Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 21:36

Wat is dat Rush?

Ik leef nog hoor, mijn haak naalden (en breinaalden...) ook nog maar ben er niet meer voor gaan zitten. Maar elke keer als ik deze topic titel zie dan begint het weer te kriebelen Very Happy .
Komt goed...komt goed.... Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 827601
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen vr 6 jul 2012 - 11:10

Ken ik niet Rush!
Ik heb nu 59 granny squares af, ben er nog lang niet, maar heb vandaag wel een sprint gemaakt, er moesten om ongeveer 25 nog een donkerblauwe rand gehaakt worden, die heb ik nu allemaal gehaakt. Vanaf nu haak ik gewoon de hele granny square in 1 x, vind ik veel leuker!! Vind het ook motiverend als ik 'm bij mijn stapel affe squares kan legqgen en mee kan tellen, haha!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie vr 6 jul 2012 - 11:32

Haha, zo haak ik ook granny squares, al is het omslachtiger! Het houdt het wel leuk Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 561177 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pompoen vr 6 jul 2012 - 11:39

Ik deed eerst per tien, eerst tienbinnenrondjes, toen tien keer een randje er omheen en dan weer tien keer een randje er omheen. Maar ik vind het saai en stom om te doen, dus ja, dan maar wat omslachtiger!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush vr 6 jul 2012 - 22:51

Op Ravelry kan je gratis patronen downloaden en daar projecten van maken. Je kan favorieten toevoegen van andere haaksters, garen en patronen. Als je met een project bezig bent kun je aangeven hoe ver je bent, hoe moelijk het is, wat voor garen en naald je gebruikt etc. Echt heel veelzijdig.

Vind het enorm handig en leuk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush zo 8 jul 2012 - 5:45

Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 Foto-QJ886XAE
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 zo 8 jul 2012 - 8:07

Leuk Rush!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Pompoen zo 8 jul 2012 - 9:21

Hij is grappig!

Ik heb nu 65 Grannysquares, pff, wat een werk is het toch. Ik haak me helemaal suf maar echt opschieten doet het niet. Nou ja, ben ook eigenlijk ondertussen met allerlei andere dingen bezig. Ik zit nog te twijfelen wat ik aan haakspul mee zal nemen op vakantie, op zich is het niet zwaar, maar het neemt natuurlijk wel ruimte in.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 0:01

Ik heb nog nooit een granny square geprobeerd! Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 827601

Haak en brei topic  ;) - Pagina 4 Foto-KVCDM3J3

Toad!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 11 jul 2012 - 5:51

Het einde van de granny squares nog niet in zicht Pompoen? Wink Ik zag dat jullie het van de week hadden over wat de meest effectieve manier is om ze te haken. Eigenlijk heb ik daar nooit over nagedacht, op mijn werk haken we ze gewoon per lapje af.

Wat grappig Rush! Had je nog een babycadeautje kunnen haken?

Mijn broertje heeft z'n collega een rammelaar als kraamcadeautje gegeven, die was er erg blij mee smile En ik vond het erg leuk dat m'n broertje er aan dacht om iets wat ik gemaakt cadeau te geven. Mag er nu ook een voor een collega van mij maken Very Happy
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 6:28

Dat is leuk Angela, dat je broertje daar aan dacht! En wat leuk dat je nu een 'opdracht' hebt. Wie weet komt het bij mij ook ooit zover!

Ik ben begonnen aan tweemaal Karel de Kikker (Christel Krukkert) als babycadeautje voor de tweelingjongetjes die m`n nicht verwacht (Youandi, als je dit leest, sttttttt. Ze weet niet dat ik weet dat het jongetjes worden Razz ) en dat vind ik wel een leuk project.

Voor m`n nog niet zo lang geleden geboren nichtje was ik bezig met een roze knuffeltje, maar die is niet zo mooi geworden, dus daar ga ik weer een ander beertje voor maken Yes

Er zijn zoveel baby`s op komst in m`n omgeving, heb echt zin weer om lekker veel te haken. Very Happy.

Voor een baby-meisje op komst ga ik deze; http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=40&lang=nl haken, alleen dan kleiner en alleen met silvergrijs, heeeeeel licht roze en mooi donkerroze. :cheering:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 11 jul 2012 - 6:39

Angela_1986 schreef:Het einde van de granny squares nog niet in zicht Pompoen? Wink Ik zag dat jullie het van de week hadden over wat de meest effectieve manier is om ze te haken. Eigenlijk heb ik daar nooit over nagedacht, op mijn werk haken we ze gewoon per lapje af.

Wat grappig Rush! Had je nog een babycadeautje kunnen haken?

Mijn broertje heeft z'n collega een rammelaar als kraamcadeautje gegeven, die was er erg blij mee smile En ik vond het erg leuk dat m'n broertje er aan dacht om iets wat ik gemaakt cadeau te geven. Mag er nu ook een voor een collega van mij maken Very Happy

Nee het einde is voorlopig sowieso niet in zicht want ik ben heel hard aan het klussen in huis, dus het gaat sowieso nog wel eventjes duren.
Het meest efficiënt is het om dezelfde handeling een heleboel keer achter elkaar te doen, dan gaat het sneller. Dus ik was begonnen met steeds van 1 kleur 10 middenrondjes te haken, dan bij alle 10 de kleur daarna eromheen en dan bij alle 10 de kleur daarna. En hoewel dat wel sneller ging dan hoe ik het nu doe (per lapje) vind ik dit toch écht veel leuker haken. Er komt zo ook veel meer variatie in de kleurencombinaties omdat ik het per lapje gewoon bedenk. Maar het is wel fijn dat ik een basis heb!
Leuk dat je babycadeautjes mag haken, ik haak echt pertinent niet in opdracht, wil het graag leuk houden! Wink

@Rush, leuk zo'n dekentje! Ik ben echt als een malle aan het haken geweest aan een dekentje met de larksfootstitch, die is dus echt supermooi geworden (heb ik hier wel gepost) maar wat een enorm karwei zeg! Vergis je er maar niet in hoe veel werk dat is! Kleiner helpt dan natuurlijk wel ;-), de kleuren heb je leuk bedacht!

Laatst aangepast door тыквашка op wo 11 jul 2012 - 6:42; in totaal 2 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 6:40

Ja dat is ook weer zo. Ik zou ook niet alles aannemen, zeker geen grote dingen en al helemaal niet met tijdsdruk haha.

Kortom, ongeschikt! Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 11 jul 2012 - 6:48

Die van mijn broertje had ik nog liggen dus daar had ik geluk mee Wink Ik wil die 'druk' inderdaad ook niet dus ik roep ook niet te hard tegen iedereen dat ik wel wat voor ze kan maken. Maar als iemand het expliciet vraagt dan geef ik aan dat ik het best wil doen maar geef ook aan dat het niet morgen al klaar is. Als ze het geen probleem vinden om eventjes te wachten dan doe ik het en anders zullen ze op zoek moeten naar 'n ander cadeautje angel

Ik denk dat ik dat ook niet zo leuk zou vinden inderdaad om steeds 10x binnenrondjes te doen, enzovoorts. Ik wil graag resultaat zien Razz

Oh de knuffels van Christel Krukkert zijn leuk! I love you Zijn dat die kikkers met 'n zwemband?
Ik bedacht me naderhand dat je ook nog het vliegtuig of de helikopter uit het boekje van Annemarie Arts had kunnen maken met een muziekdoosjes erin, lijkt me ook leuk!

Jammer dat je roze beertje niet goed is gelukt... Maar wel 'n goede reden om weer wat nieuws te haken Yes
Dat dekentje is ook leuk! De kleurencombinatie klinkt ook leuk! thumbup

Ik ga m'n haaknaald, katoen en het patroontje zoeken *zou 't toch eigenlijk wel voort uit m'n hoofd moeten weten Embarassed *...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 6:51

Ja dat zijn die kikkers met die zwemband haha. De ene band wordt oranje en het zwembroekje turquoise, en andersom bij de andere kikker!

Alleen er zitten hier ene paar enorm irritante vliegen die ik niet dood weet te krijgen, dus ik ben even gestopt met haken. Raakte steeds in de war omdat ik die beestjes aan het wegslaan was. laughcry

Nu ik beter word ik m`n haken vind ik het ook leuk om cadeautjes te haken en dingetjes weg te geven. Eerst vond ik het een beetje onnozel en was ik bang dat iedereen 'foutjes' zag. Maar nu ik hele leuke reacties ontvangen heb is dat gelukkig een beetje over.

Haakse maar weer! I love you
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 11 jul 2012 - 7:13

Die zijn leuk!

Haha denk je lekker relaxed te gaan haken, komen de vliegen je storen laughcry

De meeste mensen zien de foutjes niet eens joh! De meeste kunnen niet eens haken... Razz Mijn schoonzusje draait haar haakwerk vaak binnenstebuiten maar dat ziet ook bijna niemand Laughing behalve ik dus angel
Die leuke reacties stimuleren wel hè, gewoon lekker haken dus!

Jij ook lekker haken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 7:20

Ja, nou, nu je het daar over hebt, heb ik nog een domme vraag haha.

In mijne eerste of tweede patroon ofzo, moest je het haakwerk zo keren (amigurumi) dat je de rondjes niet zag. Maar Karel de Kikker heeft de rondjes wel zichtbaar en als ik haar andere patronen bekijk, zie je ook overal de rondjes.

Dus ik denk dat ik ook al eens wat binnenste buiten gekeerd heb.

Nu vraag ik me af wat eigenlijk de goede kant is. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 7:26

Oh, bij amigurumi`s schijn je gewoon te mogen doen wat je mooi vindt.

Nou prima, haha! laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 11 jul 2012 - 7:32

Domme vragen bestaan niet! Maar wat bedoel je met 'rondjes'?

Er zijn inderdaad patronen waarbij ook beschreven wordt dat je het binnenstebuiten moet keren, doen ze in het boekje 'Taartjes haken!' dat ik heb ook.

Ik ben aan het bedenken hoe ik de goede kant nu moet omschrijven... Aan de goede kant zie je beter V-tjes. Als je nou een haakwerkje met vaste opzet en je gaat haken dan is de kant die je naar je toe hebt de goede kant. Als je aan de achterkant kijkt dan zie je dat die kant een andere structuur heeft en ik vind dat er wat minder 'strak' uitzien.
Als je poppetjes/beestjes haakt dan moet je goed opletten als je op een gegeven moment gaat meerdere want dan kan je werk 'omkrullen'. Bij de gelukspoppetjes bv. gebeurd dat nog wel eens halfweg het hoofdje. Dan moet je dus zorgen dat de goede kant weer aan de buitenkant zit anders krijg je hem nooit meer terug gedraaid.

Heb ik het zo een beetje begrijpelijk uitgelegd? Anders moet ik even plaatjes zoeken...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 11 jul 2012 - 7:33

Het gaat toch uiteindelijk sowieso om een mooi resultaat? 't interesseert mij echt niets hoor dat in een patroontje staat dat het op een bepaalde manier moet terwijl ik het op een andere manier mooier vind. Alleen soms kom je niet helemaal lekker uit of ontdek je dat er een richeltje ontstaat oid waar je dat normaal niet zou hebben. Dus gewoon lekker doen wat je mooi vind zou ik zeggen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 7:35

Ja, de kant naar je toe, waarin je de toeren duidelijk ziet (rondjes) is dus de goede kant.

Want idd, op een gegeven moment 'krult' het de andere kant uit en na dat ene patroon ben ik er denk ik vanuit gegaan dat dat dan de goede kant is, maar dat is dus niet helemaal zo.

Wat stom eigenlijk! Nouja, nooit te oud om te leren, vanaf nu ga ik het goed doen. En zelf bepalen wat mooi staat, de buiten of binnenkant haha! Razz
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 11 jul 2012 - 7:41

Wat Pompoen zegt is natuurlijk ook zo, het gaat erom wat jij mooi vindt! Persoonlijk vind ik de zogenaamde goede kant ook het mooiste. Mijn schoonzusje komt inderdaad ook in de war omdat het gaat omkrullen.

En helemaal niet stom! Je bent sowieso niet de enige die het doet en doordat het omkrult zou je dat ook denken inderdaad.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 8 aug 2012 - 22:59

Hoe gaat het hier met alle projecten??
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 9 aug 2012 - 1:08

Ik ben nog steeds met die grannysquare deken bezig, maar het ligt op het moment een beetje stil, heb nogal veel projecten op dit moment!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 do 9 aug 2012 - 4:53

Hier ligt het tempo ook even wat lager... Maar ik heb van de week wel iemand heel erg blij gemaakt met een giraffe-rammelaar en 'n collega met een geluks-zuster om diegene succes te wensen voor een operatie.

Hoe is 't met jouw kikkers Rush?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: