven. Ik ben namelijk sinds een aantal weken ook verslaafd aan haken door dit topic Nu ben ik eerst aan het oefenen geweest om alles onder de knie te krijgen en ben net begonnen voor het "echie". Mijn eerste project is het hondje uit het boekje van Christel. Het lijfje is nu zo ver dat ik het op kan vullen voordat ik verder kan haken en nu ben ik bezig met de voorpoot. Als alles nog meer vorm krijgt zal ik proberen een foto te plaatsen.
dodo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 26
Punten : 26
Registratiedatum : 15-11-11
Leuk Dodo! Ik vind het hondje met in elkaar zetten qua voorpoten nog altijd een beetje 'vreemd' zitten, maar wie weet gaat dat jou wel perfect af haha!
Ik ben bezig met Shy haar project en ondertussen haak ik de slofjes voor Smooch. Een dubbel forum project dus!
Ik ben bezig met Shy haar project en ondertussen haak ik de slofjes voor Smooch. Een dubbel forum project dus!
Rush- Lady Post-a-lot
Hallo, ik wil me hier ook graag melden. Ik heb pas geleden leren haken van een vriendin. Mijn eerste projectje is af, niet helemaal zoals hij hoort, maar goed. We gaan nog ff door met oefenen!
Stitch- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11
Leuk dat je ook aan het haken bent Stitch! Ik kan alleen je foto niet zien..
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb voor het eerst een baby beanie gehaakt! Het ziet er alleen wat vreemd uit op deplek waar ik mijn oude toer vast maakte en aan de nieuwe begon. Ik zal morgen eens een foto plaatsen. Want volgens mij doe ik toch seeds iets verkeerd
Een vriendin van mij haakt ook en gaf als tip om met youtube als voorbeeld te gaan haken. Erg handig, want begrijp dit nu beter dan van een geschreven patroon af. Ik ga morgen kijken of ik van die babyboots kan gaan haken.
Een vriendin van mij haakt ook en gaf als tip om met youtube als voorbeeld te gaan haken. Erg handig, want begrijp dit nu beter dan van een geschreven patroon af. Ik ga morgen kijken of ik van die babyboots kan gaan haken.
Gast- Gast
Rush ik heb echt bewondering voor je projecten. Ik vind het altijd super mooi wat je maakt en volgens mij ook snel klaar! Wat dat betreft heb ik echt geen snelheid nog. En nu maak je me wel nieuwsgierig naar de aanhechting van mijn voorpoten;)
Oké nu even het volgende.... Als ik mijn toer start leg ik een ander gekleurd draadje overdwars ertussen. Maar wanneer is de toer dan eigenlijk klaar?? Als ik een steek voor het draadje kom, of als ik de v haak waar het draadje tussenzit? Ik hoop dat mijn beschrijving een beetje duidelijk is zo. Maar dat heb ik me al een paar keer afgevraagd.
Oké nu even het volgende.... Als ik mijn toer start leg ik een ander gekleurd draadje overdwars ertussen. Maar wanneer is de toer dan eigenlijk klaar?? Als ik een steek voor het draadje kom, of als ik de v haak waar het draadje tussenzit? Ik hoop dat mijn beschrijving een beetje duidelijk is zo. Maar dat heb ik me al een paar keer afgevraagd.
dodo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 26
Punten : 26
Registratiedatum : 15-11-11
@Stitch: Leuk dat je ook bezig bent met haken! Ik gebruik af en toe youtube ook nog hoor. Voor nieuwe steken die ik nog niet ken.
@dodo: Ik doe er een veiligheidsnaald tussen, met een los draadje heb ik ook geprobeerd. Bij mij raak ik dat draadje altijd halverwege kwijt. Maar als je bij de steek bent voor het draadje, is je toer klaar. Althans zo pas ik dat toe
@Rush: Bedankt voor de tip om de draadjes niet af te knippen. Ik ben opnieuw begonnen met de zebra. Nu lijkt het er wat meer op!
@dodo: Ik doe er een veiligheidsnaald tussen, met een los draadje heb ik ook geprobeerd. Bij mij raak ik dat draadje altijd halverwege kwijt. Maar als je bij de steek bent voor het draadje, is je toer klaar. Althans zo pas ik dat toe
@Rush: Bedankt voor de tip om de draadjes niet af te knippen. Ik ben opnieuw begonnen met de zebra. Nu lijkt het er wat meer op!
Vino- Fluisteraar
Wat leuk allemaal nieuwe mensen!
@ lady starstuck (sorry als ik het fout heb geschreven) ik heb hiervoor ook nog nooit gebreid. Ik heb het opzetten via you-tube geleerd, de rest ook trouwens. Je kan het best eerst beginnen met de rechte steek, daarna averecht.
Ik heb nog een boek gekocht met heel veel patronen en steek combinaties. Hij is alleen in het engels, dus nu vind ik het makkelijker om in knit en purl te denken
@ lady starstuck (sorry als ik het fout heb geschreven) ik heb hiervoor ook nog nooit gebreid. Ik heb het opzetten via you-tube geleerd, de rest ook trouwens. Je kan het best eerst beginnen met de rechte steek, daarna averecht.
Ik heb nog een boek gekocht met heel veel patronen en steek combinaties. Hij is alleen in het engels, dus nu vind ik het makkelijker om in knit en purl te denken
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Serena heel veel patronen (denk van breien ook) zijn in het Engels, dus dat scheelt.
Ik zou het wel leuk vinden dat jullie allemaal ooit op Ravelry gaan
Ik zou het wel leuk vinden dat jullie allemaal ooit op Ravelry gaan
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb me daar aangemeld Ben mijn gegevens alleen vergeten om in te loggen
Gast- Gast
Ik heb wel pinterest, is ravelry soort van hetzelfde?
En zijn er hier nog anderen die ook pinterest hebben? Dat zou ik dan wel weer leuk vinden
En zijn er hier nog anderen die ook pinterest hebben? Dat zou ik dan wel weer leuk vinden
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook Pinterest, maar daar doe ik niet zo heel veel mee. Is wel ooit een topic over geweest.Serena schreef:Ik heb wel pinterest, is ravelry soort van hetzelfde?
Ravelry is een haak en brei 'community' wereldwijd, dus de website is Engels. Je kan daar echt enorm veel patronen vinden, gratis of betaald downloaden en dan projecten bijhouden wat je maakt, van welk garen en met welke naald. Foto`s erbij etc. Je kan dan aan de hand van het patroon ook projecten van anderen bekijken en deze als favoriet instellen of een leuk comment plaatsen.
Via Ravelry ben ik in contact gekomen met een Duits meisje dat ontzettend leuke diertjes haakt, gewoon zo uit het hoofd!
Rush- Lady Post-a-lot
Ravelry is leuheuk Jullie moeten daar ook allemaal komen hoor Ik ben nog een zeepaardje aan het haken, voor de baby van Pompoen ^^
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een leuke opdracht VC!
Allemaal forum opdrachten haha!
Heb als ik klaar ben met deze 2 opdrachten nog 4 forum opdrachten staan! Ik heb gisteren niet zoveel gehaakt. Had mijn maandelijkse 'ik huil om alles' dag.
Allemaal forum opdrachten haha!
Heb als ik klaar ben met deze 2 opdrachten nog 4 forum opdrachten staan! Ik heb gisteren niet zoveel gehaakt. Had mijn maandelijkse 'ik huil om alles' dag.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: