Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Haak en brei topic ;)
Meiden heb even jullie hulp nodig.
Ik was al heel ver met Moosje alleen heb het helemaal verkeerd zitten doen Hen namelijk als je een lus van de vaste moet pakken, alleen de voorstelus gepakt en niet de 2 lussen die je hoort te pakken van een stuk. Heb er nu een lelijk randje doorheen zitten.
Ben overnieuw begonnen alleen ik krijg nog steeds maar de voorsteek lus van de vorige vaste steek te pakken. Ik krijg ze gewoon niet beide op mijn haaknaald. iemand een tip? Heb het ook al losser geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Terwijl als ik gewoon een vierkant lapje haak, ik het wel goed doe.........
help!
Ik was al heel ver met Moosje alleen heb het helemaal verkeerd zitten doen Hen namelijk als je een lus van de vaste moet pakken, alleen de voorstelus gepakt en niet de 2 lussen die je hoort te pakken van een stuk. Heb er nu een lelijk randje doorheen zitten.
Ben overnieuw begonnen alleen ik krijg nog steeds maar de voorsteek lus van de vorige vaste steek te pakken. Ik krijg ze gewoon niet beide op mijn haaknaald. iemand een tip? Heb het ook al losser geprobeerd maar dat werkt ook niet.
help!
dit is het eerste stukje, brei welop naald 12 anders duutt het mij ook te lanng hoor
Edit: oeps beetje groot, zit op mn telefoon, weet even niet hoe ik hem kleiner maak
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
MamaDaan schreef:Leuk vc! Had me er alleen iets heel anders bij voorgesteld!
Whahaha, ik vond bruin een beetje saai. Maar ik ga hem nog een keertje haken en dan haak ik meteen 'vlekken' mee op de rug, net als bij een echt hertje.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Haak je wel vasten en geen halve vasten? Halve vasten zijn namelijk vaak zo strak/stug dat je niet onder beide door komt.applestar schreef:Meiden heb even jullie hulp nodig.
help!
@Serena, ziet er mooi uit hoor! Met pen 12 gaat dat inderdaad ook wel snel denk ik. Wie weet begin ik er ook ooit nog eens aan!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zo, dit is een betere foto
Ziet er leuk uit VC! Echt schattig
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
applestar schreef:Meiden heb even jullie hulp nodig.
help!
Ik snap wat je bedoelt, maar als je alleen de voorste lussen hebt gehaakt, krijg je normaal gesproken alleen aan de achterkant (dus binnenkant) een randje. Als je de naald gewoon tussen de 2 vaste van de vorige toer steekt, zit je automatisch goed in de lus, dus misschien iets lager insteken?
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Op dit plaatje zie je wat ik bedoel, snap je?
MamaDaan- Fluisteraar
Wat mooi VC! Volgens mij zie je bij jouw werk ook inderdaad een soort van randje. Ik begrijp dat nu ook met hoe om je hem moet houden denk ik haha.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Klopt, ergens op het koppie en bij de hoefjes moest ik alleen in de achterste lussen haken en dan krijg je dus zo'n randje
Inderdaad, dat doe je om 'de hoek om' te hakenVeryCherry schreef:Klopt, ergens op het koppie en bij de hoefjes moest ik alleen in de achterste lussen haken en dan krijg je dus zo'n randje
Rush- Lady Post-a-lot
En door zo'n randje extra lussen kan je er makkelijk wat aan vasthaken Zoals bijvoorbeeld bij de bek van de kameleon en het jurkje van het konijntje wat ik gehaakt heb
Weten jullie wat er met (GK) bedoeld wordt in het volgende patroon?
Garen: Klassiek katoengaren in geel (A) en wit (B)
Werkwijze:
Hart: Maak met A 6 ls, maak er met een hvs een ring van.
Toer 1: (GK)1 ls, 11 vs in ring met B hvs in 1 ls. 12 s
Bloemblaadjes: Ga verder met B.
Toer 2: [11 ls, hvs in volgende vs] 12-maal, laatste hvs in hvs van 1ste toer.
Hecht onzichtbaar af.
Werkwijze:
Hecht onzichtbaar af.
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Marcellah89 schreef:Weten jullie wat er met (GK) bedoeld wordt in het volgende patroon?
Werkwijze:
Hecht onzichtbaar af.
Goede kant denk ik, maar begrijp je de rest van het patroon wel? Ik begrijp er niks van, vooral van toer 1 niet!
Laatst aangepast door MamaDaan op di 13 nov 2012 - 4:21; in totaal 1 keer bewerkt
MamaDaan- Fluisteraar
Inderdaad. Abracadabra!MamaDaan schreef:Marcellah89 schreef:Weten jullie wat er met (GK) bedoeld wordt in het volgende patroon?
Werkwijze:
Hecht onzichtbaar af.
Goede kant denk ik, maar begrijp je de rest van het patroon wel? Ik begrijp er niks van!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik snap het ook niet, wat moet het worden?
Een bloem moet het zijn. Een margriet om precies te zijn.
Ik denk ik begin makkelijk
Vandaag alle steken geleerd en ga zo proberen een bloem te maken.
Ik denk ik begin makkelijk
Vandaag alle steken geleerd en ga zo proberen een bloem te maken.
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Er zijn makkelijkere patroontjes van bloemetjes!
Bv deze:
Haak 4 lossen, sluit met een halve vaste tot een ring.
Haak 1 losse, haak 9 vasten in de ring, sluit met een halve vaste boven op de 1e vaste.
Haak 2 lossen, haak 3 stokjes in dezelfde steek, * haak een halve vaste in de volgende steek, haak 4 stokjes in de volgende steek *. Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste in de 1e losse van deze toer.
Hecht af.
Bv deze:
Haak 4 lossen, sluit met een halve vaste tot een ring.
Haak 1 losse, haak 9 vasten in de ring, sluit met een halve vaste boven op de 1e vaste.
Haak 2 lossen, haak 3 stokjes in dezelfde steek, * haak een halve vaste in de volgende steek, haak 4 stokjes in de volgende steek *. Herhaal van * tot * tot je rond bent, sluit met een halve vaste in de 1e losse van deze toer.
Hecht af.
MamaDaan- Fluisteraar
Hey dat hartje heb ik voor mijn mams gehaakt als sleutelhanger
Hij is echt leuk geworden Vc!
ik ga zo verder met jullie tips! hopelijk lukt het nu wel!
ik ga zo verder met jullie tips! hopelijk lukt het nu wel!
MamaDaan schreef:applestar schreef:Meiden heb even jullie hulp nodig.
help!
Ik snap wat je bedoelt, maar als je alleen de voorste lussen hebt gehaakt, krijg je normaal gesproken alleen aan de achterkant (dus binnenkant) een randje. Als je de naald gewoon tussen de 2 vaste van de vorige toer steekt, zit je automatisch goed in de lus, dus misschien iets lager insteken?
maar als je alleen de voorste lussen haakt, wordt je eindproduct toch anders dan als je de twee lussen haakt?
Na lang meegelezen te hebben, heb ik besloten om ook een account aan te maken! Ik ben ook sinds kort bezig met haken. Het werkt wel erg verslavend!
Ik ben nu bezig met een vlinder, maar de vleugels lukken nog niet helemaal helaas..
Ik ben nu bezig met een vlinder, maar de vleugels lukken nog niet helemaal helaas..
Vino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12
applestar schreef:MamaDaan schreef:applestar schreef:Meiden heb even jullie hulp nodig.
help!
maar als je alleen de voorste lussen haakt, wordt je eindproduct toch anders dan als je de twee lussen haakt?
Volgens mij maakt het niet zo veel uit of je alleen de voorste haakt of allebei, als je alleen de achterste haakt krijg je wel aan de voorkant een randje. Maar ik zou sowieso beide lussen haken, ook voor de stevigheid! Ik zou zeggen, probeer het allebei eens dan kun je zien wat het resultaat is!
MamaDaan- Fluisteraar
Vino: Leuk! Haken is idd verslavend, maar je kunt zulke leuke dingen maken! Succes en welkom!
MamaDaan- Fluisteraar
MamaDaan, ik denk dat het goed is dat je nog een rondje op z'n buik hebt gedaan. Hoe werd je kraamcadeautje ontvangen??
Je hertje is leuk geworden VC. Ik had ook een ander beeld (traditioneel, bruin hertje) in m'n hoofd, grappig hoe dat werkt eigenlijk hè. Ik dacht ook even toen ik je foto zag 'Ooooh, wát was ze ook alweer aan het haken? ... Oh ja, een hertje!' En daarna zag ik ook duidelijk dat het een hertje was maar omdat het dus niet bruin is, leg je die associatie blijkbaar ook niet meteen.
Serena (geloof ik... ), je sjaal ziet er goed uit! Leuk dat je hier ook mee komt kletsen
Ah wat jammer Applestar dat je het niet goed hebt gedaan! Ik begrijp niet helemaal wat er mis gaat dus kan je niet zo goed helpen. Maarrr, de aanhouder wint hè Wat betreft je laatste vraag, volgens mij wordt je haakwerk in the end niet heel veel anders als je alleen in de voorste lussen haakt, wél als je alleen in de achterste haakt! Oh wacht... je hebt ook wel patronen waarbij je soms in de voorste lussen moet haken, dus het zal toch wel een ander effect geven.
Dat klinkt inderdaad behoorlijk als abracadabra Marcellah, komt dit patroontje uit '100 bloemetjes om te haken en breien'? Ik heb dat boek en nog eentje uit die serie, die patroontjes zijn ook zó ingewikkeld geschreven!
Je hertje is leuk geworden VC. Ik had ook een ander beeld (traditioneel, bruin hertje) in m'n hoofd, grappig hoe dat werkt eigenlijk hè. Ik dacht ook even toen ik je foto zag 'Ooooh, wát was ze ook alweer aan het haken? ... Oh ja, een hertje!' En daarna zag ik ook duidelijk dat het een hertje was maar omdat het dus niet bruin is, leg je die associatie blijkbaar ook niet meteen.
Serena (geloof ik... ), je sjaal ziet er goed uit! Leuk dat je hier ook mee komt kletsen
Ah wat jammer Applestar dat je het niet goed hebt gedaan! Ik begrijp niet helemaal wat er mis gaat dus kan je niet zo goed helpen. Maarrr, de aanhouder wint hè Wat betreft je laatste vraag, volgens mij wordt je haakwerk in the end niet heel veel anders als je alleen in de voorste lussen haakt, wél als je alleen in de achterste haakt! Oh wacht... je hebt ook wel patronen waarbij je soms in de voorste lussen moet haken, dus het zal toch wel een ander effect geven.
Dat klinkt inderdaad behoorlijk als abracadabra Marcellah, komt dit patroontje uit '100 bloemetjes om te haken en breien'? Ik heb dat boek en nog eentje uit die serie, die patroontjes zijn ook zó ingewikkeld geschreven!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: